2021-01-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Jag slutade med veneflaxine för över 3 år sedan, handsvetten är kvar, mitt låga testo värde är kvar, fettet som inte går bort är kvar, psyket är förstört, har noll motivation eller nått, om ni som mig inte mådde/mår otroligt dåligt och som inte har seriösa självmordstankar, tar för i helvete inte denna medicinen, ta setralin eller om ni inte har social fobi ta voxra, vad ni en gör ta inte veneflaxine, jag ber er, ta inget antidepp överhuvudtaget om ni kan, det kommer inte hjälpa er med problemen, det är bara en quickfix som kommer förstöra era liv, kämpa med era problem istället.

Och insomnia och en jävla massa symptom som kvarstår, av vad det verkar som i resten av ditt liv.
Gå till typ mmsports Elr liknande o köp MSM, ta 3 sådana varje morgon så kommer du definitivt märka skillnad efter 2 veckor. Menar allvar, MSM är otroligt bra. Du ska ÄVEN äta/dricka olika örter. Du kmr tacka definitivt tacka mig.

Edit: skriv hur det går sen! Återigen köp MSM. Sen så om jag vore dig hade jag ENDAST gått till läkarbesök o kolla upp om man har brist på ngn vitamin.
Senast redigerad av Ayatollah-Khamenei 2021-01-07 kl. 13:44.
Citera
2021-01-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayatollah-Khamenei
Gå till typ mmsports Elr liknande o köp MSM, ta 3 sådana varje morgon så kommer du definitivt märka skillnad efter 2 veckor. Menar allvar, MSM är otroligt bra. Du ska ÄVEN äta/dricka olika örter. Du kmr tacka definitivt tacka mig.

Edit: skriv hur det går sen! Återigen köp MSM. Sen så om jag vore dig hade jag ENDAST gått till läkarbesök o kolla upp om man har brist på ngn vitamin.

Ska kolla upp det, jag äter redan creatin, alla zink o bästa omega 3 o de där
Citera
2021-01-08, 15:20
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Går på 150mg/dag sedan 2013 (tillsammans med lithionit). Fick skaffa glasögon typ direkt pga huvudvärk (som alltså botades). De glasögonen är den enda kännbara biverkningen idag.

Är det troligt att den biverkningen (synfel) går bort på samma dos?
Citera
2021-01-27, 13:39
Medlem
Vanligt att man sover fler timmar med 300mg Venlafaxin?

Jag sover ibland 12 timmar... Sällan att jag sover så lite som 8 timmar.
Citera
2021-04-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagserdigjustnu
Går på 150mg/dag sedan 2013 (tillsammans med lithionit). Fick skaffa glasögon typ direkt pga huvudvärk (som alltså botades). De glasögonen är den enda kännbara biverkningen idag.

Är det troligt att den biverkningen (synfel) går bort på samma dos?

Nej men jag är fortfarande halvblind (och med det menar jag bara lätta brytningsfel) sedan jag började på venlaflaxin för ett år sedan. Dock ett rätt okej pris att betala förutsatt att den biter. Vill aldrig sluta äta den.
Citera
2021-04-23, 13:04
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken
Nej men jag är fortfarande halvblind (och med det menar jag bara lätta brytningsfel) sedan jag började på venlaflaxin för ett år sedan. Dock ett rätt okej pris att betala förutsatt att den biter. Vill aldrig sluta äta den.

Absolut är det värt priset. Venlafaxin har hjälpt mig rejält i åtta år och jag hoppas på många år till. Jag hoppas att den biter bra på dig också.
Citera
2021-05-09, 01:14
Medlem
Jag har ätit 75mg venlafaxin i 7 veckor nu mot djup depression och ångest.
Har haft jättejobbigt i 3 år och provat sertralin och ecitalopram. Båda sistnämnda var fruktansvärda mediciner för mig. Ville inte vara själv för att jag var rädd för vad mina impulser kunde vara. Tänkte på livet och självmord hela tiden så det blev snabb utsättning av båda. Även ätit 90mg amitryptilin /dygn i 2 år ca, men utan effekt på ångesten/depressionen. Hade dock kronisk huvudvärk som den skulle behandla. Slutade med den och insåg att min huvudvärk var borta. Den medicinen gav mig en vilopuls på 90-93 varje dag i 2 år.

Men velafaxin har hittills fungerat bra! Jag är överlycklig. Första gången på 3 år Jag kan känna att jag kan slappna av på ett sätt jag inte klarat av pga ångesten och depressionen tidigare.

Min läkare ville att jag minst skulle ta 150mg men jag sa nej när jag på 75mg känner så pass god effekt.

Har stesoid vid behov men har gått från extremt behov av dem till idag då jag inte alls behövt någon behov tablett alls.

Hjärtrusning, illamående är det jag känner av men det har jag så gärna för jag kan säga att jag kan leva idag.
Superbra medicin för mig. Hoppas på fortsatt effekt.
Senast redigerad av phee 2021-05-09 kl. 01:17.
Citera
2021-06-01, 16:44
Medlem
Kackotopis avatar
Jag fick extrema biverkningar efter att ha tagit Venlafaxin (37,5mg) i ungefär 1 års tid, biverkningarna uppstod när de höjde dosen från en kapsel till två kapslar om dagen, det enda jag kände av innan dom höjde dosen var lätt yrsel.

• Tryck i huvudet (nästan som spänningshuvudvärk), tinningen och i ögonen
• Extrem yrsel! Ungefär som att gå på en gungande båt
• Dimsyn (såg suddigt)
• Ljuskänslighet i ögonen (när jag var utomhus så var jag tvungen att ha solbrillor på mig)
• Hög puls och hjärtklappningar ibland
• Lätt illamående

Då jag hade käkat Venlafaxin under så pass lång tid utan problem (tog lite tid innan biverkningarna visade sig efter de höjde dosen) så slog det mig inte att det kunde ha något med biverkningar att göra, utan jag åkte till akuten för jag trodde först att det var något allvarligt fel på mig, vilket det inte var, så på akuten konstaterade dom ganska snabbt att jag prickade in en full pott på Venlafaxinets biverkningar.

Venlafaxin kanske funkar skitbra för andra, men för mig så blev det en fruktansvärd upplevelse med biverkningarna som manifesterades. Nu är jag i alla fall på god väg att bli fri från Venlafaxin... än så länge går det bra med nedtrappningen.
Senast redigerad av Kackotopi 2021-06-01 kl. 17:10. Anledning: +Lätt illamående
Citera
2021-07-01, 00:21
Medlem
Fick venlafaxin utskrivet för länge sen men testade bara den nån dag, testade den nu på senare dar och blev helt till mig, tefats pupiler kåt som fan å galet positiv till allt. Detta la sig efter en vecka så jag slutade med den.
Började om på nytt nu (75mg) med anledning av att jag vill sluta ligga i sängen 24 timmar om dygnet och orka ta tag i att flytta hemifrån efter en jobbig separering med mitt ex.
Blev positiv direkt till det mesta direkt, kåt som fan hård hela tiden så fort jag är nära fruntimmer.
Illamående om jag tar den på dan, men började med att ta den på kvällen för att slippa den initiala insättnings symptomen, testar denna medicin utan judeläkarnas rådfrågan, på egenhand.
Kvällen gick bra kände positivt humör hela dan, när jag tog den på morgonen blev jag illamående.
Biverkningarna är:
Illamående, titt som tätt.
Huvudvärk, nån gång då och då.
Stora pupiller.
Sömnsvårighet, ligger vaken hela natten typ.
Det positiva jag upplevt med denna medicin är: Kåt som fan, kuken står å kommer som den ska, lite svårt om jag tagit medicinen på morgonen men kommer annars rätt fort så inget hororna klagar på. Jämnare humör, vill vara ute bland folk mer, mindre svartsjuk, avundsjuk, klarar av att supa. Detta var galet positivt för mig då jag helt slutat klara av att dricka, väldigt snabbt in på fyllan blev jag aggressiv och hotfull, men nu kan jag hantera fyllan som förr.
Tagit denna medicin i snart två veckor, tanken är att jag ska höja till 150mg då för att bruka de noradrenalinska egenskaperna. Hoppas på samma goda effekt då!
Citera
2021-07-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analblekning
Fick venlafaxin utskrivet för länge sen men testade bara den nån dag, testade den nu på senare dar och blev helt till mig, tefats pupiler kåt som fan å galet positiv till allt. Detta la sig efter en vecka så jag slutade med den.
Började om på nytt nu (75mg) med anledning av att jag vill sluta ligga i sängen 24 timmar om dygnet och orka ta tag i att flytta hemifrån efter en jobbig separering med mitt ex.
Blev positiv direkt till det mesta direkt, kåt som fan hård hela tiden så fort jag är nära fruntimmer.
Illamående om jag tar den på dan, men började med att ta den på kvällen för att slippa den initiala insättnings symptomen, testar denna medicin utan judeläkarnas rådfrågan, på egenhand.
Kvällen gick bra kände positivt humör hela dan, när jag tog den på morgonen blev jag illamående.
Biverkningarna är:
Illamående, titt som tätt.
Huvudvärk, nån gång då och då.
Stora pupiller.
Sömnsvårighet, ligger vaken hela natten typ.
Det positiva jag upplevt med denna medicin är: Kåt som fan, kuken står å kommer som den ska, lite svårt om jag tagit medicinen på morgonen men kommer annars rätt fort så inget hororna klagar på. Jämnare humör, vill vara ute bland folk mer, mindre svartsjuk, avundsjuk, klarar av att supa. Detta var galet positivt för mig då jag helt slutat klara av att dricka, väldigt snabbt in på fyllan blev jag aggressiv och hotfull, men nu kan jag hantera fyllan som förr.
Tagit denna medicin i snart två veckor, tanken är att jag ska höja till 150mg då för att bruka de noradrenalinska egenskaperna. Hoppas på samma goda effekt då!

Det där med kåtheten märkte jag också av vid insättningen av venlafaxin, på den tiden då jag stod på den.

Men det avtar efter ett tag. Sen blir det tvärtom. Svårt att bli riktigt hård och svårt att komma.
Citera
2021-07-05, 18:35
Medlem
Vanligt att den positiva effekten av Venlafaxin avtar efter en tid?

Kommer ångest och de depressiva symtomen tillbaka?

Är det vanligt att man får ökat sömnbehov? Jag sover långt mer än 8 timmar per dygn...
Citera
2021-07-15, 12:10
Medlem
0ldMans avatar
Jag svettas som en gris av denna medicinen, framförallt nu på sommaren. Alltså inte bara lite under armarna utan hela t-shirten är genomvåt om jag har ansträngt mig. Vill nu sluta med Venflaxin och undrar om svettningarna kommer gå bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in