2021-07-04, 19:56
Medlem
LukeRhineharts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och vad vet du om hur många som egentligen gått smaka på viruset? Det kan vara betydligt fler än officiella siffrorna.

Vi testar ju allt och alla för att folk är så hysteriska plus alla som läggs in på sjukhus osv.

Eftersom folk är mkt friskare i Japan skulle jag gissa att många som blivit smittade går under radarn eftersom de inte märkt av det själva ens.
https://www.japantimes.co.jp/news/2021/03/30/national/tokyo-antibody-rate/

1,35 % hade antikroppar i Tokyo i december 2020. Så nej, det är inte så att det är massa smittade som går under radarn. Japan har helt enkelt väldigt få smittade jämfört med andra länder.
Citera
2021-07-04, 19:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag vet. Och av samma anledning hjälper inte heller munskydd.

Munskydd behövs inte när man knaprar Ivermectin....

Men om man inte knaprar så vet vi ju att riktiga masker stoppar viruset.
Citera
2021-07-04, 20:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
https://www.japantimes.co.jp/news/2021/03/30/national/tokyo-antibody-rate/

1,35 % hade antikroppar i Tokyo i december 2020. Så nej, det är inte så att det är massa smittade som går under radarn. Japan har helt enkelt väldigt få smittade jämfört med andra länder.

Det betyder inte att de inte kan ha genomgått infektionen. Antikroppar är bara en del av den totala immuniteten.
Citera
2021-07-04, 20:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Munskydd är och förblir tidernas största blåsning och tillika covidiansektens foliehatt.

Om munskyddet fungerat hade viruset stannat i kina.

Det har aldrig någonsin varit rekommenderat ett använda vid pandemier i allmänheten och så även denna gång innan rädslan och sektbeteendet tog över...

Nu ljuger du igen. Munskydd har visst det varit rekommenderat vid tidigare pandemi.

Vid spanska sjukan så blev till o med nån skjuten av hälsopolis pga att de inte var munskydd.
Citera
2021-07-04, 20:04
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag undrar vad regeringen har för strategi för att hantera coronasvampen som nu sprider sig snabbt. Tydligen kaos i Indien nu. Hur tänker man möta hotet i Sverige?
https://www.gp.se/livsstil/h%C3%A4lsa/kaliforniska-virusvarianten-tycks-neutralisera-vaccinet-1.50564958

Här har vi en ny variant som inte vaccinet hjälper emot. Kommer öka rejält även här hemma i Sverige?

Fan för såna som du som göder skrämselmedias fickor.
Varianten är den dominerande i USA. Om den då skiter i om nån är vaccinerade skulle jag vilja att du förklarar Kaliforniens kurva för mig.
https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/california/#graph-cases-daily

Kan kolla hela USA också om du vill, men Kalifornien är väl lämplig eftersom den verkar ha upptäckts där.

19 individer eller verkligheten. Vem ska man tro på, tro på , tro på när allt är så här?

Edit: rättade den felaktiga citeringen. Men IMBILDEN kan ha en slänga också som tror att det finns en coronasvamp, bara för att en rubriksättare försöker vara fyndig.
Senast redigerad av Beaver14 2021-07-04 kl. 20:07.
Citera
2021-07-04, 20:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Munskydd är och förblir tidernas största blåsning och tillika covidiansektens foliehatt.

Om munskyddet fungerat hade viruset stannat i kina.

Det har aldrig någonsin varit rekommenderat ett använda vid pandemier i allmänheten och så även denna gång innan rädslan och sektbeteendet tog över...
Jamen sluta jiddra nu. Det är inget land som använder munskydd i samma omfattning som Japan, Sydkorea, Hong Kong och Singapore (för att nämna ett par). Är det inte fantastiskt att det fungerar där när ALLA använder munskydd men inte här där typ INGEN använder munskydd? Har du åkt tunnelbana sista året eller bor du under en bro? *hihi*
Senast redigerad av korrektamund0 2021-07-04 kl. 20:30.
Citera
2021-07-04, 20:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jamen sluta jiddra nu. Det är inget land som använder munskydd i samma omfattning som Japan, Sydkorea, Hong Kong och Singapore (för att nämna ett par). Är det inte fantastiskt att det fungerar där när ALLA använder munskydd men inte här där typ INGEN använder munskydd? Har du åkt tunnelbana sista året eller bor du under en bro? *hihi*

Vad är det för fjanteri. Sköt om din hälsa och ditt immunförsvar? Vad är du för en hypokondriker egentligen? Munskydd hämmar immunförsvaret och gör pandemin bara värre...
Citera
2021-07-04, 20:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vad är det för fjanteri. Sköt om din hälsa och ditt immunförsvar? Vad är du för en hypokondriker egentligen? Munskydd hämmar immunförsvaret och gör pandemin bara värre...
Men hallå nu i trollfabriken. Om man typ använder munskydd hela tiden i Japan, Sydkorea och Singapore och lyckas stoppa smittan bättre än oss, då kallar du MIG för en hypokondriker? Du kan inte vara frisk i huvet. Det är väl Japan, Sydkorea och Singapore som är framgångsrika i att stoppa smittan liksom. Hypokondriker säger du? Är du full eller? *hihi*
Citera
2021-07-04, 20:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jamen hallå nu. Jag tror typ inte att de stänger skolan för att barnen blir smittade. De stänger skolan för att barnen driver smittan. Skolan fungerar som ett nav för att ditribuera smittan till äldre personer (föräldrar) som sedan sprider smittan till arbetskamrater och ännu äldre personer liksom. Och DU kunde inte fatta en sådan enkel sak. Och så kallar DU folk för "Dumma jävla idioter"? *hihi*
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Riskgrupper är redan fullvaccinerade och lärare har inte haft någon överdödlighet så stängda skolor har varit helt i onödan.

Ifall du syftar på Storbritannien, så kan det säkert vara så att riskgrupperna redan är fullvaccinerade. Deras vaccinering var ju mycket snabbare än övriga Europas i inledningen.

I Sverige så är däremot inte riskgrupperna fullvaccinerade ännu. Det finns fortfarande svenskar i ålderskategorin 65 - 80 år som väntar på sin tur till andra dosen vaccin.

Citat:
Sverige har inte haft någon överdödlighet sedan Januari, och den förra vintern var inte direkt något anmärkningsvärt. Skolbarn och ungdomar har fått sin undervisning hindrad för att psykotiska hypokondriker är rädda. Speciellt i andra länder. Covidcirkusen är enligt mig ett brott mot mänskligheten och alla som har haft något att göra med att införa lockdowns och restriktioner bör ställas inför rätta och få hårda, HÅRDA straff.

Ifall du är så arg på restriktionerna, så borde du rimligtvis också ha åsikter om den smittspridning som är orsaken till restriktionerna.

Citat:
Jag kan inte med ord uttrycka vilket hat jag känner för dom människorna.

Vad anser du då om kineserna, och deras virusinstitut? Och om Tedros Adhanom Ghebreyesus, som insisterade på att Världens länder skulle fortsätta att ta emot resenärer från Kina?
Citera
2021-07-04, 21:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men hallå nu i trollfabriken. Om man typ använder munskydd hela tiden i Japan, Sydkorea och Singapore och lyckas stoppa smittan bättre än oss, då kallar du MIG för en hypokondriker? Du kan inte vara frisk i huvet. Det är väl Japan, Sydkorea och Singapore som är framgångsrika i att stoppa smittan liksom. Hypokondriker säger du? Är du full eller? *hihi*

Lycka till att få alla att bära munskydd 100% korrekt i allmänheten i icke steril miljö.

Hur i hela fridens namn tror du att det skulle fungera här? Dessutom är dessa länder betydligt mer trångbodda. Finns noll anledning att alla ska gå runt och godhetssignalera och lajva kirurger i vårt land.
Citera
2021-07-04, 21:02
Medlem
Detta med covidbevis. Jag ser att det fortfarande är fel, men de hade sagt att det skulle vara åtgärdat under helgen. I beviset står att jag hade fått bara en dos av två, i fredags bollade de mig mellan e-hälsomyndigheten och vårdcentralen. Hur kan detta hända? De skulle ha testat ordentligt innan de släpper igång tjänsten tycker jag...
Citera
2021-07-04, 21:04
Medlem
Minskande siffror i England för fjärde dagen i rad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in