2021-07-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänker så här: så länge hon höll sig väl med SD och talade om återförening så behövde hon inte vara rädd. Hade hon däremot kapat helt, inte rest eller geocachat med honom, så kunde det bli farligt. Det förstod hon och därför gjorde hon som hon gjorde.

Talar särskilt om tiden strax innan mordet, samt den misslyckade usa-resan alldeles efter. Hon kan mycket väl ha haft planen att det inte alls skulle bli någon återförening, men iom mordet och att SD gick fri i TR blev läget prekärt.

Men iom domen i HR och självmordet blev hon fri...för den som kunde berätta om hennes eventuella delaktighet i mordet på Lena var borta för gott.

HD är en gåta.

Innan mordet på LW kanske hennes prio var att LW inte skulle få SD. Inte konstigt om så vore fallet efter hur lång tid hon blivit lurad av SD. Att hon ljuger för SD kan jag se är rätt åt honom... han har verkligen gjort sig förtjänt av det!

Därav HD:s glädje när SD bestämde sig för att de skulle göra sin resa till USA. LW får sig en knäpp på näsan... SD ska följa med henne.

Efter mordet på LW kanske HD börjar fundera på hur farlig SD kan vara, håller sig väl med honom (avslöjar ingen sexuell kontakt med JG). De reser tillsammans som kamrater? och HD kanske har en förhoppning om att de så kan vara... kamrater enbart för barnens skull?

För mig känns det som man ska ta HD:s uppförande i tre delar, före/efter mordet på LW och efter SD:s självmord. För mig är det fortfarande oklart var hon ev gjort/visste/misstänkte under årens lopp.
Citera
2021-07-08, 12:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Även om barnet är runt 7 veckor lämnar man (normalt) inte bort bebis till någon barnvakt!

Om det bara är SD som hälsas välkommen hem på dykbloggen tyder det på att han rest utan HD.

Vad menar du med "verkar" och "nån sett en film"?
Och?

Finns väl ingen som ser det lämpligt att lämna en så liten bäbis i tre veckor?

Supermom HD kan väl inte ha lämnat sin förstfödda..

Självklart ljuger inte LW om SD var dit själv.
Citera
2021-07-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och?

Finns väl ingen som ser det lämpligt att lämna en så liten bäbis i tre veckor?

Supermom HD kan väl inte ha lämnat sin förstfödda..

Självklart ljuger inte LW om SD var dit själv.

Det här var 2004, jag har ifrågasatt om LW ev kan ha missuppfattat något som väl måste ha kommit från SD (var han där själv/tillsammans med HD).

Och om det var enbart SD som blev välkomnad hem från sin resa... det kan tyda på att HD inte var med på den trippen.

Jag har inte skrivit att någon av dessa var en superförälder... min uppfattning är precis tvärt emot. Men att en nyförlöst/mjölkstinn HD följer med på en 3-veckors resa efter 7 veckor tvivlar jag på tills bevis kommer fram.

Detta lika lite som jag tvivlar på att HD skulle ha krossat ett glas och med berått mod trampat runt i det (som kommit ur SD:s mun till LW och som du tagit fasta på).
Citera
2021-07-08, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han är inte värst smart versus HD, men han tror det. Hon har genomskådat honom för länge sen. Ses 2017 och det ses vid skilsmässan:
De har fortsatt trots livslångt kontaktförbud. Hon avskyr LW, det är ett jäkla ältande till JS trots att hon tagit ut skilsmässa och rent krasst borde sluta älta SD och ägna sig åt JS, det vore mer normalt.
Egentligen är det ett kvadratdrama.

SD tycks fortfarande tro att han kan kontrollera henne som när hon var sjuk. Smöra och dribbla; Att han kan köra sitt RT och köpa sig en tidsfrist med LW att hålla tyst till slutet av augusti.

Han lär vara gött stressad, speciellt pga USA-resan som drömkvinnan vill ha iväg honom på.
Han är gravt oroad att LW ska sätta honom i ännu sämre dager inför HD, oddsen lär inte bli bättre om han drar iväg med HD.

SD står som en åsna mellan två hötappar och har kontrollförlust.
Var det på en skör tråd innan är det spindelväv efter hennes skilsmässa som jag tror är ren strategi.
Kontinentalplattorna har rört på sig och det bildas en Tsunami.

Det där med att offeltliggöra relationen till augusti, det är väl enbart SD som säger i förhhör? Och då först i sept -19, då han är häktad.

Som jag uppfattar det i förhör klämmer han fram det under press. Han säger inget om det initialt, utan först när han blir pressad av frågor.

Förhörsledaren vill veta varför han fortsätter att hålla förhållandet med Lena hemligt. Han hade inte tagit av sig ringen, trots skilsmässa och flytt. Han har erkänt i förhör tidigare att han ville ha tillbaka drömkvinnan. Men nu slingrar ha sig och menar att han redan fölorat henne.

A147/662

"FL 1: Så då gör det ju inget att fortsätta .. jag förstår ändå inte det här när jag försöker tänka
till ... vad är det som gör att du inte kan vara öppen i relationen med Lena då?
MT: Eh .. hur ska jag uttrycka det så tydligt.. jag ville inte göra Hanna ledsen genom och tala
om att jag har en relation med Lena .. eh ... kan jag använda orden på nått annat sätt det verkar
inte riktigt. .. det är så. Jag vet inte hur du vill jag ska uttrycka det.
FLl: Är det enbart Lena du tänker på? Hade det varit nån annan kvinna då hade det inte gjort
nånting, är det så du försöker förklara eller vad ...
MT: Ja .. .
FL 1: Jag förstår inte ..
MT: Ja det handlar om Lena.
FL 1: Ja .. så det är enbatt Lena?
MT: Ja ..
FLI: Relationen med Lena?
MT: Hade .. hade ..
FL 1 : Om det hade ..
MT: ( ohörbart) relation med .. med dig så hade jag kunnat tala om det jag har träffat en .. en
ny kvinna.
FL 1: Mm .. så det var enbart. .. men .. när hon flytta sen då Lena .. sa hon nån form av
ultimatum eller nånting till dig?
MT: Menar du när Hanna flyttar?
FL 1: Förlåt, ja.
FLI: Ja.
MT: Nej det tror jag inte.
FL 1: Inget sånt?
MT: Nej ..
FLl: Nån överenskommelse eller .. .
MT: Det skulle förv ... det skulle förvåna mig ..
FL2: Jag tänker .. du säger att du har ingen anledning att göra Hanna ledsen ..
MT: Mm?
FL2: Lena då? Hur känner hon i det här? att du inte berättar om eran relation?
MT: Eh hon tyckte det var bekymmersamt kan man säga.
FL2: Mm ..
MT: Mm.
FL2: Du .. för du uttrycker hela tiden att du inte vill göra Hanna ledsen men hur .. hur tänker
du kring Lenas känslor?
MT: Ja Lena och jag pratade lite mera om det och eh .. efter sommaren så .. så .. så sa vi att då
skulle vi bötja .. berätta och prata om det lite mer öppet att vi faktiskt träffas .. men .. men ...
FL2: Berätta, vad menar du då?
MT: Ja att vi har kontakt.
FL 1: Sommaren, var är vi nu, vilket år?
MT: -18.
FL2: -18 .. MT: Ja .. Eh ... men jag ville ju inte leva med Lena vi var inte ett par .. eh .. så det var inget vi
662 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-09-12 13:16 diarienr: 5000-K574218-18
skulle gå ut och berätta vi är ett par men att vi liksom .. gör saker ihop och umgås och har
kontakt.. utbyte av varandra det..
FL2: Och vem skulle du berätta det för eller skulle ni berätta ..
MT: Vi .. vi skulle inte .. det var inte så att vi skulle liksom ställa till ett arrangemang och
hålla tal och berätta utan mer bara att det får vara offentligt, att inte göra saker i lönndom
längre.
FL2: Har Lena och du haft såna samtal?
MT: Ja .. så i augusti skulle vi logga dom burkar som vi .. det som vi hade under våren loggat
ihop .. eh .. geocach-leken ..
FLJ: När i tid är det här då? Som ni pratar om det..
MT: Ah vår ..
FLJ: Våren .. ah vad ..
MT: Våren-18.
FLI: Ja är det alltså våren ... vad är våren för dig är det .. mars april. ..
MT: Ja ...
FL 1: Maj .. eller?
FLJ: Vadå ja?
MT: På alltihopa. Eh ... det var nått som vi prata om ganska så ofta .. hon ville att det skulle
ske tidigare men ...
FLJ: Och du ville att det skulle vara den här tiden?
MT: Ja tidigast. .. så det var liksom en förhandling .. som slutade augusti.
FLJ: Mm.
MT: Jag tror till och med vi hade ett visst datum i augusti.
FL 1: Jasså? Vad var det för datum då?
MT: Jag har ett svagt minne av 26 augusti.
FL 1: Ja .. mm vad är det för dag?
MT: Ingen jävla aning.
FL 1: Nej varför blev det ( skrattar till)
MT: Det var .. det var nog typ .. ett halvår från nånting eller två månader från nått .. jag vet inte
det..
FL I: Jaha det var nånting som hade betydelse mellan er två eller?
MT: Nej det tror jag absolut inte det var .. ah .. om tre månader .. in .. ingen aning.
FLJ: Ja.
MT: Men jag tror det var 26:e ..
"

För min del är datumet 26 augusti helt fabricerat. Han har inget sagt om detta under alla förhör tidigare, utan klämmer fram denna lögn för att hans motiv inte ska lysa som en varningslampa.

Jag frågar mig varför du tror på SD här?
Har du sett Lena kommunicerar detta viktiga datum?
Citera
2021-07-08, 12:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han är ingen hjälte som vill ta på sig straffet för mordet för att rädda HD.
Han har en övertro på sig själv och tror att han kan prata sig ur situationen.
"De har inget på mig"
"De kommer aldrig att lösa mordet"
Jag tror att SD:s idé var att både han och HD skulle går fria, tack vara att han är så smart.
De bildar ett märkligt par och är rörande överens. HD tycks ha samma övertro.

"H*anna har också enligt T blivit lite raljerande
mot polisen. " (väninnan TB, Ab 150)

"H*anna säger att polisen inte har
"någonting"(...) " det "fanns ingenting"
(hennes chef TB, Ab 149)
Citera
2021-07-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det där med att offeltliggöra relationen till augusti, det är väl enbart SD som säger i förhhör? Och då först i sept -19, då han är häktad.

Som jag uppfattar det i förhör klämmer han fram det under press. Han säger inget om det initialt, utan först när han blir pressad av frågor.

Förhörsledaren vill veta varför han fortsätter att hålla förhållandet med Lena hemligt. Han hade inte tagit av sig ringen, trots skilsmässa och flytt. Han har erkänt i förhör tidigare att han ville ha tillbaka drömkvinnan. Men nu slingrar ha sig och menar att han redan fölorat henne.

A147/662

"FL 1: Så då gör det ju inget att fortsätta .. jag förstår ändå inte det här när jag försöker tänka
till ... vad är det som gör att du inte kan vara öppen i relationen med Lena då?
MT: Eh .. hur ska jag uttrycka det så tydligt.. jag ville inte göra Hanna ledsen genom och tala
om att jag har en relation med Lena .. eh ... kan jag använda orden på nått annat sätt det verkar
inte riktigt. .. det är så. Jag vet inte hur du vill jag ska uttrycka det.
FLl: Är det enbart Lena du tänker på? Hade det varit nån annan kvinna då hade det inte gjort
nånting, är det så du försöker förklara eller vad ...
MT: Ja .. .
FL 1: Jag förstår inte ..
MT: Ja det handlar om Lena.
FL 1: Ja .. så det är enbatt Lena?
FLI: Relationen med Lena?
MT: Hade .. hade ..
FL 1 : Om det hade ..
MT: ( ohörbart) relation med .. med dig så hade jag kunnat tala om det jag har träffat en .. en
ny kvinna.
FL 1: Mm .. så det var enbart. .. men .. när hon flytta sen då Lena .. sa hon nån form av
ultimatum eller nånting till dig?
MT: Menar du när Hanna flyttar?
FL 1: Förlåt, ja.
FLI: Ja.
MT: Nej det tror jag inte.
FL 1: Inget sånt?
MT: Nej ..
FLl: Nån överenskommelse eller .. .
MT: Det skulle förv ... det skulle förvåna mig ..
FL2: Jag tänker .. du säger att du har ingen anledning att göra Hanna ledsen ..
MT: Mm?
FL2: Lena då? Hur känner hon i det här? att du inte berättar om eran relation?
MT: Eh hon tyckte det var bekymmersamt kan man säga.
FL2: Mm ..
FL2: Du .. för du uttrycker hela tiden att du inte vill göra Hanna ledsen men hur .. hur tänker
du kring Lenas känslor?
MT: Ja Lena och jag pratade lite mera om det och eh .. efter sommaren så .. så .. så sa vi att då
skulle vi bötja .. berätta och prata om det lite mer öppet att vi faktiskt träffas .. men .. men ...
FL2: Berätta, vad menar du då?
MT: Ja att vi har kontakt.
FL 1: Sommaren, var är vi nu, vilket år?
MT: -18.
FL2: -18 .. MT: Ja .. Eh ... men jag ville ju inte leva med Lena vi var inte ett par .. eh .. så det var inget vi
662 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-09-12 13:16 diarienr: 5000-K574218-18
skulle gå ut och berätta vi är ett par men att vi liksom .. gör saker ihop och umgås och har
kontakt.. utbyte av varandra det..
FL2: Och vem skulle du berätta det för eller skulle ni berätta ..
MT: Vi .. vi skulle inte .. det var inte så att vi skulle liksom ställa till ett arrangemang och
hålla tal och berätta utan mer bara att det får vara offentligt, att inte göra saker i lönndom
längre.
FL2: Har Lena och du haft såna samtal?
MT: Ja .. så i augusti skulle vi logga dom burkar som vi .. det som vi hade under våren loggat
ihop .. eh .. geocach-leken ..
FLJ: När i tid är det här då? Som ni pratar om det..
MT: Ah vår ..
FLJ: Våren .. ah vad ..
MT: Våren-18.
FLI: Ja är det alltså våren ... vad är våren för dig är det .. mars april. ..
MT: Ja ...
FL 1: Maj .. eller?
FLJ: Vadå ja?
MT: På alltihopa. Eh ... det var nått som vi prata om ganska så ofta .. hon ville att det skulle
ske tidigare men ...
FLJ: Och du ville att det skulle vara den här tiden?
MT: Ja tidigast. .. så det var liksom en förhandling .. som slutade augusti.
FLJ: Mm.
MT: Jag tror till och med vi hade ett visst datum i augusti.
FL 1: Jasså? Vad var det för datum då?
MT: Jag har ett svagt minne av 26 augusti.
FL 1: Ja .. mm vad är det för dag?
MT: Ingen jävla aning.
FL 1: Nej varför blev det ( skrattar till)
MT: Det var .. det var nog typ .. ett halvår från nånting eller två månader från nått .. jag vet inte
det..
FL I: Jaha det var nånting som hade betydelse mellan er två eller?
MT: Nej det tror jag absolut inte det var .. ah .. om tre månader .. in .. ingen aning.
FLJ: Ja.
MT: Men jag tror det var 26:e ..
"

För min del är datumet 26 augusti helt fabricerat. Han har inget sagt om detta under alla förhör tidigare, utan klämmer fram denna lögn för att hans motiv inte ska lysa som en varningslampa.

Inlägget inte till mig, men en tanke...

Är det så att SD/HD skrivit på papper (ang separationen) och de blir giltiga först i slutet på augusti, tills dess kan HD ta tillbaka uppgörelsen vad gäller den ekonomiska uppgörelsen ang huset. SD kanske blivit tvungen att ta lån för att betala resten av skulden till HD?
Citera
2021-07-08, 12:41
Medlem
Citat:
De bildar ett märkligt par och är rörande överens. HD tycks ha samma övertro.

"H*anna har också enligt T blivit lite raljerande
mot polisen. " (väninnan TB, Ab 150)

"H*anna säger att polisen inte har
"någonting"(...) " det "fanns ingenting"
(hennes chef TB, Ab 149)

Det där snacket har blivit talande för paret D. Särskilt då för SD. I sista stycket resonerar HD som en förhärdad brottsling på förhör. Slingrar sig som en orm. Detta förstod ju både polis och åklagare.

Men HD skyddas av närståendeprincipen i rättegången och i polisförhör får man ljuga sig blå.

Jag kan ha missat något mycket väsentligt här, för jag har inte läst någonstans att vare sig SD eller HD rent ut säger att hon/han/de är helt oskyldiga till mordet på Lena.
Citera
2021-07-08, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Har redan skrivit om att LW tar en skärmdump och visar sin kalender.
Med noggrant noterat datum - inkl klockslag till och med - ang 19 februari samt datum 19 augusti i sin kalender.
De döljer redan gemensamt umgänge och LW har noterat betänketiden.

På mordkvällen säger LW till SD att hon inte ska logga Nordsjön så uppgifterna sammanfaller.

Problemet för SDs del är kanske om resan ställer till det och han oroas över om LW inte är lika lojal när han drar iväg med den skilda drömkvinnan.
Som då HD var mer enveten att åka iväg på.

Sen pyr ju HDs bråk i bakgrunden ang just cacher. Om att LW påstås hota henne som hon sagt till JG, men naturligtvis inte vill tillkännage i förhör.
Hon ljuger ju så lätt som misstänkt....
Senast redigerad av develi 2021-07-08 kl. 12:47.
Citera
2021-07-08, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det här var 2004, jag har ifrågasatt om LW ev kan ha missuppfattat något som väl måste ha kommit från SD (var han där själv/tillsammans med HD).

Och om det var enbart SD som blev välkomnad hem från sin resa... det kan tyda på att HD inte var med på den trippen.

Jag har inte skrivit att någon av dessa var en superförälder... min uppfattning är precis tvärt emot. Men att en nyförlöst/mjölkstinn HD följer med på en 3-veckors resa efter 7 veckor tvivlar jag på tills bevis kommer fram.

Detta lika lite som jag tvivlar på att HD skulle ha krossat ett glas och med berått mod trampat runt i det (som kommit ur SD:s mun till LW och som du tagit fasta på).
Ja. Du ifrågasätter LW.

Ett fritt land.
Citera
2021-07-08, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Man börjar likna sin förövare och förlorar därigenom många av sina vänner. Har varit där. LW förlorade sitt stöd. Brände sina broar. Vi får se bortom det. Inuti var hon en kvinna, en mamma, en dotter. Hon gjorde så gott hon kunde. Hon insåg sina begränsningar även om hon inte kunde göra så mycket åt det. Fastän hon försökte.

Detsamma kan vi säga om HD.

Och många andra kvinnor. Lotta t ex.

Vi får låta läkningen ske. SD är borta. Låt såret han orsakat läka.

Ditt inlägg har fastnat i mitt inre.
Citerar därför det igen.

Och förundras över hur några av trådens kloka skribenter själva "har varit där". En lärdom att ta med sig; att vem som helst kan drabbas, även kloka och insiktsfulla.
Citera
2021-07-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ja. Du ifrågasätter LW.

Ett fritt land.

Faktiskt så är det vad SD berättat för LW som jag ifrågasätter.

2004, vilken kontakt hade SD/LW vid den tiden... kände de ens varandra?

Var har du fått dina uppgifter ifrån att SD blev hälsad välkommen hem efter en 3-veckorsresa? Och var framkommer det att HD var med på resan 2004?

Har HD varit till sjukvården för att plåstra om/ta ut glasskärvor efter sitt glaskross som du tror på efter SD:s uttalande till LW?

Denne "man" har inte kommit med osanningar bara en gång utan det verkar vara hans livsuppgift att ljuga (och räcker inte hans lögner så försöker att övertala LW om att skicka födelsedagsgrattis till honom för att HD inte ska misstänka något).
Citera
2021-07-08, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har öht inte ifrågasatt följande:

Det är HDs lögner och skeva beteende jag ifrågasätter.

Undrade även över detta, det föll bort i svaret:

Ja, då har vi olika uppfattning helt enkelt.

Det förvånar inte mig, särskilt nu med facit i hand, att varken Lena eller HD avslöjar sina sexuella relationer för SD.

Att HD var på väg att slinta ur handen, vaknat till och kunde uppleva att hon var uppskattad, åtråvärd och betydlesefull i någons ögon är inte konstigt. Hon har dels själv varit deprimerad, men också osedd och ouppskattad, ersatt (utbytt) på många plan av Lena.

Allt roligt såsom sällskap, sex, geocaching har Lena fått stå för, medan HD har ansetts vara oattraktiv och ett skal. Med tanke på hur det såg ut hos SD efter skilsmässan, kan jag tänka mig att HD varit den som sett till att huset varit i ordning och städat.

Det finns något skevt i SDs beteende runt HD och Lena, att han kan uppfattas som kontrollerande och hotfull, som gör att kvinnorna inte berättar sanningen.

Min absoluta tro.
Att det skevaste är SD, som har kontrollerat dessa individer på sitt skeva sätt, vilket gör att de instinktivt förstår hur de ska förhålla sig.

Det här har Lena upplevt, särkert vet HD som levt med SD i tjugo år hur han fungerar, se hur en konversation mellan Lena och SD utlöper:

Dödshot, evig ensamhet, önskan att alla ska vända sig mot henne och långsam plågsam död- SD:"jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller .. jag blir så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag"

A 147/648

"FL2: Vi har ju flera exempel.. eh ... bland annat har Helena Åström lämnat in en konversation
som hon och Lena har haft.är från 2017-08-29 där Lena skriver till Helena" har många
gånger hotat honom att avslöja som utpressningsmedel jag är inte stolt över det men det
funkar såförjordat effektivt så jag kan inte låta bli. När han är för elak då pressar jag på och
tillslut är han så desperat att han viker sig sen blir det bättre en liten stund jag har varit
otroligt elak och jag skäms och samtidigt inte. Hans elakheter är på en nivå jag aldrig
tidigare mött han önskar mig allt möjligt, döden, evig ensamhet, att alla ska vända sig mot
mig och så vidare
".
MT: Mm .. evig ensamhet det.. det har jag nog sagt.. det.. det känns igen.
FL2: När har du sagt det?
MT: Nja att jag .. när jag varit arg på henne (ohörbart) önskar dig evig ensamhet.
FL2: I vilket sammanhang säger du det?
MT: Det låter som att du undrar exakt när jag sagt..eh .. jag menar det är ett uttryck som jag
647 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-29 17:23 diarienr: 5000-K574218-18
känner igen som jag tror att jag använt .. eh .. och förmodligen den perioden eftersom hon tar
upp det då
FL2: Det här är ju augusti 2017.
FL2: Ni använder sånt vokabulär mellan er?
MT: Ja under stunder har det varit hårda ord, absolut.. för hennes del så är det nog värre att
vara evigt ensam än .. än att hon skulle bli skadad fysiskt. Så det är taskigare och säga att hon ..
jag hoppas hon skulle bli lämnad evigt ensam än att hon skulle bli misshandlad ..
FL2: Varför säger du det till henne då?
MT: Jag har nog snudd på känt så ibland när man var riktigt frustrerad ..
FL2: Känt?
MT: Ja känt så .. att hon .. hon är så jobbig och dryg så då .. önskar man henne otrevligheter.
därifrån steget är ganska långt till det ni tror jag har gjort
FL2: Mm vi har ju fler exempel.
FL I: 2017-11-17 så nu går vi framåt i tiden för det här är ju över tid.
FLl: Mellan di ... Lena och Christian Von Bennigsen det var ju 22 juni 2017 .. och nu är vi ..
17 november 2017. Då har vi .. från Lenas googlekonto då så finns det en screenshot.. en
konversation mellan dig och Lena då .. eller från din telefon i varje fall.. ska se om du känner
igen det här .. "svara eller erkänn att du är en äcklig falsk idiot. Jag vill avsluta trevligt när vi
var tillsammans men jag fick inte, jag fick avsluta tvärt själv. Du gick omedelbart till mail
och jag följde med hot .. det var exakt det som hände. Ta gärna ut vilka moment det är som
var enligt deal och vad som var rakt emot deal. Svara eller erkänn att du är en äcklig falsk
idiot" .. så skriver du "svara, svara .. nej just det du behöver aldrig svara. Du kan skita i deal
och hota .. bete dig som en äcklig och utnyttjande svin hoppas i så fall att du får vad du
förtjänar. Sex år av utnyttjande, katt och råtta-lek.. vidrigt hoppas din död blir plågsam och
utdragen i så fall", känner du igen det här?
MT: Nej.
FLl: Inte?
MT: Nej .. eh .. men det är ju .. det finns säkert liknande ... ah.
FL 1: Mm .. jag fortsätter.
FLl: "Inte så tålmodig jag vill avsluta trevligt och fint i gemenskap du sa nej, jag fick
avsluta själv och rätt tvärt när TG kom tidigare än hon sagt. Du mejlade direkt, du skulle
utgått från att jag tvingats till kort avslut, du skulle ha ställt frågan sedan du får inte mejla
mig. Det första du gör sedan är att gå till hot, det får du inte göra, det är vidrigt äckligt
avsteg du har valt detta for att du vill göra så"känner du igen det här?
MT: Eh .. nej jag vet inte alltså det här är ju nånting .. vi har ungefär såna kommunikationer
ibland så om det är just det där ..
FL 1: Ah .. men känner du igen or..alltså hur orden följer sig och .. innebörden och allt det här?
MT: Ja eh .. ja ...
FLI: Då svarar Lena" du får inte bete dig som du gör" svarar hon då .. då skriver du" vi hade
rätt bra i samtalet innan, jag såg i varje fall hopp och ljus" då svarar hon "saker du sagt nu
är synnerligen allvarliga" och så svarar du "jag vill aldrig mer veta av dig om det är den här
sidan som är du, jag hatar dig djupt om det är det här det bästa du kan du får mer än gärna
dö på dom isiga vägarna om du vill ha det såhär, svara nu! Jag vet att jag sagt allvarliga
saker svara nu!" då skriver Lena "överväg att be om ursäkt på ett förtroendegivande sätt du
behöver det om någon chans att bli betraktad som någon som har gjort grova misstag och
inte är uppriktigt elak och bryter ( ohörbart) slutgiltigt" då svarar det är du igen "jag är inte
elak alls jag bara vill aldrig mer veta av någon som gör som du gjort nu. HAT är det som
bubblar inom mig, har du ut/nyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap. Jag har älskat.
Svara nu. Du har förstått att jag har ställt en fråga rätt många gånger du kan inte gärna
648 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-29 17:23 diarienr: 5000-K574218-18
missajler gånger. Tidigare i veckan erkände du och bad om ursäkt för grov miss. Svara nu,
svara nu, svara nu det är viktigt" känner du igen det här?
MT: Njae inte ordagrant men ..
FLl: Nej.
MT: Men .. ja ..
FLI: Ja vadå?
MT: Ja .. vi had .. vi hade flera såna här samtal.
FL 1: Mm ... känner du igen innebörden?
MT: Ja ja, allt handlar ju om att hon inte riktigt kunde låta bli och skriva när jag hade sagt
radiotystnad.
FL I: Mm .. fast här skriver du att du vill att hon ska svara hela tiden? Hon svarar ju inte då
skriver du svara, svara.
MT: Ja .. eh ... ja ..
FLI: Så här vill ju du ha ..
MT: Ja, ja där ( ohörbart) inte radiotystnad ..
FL 1: Så här vill.. tjata ju du på henne att hon verkligen ska svara.
MT: Ja oja .. oja.
FL 1: Ja .. sen ett litet uppehåll här .. ett litet uppehåll fram och tillbaka där med som jag inte
kommer läsa .. "förlåt, uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång
heller .. jag blir så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag
".
"
"

Nu när vi sett mer av hur SD fungerar, har jag all förståelse för att HD mörkar. Vi vet ju att dödshoten kan sättas i verket.

"hoppas att du får vad du förtjänar" säger SD till Lena.
Det fick hon (enligt honom).

Han saknade inte ens henne. Tvärtom, "nu ska allt bli så bra".

Men du tycker att HD är konstig; skev och falsk som inte avslöjar till SD sin sexuella relation med JS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in