2021-07-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Inte ens du bryr dig. Ja det bevisar väl min poäng? Du bryr dig inte eftersom....tja....Ranelid är inte så enormt viktig för dom flesta. En ointressant person i det stora hela.
Nu vet jag inte vilket land du kommer ifrån, men att Ranelid blivit ärlig betyder mer än någon annan person jag sett tidigare. För dig är han en nobody, men för den utbildade svensken i gemen har han definitivt betydelse. Antingen är du WT, MENA eller ung och meningslös. Det är för mig ointressant.
Citera
2021-07-03, 19:44
Medlem
Det är egalt vad jag personligen tycker om Ranelid. Det viktiga är att han har en kraft som jag inte har, och det kan handla om en superkraft.

Alla dessa hjärntvättade, framförallt kvinnor, som varit omöjliga att nå.
Framförallt de ovanpå flytande kvinnorna, dessa kvinnor når han, Ranelid.

Så därför, trots att jag tidigare verkligen inte gillade Ranelid, minns inte varför men jag minns att jag var upprörd (en trettio år sen), tar jag nu av mig hatten för honom.

Sen gjorde, förmodligen skrev, han ju något för några år sen också, har glömt vad men något i liknande ämne som medförde att jag kostade på mig ett erkännande; han är inte så dum ändå den där Ranelid.
Min snubbe blev också imponerad, sa
--Det var som faan, där steg han (i aktning).
Citera
2021-07-03, 21:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kul jag kunde roa folk men det är sant Ranelid ser ut som en föråldrad Kendocka med all sin brun utan sol en otroligt fåfäng individ. För mig är det lite gay att vara såpass fåfäng som man. Nu ser han troligen inte saken ur mitt perspektiv utan han tror säkert folk blir imponerade.

Jag håller med dig om personen Ranelid men här är det relevanta vad han kan göra för oss. Når han fram till lite äldre kvinnor så tar jag av mig hatten för honom ändå.
Citera
2021-07-03, 21:47
Medlem
Det positiva ær att flera svenskar kommer våga börja kalla landsførædarna før vad de ær: landsførædare.

Det kan faktiskt betyda mycket mentalt før många
Citera
2021-07-03, 21:59
Medlem
Alltså, givetvis kommer det att komma många "kappvändare". Många svenskar kommer till slut att nå en punkt då förnekelse och bortförklaringar kommer att bli helt omöjligt. De kommer att idiotförklara sig själva om de inte gör en kappvändning.

För mig personligen, beror det helt och hållet på vad personen har gjort och sagt innan kappvändningen, och hur mycket. För en person som till exempel Reinfeldt eller Sahlin, finns det inga som helst utvägar. Får jag bestämma, så kommer du inte härifrån levande. Det kan jag lungt säga. Men när det gäller personer som har börjat öppna ögonen, och bestämmer sig för att försöka att ställa saker tillrätta, finns det absolut saker som kan förlåtas. Jag är inte själv perfekt. Det är väldigt trist att det ska behöva gå så här långt, men vad är alternativet?
Citera
2021-07-04, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det här är något jag inte lyckats sätta mig in i och förstå.

Det finns en del människor inom regim och migrationskritiken (oftast är det personer som gärna påpekar att det här visste de och varnade för redan för decennier sedan) som å ena sidan vill att folket och etablisemanget ska vakna men sedan å andra sidan inte är det minsta välkomnande mot dem som faktiskt vaknar utan snarare tvärtom. De som vaknar och berättar om det attackeras och anklagas för både det ena och det andra.

Jag lägger inga personliga värderingar i det här fallet med Björn Ranelid då jag inte vet vem han är utan jag bara noterar att det verkar vara väldigt svårt för en del människor att faktiskt ta emot nyvaknade personer trots ett uttalat mål och vilja om att folk ska vakna.

Jo, det håller jag med om. Jag tror absolut - generellt sett - att en förlåtande attityd är det i längden vinnande konceptet här, så länge personen anses ha ett ärligt uppsåt. Det finns en anledning till att knappt en jävel inom etablissemanget vågar gå emot konsensus eftersom de har allt att förlora på det. Ta han Peter Jezewski t.ex., han blev kölhalad offentligt då han öppet tog ställning för SD, eller Katerina Janouch som fick självaste statsministern efter sig när hon frispråkigt delat med sig av sin Sverigebild i tjeckisk media. Va fan? Sverige behöver varenda person som har kuraget att vända sig mot etablissemanget och framförallt då människor inom etablissemanget eftersom de vanligtvis når ut till långt fler människor än en vanlig Svensson, och det är ju just därför dessa attackeras dessa extra hårt från etablissemangets sida. Så kudos till Björn Ranelid, Katerina Janouch och andra likasinnade! Sverige behöver er!
Citera
2021-07-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Björn Ranelid anklagar svenska politiker för landsförräderi efter polismordet samtidigt som han själv 2014 skrev ett öppet brev till Jimmie Åkesson med avsikten att sänka SD. Lever vi i kappvändarnas tidevarv? Kommer vi att få se mängder av kändisar och influencers vända kappan efter vinden framöver?

Ranelids anklagelse via Facebook:

https://www.facebook.com/permalink.p...00044187198400

Ranelids brev till Jimmie Åkesson

https://www.expressen.se/kvallsposte...-blev-sa-rord/

Sa han borde inte anklaga styrande politiker for landsforraderi, for att han skrev ett oppet brev 2014, vilket ar 7 ar sedan?
Citera
2021-07-04, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Har alltid gillat Björn Ranelid, han är givetvis extremt självgod, egotrippad, men samtidigt en stor personlighet med humor.
Intellektuell, vårdare av svenska språket, framgångsrik författare, svensk mästare i äppelmust, spelat i MFF

Det är väldigt bra att Ranelid ryter till. Av gamla, dårar och barn får man höra sanningen.
Landsförrädare är riktigt jävla kraftfullt och han är inte anonym, som vi här på flashback. Och han kommer bli ännu mer förbannad när han upptäcker att han inte är rumsren längre, när censurmedia fryser ut honom, d.v.s. vägrar ta in hans alster.
Ulf Kristersson har svängt och erkänt att han var naiv, vad gäller invandringspolitiken. KD likaså.
Herregud SD kan inte få över 50%, det krävs att folk ändrar ståndpunkt.

Fär några år sedan lyssnade jag på en podd "Nemo Möter En Vän", där programledaren nämnde ett antal namn bl.a Jimmie Åkesson och gästen skulle associera med endast ett ord. Ex.v svarade Olof Lundh Rasist, Filip Hammar tragisk, Jonas Gardell läskig, Claes Malmberg förfärlig, Erik Berg (Johansson) idiot, Torkel Petersson nazist, Tommy Körberg idiot, Sven Wollter slem.
Undantagen var Adam Alsing som svarade ambitiös, Krister Henriksson bättre än man tror, Björn Skifs
framgångsrik, Sven "vänster" Melander skicklig, Glenn Hysen (givetvis) gör go.

Vi behöver fler kända personer som vågar sticka ut och utmana rådande konsensus.
Om bara fler vågade hänga på Ranelid skulle vi snart kunna få ett mer nyanserat debattklimat, likt broderlandet Danmark. Och alla är givetvis välkomna att ändra uppfattning. Att göra Sverige till ett bättre land igen.

Själv tillhör jag inte kappvändarna. Invandringsproblematiken var jag kritisk till redan på 80-talet. Röstade på Skånepartiet, Ny Demokrati och SD.

p.s. Har BLM Zara Larsson (all cops are bastards) twittrat än angående polismordet i Göteborg d.s.
https://www.expressen.se/noje/zara-l...r-protesterna/
Där har vi däremot en riktig idiot.
Kudos till dem, skifs, henriksson, alsing (rip) och melander simmar ju i sveriges ankdamm till kultur- och mediasfär, inte lätt att stå emot trycket (framförallt henriksson är ju finkulturell). Hysén är en go gubbe, han har ju hängt en del med jimmie och bert karlsson hehe. Att erik berg som verkar ha en iq på 90 drog till med "idiot" tyckte jag var lite roligt

Men mediaeliten kommer inte byta ståndpunkt, det är upp till politikerna. Möjligtvis att de håller käften nu när vinden vänder.. Du kan gå till länder som frankrike eller vettiga danmark, deras kändisar är lika vänstervridna och pk som svensk dito, dock lönar sig inte deras "upprop" så det blir ingen stor grej av deras personliga åsikter.
Citera
2021-07-04, 08:00
Medlem
Soterns avatar
Jag håller med honom i hans senaste predikningar men undrar om han inte ändå har fel när han använder ordet ”landsförrädare ”?
Ranelid, som annars är så noga med ordens betydelse, borde veta att i Sverige kan brottet landsförräderi begås endast i krigstid.
Sedan kan man givetvis diskutera om vi befinner oss i ett krigsliknande tillstånd.
Citera
2021-07-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag håller med honom i hans senaste predikningar men undrar om han inte ändå har fel när han använder ordet ”landsförrädare ”?
Ranelid, som annars är så noga med ordens betydelse, borde veta att i Sverige kan brottet landsförräderi begås endast i krigstid.
Sedan kan man givetvis diskutera om vi befinner oss i ett krigsliknande tillstånd.

Det pågår ett lågintensivt krig mot polisen.
Citera
2021-07-04, 08:49
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Och mot det västerländska Sverige generellt.
Citera
2021-07-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Är det verkligen så? Så spionage åt fientlig makt räknas alltså inte som landsförräderi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in