Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 16:11
  #613
Medlem
Det här lät ju inte givande.. Blev nyss ordinerad men utav tråden verkar det vara en förödande medicin :s.. Någon som fått positivt utav den?
Citera
2019-01-15, 01:59
  #614
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Det här lät ju inte givande.. Blev nyss ordinerad men utav tråden verkar det vara en förödande medicin :s.. Någon som fått positivt utav den?

Ja, den fungerar bra mot depression och ångest för mig. tyvärr med svettningar och sexuell dysfuntion som biverkning.
Citera
2019-01-15, 02:03
  #615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, den fungerar bra mot depression och ångest för mig. tyvärr med svettningar och sexuell dysfuntion som biverkning.

På vilket sätt? Läs gärna min tråd jag nyss skapade. Är dig tacksam, farfar om du tog dig tiden och kanske har ett par tips. Må väl.
Citera
2019-01-15, 07:50
  #616
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
På vilket sätt? Läs gärna min tråd jag nyss skapade. Är dig tacksam, farfar om du tog dig tiden och kanske har ett par tips. Må väl.

Ah, men Venlafaxin funkar absolut inte för alla. Du verkar ju bara få en massa biverkningar.

De flesta antideppmediciner har rätt jobbiga biverknkngar första veckorna.

Du ska absolut byta till nåt annat iaf. Har du mkt ångest kan Voxra vara ett problem, men är det bara dåligt driv du har så är den bra.
Citera
2019-01-15, 08:51
  #617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ah, men Venlafaxin funkar absolut inte för alla. Du verkar ju bara få en massa biverkningar.

De flesta antideppmediciner har rätt jobbiga biverknkngar första veckorna.

Du ska absolut byta till nåt annat iaf. Har du mkt ångest kan Voxra vara ett problem, men är det bara dåligt driv du har så är den bra.

Vill åt drivet. Uppnår det utan någonting alls men håller bara i sig max två veckor sedan pang rakt ner..

Har inte börjat äta någon ännu, men voxra då alltså.. ska höra med läkaren
Citera
2019-01-15, 09:26
  #618
Medlem
Couplets avatar
Jag fick serotonergt syndrom av terapeutisk dos Efexor depot (ej överdos, ej kombination med någon trigger). Det viftades bort som ångest. Det är ett mycket ovanligt tillstånd, så det är inget man behöver oroa sig för generellt med den här medicinen.
Citera
2019-01-15, 15:18
  #619
Medlem
Nöjd med medicinen. Äter 225 mg. Vissa nätter svettas jag så jag vaknar och det är fläckar på lakanet. Får vända på kudde o täcke för att somna om.

Dicken mår inte bra, känns som den inte tillhör kroppen, och orgasm är 1/10 sekund, med ungefär lika mkt känsla.

Men det är värt det. Isf just nu. Tar bort mkt ångest samt gör mig lite mer handlingskraftig och jag känner mig mer medveten och närvarande.
__________________
Senast redigerad av kicktorsk 2019-01-15 kl. 15:28. Anledning: Fler biverkningar
Citera
2019-01-15, 16:02
  #620
Medlem
lilpiglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Nöjd med medicinen. Äter 225 mg. Vissa nätter svettas jag så jag vaknar och det är fläckar på lakanet. Får vända på kudde o täcke för att somna om.
Det är min största bieffekt också! Framförallt om jag glömmer bort att ta en tablett eller ändrar dosering. Men det kan hända annars också.

Totalt sett är jag nöjd med Venlafaxin iaf, den har verkligen hjälpt mig! Både ångest och depression blev betydligt mindre under åtminstone första två åren.
Citera
2019-01-18, 21:08
  #621
Medlem
Svettas om nätterna. Kan heller inte runka (till orgasm) mer än typ var tredje dag. Men jag antar att den hjälper humöret en del.
Citera
2019-02-01, 23:39
  #622
Medlem
Extrema svettningar som blev mindre när jag slutade =) fruktansvärd att sätta ut men funkar för många så om biverkningarna är överkomliga så värt att stå kvar på de.
Citera
2019-02-06, 13:57
  #623
Medlem
Hejsan, jag är ny här på tråden. Jag har en viktig fråga som jag skulle uppskatta extremt mycket att få svar på.
Lite fakta om mig. 18 år, tränar gym 4-5 dagar i veckan, skola varje dag, jobbar helger (extra jobb för lite money) är lite deprimerad men klarar knappt av vardagen, jag har dock sömnproblem och har haft under en längre tid. Jag är inte den som tycker om medicin men tar det om jag måste.

Jag var nyss hos läkaren och fick utskrivet lite svagare sömntabletter.
Jag har också varit lite nerstämd och känt mig deprimerad.

Så hon skrev ut venlafaxin (Venlafaxin Medical Valley 75 mg)
hon sa att jag ska börja med en dos på 75mg, sedan trappa upp det efter ett tag, hen sa inte hur länge jag skulle hålla på med detta. jag frågade om biverkningar, hen sa att man kan bli lite illamående om man tar för mycket, men då ändra man dosen och allt ska bli bra igen sa hen.

Jag har nu läst lite på flashback om venlafaxin och jag ska säga att jag har aldrig varit såhär orolig över att ta detta. Idag är det första gången jag tar det. och efter att ha läst vad som sägs om att så vill jag sluta med detsamma. Jag har endast tagit ett piller 75mg idag inte mer någonsin. Kan jag sluta tvärs med det nu utan att få massa sjuka biverkningar eller är det för sent. jag vill inte dras in i ett hemskt träsk av medicin som denna.

Mycket tacksam för svar MVH en okänd snäll själ
__________________
Senast redigerad av mentos123 2019-02-06 kl. 14:02.
Citera
2019-02-06, 14:59
  #624
Medlem
@Mentos, Be om en svagare medicin istället ex mirtazapin, kan hjälpa mot sömnproblem, den medicinen är mkt lättare att sätta ut en venlafaxin tror jag, däremot hjälper den inte mycket mot ångest.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback