2021-07-08, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Skönt. Då får du ju vad du vill ha.

Jag beskriver verkligheten så som jag uppfattar den.

Du har fortfarande inte svarat på frågan hur du ska få det du vill ha. När kommer svaret på den frågan?

Tror du att Kristersson, som har två etniskt kinesiska adoptivbarn, kommer att genomföra massiva utrensningar och utropa den svenska etnostaten?
Citera
2021-07-08, 14:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det var ett svar på ditt påstående att ett samhälle inte fungerar om det har mer än 5% icke-vita.

Du tror att ett förslag om repatriering av över två miljoner nysvenskar kommer att gå igenom i riksdagen?

SD har inte femtio procent.
Att samhället inte klarar mer än ca 5% avvikelse från majoritetsetniciteten rimmar väl med forskning på området.
Citera
2021-07-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Det där är bara dumheter. Det finns inte en enda studie i världen som säkerställer någon större avgörande genetiska skillnader vad gäller IQ nivå.
Anledningen till att de har lägre IQ i nuläget är ju för att de får växa upp i länder som inte kan erbjuda samma välfärd och skolgång som exempelvis Sverige. Inte för att den svenska skolan är bra - tvärt om, den är helt jävla kass - men du förstår säkert vad jag menar.

Adoptera nyfödda afrikaner till rika familjer som sätter dessa i privatskola, så skall du se att dessa barn kommer bli VD's, börsmäklare eller andra högt uppsatta rika och väl etablerade människor.

Adoptera sedan bort svenska nyfödda till Afrika och låt de växa upp där, så kommer du se att de kommer bli precis som snittet i de länderna. Kanske analfabeter, ...men definitivt inga raketforskare.

IQ är ärftligt och man har kartlagt över 500 gener som korrelerar med IQ. Om en familj raketforskare låter sitt barn växa upp i någon djungel kommer han givetvis växa upp till en analfabet och inte vara någon raketforskare.

Men han kommer med stor sannolikhet ha ärvt sina föräldrars intelligens och IQ i hög grad.

Förstår inte varför folk tror att människans intelligens skulle vara någon slags magi. Förmodligen har inte dessa personer särskilt hög IQ.
Senast redigerad av Alline1 2021-07-08 kl. 14:23.
Citera
2021-07-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Naturliga? Naturliga för mig är äta, sova, skita och knulla ( det sista går ju att avstå…)

Vad gäller nationalism…

Tanken på att en stat skall vara uppbyggd på kulturell och etnisk samstämmighet får sitt genombrott vid Wienkongressen 1814. Kulturen skulle ha sitt ursprung i gemene mans liv och vara nationell. Den som först utryckte dessa tankar var den tyske teologen J G Herder, och den blir en av grundstommarna i den tyska romantiken. Under det resterande 1800-talet växer sig denna tanke allt starkare och utvecklas till den moderna nationalismen.

Bra eller dåligt går att diskutera.
Naturlig har många synonymer såsom medfödd, inneboende, spontan..

Segrering är naturlig så till vida att den sker naturligt, kaka söker maka, man gifter sig och umgås i sin etniska och religiösa grupp. Detta har väl varit regeln genom historien. Har väl varit vid erövringar man tagit fiendens kvinnor till sexslavar, fruar mm, och när man ville öka ägandet mellan länder eller ätter så kanske en tysk kung gifte sig med en rysk prinsessa typ.

Modern tid visar ju bara på fortsättning av dessa företeelser, visst förekommer blandäktenskap och umgänge över rasgränser men etniska konflikter vilar alltid strax under ytan även i mångkulturella samhällen (även ekonomiska framgångar som singapore) och är kanske främst minoriteter som är måna om att värna sin särart.
Citera
2021-07-08, 14:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nu har du missuppfattat allting igen. Kristersson är den egentliga maktens man. Kristersson var senast ned till Bilderberg. De har inga planer på att stoppa Kristersson. Planen handlar om att skapa ordning ur kaos. Nu är det dags för mångkulturell polisstat. The Endgame.
Här har du givetvis en poäng. Just därför behöver vi smida medan järnet är varmt, inte yra om Singapore.
Citera
2021-07-08, 14:25
Medlem
Prokloss avatar
Varför tycks en del tro att det bara är 2 miljoner icke svenskar som bor här? ( och ja, jag vet att det går att diskutera vad en svensk är…)

”De senaste åren har många invandrat från andra länder. Det har lett till att de utrikes födda har blivit fler. År 2020 var strax över 2 miljoner personer utrikes födda, vilket är 19,7 procent av befolkningen.”
SCB

Detta är alltså bara utrikes födda. Hur många barn tror ni inte somaliska, kurdiska, syriska, irakiska etc.
har/ föder?

Det är kört, för dem som tror på ett etniskt Sverige. Det gäller att vara pragmatisk i dessa tider…
Citera
2021-07-08, 14:27
Avslutad
Problemet är allt som har med invandring att göra är baserat på känsloargument. Känslor är nämligen inga argument och därför väljer den kroniskt imbecilla twittervänstern att medvetet missförstå och bete sig som psykfall hela bunten.
Citera
2021-07-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du har rätt till viss del. Viss invandring behövs men en del av det som kommer idag är här för att leva på bidrag och dessa behövs verkligen inte.

Utan invandring så hade vi säkerligen inte haft lika stor polisbrist som idag råder. Att utreda alla brott som invandrare utför drar enorma resurser från polisen och resten av rättssamhället.
Samma sak gäller vården där invandrare kommer in med både skottskador, knivskärningar och annat. Givetvis kommer det in svenskar också men mycket färre.

Här i Sverige sätter vi heller inga krav på dessa människor utan bara fortsätter att ge bidrag, gratis sjukvård och liknande.
Som Åkesson säger så ska invandrare betala för sig tills de kommer in i samhället och börjar betala skatt. Det som utnyttjas innan ska man kunna ta som lån som sen ska betalas tillbaka.

I Schweiz får alla asylsökande ta lån i början och sedan betala det tillbaks. De får ingenting gratis. Det är inte många "hjälpbehövande" som söker sig dit.
Citera
2021-07-08, 14:30
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Och att en politiker eller SD väljare uttrycker sig i affekt är inte ett problem alltså? Det är just detta som får mig att inte lita på ett parti som driver en enda fråga och gör det dessutom i affekt.
Kanske kan SD utvecklas till ett bättre parti med tiden när deras politiker lärt sig att inte stirra sig blinda på en enda fråga - för att använda ditt eget ordval.
Jag hakar inte upp mig på ordval, som många verkar göra.

Min uppfattning om SD är att de generellt sett utgår mer ifrån fakta än övriga riksdagspartier, dvs. färre känsloargument. Sen är det alltid enklare att stå i opposition än att stå som ansvarig. Det komiska i Sverige är att de ansvariga håller SD (som aldrig suttit med makten i sitt knä) ansvariga för Sveriges förfall.

Det är standard att partier har kärnfrågor, eller motsätter du dig det? Den viktigaste frågan i Sverige igår/idag/imorgon är invandring och dess demografi som följer. Det påverkar liksom samtliga delar i samhället.
Citera
2021-07-08, 14:32
Medlem
Citat:
Jag beskriver verkligheten så som jag uppfattar den.

Den uppfattningen har väl alla galningar. Sjukdomsinsikt är något sällsynt.

Citat:
Du har fortfarande inte svarat på frågan hur du ska få det du vill ha. När kommer svaret på den frågan?

Förutom att det är OT känns det inte direkt meningsfullt att diskutera sådant med dig.

Citat:
Tror du att Kristersson, som har två etniskt kinesiska adoptivbarn, kommer att genomföra massiva utrensningar och utropa den svenska etnostaten?

Nej. Har jag heller inte påstått.
Citera
2021-07-08, 14:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Varför tycks en del tro att det bara är 2 miljoner icke svenskar som bor här? ( och ja, jag vet att det går att diskutera vad en svensk är…)

”De senaste åren har många invandrat från andra länder. Det har lett till att de utrikes födda har blivit fler. År 2020 var strax över 2 miljoner personer utrikes födda, vilket är 19,7 procent av befolkningen.”
SCB

Detta är alltså bara utrikes födda. Hur många barn tror ni inte somaliska, kurdiska, syriska, irakiska etc.
har/ föder?

Det är kört, för dem som tror på ett etniskt Sverige. Det gäller att vara pragmatisk i dessa tider…
Sverige är där svearna bor. Suijonernas rike. Skatinavien är där skaterna, eller med en variant av ordet skyterna, bor. Det är per definition omöjligt att Sverige inte skulle kunna vara etniskt.

Så länge vi lever är Sverige inte förlorat. Är det möjligt att återta vårt territorium? Ja, vi har sett värre än detta genom vår flera tusen år gamla historia.
Citera
2021-07-08, 14:33
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jag hakar inte upp mig på ordval, som många verkar göra.

Min uppfattning om SD är att de generellt sett utgår mer ifrån fakta än övriga riksdagspartier, dvs. färre känsloargument. Sen är det alltid enklare att stå i opposition än att stå som ansvarig. Det komiska i Sverige är att de ansvariga håller SD (som aldrig suttit med makten i sitt knä) ansvariga för Sveriges förfall.

Det är standard att partier har kärnfrågor, eller motsätter du dig det? Den viktigaste frågan i Sverige igår/idag/imorgon är invandring och dess demografi som följer. Det påverkar liksom samtliga delar i samhället.
Håller till fullo med dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in