Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jamen hallå nu. Jag tror typ inte att de stänger skolan för att barnen blir smittade. De stänger skolan för att barnen driver smittan. Skolan fungerar som ett nav för att ditribuera smittan till äldre personer (föräldrar) som sedan sprider smittan till arbetskamrater och ännu äldre personer liksom. Och DU kunde inte fatta en sådan enkel sak. Och så kallar DU folk för "Dumma jävla idioter"? *hihi*
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Riskgrupper är redan fullvaccinerade och lärare har inte haft någon överdödlighet så stängda skolor har varit helt i onödan.
Ifall du syftar på Storbritannien, så kan det säkert vara så att riskgrupperna redan är fullvaccinerade. Deras vaccinering var ju mycket snabbare än övriga Europas i inledningen.
I Sverige så är däremot inte riskgrupperna fullvaccinerade ännu. Det finns fortfarande svenskar i ålderskategorin 65 - 80 år som väntar på sin tur till andra dosen vaccin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Sverige har inte haft någon överdödlighet sedan Januari, och den förra vintern var inte direkt något anmärkningsvärt. Skolbarn och ungdomar har fått sin undervisning hindrad för att psykotiska hypokondriker är rädda. Speciellt i andra länder. Covidcirkusen är enligt mig ett brott mot mänskligheten och alla som har haft något att göra med att införa lockdowns och restriktioner bör ställas inför rätta och få hårda, HÅRDA straff.
Ifall du är så arg på restriktionerna, så borde du rimligtvis också ha åsikter om den smittspridning som är orsaken till restriktionerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag kan inte med ord uttrycka vilket hat jag känner för dom människorna.
Vad anser du då om kineserna, och deras virusinstitut? Och om Tedros Adhanom Ghebreyesus, som insisterade på att Världens länder skulle fortsätta att ta emot resenärer från Kina?