2021-07-04, 10:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Va i h snackar du om?
Ebba och Margoux är väldigt nära vänner, det är belagt. Dom har känt varandra sen långt innan affären.

Margoux och Theo har en nästan incestuöst syskonrelation sen åtminstone fem år tillbaka. Detta framgår i deras podcast där sex och dating är en mycket vanlig topic. Sen släpper dom videos på youtube där dom pratar om hur mycket dom är intresserade av respektives kompisar.

Ovanpå det gör Theo denna lite udda tjänst åt Ebba.

Detta tycker jag gör att det är rimligt att anta att Ebba och Theo har en vänskaplig, om inte fullt ut en kompisrelation.

Vill du ifrågasätta detta får du presentera nånting som pekar mot att så är fallet.

Ja, Ebba och Margot är nära vänner nu. Men eftersom de inte kände varandra då det där postcastavsnittet sändes, så är avsnittet intetsägande vad gäller Ebba och Margots vänskap.

Ett skrivuppdrag, är det verkligen en udda tjänst? Att den inte är det mest vanligt förekommande i mäklarrepertoaren köper jag, men inte att det är en udda tjänst.

Du kan naturligtvis gissa vad Ebba och Theo har för relation, men de umgås ju inte alls enligt Theo. Att de inte är otrevliga mot varandra, är inte samma sak som någon slags vänskap eller egentlig relation.
2021-07-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Är du någon slags självplågare som njuter av att gång på gång göra bort dig med samma korkade argument?
Du har flera gånger fått detta förklarat för dig och ändå....

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns ingen vännina som har vittnat.

Vi tar det.
En.
Gång.
Till.

Ebba hade en väninna med sig vid kontraktskrivningen som vittne.
Kontraktet var utfärdat av en mäklare, Theo Dietz, som tillhör Ebbas nära krets, antagligen är dom tillochmed kompisar.

I denna affär har Ebba två kompisar på sin sida som kan se till att hennes intressen blir tillgodosedda. En av kompisarna har expertkunskap.

Esbjörn sitter själv på sin sida
Och uppfattas som egen av Ebba.
Landet är cirka ett halvår in i enpandemi och gamla hålls isolerade för att sjukdomen slår hårdast mot dom.
2021-07-04, 10:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ja men nu var du ej med i diskutionen där rob. påstår att hon kände Ma 2016.
Då jag bad om bevis för att EB var nära vänn till theo innan affären
Utöver det diktera ihop helt egenkomponerade inlägg från mig, då får man ta konsekvensen av sitt handlande.
Detta är något alla vuxna förstår och ej behöver få förklarat för sig i tid och otid.
Vad det gäller kött på benen så har jag det i sakfrågan vilket jag pressentrat även för dig.
Du känner inte själv att sättet du fastnar i detaljer på. Gör att det är lätt att få känslan av att du inte riktigt har kött på benen för sakfrågan?
2021-07-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja, Ebba och Margot är nära vänner nu. Men eftersom de inte kände varandra då det där postcastavsnittet sändes, så är avsnittet intetsägande vad gäller Ebba och Margots vänskap.

Ett skrivuppdrag, är det verkligen en udda tjänst? Att den inte är det mest vanligt förekommande i mäklarrepertoaren köper jag, men inte att det är en udda tjänst.

Du kan naturligtvis gissa vad Ebba och Theo har för relation, men de umgås ju inte alls enligt Theo. Att de inte är otrevliga mot varandra, är inte samma sak som någon slags vänskap eller egentlig relation.

Den 13 mars 2019 gifte sig Margoux Dietz med Ebba Busch som vigselförrättare.
Mer än två år innan denna affär.

Men det betyder ju förstås inte att dom är kompisar, det kan ju varit en slump att det blev just Ebba. Som när Ebba valde Theo att skriva kontraktet.
Inget som pekar på att dom är kompisar eller ens känner varandra.

https://www.expressen.se/noje/margaux-dietz-vigsel-ogiltig-pa-grund-av-ebba-busch-thor/
Senast redigerad av Robokopf 2021-07-04 kl. 10:56.
2021-07-04, 11:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Men det betyder ju förstås inte att dom är kompisar, det kan ju varit en slump att det blev just Ebba. Som när Ebba valde Theo att skriva kontraktet.

https://www.expressen.se/noje/margaux-dietz-vigsel-ogiltig-pa-grund-av-ebba-busch-thor/

Ja, Ebba och Margot kände varandra sedan ett bra tag, när fastighetsaffären skedde. Jag bestrider inte det alls.

Theo förnekar att Ebba och han är vänner. Varför skulle han ljuga om det?

Att Ebba valde Theo för skrivuppdraget är nog ganska troligt för att hon visste att han fanns och det var ett bekvämt val. Ungefär som när jag anlitade grannen som är yrkesverksam rörmokare, istället för att leta i Gula sidorna eller bland recensionerna på internet. Ett bekvämt val. Han fanns inom räckhåll.
2021-07-04, 11:22
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Vad är problemet med att man använder en kompis vän eller bror?

Väldigt vanligt även om du vill antyda något annat.

Esbjörns advokatgäng har inget att anföra i rätten emot detta.
2021-07-04, 11:31
Medlem
Citat:
Vad är problemet med att man använder en kompis vän eller bror?

Väldigt vanligt även om du vill antyda något annat.

Esbjörns advokatgäng har inget att anföra i rätten emot detta.

Braattha gick ut hårt och hävdade att dom inte ens kände varandra innan husaffären. Tror han i nåt av sina flera tusen inlägg hävdade att Ebba inte kände Margaux heller.

Allt började med att jag påpekade ojämlikheten och den moraliska tveksamheten kring att hon hade två kompisar på sin sida av affären, varav en var mäklare och på andra sidan sitter en ensam åttioettåring som uppfattas som egen.

Under ett pandemiår där gamla inte fått träffa sina barn och barnbarn med tanke på smittorisk.

Det är lite av en maktobalans, tycker du inte det?
2021-07-04, 11:46
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Braattha gick ut hårt och hävdade att dom inte ens kände varandra innan husaffären. Tror han i nåt av sina flera tusen inlägg hävdade att Ebba inte kände Margaux heller.

Allt började med att jag påpekade ojämlikheten och den moraliska tveksamheten kring att hon hade två kompisar på sin sida av affären, varav en var mäklare och på andra sidan sitter en ensam åttioettåring som uppfattas som egen.

Under ett pandemiår där gamla inte fått träffa sina barn och barnbarn med tanke på smittorisk.

Esb brorson var informerad om affären och troligtvis har han fört det vidare till övriga släkten.
Esb har haft full möjlighet att få det stöd som han har velat ha och som hans sida har velat ge honom.
Om hans vänner och släkt inte har velat medverka vid kontraktskrivningen är inte Ebbas fel.
2021-07-04, 11:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är ju konstigt att du inte kan tas mdd det du skriver eller ta in det som pressenteras.

Jag skrev: och då ska du beakta HAN inte henne.
Citat:
Hör du inte själv hur urbotat dumt det låter du är pinsam.
Han gick ut offentligt och redogjorde för deras relation har du missat det med?
Plocka fram något som styrker det som är från tiden där dom skrev avtalet.
Först då ska jag överväga att ta dig på allvar.
Då kom du ned något från 2016
Jag har själv skrivit att dom EB och Ma känt varsn i tre år i okt.
Försök inget annat.
2021-07-04, 12:10
Medlem
Citat:
Det är ju konstigt att du inte kan tas mdd det du skriver eller ta in det som pressenteras.

Jag skrev: och då ska du beakta HAN inte henne.

Då kom du ned något från 2016
Jag har själv skrivit att dom EB och Ma känt varsn i tre år i okt.
Försök inget annat.

I klippet berättar dom hur intresserade dom är av varandras kompisar. Ebba och Margoux är bästisar och alla tre hänger på Stureplan. Ovanpå det gör dom en massa kompistjänster åt varandra.

Mer saker talar för att Ebba och Theo är kompisar än mot.

Vad har du att komma med som pekar mot att dom inte är kompisar?
2021-07-04, 12:13
Medlem
Citat:
Esb brorson var informerad om affären och troligtvis har han fört det vidare till övriga släkten.
Esb har haft full möjlighet att få det stöd som han har velat ha och som hans sida har velat ge honom.
Om hans vänner och släkt inte har velat medverka vid kontraktskrivningen är inte Ebbas fel.

Är det Matz du menar?
Han som verkade vara mest förvånad av alla och som Ebbas hejarklack har ägnat hela denna tråd åt att utmåla som girig och manipulativ efter att han fick reda på affären.

Ni måste bestämma er om narrativet.
2021-07-04, 12:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
I klippet berättar dom hur intresserade dom är av varandras kompisar. Ebba och Margoux är bästisar och alla tre hänger på Stureplan. Ovanpå det gör dom en massa kompistjänster åt varandra.

Mer saker talar för att Ebba och Theo är kompisar än mot.

Vad har du att komma med som pekar mot att dom inte är kompisar?

Att dom inte kände varann då dom hade 3årsträffen live.
Jag får återkomma när jag kommer hem
Du kan ju goggla så länge

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in