2020-10-30, 20:19
Medlem
Jag äter venlafaxin 75g. Är inne på min 4 dag nu. Har fått så fruktansvärt dålig aptit. Är det något som släpper med tiden?
Citera
2020-10-31, 19:37
Medlem
Vilka biverkningar tillkommer om man höjer från 75 mg till 150 mg? Kommer nån ihåg?
Citera
2020-12-09, 18:59
Medlem
gulsvartlejons avatar
Såklart är det väldigt olika, fick inga biverkningar alls av venlafaxine utan för mig är det en mirakeldrog som har räddat mig från min ångest. De enda biverkningarna jag fick var att jag hade lite käkspänningar i tre dagar som sedan gick över. Kan äntligen leva mitt liv igen.

För er som är rädda för att prova venlafaxine men som faktiskt verkligen behöver hjälp, prova. Kom ihåg att folk som hjälps av venlafaxine går inte in på flashbacktrådar och skriver om det. Utan det är mest folk som har dåliga erfarenheter.

Men som sagt, vi är alla olika. Så var ändå på er vakt, för om fel person får det kan det vara rena "rävgiftet".
Citera
2021-01-01, 09:15
Medlem
oldtimedrunks avatar
Vill försöka sluta med venlafaxin. Jag tar 37,5 mg vartannan dag, funderar på att ta vart tredje dag ett tag o sen vart fjärde osv. Vad tror ni, låter det som en bra strategi?
Citera
2021-01-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag äter maxdosen av Venlafaxin, 375 mg. Jag vet inte vilka mediciner som ger vad för biverkningar (jag har 4 till). Men de jag relaterar till Venlafaxin är:
-Svettas ovanligt mycket
-Ser sämre, har svårt att se på långt håll
-Biter tänder

Jag har kollat mitt blodtryck o det är något förhöjt, däremot har jag andra hjärtproblem.

Vad har ni upplevt för biverkningar på Venlafaxin?

Svettades som en gris.
Blodtryck gick upp till 150/110
Citera
2021-01-02, 14:14
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Vilka biverkningar tillkommer om man höjer från 75 mg till 150 mg? Kommer nån ihåg?

Jag svettades väldigt mycket och fick muskelryckningar, hade svårt att sova. Nu äter jag 75mg ist för 150mg sedan ett år tillbaka. Utsättningen gick bra, jag såg till att vara ledig en helg och sänkte rätt fort. Fick samma symptom som vid höjning.

Venlafaxin har räddat mitt liv! Är kanske inte för alla men jag har mått bra av att äta venlafaxin.
Citera
2021-01-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherrycola
Jag svettades väldigt mycket och fick muskelryckningar, hade svårt att sova. Nu äter jag 75mg ist för 150mg sedan ett år tillbaka. Utsättningen gick bra, jag såg till att vara ledig en helg och sänkte rätt fort. Fick samma symptom som vid höjning.

Venlafaxin har räddat mitt liv! Är kanske inte för alla men jag har mått bra av att äta venlafaxin.

Jag tror faktiskt att den hjälper lite. Men oerhört pigg blir jag, svårt att sova. Lite muskelryckningar har jag också. Tar 225 mg.
Citera
2021-01-06, 00:02
Medlem
Kört Venla nu närmare 6 år, och det är den enda AD som har hjälpt mig. Började på maxdos när det var som värst, vilket dödade sexlusten, men i övrigt inga större biverkningar. Nu är jag nere på 75mg (testade 37,5 ett par månader, men då ballade det ur), och det funkar fortfarande bra. Venlafaxin är långt mycket bättre än Citalopram eller det satans dödsgiftet Mirtazapin som jag gick på i ett antal år.
Citera
2021-01-06, 19:17
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Jag tror faktiskt att den hjälper lite. Men oerhört pigg blir jag, svårt att sova. Lite muskelryckningar har jag också. Tar 225 mg.

Besvären försvinner när du är van vid medicinen, minns inte hur lång tid det tog. Men det var väl drygt en vecka. Jag åt insomningstabletter för att få sova, blev väckt av ryckningar annars. Kändes som att jag inte kunde slappna av.

Hoppas det går bra för dig, annars kan man ju justera dosen. Jag har ätit 225, 150, 75 och 37,5, men behöver 75mg nu. Är mer stabil idag.
Citera
2021-01-06, 19:28
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Kört Venla nu närmare 6 år, och det är den enda AD som har hjälpt mig. Började på maxdos när det var som värst, vilket dödade sexlusten, men i övrigt inga större biverkningar. Nu är jag nere på 75mg (testade 37,5 ett par månader, men då ballade det ur), och det funkar fortfarande bra. Venlafaxin är långt mycket bättre än Citalopram eller det satans dödsgiftet Mirtazapin som jag gick på i ett antal år.

Jag minskade från 225, slutade äta medicen ett tag men blev väldigt deprimerad. Kan varit andra faktorer som spelade in såklart. Men gick upp till 150 och sedan ned till 75. Jag har också testat 37,5 och mådde skit, tror att 75mg är bäst för mig just nu.

Jag har ätit Certain och Mirtazapin tidigare, Certain mådde jag väldigt dåligt av och fick sluta ganska direkt. Mirtazapin blev jag sugen på glass, åt flera paket per dag. Varför jag fick det var också för att öka matlusten. Jag slutar tyvärr äta när jag blir deprimerad, tappade 10 kg på ett halvår sista dippen.
Citera
2021-01-06, 23:35
Medlem
Jag slutade med veneflaxine för över 3 år sedan, handsvetten är kvar, mitt låga testo värde är kvar, fettet som inte går bort är kvar, psyket är förstört, har noll motivation eller nått, om ni som mig inte mådde/mår otroligt dåligt och som inte har seriösa självmordstankar, tar för i helvete inte denna medicinen, ta setralin eller om ni inte har social fobi ta voxra, vad ni en gör ta inte veneflaxine, jag ber er, ta inget antidepp överhuvudtaget om ni kan, det kommer inte hjälpa er med problemen, det är bara en quickfix som kommer förstöra era liv, kämpa med era problem istället.

Och insomnia och en jävla massa symptom som kvarstår, av vad det verkar som i resten av ditt liv.
Senast redigerad av Idioten1 2021-01-06 kl. 23:40.
Citera
2021-01-07, 12:58
Medlem
Har använt venlafaxine mot social fobi o ångest. Otroligt bra mot min sociala fobin; dock kände jag mig nästan onormal, samt man skiter i allt -vilket va anledningen, kunde ej skratta osv... Har Fluoxetin o Mirta som är funkar bra; dock ej mot min sociala fobin.

Biberkningar av Venlafaxine:

Lite ökad svettning
Skakande händer
Ej sexlust (Fluoxetin får jag ej det av, det e fan magiskt med att ha sex!).
Trött eller pigg
Kände mig otroligt onormal o sket i allt
Illamående
Kunde ej känna glädje. Det känns nästan som att man blir lobotomerad av Venla.
Light-mani

Rekommenderar Fluoxetin
För där så känner man definitivt som jag gjorde förr. Tom. fluoxetinet gjort så jag ej är homofob längre o knarkandet är borta o dricker heller ej. Synd att den ej biter så bra på social fobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in