2021-07-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tja eller så kan man ju tycka att Esbjörn inte heller behöver stå för vad han skriver på. När Ebba inte behöver det.

Fast Ebba står ju fö det, hon har accepterat föreläggandet och betalat böterna. Eller försöker du nu ljuga ihop en story om att Ebba försöker smita undan att fullfölja strafföreläggandet på samma vis som Esbjörn försöker smita undan sitt avtal?
Då har du lite att bevisa.

Nä du! Det finns två rejäla kålsupare, bedragare, helt enkelt i den här affären, och det Esbjörn och hans ombud. de är bägge smitare och bedragare, till skillnad från Ebba, som står för vad hon gjort, trots att det egentligen inte var olagligt, det hon gjorde.
2021-07-05, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Att koppla in sina expertkompisar och sen pressa en ensam gamling till att skriva över sin egendom på en är nog det vi har mest problem med.

Plus ljugandet och förtalandet hon använder som skadehantering efter att det hon gjort kommer upp i ljuset.

Tror att du gick och hota Esbjörn med han inte skulle dyka upp på tillträdesdagen så du kunde fortsätta med göra musik som du snodde av afro amerikaner och hata kvinnor.
Har inget bevis för det men du har ju aldrig bevis för något du skrivit hittills.
2021-07-05, 15:55
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Esbjörn skriver till och med vilket konto han satt in pengarna på i det handskrivna brevet till Ebba.
En betalning Ebba stoppade.

Att vad sa du nu???
Har du ens läst brevet för där finns inte något kontonummer.
Ebba har för häcklefjäll inte stoppat någon betalning.
Fanns ingen betalning att stoppa, Esbjörn gjorde ingen betalning.

Braatha lägg ut brevet igen Mary Struntsamma har missat det igen!
Senast redigerad av lillen-68 2021-07-05 kl. 15:59.
2021-07-05, 16:15
Medlem
Citat:
Esbjörn skriver till och med vilket konto han satt in pengarna på i det handskrivna brevet till Ebba. En betalning Ebba stoppade.

Och vet du, jag tycker att som förtroendevald och offentlig person så borde hon stå för det hon gjort och inte gå ut med att hon var oskyldig i själ och hjärta. Hon har ju förvisso aldrig sagt att lagen är felaktig. Hon vill ju ha strängare förtalslagar.
Esbjörn skriver ingenting på det handskrivna brevet om något konto, någon annan skriver att handpenningen ska återbetalas, du fantiserar fritt.
2021-07-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det ynkliga beteendet får stå för din åsikt.
Givetvis har hon rätt att göra så och ha den åsikten hon har.

Men du har pekat på den verkliga kärnpunkten och ett riktigt mysterium:
”Esbjörns agerande från dag ett är ett mysterium, finns ingen logik i något han gör”
Nej det finns ju inte det och spekulationerna går höga, alla har sin egen åsikt.
Kommer någonsin sanningen fram och får vi svar på våra frågor.
Jag vet uppriktigt sagt inte om det kommer ske, vad tror du?
Jag tror inte att vi kommer att få Esbjörns ocensurerade bild över vad som hänt direkt från honom. Jag tror faktiskt inte ens att han kan återge den själv.

Helt klart är ju att han inte är ute efter några pengar och som en del trott här på Flashback att han ska ta pengarna och leva lyxliv resten av livet med resor och fina viner. Ebba Busch beskrev själv Esbjörn som egen. Jag tror ingen förstår vad det är som får Esbjörn att blir glad över eller vilka mål han skulle ha. Inga egna barn, singel och jävligt ensam i kombination med egen ger i mitt tycke inget fantastiskt liv.

Ebba Busch styr sanningen kring hela affären och får oemotsagd stå och predika det hon vill.
2021-07-05, 16:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Esbjörn skriver till och med vilket konto han satt in pengarna på i det handskrivna brevet till Ebba. En betalning Ebba stoppade.

Och vet du, jag tycker att som förtroendevald och offentlig person så borde hon stå för det hon gjort och inte gå ut med att hon var oskyldig i själ och hjärta. Hon har ju förvisso aldrig sagt att lagen är felaktig. Hon vill ju ha strängare förtalslagar.

Nu ljuger du ihop en ny historia.

Majkgård var inne på banken och ville överföra pengar ifrån Esbjörns konto till Ebba.

Majkgård hade varken tillåtelse av Esbjörn att plocka ut pengar ifrån hans konto eller Ebbas kontonr.

Inte konstigt att banken stoppade betalningen.
2021-07-05, 16:47
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Kommenterar du rätt inlägg eller är du redan semesterfull?
Det är ju inget diktande eller påstående att hon inte skrivit inlägget, dock ifrågasätter ju Ebba busch å det grövsta domen mot henne, då hon bara anser sig sagt sanningen.

Givetvis har hon rätt att göra så, dock är det ett ynkligt beteende av henne.
Esbjörns agerande från dag ett är ett mysterium, finns ingen logik i något han gör.

Han kanske inte är vid sina sinnes fulla bruk!

Han kan/ska nog inte sälja sitt hus utan hjälp och att EB kör på som hon gör är bara stört!
2021-07-05, 16:53
Medlem
Citat:
Här läser de innehållet i brevet. Där står det precis som jag sa att Esbjörn betalat tillbaka handpenningen.

https://www.expressen.se/dinapengar/ebba-busch-stammer-esbjorn-81/

Ser du att jag i en mening kan försvara min ståndpunkt utan att varesig idiotförklara dig eller ge dig öknamn.
Märkligt,
Detta är vad jag ser i din länk:
” Det har varit svårt att få tag på hennes kontonummer. Det ska dock lösa sig under dagen.”

Det innebär inte att det är återbetalt.

Du kan inte ha missat alla inlägg om just att handpenningen inte återbetalts?

Nu har det ju ingen betydelse för stämningen, men var i alla dagar har du fått idén att den är återbetald?
2021-07-05, 17:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det ynkliga beteendet får stå för din åsikt.
Givetvis har hon rätt att göra så och ha den åsikten hon har.

Men du har pekat på den verkliga kärnpunkten och ett riktigt mysterium:
”Esbjörns agerande från dag ett är ett mysterium, finns ingen logik i något han gör”
Nej det finns ju inte det och spekulationerna går höga, alla har sin egen åsikt.
Kommer någonsin sanningen fram och får vi svar på våra frågor.
Jag vet uppriktigt sagt inte om det kommer ske, vad tror du?
Det är ju inte alls så konstigt å se vad som hänt. Ebba övertalade Esbjörn att i ett svagt ögonblick skriva på köpehandlingen vilket var något han sen fick anledning att dagen efter djupt ångra när han blev varse att han redan lovat bort fastigheten till en annan person - nämligen sin brorson. Då begärde han efter 10 dagars vånda till slut få Ebba att låta affären gå tillbaka. Att hon inte lyckats med det är som jag ser det oändligt mer besynnerligt och det oavsett hur märkligt Esbjörn m.fl agerar.
Senast redigerad av kubun 2021-07-05 kl. 17:32.
2021-07-05, 17:09
Medlem
Citat:
Om du kollat på inslaget så läser de innantill ur brevet Esbjörn skrev.
Men det står ju det i brevet. Jag har raderat min länk till det. Men så många gånger det är delat här så är det ju inget svårt för dig att kolla upp.
Det är inte återbetalt. Du kommer med helt galet påstående.
Det finns en uppgift att det ska betalas i morgon, men det blev inte av.

Vi tar och tittar i inlaga 28 från binninge i januari i år, dvs senare än din länk. I den skriver han att pga av frånvaro av kontouppgifter kan de inte återbetala handpenningen.

Du tror inte att inlagan till rätten stämmer alltså?

Nu tycker jag att om du påstår nåt så är det din uppgift att verifiera påståendet.

Jag påstår med ref till ovanstående att ditt påstående inte är sant.
2021-07-05, 18:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är ju inte alls så konstigt å se vad som hänt. Ebba övertalade Esbjörn att i ett svagt ögonblick skriva på köpehandlingen vilket var något han sen fick anledning att dagen efter djupt ångra när han blev varse att han redan lovat bort fastigheten till en annan person - nämligen sin brorson. Då begärde han efter 10 dagars vånda till slut få Ebba att låta affären gå tillbaka. Att hon inte lyckats med det är som jag ser det oändligt mer besynnerligt och det oavsett hur märkligt Esbjörn m.fl agerar.

Varför säger han då inte att han lovat bort fastigheten? Varför hittar han på det där med röjningen?
2021-07-05, 19:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Varför säger han då inte att han lovat bort fastigheten? Varför hittar han på det där med röjningen?
Ja det finns mycket att undra över och som jag sa det största undret är att inte Ebba gjort det enda rätta när det inte längre flöt och som sagt oavsett vad alla andra gör - att dra sig ur och likaledes oavsett vad.

Att välja sina strider.....är det månne något som Ebba kommer att lära sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in