2021-07-02, 22:35
Medlem
Bara lite nyfiken, hur gick det med socialsekreterarjobbet som du fick i november förra året ?
Det var ju rätt välbetalt !

(FB) Socionom och fått jobb som socialsekreterare - är min lön bra?
Citera
2021-07-02, 22:36
Medlem
MyspysPalles avatar
Försök få sparken och se till att arbetsköparen gör fel, du får cash och behålla A-kassan.

Krävs dock att man är lite smart.
Citera
2021-07-02, 22:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
Hej.
Jag har gått på A-kassan i snart 3 månader och får ut mellan 8-10lax per månad efter skatt. Sökte jobb och blev kallad på intervju. Fick jobbet. Nu har jag gått på introduktion och jag trivs varken med jobbet eller personalen.

Om jag inte kryssar för på veckorapporten på min akassas hemsida att jag gått på introduktion i 3 dagar denna vecka, utan varit arbetslös hela veckan, kommer de att få reda på det ändå på något sätt att jag gått dessa 3 introduktionsdagar? Jag vill nämligen inte gå till jobbet på måndag. Vill ha ett annat jobb.

Du liknar faktiskt min morsa gällande Netflix-filmer; hon tycker en "film är kass" efter två minuter. Som hon knappt alltså har hunnit glo början på, eller hunnit komma in i handlingen på.

Mitt råd till dig är att du ska ge ditt nya jobb en "chans", det vill säga att jobba där ett tag innan du skaffar dig en något så vettig mening du anser dig behöva dela med med oss på Flashback.

Edit: Jaha ja.. Socialsekreterare eller socionom som andra inläggare i tråden sa.. Då kan det bli lite knepigt för TS?

Gå dit och jobba lite alltså!
(Man kan inte bli kompisar med alla första veckan!)
Senast redigerad av kraftfoder 2021-07-02 kl. 22:43.
Citera
2021-07-02, 23:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hej.
Jag har gått på A-kassan i snart 3 månader och får ut mellan 8-10lax per månad efter skatt. Sökte jobb och blev kallad på intervju. Fick jobbet. Nu har jag gått på introduktion och jag trivs varken med jobbet eller personalen.

Om jag inte kryssar för på veckorapporten på min akassas hemsida att jag gått på introduktion i 3 dagar denna vecka, utan varit arbetslös hela veckan, kommer de att få reda på det ändå på något sätt att jag gått dessa 3 introduktionsdagar? Jag vill nämligen inte gå till jobbet på måndag. Vill ha ett annat jobb.

Gå till jobbet, fortsätt söka jobb. Det är lättare att få tag i ett jobb när man har ett.
Citera
2021-07-03, 00:51
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Hej.
Om jag inte kryssar för på veckorapporten på min akassas hemsida att jag gått på introduktion i 3 dagar denna vecka, utan varit arbetslös hela veckan, kommer de att få reda på det ändå på något sätt att jag gått dessa 3 introduktionsdagar?
Men för helvete! Din a-kassa kommer att be om tidrapporter från ditt nya jobb, du kan inte fuska med tidrapporteringen, helvete alltså?! Vet folk ingenting nu för tiden?
Vad är det för arbetsuppgifter du har, torkar gamla människor rent i anus?
Citera
2021-07-03, 01:45
Medlem
Citat:
Hej.

Sjukanmäl dig. Försök få en sjukskrivning på ett par v. Sen blir du uppsagd innan dess.
Citera
2021-07-03, 09:47
Medlem
note-its avatar
Citat:
Hej.
Tr
Hur fan lyckades du överhuvudtaget få ett jobb? Vem har du knullat??
Citera
2021-07-03, 11:36
Medlem
Säg upp dig bara och fortsätt tidrapportera som vanligt till a-kassan! Det är ingen fara, har själv gjort samma.

Om det går, se bara till att ta bort alla spår av företaget i aktivitetsrapporten till arbetsförmedlingen också för att vara på den säkra sidan.
Citera
2021-07-03, 11:57
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Rip ditt socialsekreterarjobb?....
Citera
2021-07-04, 13:20
Medlem
Någon som är kunnig angående a kassa + jobb?

Har levt på a kassa ett tag, lyckades få ett jobb men kommer troligtvis inte bli mer än 2 pass per vecka pga corona..

Undrar nu, har jag inte längre rätt till a kassa dagar jag inte jobbar? Isåfall kommer jag ju tjäna mycket mindre nu när jag jobbar.

Någon som vet hur man ska göra? Borde jag ringa arbetsförmedlingen så att de vet att jag jobbar?
Senast redigerad av kaiaa5 2021-07-04 kl. 13:23.
Citera
2021-07-04, 13:36
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Jag tror att du kan få a-kassa som motsvarar en "deltids-arbetslöshet", eller rättare sagt om du har rätt till a-kassa och sedan börjar jobba 25% så ser jag det som mycket troligt att du kan få 50-75% a-kassa. Notera att jag talar direkt från röven.
Citera
2021-07-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Har levt på a kassa ett tag, lyckades få ett jobb men kommer troligtvis inte bli mer än 2 pass per vecka pga corona..

Undrar nu, har jag inte längre rätt till a kassa dagar jag inte jobbar? Isåfall kommer jag ju tjäna mycket mindre nu när jag jobbar.

Någon som vet hur man ska göra? Borde jag ringa arbetsförmedlingen så att de vet att jag jobbar?

För länge sedan fick man i den situationen ersättning för tiden man alltjämt var arbetslös. Men att man var fortsatt skyldig att aktivt söka arbete för den lediga tiden. för En fullt rimlig ordning. Så har de inte ändrat principerna så gäller det.

Ja, du bör naturligtvis informera om tiden du arbetar. Annars lever du på andra människor eftersom a-kasseersättning ytterst kommer från personer som arbetar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in