2021-06-28, 01:20
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det där mottot har du ju fått äta upp flera gånger om?

Varför då?
Min ZOE har inte speciellt mycket onödig teknik eller utrustning.
Citera
2021-06-28, 01:23
Medlem
Finns det inget ZOE-forum där du kan få svar från andra ägare? Du är så vitt jag vet den enda på flashback.
Citera
2021-06-28, 01:27
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fast din Zoe har ju haft fel på ungefär allt som det öht går att ha fel på, så det är inte utrustningen i sig som är problematisk - det är kvaliteten på utrustningen/bilen som gör att man kan hamna i en så risig sits som du gjort med din ständigt defekta Renault.

Du och dina trådar är som levande reklampelare för att aldrig någonsin ens tänka tanken på att köpa en Renault och allra minst en Zoe - för vi vet ju hur det går.

Jag håller inte med dig, det mesta har varit naturligt slitage, slitdelar måste bytas efter hand på alla bilar och många trådar om min ZOE har varit diskussioner av annan karaktär, dvs inga direkta problemtrådar.
Jag anser Renault håller hög klass, jag kan rekommendera ZOE till andra, det är en bra bil.

De flesta problemen jag har skrivit om gäller elbilar i allmänhet och den usla infrastrukturen i synnerhet.
Citera
2021-06-28, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Min ZOE har ingen belysning i handskfacket, och det är inget jag saknar heller.

Mitt motto lyder: så lite tekniskt trams så möjligt i bilen, just därför att ju mer krims-krams bilen har, desto mer kan gå sönder!

Troligen så har det missas på fabriken med just din Zoe. Ta in den på verkstad och hävda garantiärende.
Citera
2021-06-28, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Varför då?
Min ZOE har inte speciellt mycket onödig teknik eller utrustning.

Trots det rasar den ändå sönder jämt och ständigt...

Du och Renault är verkligen bilkomikens radarpar! 😂

Håller med mod och andra; du och din Zoe förtjänar ett eget forum på FB.
Citera
2021-06-28, 10:35
Medlem
Länk från en annan tråd:
https://www.sportbilen.se/2021/06/17/basta-bilarna-enligt-agarna-och-modellerna-du-ska-undvika/

Citat:
Bästa bilarna enligt ägarna – och modellerna du ska undvika
...
Fakta: Modellbotten
Listan gäller årsmodellerna 2017–2020.
...
151. Dacia Logan MCV
152. Renault Zoe
153. Citroën C1
154. Citroën Berlingo

Så det finns faktiskt två modeller ägarna är mer missnöjda med.
Citera
2021-06-28, 10:56
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Vad för bil?
Fabrikat, modell, motor, årsmodell?
😄
Nu är ju min rem redan bytt..men borde inte det vara en mer komplicerad "övning",oavsett motor,modell,år och märke,än att montera en grill?

En B230E var motorn jag bytte på.
Citera
2021-06-28, 11:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
😄
Nu är ju min rem redan bytt..men borde inte det vara en mer komplicerad "övning",oavsett motor,modell,år och märke,än att montera en grill?

En B230E var motorn jag bytte på.

Då sitter ju motorn inte på tvären. Det är där svårigheten ligger. Trångt om utrymme.
På en gammal Volevo kan man ju bo under motorhuven.
Citera
2021-06-28, 12:13
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då sitter ju motorn inte på tvären. Det är där svårigheten ligger. Trångt om utrymme.
På en gammal Volevo kan man ju bo under motorhuven.
Absolut!

Men hade du frågat mig innan jag gjorde det,om jag hellre skulle ta loss en kofångare och montera en grill,eller byta kamrem,så vet jag vilket jag hade valt....
(Det gick faktiskt inte att stå framför motorn och jobba och vissa verktyg var tur att jag hade,annars hade det blivit till att åka och handla en gång till..)
Citera
2021-06-28, 12:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Absolut!

Men hade du frågat mig innan jag gjorde det,om jag hellre skulle ta loss en kofångare och montera en grill,eller byta kamrem,så vet jag vilket jag hade valt....
(Det gick faktiskt inte att stå framför motorn och jobba och vissa verktyg var tur att jag hade,annars hade det blivit till att åka och handla en gång till..)

Njae, överdrev liiite.
Citera
2021-06-28, 12:43
Medlem
ponykalles avatar
Är det bara jag som börjar tro att BAB7 är ett troll?Så här mycket fel kan det inte va på en bil,som bara är några år gammal?En teori som jag och mina kompisar har är att han skriver det här för att han vill misskreditera Renault Zoe eller elbilar överlag.
Oavsett hur mycket som går sönder eller ställer till det för Babsan, så är det helt normalt och något som man kan förvänta sig.
Om Babsan inte är ett troll så har han samma utstrålning som Bagdad-Bob hade vid alla tv sändningar.
Citera
2021-06-28, 12:46
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Njae, överdrev liiite.
😄
Ja,men bara lite!

Hjälpte en polrae med hans Cadillac -56,vi satt på varsin framskärm,med benen i motorrummet och drog nya bränsleledningar..och när vi/jag skulle sätta tillbaka bränslemätaren (som vi/jag hade lagat) fastnade jag med huvudet i pedalerna (jag låg "upp och ner" med fötterna där man normalt har huvudet när man kör)
Men DÄR fanns det plats,trots att jag lyckades fastna (ett tag,jag kom ju loss till slut!) !😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in