2021-07-08, 16:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Varför skulle jag vilja tvinga koreaner att bli svenskar? haha finns väl ingen anledning?

Däremot, om koreaner invandrar hit, så ser jag det som en självklarhet att de anpassar sig till svenska lagar och regler, kultur och seder. Det är väl inget konstigt med det?

Annars skulle vi ju få parallella samhällen med olika lagar och olika rättssystem och domstolar. Så kan man ju inte driva ett land, det fattar ju vilken idiot som helst.
Det kommer knappt några koreaner hit om vi inte adopterar stackars barn som blir tagna ur sitt naturliga sammanhang hos sitt eget folk.

Det kommer inte hit araber för att araber vill bli svenskar.

Hela idén om att anpassning är vägen framåt är som en fet rökridå. Att ta seden dit man kommer är självklart, men det har ingenting att göra med att bli svensk med annan hudfärg. Man kan självklart aldrig bli svensk.

Det är så här enkelt;
Är inte svenskar en överväldigande majoritet i Sverige blir Sverige inte Sverige.
Citera
2021-07-08, 16:19
Medlem
Pinsamt tycker jag.
Känns som det bara är ett försök att stjäla väljare från SD.
Citera
2021-07-08, 16:22
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
I Schweiz får alla asylsökande ta lån i början och sedan betala det tillbaks. De får ingenting gratis. Det är inte många "hjälpbehövande" som söker sig dit.
Även om du väljer att flytta dit, behöver du visa att du har försörjning för ett år. (Som till exempel tandläkare får du alltså jobba utan offentlig ersättning under 1 år, därefter ansöka om ersättning för utfört arbete. Ersättning från motsvarande FK alltså).
Lycksökarna är klart färre.
Senast redigerad av Viejoverde 2021-07-08 kl. 16:23. Anledning: Felstavningar
Citera
2021-07-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingerfucker
Pinsamt tycker jag.

Nej nej nej, här handlar det nog om att ta väljare från S. Många i S har ju redan gått till SD, men vissa anser nog att SD är inte "ok" att rösta på pga kollegor och medias åsikter. Men att rösta på M kommer vara helt ok. Migrationen är en så stor fråga idag att den väger nog tyngre än många andra frågor, så man väljer att förbise skillnader i politiska frågor kring skatter, välfärd osv.
Citera
2021-07-08, 16:24
Medlem
Bavaros avatar
Vad i helvete är det inte folk fattar med hans uttalande.

Hela handlar om att det inte finns en fungerande integration som inte är bra för landet och för den enskilda invandrande individen. Det har kommit och kommer för många som gör att de hamnar i ett jävla väntande med allt, uppehållstillstånd, bostad, utbildning, jobb mm som är destruktivt för individen pga av vi inte kan ta hand om de som kommer, vad är det som är så svårt att fatta med det.

Men såklart måste vänsterpacket direkt feltolka till sina egna syften för att svartmåla, själva har de inte en jävla aning om hur de ska lösa problemen, det är så egoistiskt att tänka på att bara jag mår bra om vi öser in folk i tron att rädda dem, men de som kommer mår skit pga ovissheten pga vårat tillkortakommande skiter de i. Jävla idioter!
Citera
2021-07-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är så här enkelt;
Är inte svenskar en överväldigande majoritet i Sverige blir Sverige inte Sverige.

Ja, så är det ju. Det som uppfattas som svenskt idag, eller rättare sagt för kanske 30-40 år sedan, det skulle ju bli väldigt annorlunda med 100 miljoner asiater i landet.

Just då den blonda blåögda svensken är en del av Sveriges "image", åtminstone rent historiskt.

Och det är ju kul om det kan finnas olika länder med olika folkslag, för det blir mer spännande.

Men jag tycker ändå inte det finns särskilt stora risker med att låta folk vandra in till Sverige, under kontrollerade former.

Och nu menar jag inte hundratusentals flyktingar årligen, flyktingar som faktiskt tar sig genom säker EU-land, efter säker EU-land, för att efter många antal säkra länder väl komma till Sverige. Det där är ju bara att söka lyckan och utnyttja Sveriges välfärdssystem och har INGENTING med flykt undan krig att göra.
Det pågår såvitt jag vet varken krig i Danmark, Tyskland, Österrike, Ungern, Italien eller Grekland eller något annat transitland.
Citera
2021-07-08, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fingerfucker
Pinsamt tycker jag.

Du hade föredragit ett tal om mer massinvandring?
Citera
2021-07-08, 16:31
Medlem
StarkMarks avatar
Återvandring är det enda som kan rädda oss från kollaps och inbördeskrig.

Några av er inser nog att socialdemokrsterna, miljöpartiet, centern, libsen och även moderaterna och Sverigedemokraterna aldrig, i närtid iaf, kommer att repatriera tillräckligt många för att Sverige ska bli normalt igen. Massinvandringen ska köras ändain i kaklet.

Staten har övergett dig. De skiter i om du eller dina barn blir halalmat, rånade, nedpissade eller våldtagna. Sverige är en kassako för alla icke-vita raser på jorden och du ska arbeta tills du är minst 80 år för att tillgodose att andra folkslag kan få utbildning, djukvård och mat och logi.

Det är din enda funktion i det nya Sverige - att förse staten med pengar.

Man sitter liksom i ett tåg som löpt amok. Man kan tro att loket saknar en lokförare men istället så har lokföraren handen på gasen och maxar. Det finns absolut ingen politiker, förutom Gustav Kasselstrand, som skulle kunna rädda Sverige. Tåget kommer spåra ur förr eller senare precis som det gjorde på Balkan, eller i Indien, eller i Palestina, eller i Rwanda...

Det är inte en fråga ifall tåget kommer spåra ur utan _när_ det kommer att ske.

Flytta ut på landet så snart du bara kan. Växthus, höns, fiskevatten, skogen, jägarexamen, dass, egen vattenkälla.
Citera
2021-07-08, 16:34
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Det är väl ingen som tvingar dig att ta hem en främling att ha vid ditt middagsbord?

Om jag däremot får en vän eller familjemedlem som är av annan etnicitet än min egen, dvs. svensk, så är ju den lika välkommen för det?

På samma sätt vill jag inte ha någon främling vid mitt middagsbord överhuvudtaget, vare sig personen är svensk eller icke.

Problemet med rasister är att de ser alla som inte är som de själva, som främlingar. Men är inte en vit och svensk främling lika mycket främling för dig?

Och har du tagit med i beräkningen, att om du stoppar alla gäster till dig, så kommer du själv inte att tas emot som gäst någonstans?

Tror du missförstod. Att vara svensk är en gemenskap, ett folk och en kultur. Svensk i mitt exempel är alltså din familj. Alltså blir en invandrare per definition någon som inte är din familj. För att du sen ska förstå mentaliteten så behöver det ju vara en främling inte en vän. Hade exemplet tagit med en vän så hade det ju varit en massinvandringsförespråkares mentalitet, det begriper du väl?

Examplet fungerar alltså med främling, men inte med vän eftersom det blir fel mentalitet.

Angånde din sista fråga om inte en annan vit svensk är lika mycket främling för mig som någon från en annan nationalitet så är det en viktig poäng, och svaret är är ett dånande "NEJ!". Det är ju det som är effekten av en homogen kultur och en kulturel gemenskap. Två främmande svenskar som aldrig har träffats är som gammla barndommsvänner jämfört med hur främmande en afghansk man eller indisk kvinna skulle vara.
Citera
2021-07-08, 16:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, så är det ju. Det som uppfattas som svenskt idag, eller rättare sagt för kanske 30-40 år sedan, det skulle ju bli väldigt annorlunda med 100 miljoner asiater i landet.

Just då den blonda blåögda svensken är en del av Sveriges "image", åtminstone rent historiskt.

Och det är ju kul om det kan finnas olika länder med olika folkslag, för det blir mer spännande.

Men jag tycker ändå inte det finns särskilt stora risker med att låta folk vandra in till Sverige, under kontrollerade former.

Och nu menar jag inte hundratusentals flyktingar årligen, flyktingar som faktiskt tar sig genom säker EU-land, efter säker EU-land, för att efter många antal säkra länder väl komma till Sverige. Det där är ju bara att söka lyckan och utnyttja Sveriges välfärdssystem och har INGENTING med flykt undan krig att göra.
Det pågår såvitt jag vet varken krig i Danmark, Tyskland, Österrike, Ungern, Italien eller Grekland eller något annat transitland.
De kontrollerade formerna kommer att generera ett ytterst fåtal högkompetenta arbetskraftinvandrare och några få som kärleksinvandrar. NMR har inga problem med det, så varför låtsas om den här ickefrågan? Vilka rasister tänkte du på när du inledde det här ämnet om rasism?
Citera
2021-07-08, 16:36
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Vad i helvete är det inte folk fattar med hans uttalande.

Hela handlar om att det inte finns en fungerande integration som inte är bra för landet och för den enskilda invandrande individen. Det har kommit och kommer för många som gör att de hamnar i ett jävla väntande med allt, uppehållstillstånd, bostad, utbildning, jobb mm som är destruktivt för individen pga av vi inte kan ta hand om de som kommer, vad är det som är så svårt att fatta med det.

Men såklart måste vänsterpacket direkt feltolka till sina egna syften för att svartmåla, själva har de inte en jävla aning om hur de ska lösa problemen, det är så egoistiskt att tänka på att bara jag mår bra om vi öser in folk i tron att rädda dem, men de som kommer mår skit pga ovissheten pga vårat tillkortakommande skiter de i. Jävla idioter!
Du kan ha rätt i att det var så Uffe menade, men hela idén med integration är ju dödfödd.

Dags att slänga integrationspolitiken på soptippen och satsa allt på assimileringspolitik. I lättare termer kanske man skulle kunna tala om assimilering som 'försvenskning' då det inte ger utrymme för uppförandet av moskéer, bärande av slöja/burka/niqab, och så vidare.

Sverige har varken behov eller intresse av att försöka integrera Islam och diverse mena-kulturer i det svenska samhället.
Citera
2021-07-08, 16:41
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Det du säger är sant och låter bra men jag undrar ju vad Kristersson menar, min poäng är att det inte går att lita på Kristersson så länge han inte kommer med just den här typen av åtgärder som du skriver i ditt inlägg.

Precis, jag litar inte heller på M utan SD bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in