2021-07-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Vanligt att den positiva effekten av Venlafaxin avtar efter en tid?

Kommer ångest och de depressiva symtomen tillbaka?

Är det vanligt att man får ökat sömnbehov? Jag sover långt mer än 8 timmar per dygn...

Japp.. jag mår lika dåligt igen som när jag började med venlafaxin. Extrem social ångest plus beroende av detta knarket. 1Å år har hag tagit. Skulle kunna sova 20 timmar utan problem. Värsta skiten någonsin. TA ALDRIG ANTIDEPRESSIVA! Lita inte på läkemedel de vill oss inte väl!!
Citera
2021-07-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagserdigjustnu
Går på 150mg/dag sedan 2013 (tillsammans med lithionit). Fick skaffa glasögon typ direkt pga huvudvärk (som alltså botades). De glasögonen är den enda kännbara biverkningen idag.

Är det troligt att den biverkningen (synfel) går bort på samma dos?
Har ögonmigrän. Av venlafaxin.
Citera
2021-07-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinneaLiv
Japp.. jag mår lika dåligt igen som när jag började med venlafaxin. Extrem social ångest plus beroende av detta knarket. 1Å år har hag tagit. Skulle kunna sova 20 timmar utan problem. Värsta skiten någonsin. TA ALDRIG ANTIDEPRESSIVA! Lita inte på läkemedel de vill oss inte väl!!

Hur hög dos tar du?
Citera
2021-07-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinneaLiv

Fast du kan inte utgår från att alla mår sådär dåligt av antidepressiva. De flesta bli hjälpta, det är bara det att de inte går in här och skriver om det. Tagga ner och använd hjärnan.

Venlafaxin fungerade på mitt psyke, men jag fick eksem. Så slutade.
Citera
2021-07-27, 13:35
Medlem
Hur mår ni om ni äter Venlafaxin av två olika tillverkare?
Hämtade ut nytt recept på 150 mg och 37,5 mg. 150mg fick jag i tablettform medan 37,5 fick jag i kapselform och det var även av två olika tillverkare.
Frågade apotekaren om det kan påverka men enligt henne spelar det ingen roll.
Nu har jag ätit några några dgr och känner hems yrsel efter en timme jag tagit medicinen.
Har någon upplevt samma?
Citera
2021-07-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stianspina
Hämtade ut nytt recept på 150 mg och 37,5 mg. 150mg fick jag i tablettform medan 37,5 fick jag i kapselform och det var även av två olika tillverkare.
Nu har jag ätit några några dgr och känner hems yrsel efter en timme jag tagit medicinen.
Har någon upplevt samma?

Jag har ätit Venlafaxin i flera år i perioder, nu senaste perioden har jag fått mycket stora skillnader i biverkningar beroende på dels om jag fått kapslar eller tabletter.
Jag blev väldigt torr i munnen av tabletterna, så då bytte jag till kapslar och det funkade bra. Men nu har jag fått ett nytt märke av kapslar och munntorrheten och lättare käkspänningar kom direkt tillbaka.

Jag svär vid Gud att det inte är placebo. Fattar inte hur det kan vara så?
Citera
2021-08-02, 10:37
Medlem
Någon som varit med om att venlafaxin slutat fungera mot ångest, men funkat bra i flera veckor tidigare?
Citera
2021-08-02, 10:40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Fast du kan inte utgår från att alla mår sådär dåligt av antidepressiva. De flesta bli hjälpta, det är bara det att de inte går in här och skriver om det. Tagga ner och använd hjärnan.

Venlafaxin fungerade på mitt psyke, men jag fick eksem. Så slutade.

De flesta blir faktiskt inte hjälpta, rent statistiskt är vi fler som inte blir hjälpta av dem.
Citera
2021-09-13, 22:56
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stianspina
Har någon upplevt samma?

Jag har precis samma sak. För mig fungerar tabletterna från Medical Valley bäst medan kapslarna från Bluefish ger mig sån yrsel och någon sorts blodtrycksfall. Har ätit mellan 225 och 300 mg i över 3 år och provat en mängd olika former.
Citera
2022-02-02, 17:46
Medlem
Min läkare vill att jag går över från Sertralin 75 mg till Venlafaxin 75 mg direkt.

Någon som har gjort så utan att trappa ner?
Hur lång tid tog det innan ni fick effekt?
Biverkningar?
Citera
2022-02-06, 13:02
Medlem
Jag håller på och trappar ner nu och upplever att magen är helt kass och jag sover skit dåligt... Är nere på 75 mg ifrån 150.. Mår riktigt skit rent ut sagt.. Blir de värre ju lägre jag går tro?
Citera
2022-03-17, 12:20
Medlem
Har ätit venlafaxin tidigare i livet, o började nu igen 3 år senare. Inne på dag 3, 75mg i fem veckor sen öka till 150mg.

Innan jag började har jag haft (har fortfarande) extrem ångest som lett till yrsel, overklighetskänslor, huvudvärk.

Mina biverkningar just nu är illamående, yrsel, overklighetskänslor, ångest, svettningar/kallsvettningar, käkspänningar, första natten kunde jag inte falla i djupsömn för då vakna jag i ett ryck hela tiden. Myrkrypningar, nervös som fan. Är även extremt kåt hela tiden vilket är skit jobbigt. Kan inte fokusera med blicken helt heller. Är kvinna.

Är för tillfället förkyld så vet inte om de blir lite värre med allt då. Men är de nån mer som haft såhär efter bara några få dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in