Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Har öht inte ifrågasatt följande:
Det är HDs lögner och skeva beteende jag ifrågasätter.
Undrade även över detta, det föll bort i svaret:
Ja, då har vi olika uppfattning helt enkelt.
Det förvånar inte mig, särskilt nu med facit i hand, att varken Lena eller HD avslöjar sina sexuella relationer för SD.
Att HD var på väg att slinta ur handen, vaknat till och kunde uppleva att hon var uppskattad, åtråvärd och betydlesefull i någons ögon är inte konstigt. Hon har dels själv varit deprimerad, men också osedd och ouppskattad, ersatt (utbytt) på många plan av Lena.
Allt roligt såsom sällskap, sex, geocaching har Lena fått stå för, medan HD har ansetts vara oattraktiv och ett skal. Med tanke på hur det såg ut hos SD efter skilsmässan, kan jag tänka mig att HD varit den som sett till att huset varit i ordning och städat.
Det finns något
skevt i SDs beteende runt HD och Lena, att han kan uppfattas som kontrollerande och hotfull, som gör att kvinnorna inte berättar sanningen.
Min absoluta tro.
Att det skevaste är SD, som har kontrollerat dessa individer på sitt
skeva sätt, vilket gör att de instinktivt förstår hur de ska förhålla sig.
Det här har Lena upplevt, särkert vet HD som levt med SD i tjugo år hur han fungerar, se hur en konversation mellan Lena och SD utlöper:
Dödshot, evig ensamhet, önskan att alla ska vända sig mot henne och långsam plågsam död- SD:"
jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller .. jag blir så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag"
A 147/648
"
FL2: Vi har ju flera exempel.. eh ... bland annat har Helena Åström lämnat in en konversation
som hon och Lena har haft.är från 2017-08-29 där Lena skriver till Helena" har många
gånger hotat honom att avslöja som utpressningsmedel jag är inte stolt över det men det
funkar såförjordat effektivt så jag kan inte låta bli. När han är för elak då pressar jag på och
tillslut är han så desperat att han viker sig sen blir det bättre en liten stund jag har varit
otroligt elak och jag skäms och samtidigt inte. Hans elakheter är på en nivå jag aldrig
tidigare mött han önskar mig allt möjligt, döden, evig ensamhet, att alla ska vända sig mot
mig och så vidare".
MT: Mm .. evig ensamhet det.. det har jag nog sagt.. det.. det känns igen.
FL2: När har du sagt det?
MT: Nja att jag .. när jag varit arg på henne (ohörbart) önskar dig evig ensamhet.
FL2: I vilket sammanhang säger du det?
MT: Det låter som att du undrar exakt när jag sagt..eh .. jag menar det är ett uttryck som jag
647 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-29 17:23 diarienr: 5000-K574218-18
känner igen som jag tror att jag använt .. eh .. och förmodligen den perioden eftersom hon tar
upp det då
FL2: Det här är ju augusti 2017.
MT: Mm.
FL2: Ni använder sånt vokabulär mellan er?
MT: Ja under stunder har det varit hårda ord, absolut.. för hennes del så är det nog värre att
vara evigt ensam än .. än att hon skulle bli skadad fysiskt. Så det är taskigare och säga att hon ..
jag hoppas hon skulle bli lämnad evigt ensam än att hon skulle bli misshandlad ..
FL2: Varför säger du det till henne då?
MT: Jag har nog snudd på känt så ibland när man var riktigt frustrerad ..
FL2: Känt?
MT: Ja känt så .. att hon .. hon är så jobbig och dryg så då .. önskar man henne otrevligheter.
därifrån steget är ganska långt till det ni tror jag har gjort
FL2: Mm vi har ju fler exempel.
FL I: 2017-11-17 så nu går vi framåt i tiden för det här är ju över tid.
FLl: Mellan di ... Lena och Christian Von Bennigsen det var ju 22 juni 2017 .. och nu är vi ..
17 november 2017. Då har vi .. från Lenas googlekonto då så finns det en screenshot.. en
konversation mellan dig och Lena då .. eller från din telefon i varje fall.. ska se om du känner
igen det här .. "svara eller erkänn att du är en äcklig falsk idiot. Jag vill avsluta trevligt när vi
var tillsammans men jag fick inte, jag fick avsluta tvärt själv. Du gick omedelbart till mail
och jag följde med hot .. det var exakt det som hände. Ta gärna ut vilka moment det är som
var enligt deal och vad som var rakt emot deal. Svara eller erkänn att du är en äcklig falsk
idiot" .. så skriver du "svara, svara .. nej just det du behöver aldrig svara. Du kan skita i deal
och hota .. bete dig som en äcklig och utnyttjande svin hoppas i så fall att du får vad du
förtjänar. Sex år av utnyttjande, katt och råtta-lek.. vidrigt hoppas din död blir plågsam och
utdragen i så fall", känner du igen det här?
MT: Nej.
FLl: Inte?
MT: Nej .. eh .. men det är ju .. det finns säkert liknande ... ah.
FL 1: Mm .. jag fortsätter.
FLl: "Inte så tålmodig jag vill avsluta trevligt och fint i gemenskap du sa nej, jag fick
avsluta själv och rätt tvärt när TG kom tidigare än hon sagt. Du mejlade direkt, du skulle
utgått från att jag tvingats till kort avslut, du skulle ha ställt frågan sedan du får inte mejla
mig. Det första du gör sedan är att gå till hot, det får du inte göra, det är vidrigt äckligt
avsteg du har valt detta for att du vill göra så"känner du igen det här?
MT: Eh .. nej jag vet inte alltså det här är ju nånting .. vi har ungefär såna kommunikationer
ibland så om det är just det där ..
FL 1: Ah .. men känner du igen or..alltså hur orden följer sig och .. innebörden och allt det här?
MT: Ja eh .. ja ...
FLI: Då svarar Lena" du får inte bete dig som du gör" svarar hon då .. då skriver du" vi hade
rätt bra i samtalet innan, jag såg i varje fall hopp och ljus" då svarar hon "saker du sagt nu
är synnerligen allvarliga" och så svarar du "jag vill aldrig mer veta av dig om det är den här
sidan som är du, jag hatar dig djupt om det är det här det bästa du kan du får mer än gärna
dö på dom isiga vägarna om du vill ha det såhär, svara nu! Jag vet att jag sagt allvarliga
saker svara nu!" då skriver Lena "överväg att be om ursäkt på ett förtroendegivande sätt du
behöver det om någon chans att bli betraktad som någon som har gjort grova misstag och
inte är uppriktigt elak och bryter ( ohörbart) slutgiltigt" då svarar det är du igen "jag är inte
elak alls jag bara vill aldrig mer veta av någon som gör som du gjort nu. HAT är det som
bubblar inom mig, har du ut/nyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap. Jag har älskat.
Svara nu. Du har förstått att jag har ställt en fråga rätt många gånger du kan inte gärna
648 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-29 17:23 diarienr: 5000-K574218-18
missajler gånger. Tidigare i veckan erkände du och bad om ursäkt för grov miss. Svara nu,
svara nu, svara nu det är viktigt" känner du igen det här?
MT: Njae inte ordagrant men ..
FLl: Nej.
MT: Men .. ja ..
FLI: Ja vadå?
MT: Ja .. vi had .. vi hade flera såna här samtal.
FL 1: Mm ... känner du igen innebörden?
MT: Ja ja, allt handlar ju om att hon inte riktigt kunde låta bli och skriva när jag hade sagt
radiotystnad.
FL I: Mm .. fast här skriver du att du vill att hon ska svara hela tiden? Hon svarar ju inte då
skriver du svara, svara.
MT: Ja .. eh ... ja ..
FLI: Så här vill ju du ha ..
MT: Ja, ja där ( ohörbart) inte radiotystnad ..
FL 1: Så här vill.. tjata ju du på henne att hon verkligen ska svara.
MT: Ja oja .. oja.
FL 1: Ja .. sen ett litet uppehåll här .. ett litet uppehåll fram och tillbaka där med som jag inte
kommer läsa .. "förlåt, uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång
heller .. jag blir så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag". "
"
Nu när vi sett mer av hur SD fungerar, har jag all förståelse för att HD mörkar. Vi vet ju att dödshoten kan sättas i verket.
"hoppas att du får vad du förtjänar" säger SD till Lena.
Det fick hon (enligt honom).
Han saknade inte ens henne. Tvärtom, "nu ska allt bli så bra".
Men du tycker att HD är konstig; skev och falsk som inte avslöjar till SD sin sexuella relation med JS?