Självklart är det så, det kan vem som helst förstå. Jag försöke hjälpa till med att svara på frågan hur man enklast ochbsnabbast kommer i kontakt med en moderator, men du verkar mer vara ute efter att stjälpa.
För övrigt surfar moderatorer normalt inte osynligt enligt policy. Det gör bara användare.
Är inte ute efter att stjälpa. I sådana fall hade jag knappast börjat med att länka till moderatorlistan, som exempel.
Jag ville bara förtydliga det här med plupparna. Det kanske inte är uppenbart för alla.
Sen när är det här med att moderatorer normalt inte surfar osynligt enligt policy? Går att läsa trådar/inlägg om att moderatorer gör detta. BFC skrev exempelvis för en månad sedan att han surfade osynligt, och förklarade varför, i denna tråden (FB) Moderatorer som visas som offline? samtidigt som somliga användare har lagt märke till att somliga moderatorer surfar osynligt. Så det verkar inte direkt vara så ovanligt som du verkar få det att framstå.
Är inte ute efter att stjälpa. I sådana fall hade jag knappast börjat med att länka till moderatorlistan, som exempel.
Jag ville bara förtydliga det här med plupparna. Det kanske inte är uppenbart för alla.
Sen när är det här med att moderatorer normalt inte surfar osynligt enligt policy? Går att läsa trådar/inlägg om att moderatorer gör detta. BFC skrev exempelvis för en månad sedan att han surfade osynligt, och förklarade varför, i denna tråden (FB) Moderatorer som visas som offline? samtidigt som somliga användare har lagt märke till att somliga moderatorer surfar osynligt. Så det verkar inte direkt vara så ovanligt som du verkar få det att framstå.
Vänligen läs inte allt så svart eller vitt. Jag sa normalt, inte alla gör det. Att BFC gör det har som sagt framgått.
Vi kan ta ett annat exempel från just den här tråden:
1/4 av moderatorer surfar synligt. 3/4 surfar osynligt. Jag räknade. Var försiktig med vsm du lyssnar på, vissa användare är som du märkt dåraktiga och gillar att ljuga.
Jag fattar inte varför moderatorer ens är nödvändigt på forumet?
Ska inte flashback stå för yttrandefrihet på riktigt? Känns som att det bara är tomma ord. Vad spelar det egentligen för roll om en tråd blir "förpestad" med tramsinlägg förutom att vissa användare som tror att dem är stammisar på flashback blir skitnödiga. Kan man inte bara ta bort alla moderatorer, vad skulle hända med forumet då?
Som ni förstår har man själv råkat ut för många tramsrapporteringar.
Kommer säkert få en till tramsrapportering för detta inlägget. (Rip flashback )
Jag fattar inte varför moderatorer ens är nödvändigt på forumet?
Ska inte flashback stå för yttrandefrihet på riktigt? Känns som att det bara är tomma ord. Vad spelar det egentligen för roll om en tråd blir "förpestad" med tramsinlägg förutom att vissa användare som tror att dem är stammisar på flashback blir skitnödiga. Kan man inte bara ta bort alla moderatorer, vad skulle hända med forumet då?
Som ni förstår har man själv råkat ut för många tramsrapporteringar.
Kommer säkert få en till tramsrapportering för detta inlägget. (Rip flashback )
Du har helt missat poängen. EXAKT det faktum att man ska slippa vada genom OT-skit är "yttrandefrihet på riktigt". Trams-glin och andra som tycker de ska få skriva vad de vill var de vill, får antingen acceptera (dvs lära sig) eller dra.
Synnerligen enkelt.
Skriv vad du vill men gör det på rätt ställe, dvs håll dig till ämnet.
Du har helt missat poängen. EXAKT det faktum att man ska slippa vada genom OT-skit är "yttrandefrihet på riktigt". Trams-glin och andra som tycker de ska få skriva vad de vill var de vill, får antingen acceptera (dvs lära sig) eller dra.
Synnerligen enkelt.
Skriv vad du vill men gör det på rätt ställe, dvs håll dig till ämnet.
Oj, förväntade mig inte att en moderator skulle svara. Ska försöka ta det lugnt i mina argument för att undvika en bannlysning.
Lugn nu mr moderator. Du tycker att det faktum att man ska slippa behöva vada genom OT-skit är "yttrandefrihet på riktigt men jag hänvisar dig till Wikipedia .
Citat:
Yttrandefrihet omfattar en frihet att yttra och föra fram åsikter utan censur
Därför borde väl alla få framföra sina åsikter oavsett om du tycker att det är trams och off-topic eller inte. Flashback har väl bara fått mer censur om vad som är okej att skriva och vad som inte är det, men det är inget hat utan se det som något positivt istället, ibland är diktatur bättre än demokrati.
Men slutligen, jag ska försöka ta mig till dina fina ord att antingen (lära sig) eller dra.
Oj, förväntade mig inte att en moderator skulle svara.
Detta är meta-Flashbackk där hela vitsen är att forumet i sig ska diskuteras, vilket också innebär att moderatorer och admins är aktiva här. Detta delforum är alltså till för att just diskutera forumet vilket inte ska göras i resten av Flashback eftersom det då blir OT. Ännu ett exempel Yttrandefrihet på riktigt "in action" alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Ska försöka ta det lugnt i mina argument för att undvika en bannlysning.
Du framstår här som otroligt korkad. Du får argumentera hur fan du vill så länge du följer reglerna.
Citat:
Lugn nu mr moderator. Du tycker att det faktum att man ska slippa behöva vada genom OT-skit är "yttrandefrihet på riktigt men jag hänvisar dig till Wikipedia .
Menar du på fullt allvar att du tror att Wikipedias definition av yttrandefrihet skulle styra Flashback. Jesus christ on a blue bike! Hela vitsen med Flashbacks devis är ju just att vi tar yttrandefrihet på så stort allvar att den inte ska kunna saboteras av plattnackar som vill få diskussionerna att spåra ur.
Citat:
Därför borde väl alla få framföra sina åsikter oavsett om du tycker att det är trams och off-topic eller inte.
Nej, helt fel. Det är exakt det som är vitsen med Flashback. Det finns säkert folk som på fullt allvar tror att total yttrandefrihet är lika med maximal yttrandefrihet, men de lär inte klara sig länge på Flashback. Flashbacks regler är till för att så många som möjligt ska kunna diskutera så mycket som möjligt så enkelt som möjligt.
Ditt infantila behov av att skriva trams i random tråd väger synnerligen lätt när den yttrandefriheten läggs i andra vågskålen.
Citat:
Flashback har väl bara fått mer censur om vad som är okej att skriva och vad som inte är det, men det är inget hat utan se det som något positivt istället, ibland är diktatur bättre än demokrati.
Vad bra eftersom Flashback är en diktatur. Trodde du det var ett demokratiskt forum? Du milde!
(adminokrati om man ska vara nogrann
Citat:
Men slutligen, jag ska försöka ta mig till dina fina ord att antingen (lära sig) eller dra.
En moderators ord är lag
Gott du har åtminstone lyckats träffa rätt med en enda sak. Moderatorernas (och admins) ord är lag, helt rätt. Det verkar som att du trodde det var något konstigt eller något vi hymlar med.
Kan någon förklara för mig vad som gäller för att kommentera moderatorernas åtgärder? Och kan ni snälla inte ge mig en varning för det här inlägget också, för om jag ska fortsätta skriva här på forumet så måste jag få veta var gränsen går. Nu vågar jag inte ta mitt eget inlägg som exempel en gång till eftersom jag redan fått två varningar, men vad gäller? Ska man inte yttra åsikter om moderatorernas åtgärder alls – inte ens i trådar som handlar om moderatorers modererande?
Jag tycker att det är bra med forumets övergripande och välformulerade regelverk eftersom det verkar ge diskussionerna en högre standard än på andra forum, och det var därför jag valde att bli medlem här istället för på forum tillägnade skrivande och litteratur, och jag menar inte att regeln om att inte kommentera moderatorernas åtgärder är onödig, utan jag undrar bara var och hur man får göra det.
Kan någon förklara för mig vad som gäller för att kommentera moderatorernas åtgärder? Och kan ni snälla inte ge mig en varning för det här inlägget också, för om jag ska fortsätta skriva här på forumet så måste jag få veta var gränsen går. Nu vågar jag inte ta mitt eget inlägg som exempel en gång till eftersom jag redan fått två varningar, men vad gäller? Ska man inte yttra åsikter om moderatorernas åtgärder alls – inte ens i trådar som handlar om moderatorers modererande?
Jag tycker att det är bra med forumets övergripande och välformulerade regelverk eftersom det verkar ge diskussionerna en högre standard än på andra forum, och det var därför jag valde att bli medlem här istället för på forum tillägnade skrivande och litteratur, och jag menar inte att regeln om att inte kommentera moderatorernas åtgärder är onödig, utan jag undrar bara var och hur man får göra det.
Det är enkelt. Du får aldrig kommentera moderatoråtgärder i trådarna. Har du frågor om modereringen skickar du dessa i PM till någon av moderatorerna i forumdelen.
Det är enkelt. Du får aldrig kommentera moderatoråtgärder i trådarna. Har du frågor om modereringen skickar du dessa i PM till någon av moderatorerna i forumdelen.
Jag tog mitt eget raderade inlägg som exempel – var det därför jag fick en varning? Får man bara diskutera modererandet på generell nivå i det forumet?
Jag tog mitt eget raderade inlägg som exempel – var det därför jag fick en varning? Får man bara diskutera modererandet på generell nivå i det forumet?
Om du kritiserar en specifik moderatoråtgärd så måste du följa rutinerna som jag länkade till ovan.
Vi har den rutinen för att många missförstånd reds ut på det sättet. Kontakten med moderatorn kan leda till 1) att varningen stryks (för att moderatorn begått ett misstag), 2) man får förståelse för varningen (tråd i klagodelen behövs inte) eller 3) Man förstå varför man fått varningen men håller inte med -> man kan då starta en tråd i formdelen för klagomål.
Om du kritiserar en specifik moderatoråtgärd så måste du följa rutinerna som jag länkade till ovan.
Vi har den rutinen för att många missförstånd reds ut på det sättet. Kontakten med moderatorn kan leda till 1) att varningen stryks (för att moderatorn begått ett misstag), 2) man får förståelse för varningen (tråd i klagodelen behövs inte) eller 3) Man förstå varför man fått varningen men håller inte med -> man kan då starta en tråd i formdelen för klagomål.