2021-07-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det var då helvete vad du var optimistisk - men jag hoppas förstås att du har rätt..!
Jag jobbar i finansbranchen och hör och ser ju snacket. Mina kollegor som annars bara bryr sig om skatter och pengar berättar nu om hur deras fruar inte vågar åka tunnelbana längre. De tillskillnad från pensionärssossar fattar ju att det behövs en förändring och de trots att de bär kostym och bor på fina adresser hoppas nog i smyg att polisen börjar spöa upp blattegängen med batonger.

Chefredaktören i den största finanstidningen i Sverige, Dagens Industri skrev rakt ut att ytterpatierna i Sverige är C, V och MP. Det hade varit totalt omöjligt att skriva så 2018.
Citat:
Efter det inrikespolitiska tumultet är risken stor för att Sverige återgår till en än mer försvagad S-regering, beroende av vad gäller brottsbekämpning en trio ansvarslösa ytterkantspartier, C, MP och V. De uppvisar svag eller obefintlig probleminsikt, noll förståelse för den grova kriminalitetens kopplingar till migration och har ingen beredskap för extraordinära åtgärder för att knäcka gängen.
https://www.di.se/ledare/sverige-ar-...kild-handelse/
Citera
2021-07-05, 17:18
Medlem
Sladdarens avatar

Klart att många som vurmade och tog kaktusen i 2an och njöt kan göra en total ko-vänding. De borde dock ha förklarat sig varför de gjorde ko-vändingen. Vad var det för info, upplevelse som krävdes för att gå ifrån en massinvandrings- älskare till en hatare?

Samt hur såg man inte det innan (säg 10 år sen) och varför?

https://sv-se.facebook.com/profile.p...00044187198400
Citera
2021-07-05, 17:31
Hur vore det om mytomanen höll sig till att skriva sina oläsbara dikter istället för att fabulera om sånt han inte förstår?

Nåja, nu lär vi slippa honom i offentligheten framöver. Rassegubbarna straffar ut sig själva, en efter en. Stefan Sauk, Runar, Brunnberg, Di Leva. Alkoholister, straffångar och kvinnomisshandlare, det är just snygga ”Svärjevänner” som krälar ut ur de lägsta lagren av B-kändisar.
Citera
2021-07-06, 01:17
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Hur vore det om mytomanen höll sig till att skriva sina oläsbara dikter istället för att fabulera om sånt han inte förstår?
Du gillar inte hans åsikter, men vad är det han inte förstår, som du tydligen förstår?

Tvivlar på att du har förmågan att bedöma kvaliteten på Ranelids författarskap.
Han har vunnit en hel del priser, Augustpriset m.fl. och ofta fått lysande recensioner för sina verk.
I branschen är han aktad och ingen b-kändis.
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Nåja, nu lär vi slippa honom i offentligheten framöver. Rassegubbarna straffar ut sig själva, en efter en. Stefan Sauk, Runar, Brunnberg, Di Leva. Alkoholister, straffångar och kvinnomisshandlare, det är just snygga ”Svärjevänner” som krälar ut ur de lägsta lagren av B-kändisar.
Di Leva? Det har jag missat. Trodde han tillhörde er sida, flumpacket, vänsterminoriteten i Sverige.
Till sist. På vilket sätt är kosmopoliten Ranelid rasist? Vet du vad ordet betyder?
Citera
2021-07-06, 06:47
Bannlyst
Han börja väl det som skall komma.. Den ljuva bilden av Sverige, där moder Svea tog emot alla flyktingar som sa ordet asyl, sedan slutade dessa flyktingar som parasiter i moder svea analöppning.
Citera
2021-07-06, 08:45
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu vet jag inte vilket land du kommer ifrån, men att Ranelid blivit ärlig betyder mer än någon annan person jag sett tidigare. För dig är han en nobody, men för den utbildade svensken i gemen har han definitivt betydelse. Antingen är du WT, MENA eller ung och meningslös. Det är för mig ointressant.

Jag skulle säga tvärtom. Spenderar man tid med att bry sig om vad en okänd person s om Ranelid anser är man WT. En x-fotbollsspelare och författare till böcker som ingen läst. Ranelid har inget av intresse eller kompetens att tillföra. Har man en högre bildning så spenderar man sin tid på viktigare och mer betydelsefulla personer.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Går du på tunga opiater eller hur lyckas du med att inte förhålla dig till honom?

Behövs inga tunga opiater. Han är en relativt ointressant person. Jag orkar inte ens sätta mig in i hans åsiktspendlig som beskrivs i trådstarten. Så pass oviktig och ointressant är han. Han är inte värd ansträngningen...

Han själv verkar inte begripa det och vissa skribenter verkar med på hans tåg att hans åsikt är viktig och han har tom kallats för maktfaktor...

Senast redigerad av MuhamtaCurry 2021-07-06 kl. 08:53.
Citera
2021-07-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jag skulle säga tvärtom. Spenderar man tid med att bry sig om vad en okänd person s om Ranelid anser är man WT. En x-fotbollsspelare och författare till böcker som ingen läst. Ranelid har inget av intresse eller kompetens att tillföra. Har man en högre bildning så spenderar man sin tid på viktigare och mer betydelsefulla personer.

Behövs inga tunga opiater. Han är en relativt ointressant person. Jag orkar inte ens sätta mig in i hans åsiktspendlig som beskrivs i trådstarten. Så pass oviktig och ointressant är han. Han är inte värd ansträngningen...

Han själv verkar inte begripa det och vissa skribenter verkar med på hans tåg att hans åsikt är viktig och han har tom kallats för maktfaktor...

Så du menar att barav WT känner till Björn Ranelid 🤔

Du svarade inte på min fråga: är du WT, MENA eller ung och meningslös? Jag antar att WT faller bort, med tanke på att BR är okänd för dig.
Citera
2021-07-06, 11:48
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Så du menar att barav WT känner till Björn Ranelid 🤔

Du svarade inte på min fråga: är du WT, MENA eller ung och meningslös? Jag antar att WT faller bort, med tanke på att BR är okänd för dig.

Mjae, det var i replikskifte mot påståendet att man är WT om man inte känner till Ranelid.

Som om det vore något slags geni eller en viktig person vi pratar om.

Citat:
är du WT, MENA eller ung och meningslös?

Ingetdera.
Citera
2021-07-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Mjae, det var i replikskifte mot påståendet att man är WT om man inte känner till Ranelid.

Som om det vore något slags geni eller en viktig person vi pratar om.

Ingetdera.
Nåja, jag tror vi är överens om det mesta inom flyktinghysterin, så jag kan leva med att vi har olika uppfattning om Ranelid 🙂
Citera
2021-07-06, 15:29
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Nåja, jag tror vi är överens om det mesta inom flyktinghysterin, så jag kan leva med att vi har olika uppfattning om Ranelid 🙂

Fair enough. Men jag har dock inte sagt att Ranelid är vare sig bra eller dålig generellt. Jag har snarare ifrågasatt att han skulle vara så stor, känd och viktig. Det är viktigt att observera skillnaden.

Vem vet, kanske är han ett oupptäckt geni...om det har jag som sagt ingen uppfattning om...precis som många andra...då få vet vem han är vad han tycker...

Jag föredrar definitivt en intelligent person som få känner till framför motsatsen som tex Löfvén som pga sin post är rikskändis men pinsamt efterbliven...
Citera
2021-07-06, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Du gillar inte hans åsikter, men vad är det han inte förstår, som du tydligen förstår?

Tvivlar på att du har förmågan att bedöma kvaliteten på Ranelids författarskap.
Han har vunnit en hel del priser, Augustpriset m.fl. och ofta fått lysande recensioner för sina verk.
I branschen är han aktad och ingen b-kändis.

Di Leva? Det har jag missat. Trodde han tillhörde er sida, flumpacket, vänsterminoriteten i Sverige.
Till sist. På vilket sätt är kosmopoliten Ranelid rasist? Vet du vad ordet betyder?
Jag förstår att brunhögern på Flashback går igång på alla tangenter när nån B-kändis börjar orera om ”landsförräderi”. Det är ju samma sorts retorik som ni vanligen brukar ha när ni fantiserar om att mörda oliktänkande i Finspång. Klart att Ranelid vet om detta och siktar in sin retorik där för att blåsa femton minuters liv i sin döende karriär som kulturgubbe.

Det må vara hänt att Ranelid en gång varit uppskattad inom vissa kretsar för sin poesi. Därför borde han ha hållit sig till den. När han börjar springa brunhögerns ärenden har han förverkat värdet av sin produktion. Det torde inte vara svårt att förstå. Jonas Inde är ett annat exempel på någon vars tidigare kulturgärning helt raderats ut av de senaste årens öppna antisemitism och brunflirtande.
Citera
2021-07-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Björn Ranelid anklagar svenska politiker för landsförräderi efter polismordet samtidigt som han själv 2014 skrev ett öppet brev till Jimmie Åkesson med avsikten att sänka SD. Lever vi i kappvändarnas tidevarv? Kommer vi att få se mängder av kändisar och influencers vända kappan efter vinden framöver?

Ranelids anklagelse via Facebook:

https://www.facebook.com/permalink.p...00044187198400

Ranelids brev till Jimmie Åkesson

https://www.expressen.se/kvallsposte...-blev-sa-rord/

Så länge man vänder kappan åt det här hållet kommer jag inte hålla det emot honom.

Vår regering kan dra åt helvete allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in