2021-06-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag är fullt medveten om att vi forskare kan få ut dokument (och då bara om det är ytterst relevant till ämnet). Men allmänheten får verkligen inte ut material vid självmord. Det är bara att acceptera att polisen inte kommer gå ut med information kring hur SD begick självmord m.m.

Så i ditt fall så kan du med andra ord inte få ut dokument eftersom du är en påhittad hobbyforskare....vad synd.
Citera
2021-06-28, 11:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om att vi forskare kan få ut dokument (och då bara om det är ytterst relevant till ämnet). Men allmänheten får verkligen inte ut material vid självmord. Det är bara att acceptera att polisen inte kommer gå ut med information kring hur SD begick självmord m.m.
Nu när du verkar ha gått in i din mytomani igen kan du väl tala om hur det gick med din forskning på tråden?
Det är inte offT att kommentera din "forskning" om du använder tråden för forskning samtidigt som du inte har en aning om de samtyckesregler som gäller då.
Citera
2021-06-28, 11:57
Medlem
Citat:
Du är forskare? Men har inte koll på regler och paragrafer?
Citera
2021-06-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det stämmer inte.
När det gäller den andra mordmisstänkte Stefan i Örebro som begick självmord i häktet så fick vi veta att han hängde sig i sina skosnören.

Visst vore det möjligt att tala om hur SD dog men polisen har gjort så många misstag i det här fallet så det är förklarligt att de sekretessar allt de kan.

Det är bara en internutredning av det här fallet från början till slut som skulle kunna få slut på alla spekulationer.
Men sanningen om alla misstag som har begåtts av polisen kanske är värre än alla rykten.

En mycket klok fundering.
Citera
2021-06-28, 13:32
Medlem
Jag har kontinuerligt följt AboK:s-tråden mordet på Lena Wesström (2018) och sålunda läst vad som har skrivits om SD, HD , JG , BA och SOA med flera.

Jag följde även händelseutvecklingen i HovRätten samt den slutliga domen på 18 års fängelse för SD (Mäster Yoda).

Jag har även utöver det ovan skrivna följt den mycket tragiska händelsen som inträffade vid Folk*torp gällande SD, en mycket otäck sådan.

Några dagar förflutna, och efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp fick jag reda på vissa saker sagda av HD genom annan person.

SD hade ett mycket skört och bräckligt psyke vilket han på ett mästerligt vis lyckades dölja bakom fasaden, men, som till sist sprack.

Personligen sagt, så tycker jag att HD verkligen skall granskas i alla sina sömmar, och beträffande medlemmen @develi, så har @develi ett bra grepp över HD, och jag håller med @develi, HD ljuger som en häst galopperar. Golvbrunns-H*nna har mycket dolt innanför sitt pannben vilket bland annat medlemen @Avel förbiser av någon anledning.

Citat HD: "Ingen kan bevara en hemlighet så bra som jag kan" Slut citat/

En bortglömd fråga för många trådmedlemmar. Vad gjorde SD egentligen den kvällen då han besökte JG ?

Inspekterade JG:s trappa ...... jo då, det känner de flesta till, men, vad var SD:s egentliga orsak så sent på kvällen ?

Jag ställer frågan till er övriga medlemmar, kan JG:s trappa och SD:s inspektionsbesök, den då aktuella kvällen kopplas ihop med LW:s då, gläntstående ytterdörr till bostadsrätten på morgonen den 15/5 2018 ?

Nuvarande läge: HD har blivit av med sina två antagonister och sålunda fått sin hämnd. Nu kan hon gå vidare i livet och mot nya mål, även om det är en mycket lång väg att vandra, så kommer hon till sist att uppnå dessa, men ! ....
under förutsättningen att inget oförutsett inträffar på vägen fram, det vill säga, man vet aldrig ?

Vem är egentligen HD ?

En mycket intressant fråga som ruvar på många hitintills okläckta svar.

Yodinnan är en ytterst ovanlig individ, en gräddelin tant och tokloggarinna med LW:s lilla guldsko i bagaget.

Mvh/JM
Citera
2021-06-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har kontinuerligt följt AboK:s-tråden mordet på Lena Wesström (2018) och sålunda läst vad som har skrivits om SD, HD , JG , BA och SOA med flera.

Jag följde även händelseutvecklingen i HovRätten samt den slutliga domen på 18 års fängelse för SD (Mäster Yoda).

Jag har även utöver det ovan skrivna följt den mycket tragiska händelsen som inträffade vid Folk*torp gällande SD, en mycket otäck sådan.

Några dagar förflutna, och efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp fick jag reda på vissa saker sagda av HD genom annan person.

SD hade ett mycket skört och bräckligt psyke vilket han på ett mästerligt vis lyckades dölja bakom fasaden, men, som till sist sprack.

Personligen sagt, så tycker jag att HD verkligen skall granskas i alla sina sömmar, och beträffande medlemmen @develi, så har @develi ett bra grepp över HD, och jag håller med @develi, HD ljuger som en häst galopperar. Golvbrunns-H*nna har mycket dolt innanför sitt pannben vilket bland annat medlemen @Avel förbiser av någon anledning.

Citat HD: "Ingen kan bevara en hemlighet så bra som jag kan" Slut citat/

En bortglömd fråga för många trådmedlemmar. Vad gjorde SD egentligen den kvällen då han besökte JG ?

Inspekterade JG:s trappa ...... jo då, det känner de flesta till, men, vad var SD:s egentliga orsak så sent på kvällen ?

Jag ställer frågan till er övriga medlemmar, kan JG:s trappa och SD:s inspektionsbesök, den då aktuella kvällen kopplas ihop med LW:s då, gläntstående ytterdörr till bostadsrätten på morgonen den 15/5 2018 ?

Nuvarande läge: HD har blivit av med sina två antagonister och sålunda fått sin hämnd. Nu kan hon gå vidare i livet och mot nya mål, även om det är en mycket lång väg att vandra, så kommer hon till sist att uppnå dessa, men ! ....
under förutsättningen att inget oförutsett inträffar på vägen fram, det vill säga, man vet aldrig ?

Vem är egentligen HD ?

En mycket intressant fråga som ruvar på många hitintills okläckta svar.

Yodinnan är en ytterst ovanlig individ, en gräddelin tant och tokloggarinna med LW:s lilla guldsko i bagaget.

Mvh/JM

Hej, det var länge sen.

*På vilket sätt menar du att inspektionen av JGs trappa och Lenas halvöppna dörr har något samband?

*SDs otäcka tragiska bortgång, skriver du. Någon påstod att han skar av sig halsen, men det är jag inte villig att tro på så länge det inte är bekräftat. Det måste vara tämligen svårt sätt att ta sitt liv på.

* ...och att HD är en mysko person tycker många. Det finns nåt där som jag tycker är ganska läskigt, minst sagt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-28 kl. 14:10.
Citera
2021-06-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hej, det var länge sen.

*På vilket sätt menar du att inspektionen av JGs trappa och Lenas halvöppna dörr har något samband?

*SDs otäcka tragiska bortgång, skriver du. Någon påstod att han skar av sig halsen, men det är jag inte villig att tro på så länge det inte är bekräftat. Det måste vara tämligen svårt sätt att ta sitt liv på.

* ...och att HD är en mysko person tycker många. Det finns nåt där som jag tycker är ganska läskigt, minst sagt.
Just den inplanerade träffen, trots allt som Stefan hade att göra innan resan.
Han och JG som synkar sin platsdata, för att se vart den andre är, det är någonting skumt.
JG bör gå till polisen och berätta vad han vet, frågan är om det finns någon som går att lita på inom Örebros polisdistrikt?
Citera
2021-06-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han och JG som synkar sin platsdata, för att se vart den andre är, det är någonting skumt.
JG bör gå till polisen och berätta vad han vet, frågan är om det finns någon som går att lita på inom Örebros polisdistrikt?

Detta fall är inte klart på långa vägar. Det fattas en hel del svar på en hel del frågor. Att helt släppa HD och säga att hon inte längre är misstänkt för någonting längre; det räcker inte riktigt för min del.

Att JG och SD synkade sina platsdata - vad är det för konstigt med det? Tycker det verkar vara en pojkaktigt beteende, men kanske finns det mer där?

JG verkar ha tagit sig an rollen att skydda HD (till varje pris?) sen skilsmässan. Skydda från vad? Från SD? Och vad ska HD skyddas ifrån nu när SD är död?

Iom mordet och självmordet har HD sluppit de 2 personer som sårat henne mest (skulle jag tro). Hon verkar nöjd med tingens ordning.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-28 kl. 15:13.
Citera
2021-06-28, 14:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Ang SD:s besök hos JG så kom det ganska tidigt fråga om ”vad hade SD med sej till JG, något som behövdes för det som skulle göras?”
Typ.
Jag har fastnat lite på det där och försökt få klarhet i det, men den som skrev inlägget har inte utvecklat det.
Någon kanske vet.
Nåt verktyg eller?
Citera
2021-06-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ang SD:s besök hos JG så kom det ganska tidigt fråga om ”vad hade SD med sej till JG, något som behövdes för det som skulle göras?”
Typ.
Jag har fastnat lite på det där och försökt få klarhet i det, men den som skrev inlägget har inte utvecklat det.
Någon kanske vet.
Nåt verktyg eller?

Kan vara så. Tidigare har jag tänkt att - om nu trappan inte blev "godkänd" där vid 22.45-tiden den 14e - så kanske ett verktyg (ex. mordvapnet) cementerades in i trappen lite senare på natten eller dagen efter mordet? Inte helt säkert att JG visste det. Enkelt att hitta med metalldetektor. Har man sökt där med en sådan, tro? Någon som vet?

OT:
Minns ett annat mordfall där en kvinna göts in i betong, men hittades. Vet att tränade hundar kan känna doften av en död person genom en "betongkista". Kanske var det så i det fallet.
Citera
2021-06-28, 16:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan vara så. Tidigare har jag tänkt att - om nu trappan inte blev "godkänd" där vid 22.45-tiden den 14e - så kanske ett verktyg (ex. mordvapnet) cementerades in i trappen lite senare på natten eller dagen efter mordet? Inte helt säkert att JG visste det. Enkelt att hitta med metalldetektor. Har man sökt där med en sådan, tro? Någon som vet?

OT:
Minns ett annat mordfall där en kvinna göts in i betong, men hittades. Vet att tränade hundar kan känna doften av en död person genom en "betongkista". Kanske var det så i det fallet.

Det som SD skulle kolla på var ytskiktet på trappan. Det var inte ok utfört. Tänker att om det skulle göras om så var det inget jobb som SD kunde utföra ”där och då”.
Annars vore det ju mumma så klart om man kunde hitta nåt ingjutet föremål!

Det som SD behövde ha med sej, månne det ändå var en rejäl ficklampa?
Citera
2021-06-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det som SD skulle kolla på var ytskiktet på trappan. Det var inte ok utfört. Tänker att om det skulle göras om så var det inget jobb som SD kunde utföra ”där och då”.
Annars vore det ju mumma så klart om man kunde hitta nåt ingjutet föremål!

Det som SD behövde ha med sej, månne det ändå var en rejäl ficklampa?
Har som fått för mig att JG:s trappa var en trätrappa, kanske något jag drömt eller läst.
Men intressant att ni är fler än jag som fortfarande undrar över ex. Mordvapnet och var det har tagit vägen.
Och vet någon (fortfarande levande individ)
var detta vapen är gömt? Själv har jag mina aningar och gissningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in