Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag tror att han diskuterar med HD och hon har knappast guldmedalj i moderskap själv heller.
Exakt allt du ålägger SD och parallellt tonar ner HDs inflytande köper jag inte.
För tredje gången.
Du har nämnt SDs empatistörning för en tid sen och jag bad dig utveckla. Du undlät att svara.
Nu har jag upprepat undrat kring SD som psykopat och hur du resonerar kring aktuell film. Går det att få ett svar möjligen?
Tex:
Stor brist på empati, och stor tilltro (övertro) till sig själv. Extremt manipulativ. Lögnaktig och otrogen. Ytligt charmig. Lätt att förvilla andra genom sitt sätt att vara hal. Verkar inte ångra något (mer än att han inte tog hand om sit äktenskap, haha). Verkar inte ha skuldkänslor, de enda gångerna han ber om ursäkt är när han blir pressad. Måste ha spänning och gillar att han andra på grillning. Aktiviteter som pilot, dykning och klättring. Leker katt- och- råtta med JG och polisen, njuter helt uppbenbarligen av det.
Till och med JG nämnde att SD var empatilös och att han talade i gåtor.
Ok, jag vet att det är svårt att ställa diagos, så ska väl tillägga att det är en gissning, men starka drag av psykopati, narcissism, min gissning.
Att kunna slå sönder någon så brutalt under så lång tid som det krävdes att döda Lena... för att sedan bara timmar efter gå in i hennes enhet, skratta och tramsa med HÅ, vara på jobbet som inget har hänt, prata med chefen om "rubriker", skriva till HD att "allt ska bli så bra nu", det visar på en sida som få klarar av.
Jag vet att du älskar att sätta diagnos på de involverade. Både HD och SD har fått sina diagnoser av
dig.
Vad är det med filmen som motsäger att SD är empatistörd, psykopatiska drag och narcissist?
Som jag ser det är han helt klart svartsjuk på babyn, och hans avslut på filmen, när han sparkar mot barnet, visar att han inte bara är svartsjuk utan har aggressioner. Han visar också att han döljer allt detta bakom masken tramspelle. Han måste stå i centrum. Saknar ömhetskänslor för babyn. Ser inget som visar det minsta känsla och ömhet för den otroligt söta lilla varelsen, tvärtom behandlar han henne som en sak. Benämner även babyn som "den".