Citat:
Ursprungligen postat av
MrFred
Hej.
Jag har gått på A-kassan i snart 3 månader och får ut mellan 8-10lax per månad efter skatt. Sökte jobb och blev kallad på intervju. Fick jobbet. Nu har jag gått på introduktion och jag trivs varken med jobbet eller personalen.
Om jag inte kryssar för på veckorapporten på min akassas hemsida att jag gått på introduktion i 3 dagar denna vecka, utan varit arbetslös hela veckan, kommer de att få reda på det ändå på något sätt att jag gått dessa 3 introduktionsdagar? Jag vill nämligen inte gå till jobbet på måndag. Vill ha ett annat jobb.
Du liknar faktiskt min morsa gällande Netflix-filmer; hon tycker en "film är kass" efter två minuter. Som hon knappt alltså har hunnit glo början på, eller hunnit komma in i handlingen på.
Mitt råd till dig är att du ska ge ditt nya jobb en "chans", det vill säga att jobba där ett tag innan du skaffar dig en något så vettig mening du anser dig behöva dela med med oss på Flashback.
Edit: Jaha ja.. Socialsekreterare eller socionom som andra inläggare i tråden sa.. Då kan det bli lite knepigt för TS?
Gå dit och jobba lite alltså!
(Man kan inte bli kompisar med alla första veckan!)