Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Nja. jag har lite svårt ändå att tro på det här om att författaren Thomas Pettersson och åklagaren Krister Petersson skulle dela din egen och 'MOPspanarens' uppfattning om att SE skall ha sett Lars J i gränden. Du får gärna länka till något sådant uttalande ifrån dem om du har lust.
Vem som delar min uppfattning har jag ingen aning om, men TP och KP ser ju omöjligen att SE kan ha iakttagit LJ från mordplatsen efter skotten då detta innebär ett alibi så klart! Vad är det för dravel nu du kommer dragandes med?!
Du håller på att dribbla med två olika personer, olika iakttagelser vid olika tidpunkter.
Du talar om Lisbeths första(andra om man kanske får in hennes glimt av AB) och Hasse J som ser den flyende GM en liten bit in i gränden.
Sedan någon minut efterskotten kommer Lisbeths iakttagelse av LJ (som jag citerade tidigare) förutom SE egna (och likt andra vittnens) avvikande tidsuppfattning så går kronologin, iakttagelsens uppgifter bra i hop med Lisbeths. Det är folk på platsen. Lisbeth anger signalement, pekar och de båda har möjlighet att se LJ under en kort tidsperiod innan han försvinner efter GM. Position och samma typ av beteende .. stillastående och stirrandes tillbaka mot mordplatsen.
Det går inte att komma runt att ovan kan vara möjligt och rent av mer troligt och enkelt.