2021-07-08, 21:53
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Nej alla har failat totalt. Framförallt bristen på vård & skydd. Hon borde fått hjälp, barnen borde inte varit i hennes vårdnad.

Håller med. Någon borde uppmärksammat varningssignaler.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men ge dig. Hon dödade barnen? Inte han, inte samhället, inte Soc eller lagstiftningen.

Låter som att du skulle tycka hedersmord är ok om du hade den tron.

Vi är överens om att skyddet rum familjen brustit.

Hon sökte hjälp men fick ingen hjälp. Vad skulle hon göra, ge han barnen eller gömma sig med barnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Men nejje. Hon har ju flyttat nån annanstans före det. Gubben bodde kvar i huset och de körde ut HONOM därifrån och sålde.
(teori som sagt)
Ok, tack för besked!

Nu kommer min nästa fråga:
Är mannen med ett namn (LK) som ger associationer till det forna Jugoslavien, pappa till de av mamman mördade barnen?
För om han är det, så innebär hans svärföräldrars beslut med att genom försäljning tvinga ut honom ur huset att morföräldrarna därigenom försvårade kontakten med sina barnbarn.

Eller:
Var LK nåt som MK (tidigare MN) släpat sig sig hem efter en blöt kväll på krogen?
Om LK inte var pappa till barnen, vad tyckte den biologiska pappan om att MK utsatte sig och därmed även barnen för en tråkig uppväxtmiljö?
Citera
Medlem
Så om jag har förstått det hela rätt utan att gå igenom över hundra sidor sedan jag läste igår: Bakgrunden i förhållandet är våld i nära relationer och i slutet av juni detta året har kontaktförbud av pappan inte blivit beviljat, så denna mamma har då i detta fallet tagit med sig barnen när hon begått självmord för att förhindra att de blir utsatta för misshandel etc?
Citera
2021-07-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Nej alla har failat totalt. Framförallt bristen på vård & skydd. Hon borde fått hjälp, barnen borde inte varit i hennes vårdnad.

Mja alltså om hon hade ihjäl sina barn så hade hon ihjäl sina barn. Sen ATT det berodde på ovannämnda saker är ju en annan femma. Klart hon borde fått den hjälp som uppenbarligen behövts för att skydda sig och sina barn men det fråntar ju inte fakta att hon uppenbarligen mördade sina barn.
Citera
2021-07-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Man ansöker inte om kontaktförbud pga en pappa som inte betalar underhåll… Nog finns där en massa som vi inte känner till. Därav inte sagt att hon gjorde rätt.

Det finns psyksjuka kvinnor som ljuger, manipulerar och gör sig själva till offer och är uppmärksamhetskåta. Jag säger inte att det är så i detta fall eftersom jag inte har någon aning om bakgrunden överhuvudtaget, men jag säger att sådana kvinnor existerar, precis som att psykopater till män existerar.
Citera
2021-07-08, 21:55
Medlem
Är det konstaterar vilken kvinna det handlar om, o hade hon 2 eller 3 barn?
Vet att 2 barn dog men det har skrivits om att hon skulle ha 3?
Citera
2021-07-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curtis6
Men herregud, vad i h-e spelar färgen för roll? De har ändrat sina bakgrundsbilder. Punkt. Sluta tjafsa!

Nämn en? Varför så defensiv?
Citera
2021-07-08, 21:57
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xorsism
Så om jag har förstått det hela rätt utan att gå igenom över hundra sidor sedan jag läste igår: Bakgrunden i förhållandet är våld i nära relationer och i slutet av juni detta året har kontaktförbud av pappan inte blivit beviljat, så denna mamma har då i detta fallet tagit med sig barnen när hon begått självmord för att förhindra att de blir utsatta för misshandel etc?

Endast spekulationer, ingen vet nånting härinne. Det KAN ha varit så.
Citera
2021-07-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomeee93
Från S*lly på facebook

"Älskade du. Jag beklagar att samhället inte lyssnade på dig. Jag beklagar att samhället inte tog dig på allvar. Jag beklagar att samhället inte trodde på dig. Jag beklagar att myndigheterna inte brydde sig om dig och dina barn. Jag beklagar att myndigheterna inte ville lyssna på det helvete du gick igenom och jag beklagar att myndigheter och domstolar bryr sig mer om paragrafer och prestige än människor som är utsatta.

Jag beklagar att du inte såg en annan lösning och jag är så ledsen för att jag inte fick möjlighet att försöka hjälpa dig.

Du finns i mitt hjärta och jag kommer aldrig sluta kriga för att skapa "awareness" om det helvete du och så många andra kvinnor och barn får utstå. 😔💔🙏🏽🕊"

" Vila i frid mamma och barn.

Så otroligt tragiskt att du inte såg något annat alternativ än att t* era l*v... #JagDömerInteDig

😥🥺😭💔🙏🏽"

Vad är namnet på Facebookanvändaren? Går ej att gå in via länken
Citera
2021-07-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliealexandraa
Det är dock bekräftat att det är M.K

var är det bekräftat att det är M.K? länka gärna det!
Citera
2021-07-08, 21:59
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det finns psyksjuka kvinnor som ljuger, manipulerar och gör sig själva till offer och är uppmärksamhetskåta. Jag säger inte att det är så i detta fall eftersom jag inte har någon aning om bakgrunden överhuvudtaget, men jag säger att sådana kvinnor existerar, precis som att psykopater till män existerar.

Sant, och oftast ser vi inte dessa kvinnor förrän det är för sent. Vi tror inte att kvinnor kan vara så råa, men det kan de. Jag tycker att det är fel att utgå ifrån att alla män som anklagas för misshandel etc är skyldiga. Det är ett av få vapen som kvinnor har mot män för att såra och förstöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in