Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-11, 16:03
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Det går inte så bra nu, pengar rullar inte in som de ska nu. TD:s bolag hade en omsättning på nada, zero, nixpix och en förlust på 59.000:- https://www.allabolag.se/5566346887/dahlman-fashion-aktiebolag
Citera
2020-07-11, 20:22
Medlem
HomoHitlers avatar
Undrar om TD gör som livets ords andrepastor, Robert Ekh, och drar till Thailand eller liknande land och börjar bo med någon hora mer permanent?
Citera
2020-07-11, 21:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stripsilence
Hej
Vad är er uppfattning, tror ni T D följer denna tråd?
Såg också denna bok, är det en ny?
https://www.divine-favour.com/bocker/

"Principerna han lärde i ledarskap och affärsrelationer har stått sig i 2000 år."
Ska vi med detta anta att det är Jesus det handlar om? Vem lärde Jesus affärsrelationer? Var det när han kastade ut månglarna ur templet?
Jesus var en naturlig ledare. Det var inget han behövde lära sig. Men det mesta går ju att förbättra, så vem lärde Jesus ledarskap? Enligt Bibeln var det Gud själv som kom med små råd, samt Djävulen som prövade honom. Kanske någon romare han var kompis med lite utanför skriften?
Man måste då fråga sig, varför har man valt Tommy f*ing Dahlman som uttolkare av Jesus ledarskap? Vem granskar Dahlmans granskning? Han är ju inte utbildad i någonting, så det här låter som han hittar på som vanligt.
Citera
2020-07-11, 21:43
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Undrar om TD gör som livets ords andrepastor, Robert Ekh, och drar till Thailand eller liknande land och börjar bo med någon hora mer permanent?

Förutsatt att han gillar asiatiska tjejer... Å andra sidan finns det gott om "toy boys" där nere. Tommy skulle lite diskret äntligen kunna leva ut sina fantasier.

Nu är bilden på hans morsa borttagen. Det var väl för många som började länka till sanningen där.

Jag tror att Tommy inte mår så bra. Hans nya projekt, att skriva en bok om kristna kvinnor, kan vara ett tafatt försök till självhjälp. Han försöker lite subtilt antyda att han verkligen är imponerad och står bakom kvinnor. Kristna kvinnor. Riktiga kvinnor som inte vill stå i vägen för riktiga män. Av någon anledning tror jag inte han kommer att bli färdig med den. Han är persona non grata i frikyrkorna nu. Det är kanske ett par hundra hjärntvättade får i trosrörelsen som står bakom honom. Gissningsvis har de ingen aning om vad han har gjort. Ju mer han sticker ut huvudet, desto mer skit kommer han att få. Snart kommer han stå bredvid Åsa Waldau och prismärka lp-skivor med Pelle Karlsson på en second hand i Skara. Möjligen försöker han hitta en ny familj att börja om med, men det funkar inte så länge han knarkar och super. Då finns alltid möjligheten till en utflykt i Thailand. Kan faktiskt tänka mig att han kommer att försöka lura folk på pengar genom att säga att han ska starta upp en kristen församling i syndens näste. Och vem är mest lämpad för det?
Citera
2020-07-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu är bilden på hans morsa borttagen. Det var väl för många som började länka till sanningen där.
Den finns kvar, och inte en enda kritisk kommentar.
Citera
2020-07-12, 01:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Den finns kvar, och inte en enda kritisk kommentar.
Den är tillbaka. Noggrant tvättad!
Citera
2020-07-12, 06:52
Medlem
Citat:
Den är tillbaka. Noggrant tvättad!
Fanns det några intressanta kommentarer innan?
Citera
2020-07-12, 09:43
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Fanns det några intressanta kommentarer innan?

Det är jag intresserad av med....
Citera
2020-07-12, 12:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Det är jag intresserad av med....
Någon/några la upp en bild på domen om sexköp. Jag såg det två gånger. Det var olika avsändare. Kan ha hänt fler gånger än jag såg. En arg tant hade kommenterat att den som la upp bilden borde skämmas....
utöver det fanns ett par inlägg som kritiserade hans gärningar utan att berätta vad han gjort.
Måste vara oerhört stressigt att ha offentliga konton där hela tiden sanningen riskerar att brisera.
Citera
2020-07-12, 13:28
Medlem
Citat:
Någon/några la upp en bild på domen om sexköp. Jag såg det två gånger. Det var olika avsändare. Kan ha hänt fler gånger än jag såg. En arg tant hade kommenterat att den som la upp bilden borde skämmas....
utöver det fanns ett par inlägg som kritiserade hans gärningar utan att berätta vad han gjort.
Måste vara oerhört stressigt att ha offentliga konton där hela tiden sanningen riskerar att brisera.
Problemet uppstår om man nämner narkotikabrott, då går han till motattack direkt. Antagligen därför som sidan på bloggen som länkades tidigare togs ner, eftersom det hon hävdade där inte gått att hitta.
Rattfylleri, olovilg körning och sexköp finns det underlag på (bl.a hos undertecknad). Narkotikabrott har inte gått att styrka, och otrohet är ju ord mot ord såvida man inte blir tagen med skinnspiken i grottan.
Citera
2020-07-12, 15:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Problemet uppstår om man nämner narkotikabrott, då går han till motattack direkt. Antagligen därför som sidan på bloggen som länkades tidigare togs ner, eftersom det hon hävdade där inte gått att hitta.
Rattfylleri, olovilg körning och sexköp finns det underlag på (bl.a hos undertecknad). Narkotikabrott har inte gått att styrka, och otrohet är ju ord mot ord såvida man inte blir tagen med skinnspiken i grottan.
Var det ingen som hade bevis över att Tommy rökte på hos morsan? Eller har jag drömt det? Att någon kom på honom med kola i kyrkan gick antagligen inte till polisen. Men det finns säkert vittnen.

Rätt så kul. Om man söker på hans namn och droger får man följande svar:
Tommy Dahlmantommydahlman.com
Är det sådana kristna ledare vi vill ha??? image2. SEXKÖPAREN. NARKOTIKA BROTT CANNABIS. NARKOTIKA BROTT CANNABIS. LÄS ...

Någon verkar ha hackat hans hemsida. Eller så är det reklam för hans bok? Kanske dags för en uppföljare till bästsäljaren? Ett krossat hjärta på bordell. Kanske han kan göra som Paolo? Han kom på nu att han utsattes för övergrepp som barn och därför hade svarta hål att fylla?
Citera
2020-07-12, 17:17
Medlem
Citat:
Var det ingen som hade bevis över att Tommy rökte på hos morsan? Eller har jag drömt det? Att någon kom på honom med kola i kyrkan gick antagligen inte till polisen. Men det finns säkert vittnen.
Har inte sett något handfast bevis för att han rökte på vare sig hemma hos morsan eller i Vendelsö (som Madeleine Moberg hävdade), och har tyvärr inte riktigt tid att leta just nu. Men hoppas att någon annan kan eller har några minuter över, vore bra att få det fastställt.
Det är mycket möjligt att han "blev förlåten" och att "ingen ville kasta första stenen", men det får den som fick uppgiften svara på.
Citat:
Rätt så kul. Om man söker på hans namn och droger får man följande svar:
Tommy Dahlmantommydahlman.com
Är det sådana kristna ledare vi vill ha??? image2. SEXKÖPAREN. NARKOTIKA BROTT CANNABIS. NARKOTIKA BROTT CANNABIS. LÄS ...
Länken till narkotikabrott går till Madeleine Mobergs blogg, alltså den sida som var uppe tidigare som togs bort (men finns kvar i Googles cache och nedladdad hos undertecknad).
Citat:
Någon verkar ha hackat hans hemsida. Eller så är det reklam för hans bok? Kanske dags för en uppföljare till bästsäljaren? Ett krossat hjärta på bordell. Kanske han kan göra som Paolo? Han kom på nu att han utsattes för övergrepp som barn och därför hade svarta hål att fylla?
Så kan det mycket väl vara, eller så har någon bara registrerat hans namn som domän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in