2021-06-23, 19:09
  #721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det var ett intressant påstående, har Renault-Nissan slutat utveckla egna plattformar?

Vet ej. Detta läste jag på ett annat bilforum, så man skall nog ta det med en nypa salt.
Citera
2021-06-24, 08:53
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Var har du sett att e3008 skulle använda en Renault-plattform? Skulle ju vara katastrof.
Det enda jag ser är att den ska vara baserad på någon eVMP plaform, som är PSA/Stellantis egna.
Intressant att de går till Nidec för motorer, men det verkar vara något JV PSA-Nidec.
https://topelectricsuv.com/news/peugeot/new-peugeot-3008-acc-battery-cells/
Citera
2021-06-24, 09:08
  #723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Vet ej. Detta läste jag på ett annat bilforum, så man skall nog ta det med en nypa salt.

En rejäl näve salt kanske behövs, det verkar vara en egen Renault-Nissan-Mitsubishi platform Ariya mm är byggda på. Om du tittar på lite specar angående batterier och drivlina så visar de på en egen design. CMF-EV var ett namn jag sett - men hela marknaden är lite av en jungel av rykten och "nyheter" som förpackas om och läggs upp på någon ny EV sida tills de blir sanning.
Citera
2021-06-24, 13:20
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokchi
En rejäl näve salt kanske behövs, det verkar vara en egen Renault-Nissan-Mitsubishi platform Ariya mm är byggda på. Om du tittar på lite specar angående batterier och drivlina så visar de på en egen design. CMF-EV var ett namn jag sett - men hela marknaden är lite av en jungel av rykten och "nyheter" som förpackas om och läggs upp på någon ny EV sida tills de blir sanning.

Absolut. Sedan tycker jag även att många biltillverkare är ovanligt luddiga och tysta kring sina planer och sin utveckling också. Kan säkert bidra till osäkerheten och otydligheten bland alla.

Tex. så vet jag att Renault flera gånger bytt namn på deras kommande elbilar. Känns som marknadsavdelningarna själv inte ens är säkra på hur elbilarna skall kommuniceras kring.
Citera
2021-06-24, 16:25
  #725
Medlem
BAB7s avatar
Ny grill till Renault ZOE för 1.500 kr, plus 1.500 kr för montering?

Grillen på min Renault ZOE lossnade förra veckan när jag körde på en dålig grusväg i Polen.
Nu är jag hemma igen och enligt min Renault-verkstad hade en del av grillens infästningar eller dyl gått sönder, därför måste en ny grill beställas.

En ny grill kostar 1.500 kr, det känns väl som ett okej pris?
En begagnad kan väl inte vara mycket billigare?

Monteringskostnaden är ca 1.500 kr, bla måste stötfångaren monteras av, så även monteringskostnaden är väl helt i sin ordning?
Citera
2021-06-24, 16:27
  #726
Medlem
Hivmannnens avatar
låter rimligt
Citera
2021-06-24, 17:33
  #727
Medlem
Svantevits avatar
Borde gå på garantin. Ingen erfarenhet av franska bilar, men en grill ska väl inte bara lossna på det där sättet?
Citera
2021-06-24, 17:39
  #728
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Borde gå på garantin. Ingen erfarenhet av franska bilar, men en grill ska väl inte bara lossna på det där sättet?
Om man inte kört på något, nån har sparkat i den eller så ramlar bara bilen isär.
Citera
2021-06-24, 18:03
  #729
Medlem
kyrkstockens avatar
Är hans zoe tre år ens? Det skall fan inte hända att grillen åker av på den tiden.
Citera
2021-06-24, 18:14
  #730
Medlem
Billigare att montera själv.
Citera
2021-06-24, 18:26
  #731
Medlem
Bluebeast72s avatar
Rimligt pris o helt ok. MEN... med tanke på alla reparationskostnader du haft på din bil torde ett grillgaller fastsvetsat både vara billigare o hållbarare.
Citera
2021-06-24, 18:42
  #732
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Food1distributor
Billigare att montera själv.

Går inte.
Stötfångaren måste av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in