2021-07-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Minnet är tydligen mycket kort. Den värste förrädaren om man ser till tidsaspekten av alla var M s Reinfeldt som tyvärr lyckades lura in hela 7K i ett hörn med hjälp av hela journslistmaffian.
En annan som verkligen medverkat till att dölja sanningar är Jerzy Zarnecki som fått styra BRÅ s verksamhet under ca 40 år utan att journalister gjort sitt jobb.

+ 1.

Och ändå bjuds den notoriske lögnhalsen fortfarande in till SvT.
För 20 år sedan skrev jag ett brev till Z att om du vill minska kriminaliteten i Sverige skall du verka för mindre invandring, hårdare straff och utvisning vid fängelsepåföljd om medborgarskap inte hunnits få.
Då, skrev jag, kan du titulera dig brottsförebyggare. Annars fortsätter du bara i dina brottsbefrämjande spår.
Jag fick inget svar.
Juden har bara varit intresserad av personlig karriär och att hålla sig väl med PK-etablissemanget. Så han är förvisso inte ensam.
Citera
2021-07-11, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
+ 1.

Och ändå bjuds den notoriske lögnhalsen fortfarande in till SvT.
För 20 år sedan skrev jag ett brev till Z att om du vill minska kriminaliteten i Sverige skall du verka för mindre invandring, hårdare straff och utvisning vid fängelsepåföljd om medborgarskap inte hunnits få.
Då, skrev jag, kan du titulera dig brottsförebyggare. Annars fortsätter du bara i dina brottsbefrämjande spår.
Jag fick inget svar.
Juden har bara varit intresserad av personlig karriär och att hålla sig väl med PK-etablissemanget. Så han är förvisso inte ensam.

Väldans vad folk glömmer fort..

Lille uffe är ju en dokumenterad brottsling och håller fortfarande på med sina skumma fastighetsaffärer, har lurat oss på massor av skattepengar,, hur fasen kan han över huvud taget ha en "röst", varför låter vi honom ha det ?? Självklart skall folk tillbaka till sina hem när kriget har upphört, vi var snälla och hjälpte till när det fanns ett skyddsbehov, precis så som vilken medkännande människa som helst skulle ha gjort. Men när skyddsbehovet inte längre är aktuellt då skall väl folk självmant vilja åka hem igen.. eller ?
Citera
2021-07-11, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Väldans vad folk glömmer fort..

Lille uffe är ju en dokumenterad brottsling och håller fortfarande på med sina skumma fastighetsaffärer, har lurat oss på massor av skattepengar,, hur fasen kan han över huvud taget ha en "röst", varför låter vi honom ha det ?? Självklart skall folk tillbaka till sina hem när kriget har upphört, vi var snälla och hjälpte till när det fanns ett skyddsbehov, precis så som vilken medkännande människa som helst skulle ha gjort. Men när skyddsbehovet inte längre är aktuellt då skall väl folk självmant vilja åka hem igen.. eller ?
Du inser väl att det aldrig handlat om något skyddsbehov, utan man har kommit hit på helt ekonomiska grunder då alla som är här från 3e världen har passerat otaliga gränser på vägen.

Den senaste gången nån kom hit för att de faktiskt flydde var väl ett gäng chilenare på 70-talet, och ett tusental kvotflyktingar.
Senast redigerad av Vadskajagvalja 2021-07-11 kl. 10:25.
Citera
2021-07-11, 10:34
Medlem
Jag röstar inte på Uffe men visst är det bra att han kommit ifrån Reinfeldt-spöket. Jag tycker också den kvinnliga politiker, hon heter något på Malmer, dubbelnamn tror jag, gör ett vederhäftigt intryck och Johan Forsell är mycket stabilare än våran Morgan.

Men jag är besviken, för att det blå blocket skall kunna växa räcker det inte med tre skjutningar i veckan. Det höjdes till 5 skjutningar men går det ned till 2 skjutningar i veckan så kan både Damberg och Morgan Johansson vifta undan kritiken.

Det blå blocket behöver alltså mer hjälp, man behöver också bli skickligare på propaganda. Uffe fungerar nog bäst när han har SD flåsande i nacken, så det är viktigt med ett stort SD.
Citera
2021-07-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Tror du Reinfeldt öppnade upp landet för att han var en godhjärtad vänsternisse? Att vi har hög statistik är inte så konstigt dels av invandring men främst för att kvinnorna anmäler och allt är våldtäkt idag. Du behöver inte ens anmäla själv snuten eller sjukhus gör det utan din tillåtelse.

Tror du seriöst att det är bättre i Ukraina eller annat kaos land?

Det moderaterna vill som alltid är att krossa välfärdsstaten och arbetaren därav hög invandring, riskkapital bolag. Utförsäljning av kommunala verksamheter till sina kompisar för småpengar (ulf) "privat" skolor som det kastas pengar på. Inte ens usa har så sjukt system.

M vill inte Sveriges bästa hur fan kan man ens tro det?

Det här med vinstdrivna skolor, som de borgerliga partierna så gärna vill ha är lite märkligt, eftersom elitens egna barn , inte går i vinstdrivna skolor. Elitens barn går antingen i välskötta och segregerade kommunala skolor i dyra bostadsområden, alternativt i stiftelsedrivna friskolor där inga pengar går till vinster utan hela skolpengen går till undervisningen.

Med elit menar jag både politisk elit såväl som ekonomisk elit.

Det visar ju att eliten själva egentligen förstår att det är negativt för eleverna med vinstdrivna friskolor, där en del av skolpengen skall gå till vinst till ett företag, istället för att användas till läromedel och lärarlöner. Men det är ju bra för företagen som kan tjäna pengar.
Citera
2021-07-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskajagvalja
Du inser väl att det aldrig handlat om något skyddsbehov, utan man har kommit hit på helt ekonomiska grunder då alla som är här från 3e världen har passerat otaliga gränser på vägen.

Den senaste gången nån kom hit för att de faktiskt flydde var väl ett gäng chilenare på 70-talet, och ett tusental kvotflyktingar.

Att jag knackar på hos grannen när det regnar ute och jag inte hinner hem utan att bli dyblöt, är ju en sak. Att grannen släpper in mig även om det inte regnar är ju en annan.

Självklart går jag hem när det slutat regna..
Om det regnar länge och jag nu börjar känna mig lite väl hemma hos grannen så kommer dom att låta mig förstå att det inte är ok att länsa kylskåpet eller att ta saker dom själva behöver. Till slut så kommer dom att köra ut mig om jag inte går självmant.
Detta är inte en raketforskning och man behöver inte ens vara läskunnig
för att förstå det sunda förnuftets "lag".
Har inget med ras, religion eller färg att göra. Det enda vi behöver säga är ......
"åk hem och bygg ditt eget land"
Citera
2021-07-11, 11:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Precis. Men då måste vi väl inse att landet Sverige är förlorat och inte kan repareras av något parti som ska sitta i riksdagen.
Nej, vårt folk precis som alla andra folk segregerar sig och vill leva med sina egna. Hur skulle Sverige kunna vara förlorat?

Dessutom är detta långt ifrån det värsta som någonsin utmanat vårt folks existens.
Citera
2021-07-11, 11:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Men när skyddsbehovet inte längre är aktuellt då skall väl folk självmant vilja åka hem igen.. eller ?
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskajagvalja

Ett bra exempel är afghanerna. Hälften av de afghanska "flyktingarna" kommer från Iran, där de ofta bott i åratal. Ibland är de till och med födda i Iran:

Citat:
Hälften av de afghanska ungdomarna i Sverige kommer från Iran
Drygt hälften av de ensamkommande afghanska minderåriga i Sverige kommer direkt från Afghanistan, resten kommer hit från Iran.

https://sak.se/afghanistan/flykt/pa-flykt-i-sverige

Vi vet också numera att många av de här afghanska "flyktingarna" åker hem till Iran på semester (till sin familj eller släkt) efter att de fått uppehållstillstånd i Sverige.

De har inget som helst skyddsbehov. Men ändå är de här i Sverige i stora mängder. Och många av dem begår även brott - ibland väldigt grova brott.

Den svenska flyktinghanteringen är verkligen dysfunktionell.
Citera
2021-07-11, 11:37
Bannlyst
Tuffe-Uffe talar med kluven tunga och säger bara det som han tror lockar väljare, precis som inför valet 2018 där han var tydlig med att inte kompromissa, samarbeta eller samtala med eller göra sin regering beroende av SD och två veckor efter valet fram tills idag brutit mot alla dessa löften.

M är inte att lita på oavsett vilken riktning de råkar gå i för tillfället. Kapitalet och makten är hans enda kompasser, något som även Ms föregående partiledare visade när han gjorde en migrationsuppgörelse med MP, höjde skatten för pensionärer, utarmade statsfinanserna, nedrustade försvaret och lät cancersjuka utförsäkras
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-11 kl. 11:41.
Citera
2021-07-11, 11:42
Avslutad
Citat:
Att jag knackar på hos grannen när det regnar ute och jag inte hinner hem utan att bli dyblöt, är ju en sak. Att grannen släpper in mig även om det inte regnar är ju en annan.

Självklart går jag hem när det slutat regna..
Om det regnar länge och jag nu börjar känna mig lite väl hemma hos grannen så kommer dom att låta mig förstå att det inte är ok att länsa kylskåpet eller att ta saker dom själva behöver. Till slut så kommer dom att köra ut mig om jag inte går självmant.
Detta är inte en raketforskning och man behöver inte ens vara läskunnig
för att förstå det sunda förnuftets "lag".
Har inget med ras, religion eller färg att göra. Det enda vi behöver säga är ......
"åk hem och bygg ditt eget land"
Du är för naiv svensk. De ser inte svenskar som snälla grannen utan det här är deras möjlighet till ett bättre liv. De har ingen lojalitet alls mot svenskar och skiter fullständigt i oss. De kommer aldrig lämna om inte Sverige blir fattigare än det land de kom ifrån.
Senast redigerad av Vadskajagvalja 2021-07-11 kl. 11:47.
Citera
2021-07-11, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ett bra exempel är afghanerna. Hälften av de afghanska "flyktingarna" kommer från Iran, där de ofta bott i åratal. Ibland är de till och med födda i Iran:

Vi vet också numera att många av de här afghanska "flyktingarna" åker hem till Iran på semester (till sin familj eller släkt) efter att de fått uppehållstillstånd i Sverige.

De har inget som helst skyddsbehov. Men ändå är de här i Sverige i stora mängder. Och många av dem begår även brott - ibland väldigt grova brott.

Den svenska flyktinghanteringen är verkligen dysfunktionell.
Även somalier åker hem till somalia eller andra delar av Afrika på semester.

Allt som krävs är att migrationsverket gör nån godtycklig bedömning att du har skyddskäl. Det har alla araber och afrikaner utnyttjat till max och sen tar de hit så många släktingar de bara kan. Varken de eller migrationsverket har någon idé om vad de ska göra här. Samtidigt slår man ner på invandrare som faktiskt skulle kunna komma hit och bidra. För de har inte "skyddskäl" och faller på nån teknikalitet. Vansinne.

Jag förstår dom till 100 %. Deras länder är totalt skit och det finns ingen framtid där. Men Sverige har skött det så jävla illa då man ställt 0 krav och på nåt pervertetat sätt tom gett de förmåner och daltande som ingen svensk får.
Senast redigerad av Vadskajagvalja 2021-07-11 kl. 11:56.
Citera
2021-07-11, 11:54
Medlem
glajarns avatar
Så länge vi har politiker som inte vill inse problemet med invandringen då kommer Sverige aldrig komma tillrätta med problemet.

Tacka vet jag Allard han är ingen ynkrygg utan vågar prata om problemet. Det är sådana här politiker Svenska Regeringen behöver. Han är så jävla grym. Politiker i Örebro.

https://youtu.be/vhPCAw0As3I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in