2021-07-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att dom inte kände varann då dom hade 3årsträffen live.
Jag får återkomma när jag kommer hem
Du kan ju goggla så länge

Braattha slänger ur sig grejer som sen inte backas upp.
Ovanligt...
2021-07-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
I klippet berättar dom hur intresserade dom är av varandras kompisar. Ebba och Margoux är bästisar och alla tre hänger på Stureplan. Ovanpå det gör dom en massa kompistjänster åt varandra.

Mer saker talar för att Ebba och Theo är kompisar än mot.

Vad har du att komma med som pekar mot att dom inte är kompisar?

Det spelar ingen roll om Ebba och Theo kände varandra sen 1-10 år tillbaka.
Man kan känna till folk sen många år tillbaka genom sin familj och andra vänner utan att ha ett enda jota ihop.

Att veta att Theo är mäklare gör det lättare att ringa honom och be att han skickar över de rätta "skrivaunderpapprena". Skrivuppdrag rakt av utan något annat inkluderat.

Totalt icke vidkommande: om jag ska sälja min bil och inte anlitar en försäljare då de vill ha pengar för det så säljer jag själv och jag kan be grannen att få en sida i hans kvittensblock.
Skriver: sålt i befintligt skick, dagens datum och kanske även priset, kansk.
Det gör inte så grannen ska behöva hängas ut som om jag känt honom elller pökat på honom eller brukar dricka grogg med honom eller ens säger hej när vi passerar varandra.
2021-07-04, 12:24
Medlem
Citat:
Braattha slänger ur sig grejer som sen inte backas upp.
Ovanligt...

Men oj oj oj!
Nu blev det ju nästan en uppbackning men jag hade inte ens läst till sista inläggen så jag gjorde det utan att se din kommentar.
Att Braattha backas upp kan ju vara så att det finns flera folk här som ser det rätta och riktiga och fakta,,hostar
2021-07-04, 12:25
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Är det Matz du menar?
Han som verkade vara mest förvånad av alla och som Ebbas hejarklack har ägnat hela denna tråd åt att utmåla som girig och manipulativ efter att han fick reda på affären.

Ni måste bestämma er om narrativet.

Matz verkar ha kört ett eget race där han har försökt att blåsa övriga släkten inkl Esb.

Du verkar ha en riktig foliehatt som tror att det pågår konspirationer, inte bara med köpet men även i tråden bland de som tycker att Esb har hamnat i klorna på riktigt illasinnade personer.
2021-07-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Matz verkar ha kört ett eget race där han har försökt att blåsa övriga släkten inkl Esb.

Du verkar ha en riktig foliehatt som tror att det pågår konspirationer, inte bara med köpet men även i tråden bland de som tycker att Esb har hamnat i klorna på riktigt illasinnade personer.

En stilla undran.
Matz och hans syskon ärvde vissa delar men den enda som inte ville bli av med sin andel var Matz.
Betalade Esb ut de andra?
Eller tyckte övriga att deras lilla andel inte var något värd och att de inte hade intresse av fastigheten så det lät Esb få deras andelar utan peng?
Vet de andra syskonen att Matz behöll sin del mot löfte om att få hela fastigheten när Esb gick bort??
2021-07-04, 12:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
En stilla undran.
Matz och hans syskon ärvde vissa delar men den enda som inte ville bli av med sin andel var Matz.
Betalade Esb ut de andra?
Eller tyckte övriga att deras lilla andel inte var något värd och att de inte hade intresse av fastigheten så det lät Esb få deras andelar utan peng?
Vet de andra syskonen att Matz behöll sin del mot löfte om att få hela fastigheten när Esb gick bort??

I och med att det var arvskifte så är det nog svårt att få klarhet i hur uppgörelsen såg ut.

Matz agerande är mycket märkligt, han är informerad om affären innan den genomförs.

Han hämtar sina mopeder mellan köpeavtalets undertecknande och tillträdesdagen. Han samtalar med en granne till fastigheten som Ebba har köpt och uttrycker förståelse för att Esb har sålt.

När Majkgårds girighet har gjort att Binninge har sprungit till Expressen så dyker han plötsligt upp med ett avtal där han skall ärva fastigheten.

Varför sökte Esbjörn stöd inför affären hos Matz?
2021-07-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
I och med att det var arvskifte så är det nog svårt att få klarhet i hur uppgörelsen såg ut.

Matz agerande är mycket märkligt, han är informerad om affären innan den genomförs.

Han hämtar sina mopeder mellan köpeavtalets undertecknande och tillträdesdagen. Han samtalar med en granne till fastigheten som Ebba har köpt och uttrycker förståelse för att Esb har sålt.

När Majkgårds girighet har gjort att Binninge har sprungit till Expressen så dyker han plötsligt upp med ett avtal där han skall ärva fastigheten.

Varför sökte Esbjörn stöd inför affären hos Matz?

Hur vet vi att Esb sökte stöd hos Matz?
Om han gjorde det lovade han då att han skulle få sin andel?
Men han visste ju helt klart då han ju hämtade saker från fastigheten som han ville ha.
2021-07-04, 13:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Är det Matz du menar?
Han som verkade vara mest förvånad av alla och som Ebbas hejarklack har ägnat hela denna tråd åt att utmåla som girig och manipulativ efter att han fick reda på affären.

Ni måste bestämma er om narrativet.

Matz har varit uträknad länge, men visst, i början var det han som verkade girig. Det tack vare 4/27 till 1/1-avtalet han knåpade ihop. Han verkade dock aldrig förvånad, utan mest arg över att Esbjörn såld och över den "otillåtna" röjningen.

Jag kan bara svara för mig själv, men jag har inte skrivit den här historien i sten från början. Jag tillåter mig att revidera mina åsikter om fakta kommer fram som pekar i en annan riktning.
2021-07-04, 14:13
Medlem
Citat:
Braattha gick ut hårt och hävdade att dom inte ens kände varandra innan husaffären. Tror han i nåt av sina flera tusen inlägg hävdade att Ebba inte kände Margaux heller.

Allt började med att jag påpekade ojämlikheten och den moraliska tveksamheten kring att hon hade två kompisar på sin sida av affären, varav en var mäklare och på andra sidan sitter en ensam åttioettåring som uppfattas som egen.

Under ett pandemiår där gamla inte fått träffa sina barn och barnbarn med tanke på smittorisk.

Det är lite av en maktobalans, tycker du inte det?
Maktobalans? det är väl alltid maktobalans mellan människor, vad menar du? ska det va någon form av gestapomyndighet som jämnar ut oddsen i alla typer av affärsuppgörelser, bägge parter ska ha samma ålder utbildning kön osv, blir nog inte så många affärer överhuvudtaget i detta land med dit sossetänk....
2021-07-04, 14:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Maktobalans? det är väl alltid maktobalans mellan människor, vad menar du? ska det va någon form av gestapomyndighet som jämnar ut oddsen i alla typer av affärsuppgörelser, bägge parter ska ha samma ålder utbildning kön osv, blir nog inte så många affärer överhuvudtaget i detta land med dit sossetänk....
Kanske inte. Man kan ju dock tycka att den som sitter med makten i sin vågskål skall uppmuntra motparten att ta till professionell hjälp.
2021-07-04, 14:32
Medlem
nova68s avatar
Citat:
I klippet berättar dom hur intresserade dom är av varandras kompisar. Ebba och Margoux är bästisar och alla tre hänger på Stureplan. Ovanpå det gör dom en massa kompistjänster åt varandra.

Mer saker talar för att Ebba och Theo är kompisar än mot.

Vad har du att komma med som pekar mot att dom inte är kompisar?

Hrmm……..
Podden är mer än två år innan Margoux och Ebba ens träffas pundhuvve.
Hur kan Ebba ha med den att göra och inte kan hon ha nämnts ens!
Inte ens Expressen har ju lyckats fångat dom i komprometterande situationer.
Det bevisar ganska väl att dom inte är ”kompisar’ och umgås.

Din systers vänninor är bevisat dina kompisar allihop, eller?
Troligen vet du inte ens vilka 2/3 av dom är ens en gång
Inte hänger Ebba på Stureplan av en mycket enkel anledning:
det har hon faan inte tid med!
Att i genomsnitt vara ut på fest, middag o mingel osv. 1 gång om året, är det att hänga på Stureplan så hänger hela Sverige på Stureplan.
2021-07-04, 14:36
Medlem
Det är stor skillnad på att vara bekant med någon, och att vara kompis med någon. Mycket stor skillnad.

Jag är bekant med alla som bor runt omkring det område där jag bor. Men det är bara en bråkdel av alla dessa bekanta som är mina kompisar.

Många av mina kompisar har syskon. Jag känner syskonen, jag vet vilka de är, de är bekanta till mig, men de flesta av dem är inte mina kompisar.

Igår var jag på fest, det var en massa människor där, en del som jag inte känner alls, en del bekanta, och några kompisar. Att folk går på samma fest som mig, gör dem inte automatiskt till mina kompisar.

Att Ebba varit på samma fester gör dem inte till kompisar. Att de känner till varandra gör dem inte till kompisar. Att Ebba är kompis med Theos syster, gör inte Theo till Ebbas kompis.

Anmärkningsvärt att det finns vuxna (?) människor som inte förstår skillnaden på att vara bekant och att vara kompisar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in