2021-06-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om du kritiserar en specifik moderatoråtgärd så måste du följa rutinerna som jag länkade till ovan.

Om man inte vill vare sig klaga eller kritisera en moderatorsåtgärd, hur ska man då kunna diskutera en fråga om man inte ens får nämna och ge exempel? Det blir moment 22 direkt när något ska diskuteras. Detta hämmar diskussion i sig och känns inte direkt som någon yttrandefrihet.

Jag tycker att ni får släppa lite på tyglarna i den här delen av forumet.
Citera
2021-06-30, 21:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Om man inte vill vare sig klaga eller kritisera en moderatorsåtgärd, hur ska man då kunna diskutera en fråga om man inte ens får nämna och ge exempel? Det blir moment 22 direkt när något ska diskuteras. Detta hämmar diskussion i sig och känns inte direkt som någon yttrandefrihet.

Jag tycker att ni får släppa lite på tyglarna i den här delen av forumet.
Det finns ju ett antal trådar där regler diskuteras utan att man för den skulle ger konkreta exempel. Den mest uppenbara gäller 1.06 (användarnas anonymitet) där hundratals inlägg skrivits utan att konkreta exempel där någon blivit fälld - av uppenbara skäl - gives.

Vill man i en diskussion ta upp ett exempel där man blivit varnad för 0.03 så är det väl inget större problem att först skicka ett PM till moderatorn som utdelade varningen?
Citera
2021-06-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Detta är meta-Flashbackk där hela vitsen är att forumet i sig ska diskuteras, vilket också innebär att moderatorer och admins är aktiva här. Detta delforum är alltså till för att just diskutera forumet vilket inte ska göras i resten av Flashback eftersom det då blir OT. Ännu ett exempel Yttrandefrihet på riktigt "in action" alltså.

Du framstår här som otroligt korkad. Du får argumentera hur fan du vill så länge du följer reglerna.

Menar du på fullt allvar att du tror att Wikipedias definition av yttrandefrihet skulle styra Flashback. Jesus christ on a blue bike! Hela vitsen med Flashbacks devis är ju just att vi tar yttrandefrihet på så stort allvar att den inte ska kunna saboteras av plattnackar som vill få diskussionerna att spåra ur.

Nej, helt fel. Det är exakt det som är vitsen med Flashback. Det finns säkert folk som på fullt allvar tror att total yttrandefrihet är lika med maximal yttrandefrihet, men de lär inte klara sig länge på Flashback. Flashbacks regler är till för att så många som möjligt ska kunna diskutera så mycket som möjligt så enkelt som möjligt.

Ditt infantila behov av att skriva trams i random tråd väger synnerligen lätt när den yttrandefriheten läggs i andra vågskålen.

Vad bra eftersom Flashback är en diktatur. Trodde du det var ett demokratiskt forum? Du milde!
(adminokrati om man ska vara nogrann

Gott du har åtminstone lyckats träffa rätt med en enda sak. Moderatorernas (och admins) ord är lag, helt rätt. Det verkar som att du trodde det var något konstigt eller något vi hymlar med.

Problemet är ju att moderatorerna är inkompetenta fascister som dröjer för länge med att radera off-topic/trams menat att provocera vilket leder till att flera hinner svara på meddelandet och den intelligensbefriade moderatorn agerar som en lapplisa på provision och varnar samtliga istället för att varna uppviglaren.

Patetiskt att se.
Citera
2021-06-30, 22:53
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Problemet är ju att moderatorerna är inkompetenta fascister som dröjer för länge med att radera off-topic/trams menat att provocera vilket leder till att flera hinner svara på meddelandet och den intelligensbefriade moderatorn agerar som en lapplisa på provision och varnar samtliga istället för att varna uppviglaren.

Patetiskt att se.

Och det är ju inget fel i det. Folk får låta bli att haka på OT tåget.

Det är ju som att om någon parkerar fel så ger inte det andra rätt att med parkera fel och slippa böter.
Citera
2021-06-30, 22:58
Medlem
Citat:
Det finns ju ett antal trådar där regler diskuteras utan att man för den skulle ger konkreta exempel. Den mest uppenbara gäller 1.06 (användarnas anonymitet) där hundratals inlägg skrivits utan att konkreta exempel där någon blivit fälld - av uppenbara skäl - gives.

Vill man i en diskussion ta upp ett exempel där man blivit varnad för 0.03 så är det väl inget större problem att först skicka ett PM till moderatorn som utdelade varningen?

I det här fallet så hann jag inte läsa inlägget från YlvaVe innan det försvann. Om jag då påpekar att inlägget blev raderat och inte riktigt hänger med i diskussionen, då skulle detta rent tekniskt kunna räknas som 0.06.

Hur ska jag i detta fall kunna undgå att nämna moderatorsåtgärden? Här blir det i så fall moment 22 och jag väljer att avbryta diskussionen.
Citera
2021-06-30, 23:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
I det här fallet så hann jag inte läsa inlägget från YlvaVe innan det försvann. Om jag då påpekar att inlägget blev raderat och inte riktigt hänger med i diskussionen, då skulle detta rent tekniskt kunna räknas som 0.06.

Hur ska jag i detta fall kunna undgå att nämna moderatorsåtgärden? Här blir det i så fall moment 22 och jag väljer att avbryta diskussionen.
Jag tycker nog det är att tolka 0.06 på ett orimligt sett i en tråd som diskuterar OT i metaforumet.

Inte heller tycker jag att ramarna är otydliga. Man kan diskutera OT som begrepp och kritisera regelverket på forumet utan att för den skull exemplifiera med att man i en specifik tråd fick en varning för ett specifikt inlägg - vill man ta upp det exemplet så är det kontakt med moderator som gäller först.
Citera
2021-06-30, 23:27
Medlem
Citat:
Jag tycker nog det är att tolka 0.06 på ett orimligt sett i en tråd som diskuterar OT i metaforumet.

Inte heller tycker jag att ramarna är otydliga. Man kan diskutera OT som begrepp och kritisera regelverket på forumet utan att för den skull exemplifiera med att man i en specifik tråd fick en varning för ett specifikt inlägg - vill man ta upp det exemplet så är det kontakt med moderator som gäller först.

Okej, nu hann jag inte läsa vad YlvaVe skrev. Nu har inte jag så många varningar, utan var mest intresserad var gränsen går.

Kan man nämna ett gammalt ärende som redan är utrett vid en diskussion här i meta?
Citera
2021-06-30, 23:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Okej, nu hann jag inte läsa vad YlvaVe skrev. Nu har inte jag så många varningar, utan var mest intresserad var gränsen går.

Kan man nämna ett gammalt ärende som redan är utrett vid en diskussion här i meta?
Det går bra.
Citera
2021-07-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Och det är ju inget fel i det. Folk får låta bli att haka på OT tåget.

Det är ju som att om någon parkerar fel så ger inte det andra rätt att med parkera fel och slippa böter.

Lägg av med ditt hjärndöda stövelslickande och försök att använda din hjärna istället.

Om uppviglaren tillåts göra provocerande off-topic inlägg efter inlägg utan reaktion från moderatorerna så är det naturligt att folk tröttnar. Moderatorerna är sega, saknar fingertoppskänsla och gör mer skada än nytta.

Du borde inte vara moderator. Du är alldeles för inkompetent och fascistisk. Du skadar forumet.
Senast redigerad av ViscaCatalunya69 2021-07-01 kl. 02:41.
Citera
2021-07-01, 02:47
Medlem
Moderatorerna på FB måste vara de största trollen med tanke på hur de tillåter troll skriva hur som helst samtidigt som om någon påpekar att trollet är ett troll så blir det varning direkt.

Varför vill moderatorerna skydda trollen och förstöra Flashback?
Citera
2021-07-01, 02:56
Avslutad
Citat:
Lägg av med ditt hjärndöda stövelslickande och försök att använda din hjärna istället.

Om uppviglaren tillåts göra provocerande off-topic inlägg efter inlägg utan reaktion från moderatorerna så är det naturligt att folk tröttnar. Moderatorerna är sega, saknar fingertoppskänsla och gör mer skada än nytta.

Du borde inte vara moderator. Du är alldeles för inkompetent och fascistisk. Du skadar forumet.

Helt rätt, moddarna har skadat forumet något alldeles enormt. Det är ju bara att se hur många som blir avstängda hela tiden, hur jävla patetiskt är inte det?
Man märker att många gamla medlemmar inte kommer tillbaka efter avstängning och vem kan klandra de?

Moddarna är patetiska jävla as och admin är en idiot som låter de härja fritt. Förvisso jobbar idioterna gratis men trots det så gör de mer skada än nytta för forumet.

Finns bara en moderator som är någorlunda bra och det är "Bigfatcrone" eller vad fan han kallar sig, det verkar åtminstone vara en snubbe med lite självdistans.
Alla andra kan däremot dra åt helvete...
Citera
2021-07-01, 03:12
Moderator
memymos avatar
Citat:

Med tanke på hur enkelt du blev provocerad av en enkel jämförelse säger det mer om dig än om mig.

Och med tanke på att jag rör mig mer i Spel, hårdvara och humor och knappt sett dig i någon av de forumen så låter jag din åsikt om mig flyga förbi.

Enklast är ju att hänga på RP knappen på dessa inlägg du tycker bryter mot reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in