Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Din uppfattning att SD utgår ifrån mer fakta och mindre känslor än övriga partier är just bara din uppfattning. Jag har den helt motsatta uppfattningen. Den typiske SD-anhängaren på Flashback ägnar sig ofta åt personliga påhopp, kraftuttryck och kvinnoförakt. Jag säger inte att alla som röstar på SD är såna, men lite för många för att jag ska tycka att det känns som ett sympatiskt parti att ge en massa politisk makt åt.
Kritiken som framförts mot SD av andra partier har handlat mycket om att SD säger det folket vill höra men har ingen riktig plan bakom hur saker och ting ska genomföras i praktiken.
Jag har ju aldrig påstått att partier inte har kärnfrågor, det jag skrev var att SD bara drivit en enda fråga och inte haft gedigen kunskap om andra politiska frågor medan de flesta andra partier - som för all del har funnits med mycket längre - har en bredare kunskapsnivå.
Politiken ska ju bedrivas på kommunal nivå också, Åkesson kan inte vara med i varje kommun och då behöver SD ha människor ute i kommunerna som är insatta i andra frågor än invandringen. Jag anar att en hel del SD-anhängare röstar på SD för att de inte är särskilt insatta i politiken, de tycker bara att "nu får det vara nog med invandring"! Jag tycker också att vi borde minska invandringen radikalt men jag vill ha kompetenta politiker med en empatisk och jämställd människosyn. Det är ingen slump att SD är störst bland medelålders män.
Unga och medelålders män på flashback är inte synonymt med alla sdare. På vilket sätt är de andra partierna mer insatta? Är leila, riksdagsledamot för s från kiruna mer "insatt" än ragnar, sd, från eslöv? Själva maktutövandet har man såklart statliga utredningar, tjänstemän som är ekonomer, jurister osv. "Kritiken som framförts mot SD av andra partier har handlat mycket om att SD säger det folket vill höra men har ingen riktig plan bakom hur saker och ting ska genomföras i praktiken". Ja, de andra har ju verkligen haft en plan att integrera de 2,5 miljoner de gett uppehållstillstånd sedan 1980.. hur "insatt" är gemene mp-väljare eller v-väljare? Kom ner från dina höga hästar..