2021-07-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomeee93
Och kommentar under lyder :

" Det sägs att Soc godkände att barnen skulle få vara hos sin pappa varannan vecka som misshandlade både mamman och barnen. Samt att hon hade ansökt om ensam vårdnad.

Tragiskt att det blir såhär, att man känner att detta kanske var den enda utvägen! ❤️"

Var det första jag sa. Separation och vårdnadstvist. Hade alla tecken
Citera
2021-07-08, 21:44
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:

" Det sägs att Soc godkände att barnen skulle få vara hos sin pappa varannan vecka som misshandlade både mamman och barnen. Samt att hon hade ansökt om ensam vårdnad.

Tragiskt att det blir såhär, att man känner att detta kanske var den enda utvägen! ❤️"

Betyder tydligen noll för incel-flashback där kvinnan ska straffas för allt, inklusive val av partner innan tendenser för misshandel. I'm out. Jag känner för mamman & barnen & hoppas att samhället kan förhindra detta i framtiden trots alla jävla as.
Citera
2021-07-08, 21:45
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Finns flera fall där mamman gjort det av hämnd
Nej det finns det inte. Jag arbetar med sånt här bl a och det SkrikPanik skriver stämmer.
Citera
2021-07-08, 21:46
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:

Nej det var det inte. Varför skulle det vara det?
Citera
2021-07-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Finns flera fall där mamman gjort det av hämnd

Kan faktiskt inte minnas något enda fall där en mamma gjort något sådant här mot sina barn pga motivet ”ett hämndbegär”. Åtminstone inte i Sverige. Inte kända fall utomlands heller, vad jag minns på rak arm. Men det kanske finns nåt sånt fall nånstans. Men det verkar ju inte så särskilt vanligt/sannolikt i alla fall.

(Om det nu är en mamma som står bakom gärningen, men det verkar ju sannolikt så).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Men Ge er nu!! Jämför inte en bräcklig kvinna med testosteronstinna karlar!! Det är säkert hur lätt som helst att glorifiera en gris till karl och smutskasta en ung kvinna!! Jag försvarar INTE att hon tog barnen med sig. Men tänk efter en eller två gånger innan ni fördömer någon! Hon har under många år blivit driven till detta!! Man kanske kan jämföra det lite med kamikazepiloter, man förstår inte varför, men ändå gjorde de det..... Hon såg ingen annan utväg!
Kamikazepiloter dödade inte sina egna barn. De dödade sig själv och fiendesoldater. I princip så långt ifrån man kan komma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Psykolgin bakom baserat på studier.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2174580/

Tycker du det är seriöst att dra bestämda slutsatser i ett enskilt fall utifrån generella studier om du inte har någon kunskap om det enskilda fallet?
Citera
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ingen vet om det här var planerat eller impulsivt. Någon typ av planering förekom i vilket fall. I den planeringen finns för de allra, allra flesta en gigantisk spärr. Håller du med?

Om du inte skrev dina åsikter i sten så blir diskussionen bättre. Du verkar ju ändå ha någon typ av kunskap.

Det kräver en hel del planering att få med sig barn i den åldern över ett stängsel, upp på ett spår & på med en eventuell ögonbindel stillastående, i ett område som är ca 1,5-2 mil ifrån hemmet.
Citera
2021-07-08, 21:48
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Betyder tydligen noll för incel-flashback där kvinnan ska straffas för allt, inklusive val av partner innan tendenser för misshandel. I'm out. Jag känner för mamman & barnen & hoppas att samhället kan förhindra detta i framtiden trots alla jävla as.

Men ge dig. Hon dödade barnen? Inte han, inte samhället, inte Soc eller lagstiftningen.

Låter som att du skulle tycka hedersmord är ok om du hade den tron.

Vi är överens om att skyddet rum familjen brustit.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-08 kl. 21:51.
Citera
2021-07-08, 21:50
Medlem
Tolvans avatar
Citat:

Jag kan inte uttala mig om det här specifika fallet men det är inte helt ovanligt att rätten går emot både soc och polisen och beslutar om delad vårdnad trotts att mamman har skyddade personuppgifter m.m.
Citera
2021-07-08, 21:51
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men ge dig. Hon dödade barnen? Inte han, inte samhället, inte Soc eller lagstiftningen.

Låter som att du skulle tycka hedersmord är ok om du hade den tron.

Nej alla har failat totalt. Framförallt bristen på vård & skydd. Hon borde fått hjälp, barnen borde inte varit i hennes vårdnad.
Citera
2021-07-08, 21:52
Medlem
Beck86s avatar
Om så är fallet att hon blivit misshandlad psykiskt och fysiskt så tycker jag att ni inte ska kalla henne båda Hora och allt..... Hon kände sig tvungen helt enkelt och fick ingen hjälp. Hon hade 2 val.... Lämna sina barn helt till honom.... Eller gömma sig med barnen..... Vi ska nog se det som att samhället svek och dom lyssnade inte.
Nu tycker jag att vi slutar med att smutsa ner "mamman"..... Ja det va fel.... Men psykade han henne så pass så hoppas jag att han döms för mord/dråp eller något..... Så nu ber jag alla, se sanningen..... Hon kunde vara din egna släkting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in