Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-22, 16:33
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag äter maxdosen av Venlafaxin, 375 mg. Jag vet inte vilka mediciner som ger vad för biverkningar (jag har 4 till). Men de jag relaterar till Venlafaxin är:
-Svettas ovanligt mycket
-Ser sämre, har svårt att se på långt håll
-Biter tänder

Jag har kollat mitt blodtryck o det är något förhöjt, däremot har jag andra hjärtproblem.

Vad har ni upplevt för biverkningar på Venlafaxin?
Citera
2012-06-22, 17:30
  #2
Medlem
Jag käkar 150mg venlafaxin och mår skit. tvångstankar och massa ångest men det beror nog mer på att medicinen ej funkar, eller gör att jag mår sämre.

Biverkningar jag har känt av är svettningar, har lagt sig nu.

Muntorrhet (kan ibland vara jävligt extrem)

Snoppen är helt slak. Ibland kan jag få upp den men den blir knappt hård och knappt någon orgasm. dock ej mitt största problem just nu så jag bryr mig inte över det.

Det är väl vad jag kan komma på just nu. Lite synd att jag mår så kasst på denna medicin för dem första 3veckorna var fan riktigt sköna, när depressionen och ångesten la sig.
Citera
2012-06-23, 15:56
  #3
Medlem
h0rigs avatar
Tryckte i mig en karta(675mg) igårkväll vid halv 2 tiden utan tolerans, alltså har aldrig använt venlafaxin förut, var även grovt berusad.

Började med att öppna kapslarna och plocka ut de små tabletterna för att det skulle gå fortare att svälja. I väntan på effekt värmde jag lite mat och tog en cigg, jag kände med tiden jag åt att det började bli äckligare och äckligare tillslut kunde jag inte äta mer och fick slänga maten som var kvar.

Jag la mig i sängen och tänkte kolla på en film men orkade inte röra datorn. Jag låg och kollade mot lyset i taket som golvlampan ger och tyckte att det började gunga i ljuset, som att en del strålar ändrade riktning sen kände hur det växte till i magen och sprang mot toaletten, spydde på vägen dit och över hela badrummet, kunde inte se någonting för ansträngningen av spyan och fortsatte spy helt vilt över toalettlocket, väggarna, handfatet, tvättmaskinen, mattan, golvet. Sammanlagt så blev det nog 9-10 gånger.

Efter detta maginferno, dvs när jag hämtat andan och kunde se igen så var hela skallen röd och det brände något fruktansvärt i halsen, så jag fick en idé att dricka filmjölk för att få bort den sura och rivande smaken. Det var en bra idé, var otroligt skönt med något kallt och sött nedför strupen. Ställde tillbaka filen och la mig i sängen igen, mådde då helt okej, inte dåligt iallafall.

Under natten låg jag och snurrade hela tiden, ryggen var fruktansvärt varm och svettades som en gris. Detta var underligt också, kände mig nästan hög, kände ett välbefinnande av att bara ligga i sängen även fast jag inte tyckte det var särskilt bekvämt.

Sov nästan ingenting på natten, bara låg och halvnjöt, men tillslut gick jag upp ur sängen, hade nog sovit lite till och från men det är svårt att komma ihåg. Mådde otroligt bra på morgonen och har gjort hela dagen, kändes liksom som att de problem jag har blev mycket mindre och gick ut och tog en cigg i värmen.

Frågeställning: Vad är tanken att man ska få för resultat av att äta dessa tabletter?

Mvh
Citera
2012-06-23, 22:46
  #4
Avstängd
Kan fan inte vara bra att trycka i sig så mycket..
Citera
2012-06-24, 12:04
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0rig
Tryckte i mig en karta(675mg) igårkväll vid halv 2 tiden utan tolerans, alltså har aldrig använt venlafaxin förut, var även grovt berusad.

Började med att öppna kapslarna och plocka ut de små tabletterna för att det skulle gå fortare att svälja. I väntan på effekt värmde jag lite mat och tog en cigg, jag kände med tiden jag åt att det började bli äckligare och äckligare tillslut kunde jag inte äta mer och fick slänga maten som var kvar.

Jag la mig i sängen och tänkte kolla på en film men orkade inte röra datorn. Jag låg och kollade mot lyset i taket som golvlampan ger och tyckte att det började gunga i ljuset, som att en del strålar ändrade riktning sen kände hur det växte till i magen och sprang mot toaletten, spydde på vägen dit och över hela badrummet, kunde inte se någonting för ansträngningen av spyan och fortsatte spy helt vilt över toalettlocket, väggarna, handfatet, tvättmaskinen, mattan, golvet. Sammanlagt så blev det nog 9-10 gånger.

Efter detta maginferno, dvs när jag hämtat andan och kunde se igen så var hela skallen röd och det brände något fruktansvärt i halsen, så jag fick en idé att dricka filmjölk för att få bort den sura och rivande smaken. Det var en bra idé, var otroligt skönt med något kallt och sött nedför strupen. Ställde tillbaka filen och la mig i sängen igen, mådde då helt okej, inte dåligt iallafall.

Under natten låg jag och snurrade hela tiden, ryggen var fruktansvärt varm och svettades som en gris. Detta var underligt också, kände mig nästan hög, kände ett välbefinnande av att bara ligga i sängen även fast jag inte tyckte det var särskilt bekvämt.

Sov nästan ingenting på natten, bara låg och halvnjöt, men tillslut gick jag upp ur sängen, hade nog sovit lite till och från men det är svårt att komma ihåg. Mådde otroligt bra på morgonen och har gjort hela dagen, kändes liksom som att de problem jag har blev mycket mindre och gick ut och tog en cigg i värmen.

Frågeställning: Vad är tanken att man ska få för resultat av att äta dessa tabletter?

Mvh
Tanken är att man inte ska vara så deprimerad, men vid engångsdoser, särskilt så mycket får man oftast bara biverkningar. Jag har tagit doser upp mot 1 500 mg, men då blir jag mest speedad.
Citera
2012-06-25, 01:12
  #6
Medlem
Har ätit uppåt 375 mg vill jag minnas. Helt klart det läkemedel som gett mig mest biverkningar:

-Total oförmåga att uppnå orgasm, kunde sitta och runka i timmar utan framgång
- Totalt sexuellt ointresse
- Ingen aptit, tappade några kilon
- Kraftigt ökad ångest vid första insättning, som var övergående
- Vid höga doser en rastlöshet och oförmåga att sitta still

Svårt att säga vad som kom från just medicinen och vad som kom från sjukdomen. Men det var inga sockerpiller.

För mig har biverkingarna för tex litium, mirtazapin, klomipramin, voxra och escitalopram varit obetydliga i jämförelse med venlafaxin.
Citera
2012-06-25, 13:49
  #7
Medlem
jag åt 300mg som mest. det jag märkte av var mest sexuella biverkningar, sjukt svårt att bli ordentligt kåt. annars var det rätt lugnt. men om jag missade en dos mådde jag sjukt dåligt. enorm huvudvärk, dimsyn, svettningar, illamående (ett par gånger spydde jag) och yrsel.
Citera
2012-06-25, 22:39
  #8
Medlem
sprutaruts avatar
åt 225 mg och fick varken biverkningar eller nån positiv effekt eller utsättningsymtom
Citera
2012-06-25, 22:45
  #9
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av povidon
Har ätit uppåt 375 mg vill jag minnas. Helt klart det läkemedel som gett mig mest biverkningar:

-Total oförmåga att uppnå orgasm, kunde sitta och runka i timmar utan framgång
- Totalt sexuellt ointresse
- Ingen aptit, tappade några kilon
- Kraftigt ökad ångest vid första insättning, som var övergående
- Vid höga doser en rastlöshet och oförmåga att sitta still

Svårt att säga vad som kom från just medicinen och vad som kom från sjukdomen. Men det var inga sockerpiller.

För mig har biverkingarna för tex litium, mirtazapin, klomipramin, voxra och escitalopram varit obetydliga i jämförelse med venlafaxin.
Jag fick i stort sett samma sak. Eller när jag hade stabil dosering gjorde den ingen nytta, men är fan inte kul att sätta in/ut.
Citera
2012-06-26, 19:49
  #10
Medlem
Slingshots avatar
Pupiller stora som tefat.
Kände mig påtänd.
Mkt svårare att få orgasm.
Torr i munnen.
Svettningar.
Ökad ångest.
Nervös.
Citera
2012-06-26, 19:59
  #11
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Pupiller stora som tefat.
Det fick en polare också, dock inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Kände mig påtänd.
Kan jag göra om jag tar typ dubbel dos.
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mkt svårare att få orgasm.
Ibland, men jag har inget vidare sexliv.
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Torr i munnen.
Blir jag också, men jag har även Theralen.
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Svettningar.
Jo, det får jag med.
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ökad ångest.
Nervös.
Märker inte av det eftersom jag har Iktorivil också.
Citera
2012-06-26, 20:05
  #12
Medlem
Ökad ångest, starkare panikångest. Minskad sexlust.

Det verkliga helvetet började när man skulle sluta...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback