Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Eftersom hela mötet är en enda stor dimridå kan man undra vad de egentligen gör? Jag sätter mina 50 öre på att de gör en Marjasin. De satt hela kvällen och klippte och klistrade med kvitton för att få en redovisning som fungerar något sånär.

Jag citerar från deras egen hemsida "Vi är oerhört tacksamma för att vi nu kan konstatera att DFM, trots covid-19, har haft en rak och stadig tillväxt under 2020. Arbetet har under 2020 vuxit mer än något annat år." (Notera att man här skriver covid19 utan citattecken...) I detta gynnsamma läge när man är starkare än någonsin väljer man (Jabba) att gå från aktiebolag till ideell förening. Föreningen bildades i April månad. Det är alltså redovisningen för den föreningen man pratar om ska vara klanderfri. Kritiken har ju riktats mot händelser bakåt i tiden, som man inte kan eller vill redovisa för. Så antagligen tänker Profeten tömma bolaget och försätta det i konkurs.

Det finns många saker man vill ha svar på. En är de insamlade pengar som skulle gå till videoutrustning. Vart tog de vägen? Man köpte in ett par videokameror för en spottstyver. Vart tog de vägen? Vart tog resten av pengarna vägen?
I den senaste tråden på Dagens FB-sida finns en sub-tråd som antyder att utrustningen köptes in men inte gick att använda pga taskig internet-uppkoppling, samt att den som gjorde jobbet blev blåst på ersättningen av trådens huvudperson.
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Det är väl ganska sannolikt att det är Tommy själv som står bakom tangenterna (Divine favour Sverige)? Om man jämför med det han skriver på deras hemsida om nyhetsbrevet så är språket inte helt olikt. Helt okej grammatiskt, men onyanserat och ibland en konstig användning av citationstecken.
T.ex. står det på hemsidan: "
Bland prenumeranterna finns församlingar, pastorer, advokater, verkställande direktörer, mellanchefer, näringsidkare, arbetslösa, internationella följare och alla andra andligt intresserade människor."
"Alla andra andligt intresserade människor"???

Så TD menar att ALLA andligt intresserade personer prenumenerar på deras nyhetsbrev?
Nej, det menar han såklart inte. Men det visar ändå på hur onyanserat han skriver.

Den lilla historien om citationstecken säger ändå något: svårt att erkänna fel i smått, kan ... innebära svårt att erkänna fel i stort. (Måste dock inte vara så). Kan ju iofs även vara psykologiskt förståeligt att man går i försvar på minsta lilla sak, när man är i ett utsatt och ifrågasatt läge. Liknande låsning "Vi har rätt, du har fel" har ju uppstått kring kritiken av dfm. Man kanske kan säga att den lilla tråden om citationstecknet även speglar grundproblemet med dfm i ett större perspektiv.

"Divine favour Sverige" börjar sedan argumentera att de har rätt för att de har författare och korrekturläsare bakom sig, typ.
Men vilka fantastiska böcker! Augustpriset! Krävs verkligen en längre akademisk utbildning för att skriva rakt från hjärtat. Har själv inte läst Tommys böcker, men lägger en slant på att nivån inte är speciellt nyanserad. Men antagligen har "alla andra andligt intresserade personer" i hela världen läst hans böcker.
De inlägg och kommentarer som gjorts de senaste dagarna är tveklöst författade av den ödmjuke själv, bortsett från några kommentarer av den läspande teologen (Bength Gustafson). Såvitt jag vet har ingen av de övriga i resultatlistan publicerat böcker i någon omfattning, så att han använder "vi" istf "jag" är för att undkomma anmälningar.
Citera
2021-07-05, 18:36
Medlem
Ikväll kl. 21 ska Tommy predika om "När drevet går"; hur man (enligt Jesus) ska kommunicera när drevet går. Ska bli underhållande att lyssna till. Frågan är: Vilka riktar han sig till? Vilka är målgruppen? Är det de fem jesustanterna som behöver lära sig detta? Jesustanterna hamnar ju ofta i sexskandaler och behöver lära sig hur man kommunicerar sig ur sånt. Efter predikan så känner jesustanterna: "Yes! Nu vet jag hur jag ska agera när drevet är efter mig! Bra att veta!"
Citera
2021-07-05, 20:05
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ikväll kl. 21 ska Tommy predika om "När drevet går"; hur man (enligt Jesus) ska kommunicera när drevet går. Ska bli underhållande att lyssna till. Frågan är: Vilka riktar han sig till? Vilka är målgruppen? Är det de fem jesustanterna som behöver lära sig detta? Jesustanterna hamnar ju ofta i sexskandaler och behöver lära sig hur man kommunicerar sig ur sånt. Efter predikan så känner jesustanterna: "Yes! Nu vet jag hur jag ska agera när drevet är efter mig! Bra att veta!"
Bagdad Bob vet hur man gör. Han har ju många års erfarenhet av att mörka sanningar. Men Tommy Dee har en metod som alltid fungerar i sandlådan. Om någon ställer en kritisk fråga, svara med en motfråga om något annat. Goddag Yxskaft kallas det hos oss utanför sekten.

Vilka han riktar sig till? Ingen speciell. Han tar - som vi märker - varje dag som ett nytt tillfälle att synas och höras, emedan Sektledaren själv gömmer sig i garderoben. Vi märker också att ingen längre bryr sig. Jesustanterna är allt färre och hans inlägg har inga likes eller kommentarer längre. De som kommer titta i kväll kommer att titta för att se en freak show. Nu ska han jämföra drevet mot honom och Mattias med hur Jesus förföljdes av romarna. Vi vet ju alla hur det slutade.
Citera
2021-07-05, 21:54
Medlem
Citat:
Bagdad Bob vet hur man gör. Han har ju många års erfarenhet av att mörka sanningar. Men Tommy Dee har en metod som alltid fungerar i sandlådan. Om någon ställer en kritisk fråga, svara med en motfråga om något annat. Goddag Yxskaft kallas det hos oss utanför sekten.

Vilka han riktar sig till? Ingen speciell. Han tar - som vi märker - varje dag som ett nytt tillfälle att synas och höras, emedan Sektledaren själv gömmer sig i garderoben. Vi märker också att ingen längre bryr sig. Jesustanterna är allt färre och hans inlägg har inga likes eller kommentarer längre. De som kommer titta i kväll kommer att titta för att se en freak show. Nu ska han jämföra drevet mot honom och Mattias med hur Jesus förföljdes av romarna. Vi vet ju alla hur det slutade.

🤣
Citera
2021-07-05, 22:52
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
🤣

Jag hade fel. Erkänner. Han körde den om att kasta första stenen. 45 minuter eldade han upp sig mot alla de som mobbar DFM. Ingenting om några felaktiga konton eller betalningar. Det går ett drev, den store ledaren springer och gömmer sig och Tommy spelar teater rätt hyggligt. Han kanske skulle ha satsat på det istället? Förstår inte varför han ska leka religiös. Allt han säger kokar ner till att han har rätt och alla andra har fel. Sedan kan han ta vilket bibelcitat som helst egentligen och utifrån det har han ett munläder som spottar ut sig haranger så man glömmer vad som var viktigt. Amen säger tanterna. Det viktigaste för en psykopat som Tommy är inte vad Jesus gjort utan att han själv får synas. Allt handlar egentligen om honom. Han är en orm.

Är det någon som kommer ihåg vad drevet handlade om? Nej, de är experter på dimridåer och att berätta sagor om något annat. Drevet handlade om att Mattias stal 300.000 kronor från en utsatt kvinna. Det var hennes försäkringspengar han blåste henne på. Det var en sak. En annan sak är att han tiggt pengar till Afrika via sitt privata bankkonto. Det är en oerhört allvarlig anklagelse. Inte desto mindre är den sann. Det finns mängder av videos från DFM där han tigger pengar till sitt konto. Det går inte att förneka. Mattias Jabba the Prophet har dessutom flera gånger sagt i videos att INGA pengar från kollekten har gått till hans eller Tommys privata omkostnader. Det enda svar vi har fått är att allt gått rätt till. Inte ett kvitto har man visat upp. Ingenting. Bara en massa prat om deras egen utsatthet. Hur synd det är om dem och hur synd det är om oss kritiker som inget förstår. Vi mot dom. Så bygger man en sekt mina damer och herrar.

Men det är trots allt glädjande att se hur återställd han är efter sin operation i... Europa. Min vän som råkade ut för en lindrigare variant än Tommy ligger fortfarande hemma och är sjukskriven. Hon kanske kan börja jobba lite i höst. Jag börjar nästan tro att Tommy själv tror att han faktiskt har opererats. Så sjuk kan man faktiskt vara när man är en mytoman. Men snart kommer de bli påminda om att drevet inte ens har börjat än.
Citera
2021-07-06, 00:02
Medlem
Citat:
Jag hade fel. Erkänner. Han körde den om att kasta första stenen. 45 minuter eldade han upp sig mot alla de som mobbar DFM. Ingenting om några felaktiga konton eller betalningar. Det går ett drev, den store ledaren springer och gömmer sig och Tommy spelar teater rätt hyggligt. Han kanske skulle ha satsat på det istället? Förstår inte varför han ska leka religiös. Allt han säger kokar ner till att han har rätt och alla andra har fel. Sedan kan han ta vilket bibelcitat som helst egentligen och utifrån det har han ett munläder som spottar ut sig haranger så man glömmer vad som var viktigt. Amen säger tanterna. Det viktigaste för en psykopat som Tommy är inte vad Jesus gjort utan att han själv får synas. Allt handlar egentligen om honom. Han är en orm.

Är det någon som kommer ihåg vad drevet handlade om? Nej, de är experter på dimridåer och att berätta sagor om något annat. Drevet handlade om att Mattias stal 300.000 kronor från en utsatt kvinna. Det var hennes försäkringspengar han blåste henne på. Det var en sak. En annan sak är att han tiggt pengar till Afrika via sitt privata bankkonto. Det är en oerhört allvarlig anklagelse. Inte desto mindre är den sann. Det finns mängder av videos från DFM där han tigger pengar till sitt konto. Det går inte att förneka. Mattias Jabba the Prophet har dessutom flera gånger sagt i videos att INGA pengar från kollekten har gått till hans eller Tommys privata omkostnader. Det enda svar vi har fått är att allt gått rätt till. Inte ett kvitto har man visat upp. Ingenting. Bara en massa prat om deras egen utsatthet. Hur synd det är om dem och hur synd det är om oss kritiker som inget förstår. Vi mot dom. Så bygger man en sekt mina damer och herrar.

Men det är trots allt glädjande att se hur återställd han är efter sin operation i... Europa. Min vän som råkade ut för en lindrigare variant än Tommy ligger fortfarande hemma och är sjukskriven. Hon kanske kan börja jobba lite i höst. Jag börjar nästan tro att Tommy själv tror att han faktiskt har opererats. Så sjuk kan man faktiskt vara när man är en mytoman. Men snart kommer de bli påminda om att drevet inte ens har börjat än.

Jag lyssnade igenom hela predikan, får ändå ge honom att han är en bra talare, och har en poäng i budskapet, och mediedrev är inget jag vanligtvis gillar, men ... Knutby, de predikade väl samma sak? Kritiska journalister är av ondo, och mediedrevet var djävulens angrepp. Så lite konstigt att Tommy så ensidigt gick i försvar mot kritiska journalister och andra pastorer, kunde ju gott balanserat lite iaf. Det blir ju lite märkligt att jämföra sin egen vägran att svara på journalisters frågor med Jesus tystnad när männen skulle stena kvinnan. Iofs en intressant vinkling, men ändå uppenbarligen ett sätt att slippa stå till svars för relevanta frågor. Om nu Dfm vill vara en öppen, transparent och demokratisk organisation så kan de nog inte köra med Jesus-var-tyst-metoden alltför länge i alla fall. Det är ju inte så svårt att hitta bibeltexter där Jesus även svarade på frågor av "illasinnade frågeställare". Det är ju många som på ett ärligt och relevant sätt faktiskt vill veta vad som är sanningen i alla spörsmål kring DFM.

Det var ändå fler fans som lyssnade på predikan än de fem jesustanterna jag hade förutspått. Gissar att det var ett 20-tal. Och ja, de skrev "Amen" tusen gånger var. Dock en kritiker bland allesammans, men förstod inte riktigt hennes kommentarer. Hon verkade lite knepig. Så ca 20 frälsta positiva fans, och en knepig kritiker🤣

Tack för underhållningen!🙏
Citera
2021-07-07, 01:16
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Jag lyssnade igenom hela predikan, får ändå ge honom att han är en bra talare, och har en poäng i budskapet, och mediedrev är inget jag vanligtvis gillar, men ... Knutby, de predikade väl samma sak? Kritiska journalister är av ondo, och mediedrevet var djävulens angrepp. Så lite konstigt att Tommy så ensidigt gick i försvar mot kritiska journalister och andra pastorer, kunde ju gott balanserat lite iaf. Det blir ju lite märkligt att jämföra sin egen vägran att svara på journalisters frågor med Jesus tystnad när männen skulle stena kvinnan. Iofs en intressant vinkling, men ändå uppenbarligen ett sätt att slippa stå till svars för relevanta frågor. Om nu Dfm vill vara en öppen, transparent och demokratisk organisation så kan de nog inte köra med Jesus-var-tyst-metoden alltför länge i alla fall. Det är ju inte så svårt att hitta bibeltexter där Jesus även svarade på frågor av "illasinnade frågeställare". Det är ju många som på ett ärligt och relevant sätt faktiskt vill veta vad som är sanningen i alla spörsmål kring DFM.

Det var ändå fler fans som lyssnade på predikan än de fem jesustanterna jag hade förutspått. Gissar att det var ett 20-tal. Och ja, de skrev "Amen" tusen gånger var. Dock en kritiker bland allesammans, men förstod inte riktigt hennes kommentarer. Hon verkade lite knepig. Så ca 20 frälsta positiva fans, och en knepig kritiker🤣

Tack för underhållningen!🙏
Kolla in Tommy Dees privata instagram. Han har en följare som är lite förståndshandikappad. Det är hans enda fan. Jesustanterna hejar på Mattias men är fortfarande skeptiska till Tommy.

Ja, han är en skicklig manipulator. Men så är han en psykopat också. Det ligger i deras natur. Tommy ska väck från kristendomen. Sen får han och Gud sköta sina affärer sinsemellan. Han borde inte ha mandat att göra det han gör idag. Han kan sin Bibel, men tolkar den som fan skulle gjort.
Citera
2021-07-07, 11:54
Medlem
HomoHitlers avatar
Det ryktas om att Dagen samlar vittnesmål om DFM, är det något som stämmer? Inte hört mer om det är en kommentar här på flashback....

Förstår inte alla tanter som är helt ok med att Tommy köpt horor?
Citera
2021-07-07, 12:15
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Det ryktas om att Dagen samlar vittnesmål om DFM, är det något som stämmer? Inte hört mer om det är en kommentar här på flashback....

Förstår inte alla tanter som är helt ok med att Tommy köpt horor?

Det finns så många smutsiga affärer att gräva i så de vet inte riktigt vart de ska börja.

Tommy, ta ett gott råd och dra till Thailand så fort du kan. Du är ändå stekt i Sverige för resten av ditt liv. Dessutom kommer Mattias lura brallorna av dig ändå. Inse fakta det enda fan du har kvar på insta är en mentalt efterbliven tjej på 20. Hon är visserligen gift, men det har ju aldrig hindrat dig förut. Ta med henne ner så kan ni börja predika för thailändarna på stranden. Du kan säkert hitta en bundis i Baren-Håkan. Han har en bar därnere...
Citera
2021-07-07, 20:02
Medlem
Är Tommy en rolig person att umgås med? Nån som har erfarenhet?
Citera
2021-07-07, 22:58
Medlem
Observerzs avatar
Citat:
Är Tommy en rolig person att umgås med? Nån som har erfarenhet?

Träffat honom två gånger. 1988 och 2020. Genuint trevlig faktiskt. Rolig? Nej men väldigt mänsklig.
Citera
2021-07-08, 10:45
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerz
Träffat honom två gånger. 1988 och 2020. Genuint trevlig faktiskt. Rolig? Nej men väldigt mänsklig.

Efter ett halvår kommer du på att ditt första inlägg på Flashback ska bli att berätta om trevlig Tommy var 1988??? Alla psykopater är översvallande trevliga i fem minuter.

I en annan tråd läste jag att Mattias nu är skild och har flyttat hemifrån. Men ingen vet var han bor. Rimligen delar han hotellrum med Tommy... som också är nyskild. Mattias har dock inte vågat uppdatera sin status på Facebook. Han förstår ingenting. Hur kan en kvinna inte vilja leva med honom? En överviktig ryggradslös falsk profet som stjäl pengar från de mest utsatta i samhället. Det är väl bara påven som står mellan honom och gud?

Man får väl gissa att han inte klarar sig själv? Skulle tro att Profeten aldrig har tvättat en tvätt själv i hela sitt liv. Tommy skickar väl hem sin tvätt till morsan? Två av Herrens mest användbara verktyg är så potenta att Gud måste ta deras kvinnor ifrån dem. Nu måste de ju betala för sex. Tur att Tommy har adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in