2021-06-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack tack. Märkligt ändå - HD och SDs syrra liknar ju varandra. Precis som SDs mamma liknar HD. Läskigt. Men antar att du är stensäker så jag ifrågasätter inte.

Ja. Vill inte skriva ut SDs systers initialer här, men hennes namn nämns ju av andra i tråden och det nämns även i filmen.
Det är SDs systers namn. HDs syster heter ett annat namn.

SDs mamma jollrar med babyn och säger ”du liknar mormor när du gråter” eller liknande när bara hon och hennes make är i rummet med babyn.
Men jag tror hon sa fel, menade farmor (dvs. sig själv). Det är lätt att blanda ihop, även om hon själv inte var mormor än då...

Eller så kanske hon skojar om HDs mamma. 🤷🏻‍♀️
Hon säger ju att babyn liknar HD ”på munnen som skriker och där maten ska in” (fast med andra ord. Jag reagerade lite på det. Kändes lite passiv-aggressivt. Även SD reagerade lite på hennes ordval då och säger ”nu förstår jag inte vad du menar”
Men det är kanske hennes sätt att skämta bara)
Citera
2021-06-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jadu, av någon anledning så blev det ingen pilot, eller militär, polis eller ens väktare av av Steffe...
Det bidde ingenting

Jag har inte sett någon dödsannons, inom 1 månad är väl praxis att begrava någon i Sverige, men nu kanske annat råder pga covid

Kroppen måste vara kremerad inom en månad om den inte jordfästs.
Om den kremeras så måste urnsättning ske inom ett år.
Det är ingen lag på att begravningsceremoni måste ske. Men de allra flesta vill ju ha någon form av ceremoni.
Citera
2021-06-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det är väl belånat, men HD kanske har fått en del hjälp av sin föräldrar till att köpa sin bostadsrätt?

https://forumbilder.com/i/rdM2

Det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Lånen uppgick mars 2018 (enl Din forumbild) till 2.360. Husets värde vid tiden tror jag kan vara någon miljon ytterligare. Skulle HD begärt "sin" del av husets värde så skulle det bli belånat "över skorstenen" för SD:s del.

Nu tror jag huset har stigit ganska mycket efter 2018, min gissning är att huset idag går att sälja för över 4.5.
Citera
2021-06-21, 10:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där med att ingen verkar våga säga ifrån mot SD är intressant. Vad tror (vet) de kommer att hända då, tro?

Tänker på när pappan inte blandade sig i när SD spöade sin lillebror så han blev gul och blå och sen bröt kontakten med hela sin familj.

Och kommer fram till två anledningar (spekulation):

1. Pojkgnabb. Han tycker M ska klara att försvara sig?

2. Han VET att allt blir ännu värre och ännu farligare, om han lägger sig i...?

Vi skulle verkligen behöva veta mer om vad som formade herr och fru D.

#TeamÅsaHiding

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis. 😡Han skakar även bäbisen tills den vaknar chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting inklusive Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

https://gofile.io/d/P4em3S

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Citera
2021-06-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tänker på när pappan inte blandade sig i när SD spöade sin lillebror så han blev gul och blå och sen bröt kontakten med hela sin familj.

#TeamÅsaHiding

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis. 😡Han skakar även bäbisen tills den vaknar chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting inklusive Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

Alternativ 2 låter ytterst skrämmande. Skulle Ds senior vara rädd för sin egen son Fjanten SD? Har det hänt något mer än misshandeln av brorsan där slagen kom som en blixt från klar himmel enligt M?
Eller räcker det med att se det flinande fejset förvandlas till ett fejs förvridet av vrede - och en kunskap om att SD är både lömsk och extremt långsint till sin natur?
Tycker att ursprungsfamiljen D verkar onaturligt spända på filmen. Kan vara för att kameran går, men detta var min reflektion första gången jag såg filmen.
Citera
2021-06-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Jag vill väldigt gärna veta mer om Stefans bakgrund och uppväxt.
Ingen från grundskolan som uttalat sig, eller lagt upp skolfoto på honom, eller uttalat sig överhuvudtaget.
Jag tror att om någon sagt ifrån till Stefan angående vad som helst, hade de blivit utkastade dirakt.
De var i hans hem, på nåder, antar jag.
Citera
2021-06-21, 11:18
Medlem
Honan6s avatar
Hann* skiner som en sol
När Stef*n häktades första gången reagerade jag på att Hann* utåt sett levde på som vanligt och förundrades över hur hon klarade av att åka till olika event där andra deltagare fanns som kände de inblandade. Senare, när jag fick läsa att Hann* påstod att hon skulle rest till USA även om det varit Stef*n som försvann tyckte jag det lät väldigt märkligt eftersom hon även sa att USA-resan skulle göras för att de skulle fira att de levt halva livet tillsammans. Hann* känns som ett mysterium och när hon nyligen valde att visa sig som en skinande sol tillsammans med sina vänner kort efter Stef*ns självmord blev jag inte mindre fundersam.

Jag tänker att självmordet sannolikt inte blev en överraskning för någon av de närmaste som alla kan ha varit förberedda på att Stef*n skulle välja döden om domen blev fällande.

Stef*n har själv skrivit att polisen gjorde rätt som misstänkte honom i början, han förväntade sig att Lenas blod skulle hittas i hans hem och han trodde han skulle bli häktad igen. Kanske han blev övermodig av att känna flera personer i utredningen och att vital bevisning inte undersöktes i tid och det underliggande hotet om häktning kanske kändes avlägset ju längre tiden gick?

Även om Stef*n trodde att han skulle klara sig från att bli fälld efter att ha studerat FUP och blivit friad i TR, så levde han dygnet runt med ett underliggande hot om att han kunde ha fel. När han blev kallad till förhör om det saknade domkraftskaftet tappade han balansen och hans huvudlösa arrangerade film med brev till åklagaren visar hur pressad han var.

Det skulle vara orimligt om inte Hann* förstod hur allt låg till redan från början. Jag kan tänka mig att de slöt en tyst pakt om att inte prata om mordet på Len* för att skydda varandra.
Stef*n sågs som paria av de flesta omkring dem förutom JG och Hann*s familj. Hann* kan ha känt att hon var skyldig att hålla honom sällskap, men under den åtta månaders långa häktningen för Stef*n fick Hann* en god förberedelsetid inför ett liv utan honom och upptäckte att det var något hon gillade. Därför skiner hon som en sol idag?
Citera
2021-06-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hann* skiner som en sol
När Stef*n häktades första gången reagerade jag på att Hann* utåt sett levde på som vanligt och förundrades över hur hon klarade av att åka till olika event där andra deltagare fanns som kände de inblandade. Senare, när jag fick läsa att Hann* påstod att hon skulle rest till USA även om det varit Stef*n som försvann tyckte jag det lät väldigt märkligt eftersom hon även sa att USA-resan skulle göras för att de skulle fira att de levt halva livet tillsammans. Hann* känns som ett mysterium och när hon nyligen valde att visa sig som en skinande sol tillsammans med sina vänner kort efter Stef*ns självmord blev jag inte mindre fundersam.

Jag tänker att självmordet sannolikt inte blev en överraskning för någon av de närmaste som alla kan ha varit förberedda på att Stef*n skulle välja döden om domen blev fällande.

Stef*n har själv skrivit att polisen gjorde rätt som misstänkte honom i början, han förväntade sig att Lenas blod skulle hittas i hans hem och han trodde han skulle bli häktad igen. Kanske han blev övermodig av att känna flera personer i utredningen och att vital bevisning inte undersöktes i tid och det underliggande hotet om häktning kanske kändes avlägset ju längre tiden gick?

Även om Stef*n trodde att han skulle klara sig från att bli fälld efter att ha studerat FUP och blivit friad i TR, så levde han dygnet runt med ett underliggande hot om att han kunde ha fel. När han blev kallad till förhör om det saknade domkraftskaftet tappade han balansen och hans huvudlösa arrangerade film med brev till åklagaren visar hur pressad han var.

Det skulle vara orimligt om inte Hann* förstod hur allt låg till redan från början. Jag kan tänka mig att de slöt en tyst pakt om att inte prata om mordet på Len* för att skydda varandra.
Stef*n sågs som paria av de flesta omkring dem förutom JG och Hann*s familj. Hann* kan ha känt att hon var skyldig att hålla honom sällskap, men under den åtta månaders långa häktningen för Stef*n fick Hann* en god förberedelsetid inför ett liv utan honom och upptäckte att det var något hon gillade. Därför skiner hon som en sol idag?

SD skulle inte mentalt ha klarat av ett i realiteten 11,5 års fängelsestraff. Dessutom var han en utomhusmänniska med ett extremt stort frihetsbehov. De flesta av medinternerna är dessutom garvade kriminella och de skulle platta till SD ordentligt redan första dagen, skulle jag tro. Det insåg han säkert. Han skulle ha blivit både slagpåse och driftkucku på kåken.

Ja, HD visste såklart att han hade mördat Lena och tror som du = HD ville varken lyssna eller prata om brottet. Inte med någon öht. Tror att hans självmord fick henne att andas frisk luft, kanske för första gången på åtminstone 20 år. Nu blev hon dessutom av med både SD och Lena...

SD måste ha haft självmordsattiraljer av något slag beredda utifallatt, eftersom han lyckades ta sitt liv så snabbt efter att domen kom. Tror dock att han fick sitt livs chock. Han trodde nog att han skulle frias i HR och hade redan gjort upp planer för sommaren, men rättvisan hann ikapp honom. Nästan...ty han tog sitt liv istf sitt straff.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-21 kl. 12:06.
Citera
2021-06-21, 12:34
Medlem
Citat:
SD skulle inte mentalt ha klarat av ett i realiteten 11,5 års fängelsestraff. Dessutom var han en utomhusmänniska med ett extremt stort frihetsbehov. De flesta av medinternerna är dessutom garvade kriminella och de skulle platta till SD ordentligt redan första dagen, skulle jag tro. Det insåg han säkert. Han skulle ha blivit både slagpåse och driftkucku på kåken.

Ja, HD visste såklart att han hade mördat Lena och tror som du = HD ville varken lyssna eller prata om brottet. Inte med någon öht. Tror att hans självmord fick henne att andas frisk luft, kanske för första gången på åtminstone 20 år. Nu blev hon dessutom av med både SD och Lena...

SD måste ha haft självmordsattiraljer av något slag beredda utifallatt, eftersom han lyckades ta sitt liv så snabbt efter att domen kom. Tror dock att han fick sitt livs chock. Han trodde nog att han skulle frias i HR och hade redan gjort upp planer för sommaren, men rättvisan hann ikapp honom. Nästan...ty han tog sitt liv istf sitt straff.
Han tappade ansiktet när han fälldes. Tror inte att straffet i sig skrämde honom. Men att han blev dömd, och därmed fälld för mord, var inget han kunde ta. Han levde ju för att skina, vara behövd och sedd upp till. Där tror jag är det direkta motivet till självmordet.
Citera
2021-06-21, 13:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tack. 4000 sidor... :-(
Kan inte heller kolla just nu. Får bli senare i eftermiddag. Har du förslag på vettiga sökord? Känner att det här kan bli väldigt intressant om vi prickar rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂
Ja men, en molntyngd söndag. Nu har du lite att grotta runt i.
Nä, jag minns bara en summa. Nu skrev hoppsann att det kanske finns i tråden, testa på 50, touren. Eller närliggande ord som ekonomi. The Heart of Sweden GeoTour, GeoTour2.

Ligger (i vanlig ordning) back, men nog höll Honan6 på och rotade i detta? Kanske går att hitta någon sammanställning där någonstans?
Citera
2021-06-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ligger (i vanlig ordning) back, men nog höll Honan6 på och rotade i detta? Kanske går att hitta någon sammanställning där någonstans?

Ang de pengar som geotouren fick:

I aktbilaga 150 sid 170
chattar Lena: Han har åkt på massa möten med regionförbundet (länet), fått budget på 50 000. Kommer bli kung i geocaching-Sverige. Landets första geotour, finns inte många i Europa. Vi skulle bli först

Edit: Det är Je*nny F*oley hon chattar med.
Senast redigerad av Picasso2 2021-06-21 kl. 13:43. Anledning: Edit
Citera
2021-06-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang de pengar som geotouren fick:

I aktbilaga 150 sid 170
chattar Lena: Han har åkt på massa möten med regionförbundet (länet), fått budget på 50 000. Kommer bli kung i geocaching-Sverige. Landets första geotour, finns inte många i Europa. Vi skulle bli först

Edit: Det är Je*nny F*oley hon chattar med.

Ah, tack för det. Jag visste att Lena kände till en del om ekonomin. Kanske hon hotade med att avslöja SD/paret D? Develi tipsade om A 168 (4000 sidor...). JF är väl hon på Irland, psykologen?

Nu ska jag ge mig i kast med dessa aktbilagor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in