2021-07-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Begreppet att "hota med advokat" är vad den som inte gjort rätt för sig upplever när motparten upplyser om att såvida avtalet inte hålls återstår endast juridiska åtgärder.
En stor del av advokaters och juristers arbetstid går åt till att författa "hotbrev" där någon som vägrar hålla ett ingånget avtal blir upplyst om konsekvenserna av sin handling.
Om frågan därför var "Har du hotat med advokat?" är ju svaret nej. Det handlar inte om något hot.

Det är just det.
Att hota med advokat och sen neka till att man hotat med advokat, tills det kommer fram ett brev där man hotat med advokat.

Då börjar stammandet om att ha Upplyst om Konsekvenser som ens Jurister kommer att gå vidare med om inte objektet gör som man vill.
Men att ha hotat med advokat har det ju inte varit tal om. Bara om obehagliga konsekvenser i form av advokat.

Känns symptomatiskt för Ebba och politiker som henne. Ljug hur mycket du vill, men var tydlig med det dubbla budskapet och den dubbla moralen, så dina färre och färre följare vet vad dom ska upprepa maniskt för alla som ifrågasätter.
2021-07-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är intressant det där.

Ett påskrivet kontrakt är inte ett påskrivet kontrakt, tycker Ebba-hatarna.

I så fall är väl inte heller ett påskrivet strafföreläggande ett påskrivet strafföreläggande, enligt Ebba-hatarna.

Jag slår vad om att Ebba-hatarna som vanligt inte är konsekventa i sitt trollande.

Att koppla in sina expertkompisar och sen pressa en ensam gamling till att skriva över sin egendom på en är nog det vi har mest problem med.

Plus ljugandet och förtalandet hon använder som skadehantering efter att det hon gjort kommer upp i ljuset.
2021-07-04, 21:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Du påstår ju med rätt stor säkerhet att dom inte är kompisar.
Låter orimlig med tanke på vad som lagts fram.

Kan du bevisa att dom inte är kompisar, du som låter så säker?
Det går ju jäkligt bra för dig du kan inta backa dina påstående tillskriver mig osanningar samt klipper in mina inlägg till helt fel svar
det var detta jag svarade på!

Citat:
Citat:
Ebbas kompis Theo Dietz, mäklaren som utfärdade kontraktet, konstigt att du missat honom. Han friskrev sig från mäklaransvar i kontraktet för att slippa se till båda parters intresse samtidigt som han skrev dit namnet på mäklarfirman. Har varit uppe i tråden tidigare.

Som upplagt för att lura en gammal man under en pandemi där gamla sitter ensamma och isolerade.
Och här var mitt inlägg som du klippte in till ett svar som du tycke passade.

Citat:
Han är var varken hennes kompis eller med, då kontraktet skrevs.
Konstigt att du missat det.
Detta har även Esb sagt live i Expressen.
Att han skrev på ett papper från firman ,ja konstigt annars.. tänk om han skrivit på en servett eller tycker du det hade varit ok ?

Du klipper ihop det med annat inlägg från dig, hur dum får man bli? trodde du inte jag skulle märka det??
Det går snart inte att hitta fler halmstrå som du ska dra i, så då tror du att du kan hitta på egna
jag kommer inte att kommentera din fråga i detta inlägg då du själv har målat in dig i ett hörn.
2021-07-04, 22:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hrmm……
Och du har förstås inte läst det brev som Esbjörn fick från Ebbas advokat, det rekommenderade brevet där han upplystes om vad konsekvenserna blir av att inte följa bindande köpeavtal?
Dom bad honom snarast höra av sig, men rekommenderade honom också att ta en juridisk rådgivare till sin hjälp.
Ebbas advokat! Då måste det ju varit efter själva affären.
2021-07-04, 22:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är intressant det där.

Ett påskrivet kontrakt är inte ett påskrivet kontrakt, tycker Ebba-hatarna.

I så fall är väl inte heller ett påskrivet strafföreläggande ett påskrivet strafföreläggande, enligt Ebba-hatarna.

Jag slår vad om att Ebba-hatarna som vanligt inte är konsekventa i sitt trollande.
Tja eller så kan man ju tycka att Esbjörn inte heller behöver stå för vad han skriver på. När Ebba inte behöver det.
2021-07-04, 22:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Är du någon slags självplågare som njuter av att gång på gång göra bort dig med samma korkade argument?
Du har flera gånger fått detta förklarat för dig och ändå....
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns ingen vännina som har vittnat.
Citat:
Vi tar det.
En.
Gång.
Till.

Ebba hade en väninna med sig vid kontraktskrivningen som vittne.
Kontraktet var utfärdat av en mäklare, Theo Dietz, som tillhör Ebbas nära krets, antagligen är dom tillochmed kompisar.

I denna affär har Ebba två kompisar på sin sida som kan se till att hennes intressen blir tillgodosedda. En av kompisarna har expertkunskap.

Esbjörn sitter själv på sin sida
Och uppfattas som egen av Ebba.
Landet är cirka ett halvår in i enpandemi och gamla hålls isolerade för att sjukdomen slår hårdast mot dom.

Och här tar du in mitt inlägg där jag inte svarade dig ens??
Men du kanske inte kan hålla isär alla inlägg.

här är mitt inlägg: som svar på Spakurs inlägg!
Citat:
Citat:
Är du någon slags självplågare som njuter av att gång på gång göra bort dig med samma korkade argument?
Du har flera gånger fått detta förklarat för dig och ändå....

det går bra nu för vissa
2021-07-04, 22:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du känner inte själv att sättet du fastnar i detaljer på. Gör att det är lätt att få känslan av att du inte riktigt har kött på benen för sakfrågan?

Det går ganska lätt att skriva en förklaring då man får rätt förutsättningar
Rob har nog inte nyktrat till och blandar hejvillt här
2021-07-04, 22:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det är just det.
Att hota med advokat och sen neka till att man hotat med advokat, tills det kommer fram ett brev där man hotat med advokat.

Då börjar stammandet om att ha Upplyst om Konsekvenser som ens Jurister kommer att gå vidare med om inte objektet gör som man vill.
Men att ha hotat med advokat har det ju inte varit tal om. Bara om obehagliga konsekvenser i form av advokat.

Känns symptomatiskt för Ebba och politiker som henne. Ljug hur mycket du vill, men var tydlig med det dubbla budskapet och den dubbla moralen, så dina färre och färre följare vet vad dom ska upprepa maniskt för alla som ifrågasätter.

Rent krasst så "hotar" man väl inte med advokat, utan man "hotar" med rättsliga påföljder?

Man kan hota med Baltic Inkasso, Hells Angels och liknande för att driva in skulder, men det rättsliga är lagligt, så är det hot per definition? Att du känner dig hotad av en rättegång mot dig, om du gjort nåt fel, är inte samma sak som att det faktiskt är ett hot. Det är snarare en konsekvens.
2021-07-04, 22:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Att koppla in sina expertkompisar och sen pressa en ensam gamling till att skriva över sin egendom på en är nog det vi har mest problem med.

Plus ljugandet och förtalandet hon använder som skadehantering efter att det hon gjort kommer upp i ljuset.

Pressat? Om det vore så, varför har Esbjörns ombud inte framfört det till rätten? Det vore en lätt seger om det faktiskt förhöll sig så.

Ensam? Han hade åtminstone Majkgård, Matz och Ulf att tillgå om han ville.

Skriva över? Han inte skrivit över sin egendom. Han har sålt den. Stor skillnad. 3,9 miljoner skillnad.
2021-07-04, 22:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Braattha slänger ur sig grejer som sen inte backas upp.
Ovanligt...

Nu är jag hemma och har kollat upp dina grötiga svar
1 EB och MA kände inte varann när du la upp länken där
MA och Theo sitter och "kåtar" upp sig som du skriver! ditt inlägg pekar på 2016

Här är ett inlägg där dom säger sig ha 3 årsdag på sin bekantskap
https://www.expressen.se/tv/noje/ebba-busch-thor-far-hjalp-av-margaux-dietz-pa-roda-mattan/
det vill säga den 14 jan 2017 så då kände dom ej varrandra 2016 ett ganska lätt sätt att kolla upp

Citat:
Det kvittar vad han säger när han blir påkommen med att ha hjälpt till att blåsa en gammal gubbe på miljoner, även Ebba ljög sig blå när expressen stack fram mikrofonen.

Dom hänger allihopa på Stureplan och Margaux är nästan lite misstänkt tajt med sin bror.

https://m.youtube.com/watch?v=iXIKnYHiCwg

Här är ett klipp från 2016 där dom sitter och kåtar upp sig över varandras kompisar.

Citat:
Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Postat av Robokopf
Svar: 35 607
Visningar: 1 750 983
Citat:
Han är var varken hennes kompis eller med, då kontraktet skrevs.
Konstigt att du missat det.
Detta har även Esb sagt live i Expressen.
Att han skrev på ett papper från firman ,ja konstigt annars.. tänk om han skrivit på en servett eller tycker du det hade varit ok ?

Citat:
Dom var absolut kompisar, det pratas det om i podden.

Tror du det var en slump att Ebba anlitar sin bästa fyllekompis brorsa att skriva ett kontrakt på en lite egendomlig fastighetsaffär med en gubbe som Ebba uppfattar som egendomlig?

Så,, nu har jag både backat mitt inlägg samt bevisat dina felaktiga påstående.
(Vem ljuger sig blå, jag vet!!)

Det kan inte vara så att du tror att du vet men har inget på benen? och att Theo och ebba inte kände varann då kontraktet skrevs.
Möjligheten är och var att dom visste om varandra men det gör egentligen inget då han inte har varit med i affären och Avtalet som han skrev ut åt dom är och förblir rätt och riktigt.
2021-07-04, 22:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Rent krasst så "hotar" man väl inte med advokat, utan man "hotar" med rättsliga påföljder?

Man kan hota med Baltic Inkasso, Hells Angels och liknande för att driva in skulder, men det rättsliga är lagligt, så är det hot per definition? Att du känner dig hotad av en rättegång mot dig, om du gjort nåt fel, är inte samma sak som att det faktiskt är ett hot. Det är snarare en konsekvens.

Man kan jämföra med detta:

Sanningen är att Esb och EB hade skrivit ett avtal där det framgår vad som sker om någon bryter det, vilket Esb gjorde. Iom. det blir han direkt skyldig till detta som hon då upplyste honom om, dvs ej hotade. (vilket han visste redan).

Du kan jämföra med att köra för fort med bilen, du vet vad du utsätter dig för och om du blir stoppad av polisen så hotar han inte med indraget körkort utan upplyser dig om vad du har gjort och vidarebefordrar info till transportstyrelsen som återkallar det (ej polisen) med ditt samtycke.
Om du väljer att ej samtycka blir det tinget som avgör.

Iom EB ej är polis så kunde dom rett ut detta, om Esb hade gjort rätt och kontaktat henne hade det ej behövt gå så långt som till tinget, men han valde ej den vägen då han gick till Expressen.

Polisen begår tjänstefel om han ej rapporterar
Senast redigerad av braattha 2021-07-04 kl. 22:57.
2021-07-04, 23:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tja eller så kan man ju tycka att Esbjörn inte heller behöver stå för vad han skriver på. När Ebba inte behöver det.

Ebba står för vad hon har skrivit på och betalar även om hon inte gillar det.

Esbjörn står INTE för vad han har skrivit på och försöker att behålla både fastigheten och handpenningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in