Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Det är så här enkelt;
Är inte svenskar en överväldigande majoritet i Sverige blir Sverige inte Sverige.
Ja, så är det ju. Det som uppfattas som svenskt idag, eller rättare sagt för kanske 30-40 år sedan, det skulle ju bli väldigt annorlunda med 100 miljoner asiater i landet.
Just då den blonda blåögda svensken är en del av Sveriges "image", åtminstone rent historiskt.
Och det är ju kul om det kan finnas olika länder med olika folkslag, för det blir mer spännande.
Men jag tycker ändå inte det finns särskilt stora risker med att låta folk vandra in till Sverige, under kontrollerade former.
Och nu menar jag inte hundratusentals flyktingar årligen, flyktingar som faktiskt tar sig genom säker EU-land, efter säker EU-land, för att efter många antal säkra länder väl komma till Sverige. Det där är ju bara att söka lyckan och utnyttja Sveriges välfärdssystem och har INGENTING med flykt undan krig att göra.
Det pågår såvitt jag vet varken krig i Danmark, Tyskland, Österrike, Ungern, Italien eller Grekland eller något annat transitland.