2021-11-06, 23:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker det var tråkigt att han flyttade till Danmark hehe ... men jag önskar honom all lycka och slipper han skador tror jag det kan bli något bra där, en lika stor talang som Tolinsson egentligen men så kom ju skadan och satte käppar i hjulet för honom, annars hade han garanterat haft mer erfarenhet och allsvenska spelminuter på sitt CV.

Amoran är mest ett råämne än så länge, har bara sett honom ungdomslandskamper, det finns mycket som måste bli bättre men han har fysiken och talang, det är fortfarande för mycket juniorfotboll också över hans sätt att spela, Tolinsson var t ex mycket mognare när han var 17 och redo för Seniorfotboll och allsvenskan på ett annat sätt. Den här säsongen är han utlånad till IFK Östersund men jag tror han kommer få en del speltid i ÖFK nästa år(om dom inte konkar).

SvFF hade visst ett utbildningsseminarium i samband med P15 cupen i Norrköping och där var det just mittbacksutbildningen dom tjötade om och där dom tycker att föreningarna måste bli bättre, främst man-man/en-mot-en spelet.

Ledarträff med fokus på utbildning

4 nov 2021 13:11

Ett drygt 50-tal tränare för P15-lag runt om i Sverige var under onsdagskvällen på ledarträff i Norrköping i samband med turneringen SEF-Trophy. Christofer Augustsson, förbundskapten för P15/06-landslaget pratade bland annat om vikten av bättre mittbackar.

[...]

Mycket intressant med det sista måste jag säga, vi får hoppas det ger utdelning i framtiden. Att ”mittbacks-problemet” redan diskuteras och belyses på U-15 nivå är mycket intressant och bådar gott för framtiden.

Vi håller tummarna för spelarna nämnda ovan att de blir så bra de bara kan bli
Citera
2021-11-07, 20:13
Medlem
Lundbondens avatar
Isak - Zlatan
Forsberg - Lewicki - Ekdal - Kulusevski
Augustinsson - Lindelöf - Nilsson - Krafth
Olsen

Skulle jag startat med mot Georigien.

Mot Spanien är jag mer osäker. Ultra-defensivt kanske?
Citera
2021-11-07, 20:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Isak - Zlatan
Forsberg - Lewicki - Ekdal - Kulusevski
Augustinsson - Lindelöf - Nilsson - Krafth
Olsen

Skulle jag startat med mot Georigien.

Mot Spanien är jag mer osäker. Ultra-defensivt kanske?

Ekdal avstängd och vi behöver inte spela defensiv mittfältare mot Georgien.

Svanberg var matchens spelare när Bologna slog Sampdoria borta, gjorde både mål och assist. Lär vara aktuell.
Citera
2021-11-07, 22:16
Medlem
Varför får Cajuste spela så lite för Midtjylland? Varit skadad eller är han osams med tränaren efter senaste transferfönstret?
Citera
2021-11-07, 23:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Varför får Cajuste spela så lite för Midtjylland? Varit skadad eller är han osams med tränaren efter senaste transferfönstret?
Han har varit skadad, sedan har ändå fått spelat hyfsat de senaste fem matcherna. Inbytt samt utbytt i halvtid och spelat en hel match. Så lär bli mer speltid framöver.
Citera
2021-11-08, 19:01
Medlem
Silltunnas avatar
Varför envisas man med att ha Kulusevski med på varenda jävla presskonferens?
Är det för att han är förståndshandikappad och lockar till skratt?
Citera
2021-11-08, 19:39
Medlem
Tycker Zlatan kändes trött och märkbart irriterad på dagens PK. Men 90 min i derbyt igår och nu direkt Stockholm, så är väl lite förståeligt.
Citera
2021-11-08, 20:36
Medlem
Zlatan är fortfarande sårad av MFF historien...
Citera
2021-11-09, 15:11
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsexperten
Känner med Pontus familj här i Sverige. Måste vara pinsamt att ha en landsförrädare i familjen som inte ställer upp när plikten kallar.
Kanske ännu mer pinsamt att ha en son som mer ofta träffar motståndarnas ben än bollen...
Citera
2021-11-09, 17:59
Medlem
Zlatan - Isak
Forsberg - Svanberg - Ekdal/Claesson - Kulusevski
Augustinsson - Lindelöf - Milosevic - Krafth
Olsen

Krafth är extremt dålig fotbollsspelare men i brist på högerbackar så...
Att starta något annat lag än detta är tjänstefel. Janne borde fått sparken efter EM.
Citera
2021-11-09, 19:45
Medlem
twoeggss avatar
Inget ont om Zlatan, men Isak behöver en snabb spelare vid sin sida, inte en target player som Zlatan. Isak kommer bli helt osynlig med den stillastående Zlatan.
Citera
2021-11-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebornL
Zlatan - Isak
Forsberg - Svanberg - Ekdal/Claesson - Kulusevski
Augustinsson - Lindelöf - Milosevic - Krafth
Olsen

Krafth är extremt dålig fotbollsspelare men i brist på högerbackar så...
Att starta något annat lag än detta är tjänstefel. Janne borde fått sparken efter EM.

Det är en deppig utveckling när Milosevic nämns i diskussionen som startspelare i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in