2021-06-27, 14:31
  #745
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Går inte.
Stötfångaren måste av.
"Går inte?"

Hur gör de på verkstaden då? Trollar dit den?
😄

Låt gå för att det inte är lika enkelt som att hänga upp en doftgran,men...
Bytte i höstas kamrem själv för första gången,det tog mig 2 timmar,men kostade inte mer än remmen...
Citera
2021-06-27, 14:33
  #746
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fan, vi får snart skapa ett eget underforum till dig - "BAB7 och hans ständigt problematiska Renault Zoe".

Oddball
Moderator
Ju met jag läser om den,ju mer avogt inställd till Renault och elbil blir jag!😄👍
Citera
2021-06-27, 15:10
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fan, vi får snart skapa ett eget underforum till dig - "BAB7 och hans ständigt problematiska Renault Zoe".

Oddball
Moderator

Kanske göra en kombo om särskilt problematiskt bilägande för vissa bilar och ägare? BAB7, han den däringa zlatan…. och ett par till som mer eller mindre frekvent/konstant (välj vilket ni tycker passar…) har allehanda märkliga problem med sin bil eller sitt bilägande… som annat folk ofta ens hört talas om….

Hur som helst.

Grillfan har lossnat, kostnad ca 3k för ny grill ink montering…? Tja, vill/kan man inte göra själv så är det nog ett helt ok pris om nu frontplast etc måste demonteras.

På nåt sätt känns det ju som min Passat och VAG är bergsäkra vagnar i jämförelse trots allt spott och spe vissa här på FB vräker över denna tillverkares kreationer. Min grill sitter där den ska, inget som luktar illa, inga problem med kupéfilter, sköna säten så kulsits behövs inte, extremt lätt att fylla AdBlue som räcker typ ett par tusen mil eller nåt sånt mellan varven, skön DSG-låda som ”bara funkar” (peppar peppar….) tja typ bara tanka och köra de ca 9K mil bilen gått hittills, trots att det enligt vissa är bara skit…. Men grillen sitter som sagt fast……
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2021-06-27 kl. 15:15.
Citera
2021-06-27, 18:01
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Ju met jag läser om den,ju mer avogt inställd till Renault och elbil blir jag!😄👍
Se inte det där exemplaret som representativt för elbilar i allmänhet, möjligen för Renault.
Är inne på min andra elbil, allt sitter på sina platser fortfarande, inte ens elmotorn har fått bytas!
Citera
2021-06-27, 18:59
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det kyler mer utan grillen.
Och det låter som det dessutom är säkrare att köra utan i höga hastigheter när den ramlar av på grusväg.

Hade en Renault för länge sen, att bara byta glödlampa krävde att däcket skulle av.
Det låter inte som dom tänker på att saker kan behöva bytas idag heller när dom designar sina bilar.
Tror jag inte på.
Berätta mer vad det var för Renault-modell.
Kan du inte tror jag att du ljuger!
Citera
2021-06-27, 19:04
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Tror jag inte på.
Berätta mer vad det var för Renault-modell.
Kan du inte tror jag att du ljuger!
https://forum.clubrenaultsverige.com/viewtopic.php?t=7320

Om du har väldigt smala och flexibla leder kanske du kan låta hjulet vara kvar.
Men det underlätta markant och kan vara nödvändigt.
Komplett idiotisk design.
Citera
2021-06-27, 19:06
  #751
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fan, vi får snart skapa ett eget underforum till dig - "BAB7 och hans ständigt problematiska Renault Zoe".

Oddball
Moderator
Finns det ens någonting på den bilen som inte är utbytt? ÄNDÅ hävdar han att det är världens bästa och finaste bil. Jag har väl i o f haft lite misstankar om trolleri här, men då är det ändå bra gjort. Men jag tänkte faktiskt som du, ett specifikt underforum för just BAB7 och hans ständiga problem med elvispen.
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Ju met jag läser om den,ju mer avogt inställd till Renault och elbil blir jag!😄👍
Ja, jag är ju inte jättepositiv till Renualt sen tidigare, men just BAB7.s exemplar är ju verkligen något extra. Till och med en Lancia Beta är ju en kvalitetsbil i jämförelse, för att inte tala om VW.s skit. Har kört min Toyota Yaris i snart 8000 mil på fyra år och den har enbart varit på sina ordinarie servicar och jag har inte haft något som helst bekymmer med den. Den måste ju i jämförelse klassas som Guds skapelse.
Citera
2021-06-27, 20:48
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
"Går inte?"

Hur gör de på verkstaden då? Trollar dit den?
😄

Låt gå för att det inte är lika enkelt som att hänga upp en doftgran,men...
Bytte i höstas kamrem själv för första gången,det tog mig 2 timmar,men kostade inte mer än remmen...
Vad för bil?
Fabrikat, modell, motor, årsmodell?
Citera
2021-06-28, 00:06
  #753
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Finns det ens någonting på den bilen som inte är utbytt?

Jag kan ha fel, men jag tror att lampan i handskfacket har fungerat som den ska hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Till och med en Lancia Beta är ju en kvalitetsbil i jämförelse, för att inte tala om VW.s skit. Har kört min Toyota Yaris i snart 8000 mil på fyra år och den har enbart varit på sina ordinarie servicar och jag har inte haft något som helst bekymmer med den. Den måste ju i jämförelse klassas som Guds skapelse.

Vore jag tvungen att välja mellan en sprillans ny Zoe och en Alfasud som stått övergiven ute i en skog sedan 1980 så väljer jag Alfan alla dagar i veckan.
Citera
2021-06-28, 00:54
  #754
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag kan ha fel, men jag tror att lampan i handskfacket har fungerat som den ska hela tiden.



Vore jag tvungen att välja mellan en sprillans ny Zoe och en Alfasud som stått övergiven ute i en skog sedan 1980 så väljer jag Alfan alla dagar i veckan.

Min ZOE har ingen belysning i handskfacket, och det är inget jag saknar heller.

Mitt motto lyder: så lite tekniskt trams så möjligt i bilen, just därför att ju mer krims-krams bilen har, desto mer kan gå sönder!

Tyvärr är bilköpare idag så korkade att de tror att de får sin extrautrustning gratis bara för att det är "standardutrustning", de fattar inte inte att de får betala för det i bilens grundpris..

Jag är starkt kritisk till att nya bilar har en massa extra utrustning i grundutförandet, det finns flera orsaker till att man inte vill sådant, tex som jag skrev innan att onödig teknik går alltid sönder förr eller senare, och teknik från big tech vägrar jag då jag inte önskar vara beroende av dom, dessutom ökar såklart riskerna för övervakning etc.
Citera
2021-06-28, 01:00
  #755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Min ZOE har ingen belysning i handskfacket, och det är inget jag saknar heller.

Mitt motto lyder: så lite tekniskt trams så möjligt i bilen, just därför att ju mer krims-krams bilen har, desto mer kan gå sönder!

Tyvärr är bilköpare idag så korkade att de tror att de får sin extrautrustning gratis bara för att det är "standardutrustning", de fattar inte inte att de får betala för det i bilens grundpris..
Det där mottot har du ju fått äta upp flera gånger om?
Citera
2021-06-28, 01:19
  #756
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är starkt kritisk till att nya bilar har en massa extra utrustning i grundutförandet, det finns flera orsaker till att man inte vill sådant, tex som jag skrev innan att onödig teknik går alltid sönder förr eller senare

Fast din Zoe har ju haft fel på ungefär allt som det öht går att ha fel på, så det är inte utrustningen i sig som är problematisk - det är kvaliteten på utrustningen/bilen som gör att man kan hamna i en så risig sits som du gjort med din ständigt defekta Renault.

Du och dina trådar är som levande reklampelare för att aldrig någonsin ens tänka tanken på att köpa en Renault och allra minst en Zoe - för vi vet ju hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in