2021-07-02, 18:57
Björn Ranelid anklagar svenska politiker för landsförräderi efter polismordet samtidigt som han själv 2014 skrev ett öppet brev till Jimmie Åkesson med avsikten att sänka SD. Lever vi i kappvändarnas tidevarv? Kommer vi att få se mängder av kändisar och influencers vända kappan efter vinden framöver?

Ranelids anklagelse via Facebook:

https://www.facebook.com/permalink.p...00044187198400

Ranelids brev till Jimmie Åkesson

https://www.expressen.se/kvallsposte...-blev-sa-rord/

Citat:
Samtidigt är han mån om att det här inte handlar om honom själv. Han hoppas bara att hans penna ska få Åkesson på fall.

– Det här är en av de viktigaste texter som någonsin stått och varit tryckt i Sveriges största morgontidning. Men jag själv är inte ute efter ära och berömmelse. Jag har förresten inte ens frågat vad jag får betalt för texten.
Citera
2021-07-02, 19:07
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Han skriver i en kommentar att man bör dömmas till tio år om man bär vapen på almän plats. Ord och inga visor.
Citera
2021-07-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Han skriver i en kommentar att man bör dömmas till tio år om man bär vapen på almän plats.
Vet inte vem denna korkade grizzly är, men ja att göra det olagligt för svenskar att bära självförsvarsvapen mot negerblatteockupanterna som exempelvis pepparsprej osv är helt i linje med folkmordspolitiken.

Man bygger inte lagar runt negerblattebrottsligheten, man håller negerblattarna utanför den zon man vill skydda (där unga vita tjejer försöker leva sina liv ifred med unga vita killar).

Grizzly kan få leva bland negerblattebrottsligheten i negerblattezoner, med tioåriga fängelsestraff för att burit självförsvarsvapen ned till Ica strax innan stängning 22.00.

Utvisning endast, ingen kompromiss med negerblattarna.

Grizzly är en uppmärksamhetssökande hornisse, ge han inget debattutrymme.
Senast redigerad av Kurdistanskij 2021-07-02 kl. 19:30.
Citera
2021-07-02, 19:15
Medlem
Hegamons avatar
Ranelid är ingen kappvändare. Det är ett personlighetsdrag. Mannen har bekänt färg sedan länge. Personer jag istället misstänker för kappvändare är tyvärr inte många. Den här vänsterjournalisten har gått ut (vad hon nu hette). '

Jag tror tyvärr ej mycket på kappvänderi utan på att folk byts ut, då menar jag politiker och influensers. Jag tror dessvärre att folk i inflytande positioner idag är genuina.
Citera
2021-07-02, 19:20
Medlem
När han svamlade omkring med det där brevet 2014 så visste han ingenting om hur mångkultur var om man drabbas av det själv. Han träffade bara killen som ägde pizzan och bodde lungt och fint där han själv bodde. Det måste ta lång tid för svensken att ta in vad som händer runt omkring dom. Sen plötsligt ramlar verkligheten in även i deras liv. Och då hamnar dom i ett krisläge som dom inte kunnat ta in tidigare.
Citera
2021-07-02, 19:30
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Samtidigt är han mån om att det här inte handlar om honom själv. Han hoppas bara att hans penna ska få Åkesson på fall.

Bra att han tycker att han själv är viktig i alla fall. Jag var tvungen att googla lite för att ta reda på vem Ranelid är.

Det är ganska talande. Ranelid är en rynkig gammal has-been-nobody och är helt enkelt helt oviktig.

Han får skrika så mycket han vill. Ingen bryr sig om Ranelid.
Citera
2021-07-02, 19:40
Medlem
Det här är stort. Detta kommer att vända folkopinionen i Sverige. Sanna mina ord!
Citera
2021-07-02, 20:01
Medlem
Mad monks avatar
Råttor är först att fly skeppet när det sjunker.
Citera
2021-07-02, 20:02
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Det här är stort. Detta kommer att vända folkopinionen i Sverige. Sanna mina ord!

antar du är ironisk Ranelid tar väl ingen egentligen på allvar. Fan hur orkar han vara så jävla gay men samtidigt vara straight jag fattar inte.
Citera
2021-07-02, 20:06
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry

Bra att han tycker att han själv är viktig i alla fall. Jag var tvungen att googla lite för att ta reda på vem Ranelid är.

Det är ganska talande. Ranelid är en rynkig gammal has-been-nobody och är helt enkelt helt oviktig.

Han får skrika så mycket han vill. Ingen bryr sig om Ranelid.

Och vem är du som inte tycker du är viktig och varför ska någon bry sig om dig då?
Jag har aldrig läst långt i Ranelids böcker, de är för poetiska och för mångordade för mig liksom för de flesta.
Men det han skriver om detta går att läsa och förstå, så nog tror jag det är en maktfaktor när Ranelid läses av en vanlig knegare.
Citera
2021-07-02, 20:14
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Men det han skriver om detta går att läsa och förstå, så nog tror jag det är en maktfaktor när Ranelid läses av en vanlig knegare.

Det kan du och Ranelid inbilla er om ni vill. Ingen bryr sig om vad Ranelid tycker. Dom flesta vet inte ens vem han är. Oviktig och försvinner snart i glömska även hos de som vet vem han är. Oviktig och ointressant är nyckelorden för att beskriva honom.
Citera
2021-07-02, 20:23
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det kan du och Ranelid inbilla er om ni vill. Ingen bryr sig om vad Ranelid tycker. Dom flesta vet inte ens vem han är. Oviktig och försvinner snart i glömska även hos de som vet vem han är. Oviktig och ointressant är nyckelorden för att beskriva honom.

Men det är väl självklart vi vanliga människor inte förstår Ranelids storhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in