2021-06-25, 22:30
Medlem
Demyxs avatar
Haha, nästan så att jag är lite imponerad, hon vet mkt väl att medverkan i Lyxfällan har gett henne uppmärksamhet och nu lockar hon med mer info kring detta för att få kunder till sin OF. Har dock en stark misstanke om att folk inte har lust att abonnera på den plattformen för att se hennes halvdana försök till konståkning (inte direkt så att det är svårt att hitta gratis videos på folk som faktiskt kan åka konståkning). Möjligtvis på Patreon som sagt, men OF är ju känt mer för vuxeninnehåll. 180 spänn i månaden för att se henne åka konståkning på amatörnivå, när man förmodligen förväntar sig en annan typ av performance.

Intressant att hon beskriver sig som en mycket atletisk person när hon inte ens kan åka buss, gå en promenad eller ta en cykeltur.
Citera
2021-06-25, 22:30
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag är för gammal för att bry mig. Har inget som helst behov av att vara uppkopplad mot alla appar som finns, varken för egen självbekräftelse eller för att störa min hjärna med ännu fler intryck och händelser.
Är aktiv här i perioder men får inga aviseringar. Har Facebook som kontaktnät med släkt och vänner, inget annat och mitt instagram är i grunden pga mitt företag.
Jag är snart 50 och tycker att jag är för gammal för att hänga runt i alla coola sociala medier, ungdomarna behöver ha egna arenor.
Klokt resonemang tycker jag. Jag har själv Facebook och Messenger mest för kontakt med kollegor och kollegor som inte bor i Sverige. Sen när vi kommunicerar i jobbet så använder vi ju andra plattformar. Både vad det gäller Flashback och Facebook så använder jag det när jag vill och det kan gå lång tid mellan mina nätaktiviteter.
Citera
2021-06-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag är för gammal för att bry mig. Har inget som helst behov av att vara uppkopplad mot alla appar som finns, varken för egen självbekräftelse eller för att störa min hjärna med ännu fler intryck och händelser.
Är aktiv här i perioder men får inga aviseringar. Har Facebook som kontaktnät med släkt och vänner, inget annat och mitt instagram är i grunden pga mitt företag.
Jag är snart 50 och tycker att jag är för gammal för att hänga runt i alla coola sociala medier, ungdomarna behöver ha egna arenor.

Hittade:

https://www.tiktok.com/@juliaadultfigureskater

TILLÄGG: hon berättar i videos bl a att de jobbar på att få bort huset från KFM. De tänker senare sälja det själva istället, via mäklare. De har hemliga planer om anledningen till den planerade mäklarförsäljningen.

https://www.tiktok.com/@juliaadultfigureskater/video/6977045103646903558?sender_device=mobile&sender_we b_id=6977814471235536390&is_from_webapp=v1&is_copy _url=0

Det är någon oupptäckt skuld som kom i Mars? Eller att ”Marginalen” (inkasso??) ”tryckte på” hela hösten men att de fick reda på det först i Mars... vad menas??🤔

https://www.tiktok.com/@juliaadultfigureskater/video/6977064804980772101?sender_device=mobile&sender_we b_id=6977814471235536390&is_from_webapp=v1&is_copy _url=0

https://www.tiktok.com/@juliaadultfigureskater/video/6977107311164673285?sender_device=mobile&sender_we b_id=6977814471235536390&is_from_webapp=v1&is_copy _url=0
Senast redigerad av ModPodge 2021-06-25 kl. 23:11.
Citera
2021-06-25, 23:18
Medlem
Demyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
TILLÄGG: hon berättar i videos bl a att de jobbar på att få bort huset från KFM. De tänker senare sälja det själva istället, via mäklare. De har hemliga planer om anledningen till den planerade mäklarförsäljningen.
Liknande saker får man ju höra från deltagare i Lyxfällan lite då och då, "vi tänker sälja vår tv/soffa/lägenhet/whatever på egen hand och få bättre betalt." Jag undrar alltid vad som hindrat dem från att göra det tidigare. I det här fallet har J & P varit svindlande nära att få huset sålt via KFM redan en gång, så vilken ursäkt kan de möjligtvis ha till varför de inte sålt huset via mäklare under det gånga året? Jag känner mycket lite sympati i ett sånt läge, de har haft alla chanser i världen och inte tagit dem, och inte heller visat minsta planer på att göra rätt för sig. Tänker att en praktisk skillnad även är att om KFM säljer huset får de hela summan direkt, medan om J&P (sorry, bolaget) säljer huset gissar jag att KFM inte är garanterad lika stor summa av kakan.

Citat:
Det är någon oupptäckt skuld som kom i Mars? Eller att ”Marginalen” (inkasso??) ”tryckte på” hela hösten men att de fick reda på det först i Mars... vad menas??🤔
På vilken summa? Någonstans kan jag förstå om man har en oupptäckt skuld på några hundralappar kanske, men hur kan man inte ha koll på en skuld på tusentals (kanske t.o.m. tio- eller hundratusentals) kronor? Det köper jag inte. Om så verkligen skulle vara fallet så känns det som att de verkligen är i stort behov av en förmyndare.
Citera
2021-06-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Liknande saker får man ju höra från deltagare i Lyxfällan lite då och då, "vi tänker sälja vår tv/soffa/lägenhet/whatever på egen hand och få bättre betalt." Jag undrar alltid vad som hindrat dem från att göra det tidigare. I det här fallet har J & P varit svindlande nära att få huset sålt via KFM redan en gång, så vilken ursäkt kan de möjligtvis ha till varför de inte sålt huset via mäklare under det gånga året? Jag känner mycket lite sympati i ett sånt läge, de har haft alla chanser i världen och inte tagit dem, och inte heller visat minsta planer på att göra rätt för sig. Tänker att en praktisk skillnad även är att om KFM säljer huset får de hela summan direkt, medan om J&P (sorry, bolaget) säljer huset gissar jag att KFM inte är garanterad lika stor summa av kakan.

På vilken summa? Någonstans kan jag förstå om man har en oupptäckt skuld på några hundralappar kanske, men hur kan man inte ha koll på en skuld på tusentals (kanske t.o.m. tio- eller hundratusentals) kronor? Det köper jag inte. Om så verkligen skulle vara fallet så känns det som att de verkligen är i stort behov av en förmyndare.
Det var väl 300000?
Rent skitsnack att de inte skulle känt till skulden, om de öppnat sin post vill säga
Citera
2021-06-26, 01:06
Medlem
Demyxs avatar
Absolut. Man drar inte på sig 300 000 kr i skuld utan att veta om det. Även om de inte öppnar sin post så måste de ha tagit någon form av aktivt beslut för att dra på sig skulden, och ha spenderat pengarna på någonting. Jösses alltså.
Citera
2021-06-26, 01:22
Medlem
Citat:
Absolut. Man drar inte på sig 300 000 kr i skuld utan att veta om det. Även om de inte öppnar sin post så måste de ha tagit någon form av aktivt beslut för att dra på sig skulden, och ha spenderat pengarna på någonting. Jösses alltså.

Hmmmm:

https://www.tiktok.com/@juliaadultfigureskater/video/6977107311164673285?sender_device=mobile&sender_we b_id=6977845427261588997&is_from_webapp=v1&is_copy _url=0

De tog ju inte emot all hjälp Lyxfällan kunde erbjuda dem... bara en del av den. Att ett inkassoföretag ”trycker på” för att driva in skulder är väl liksom själva affärsidén med inkasso?! Lyxfällan lyckades ju ”bara” frysa några räntor tillfälligt, det sades ju klart och tydligt i programmet.
Citera
2021-06-26, 01:44
Medlem
Hon skriver att med tanke på att hon har nästan 5 600 följare på tiktok och med 19 dollar per person, så skulle pengar inte vara ett problem nu.

Hon kan väl ändå inte tro att flertalet av dessa nästan 5 600 följare skulle betala för att titta när hon åker skridskor?

Hon är verkligen helt väck.
Det skulle vara väldigt intressant (jag vet att det omöjlig) att få se, hur hon själv ser sig när hon åker omkring på isen.

Det finns en psykisk sjukdom, inbillad fulhet. Personen, som kan vara väldigt vacker, ser inte detta utan tror hen är skitful.

Om det finns en sådan sjukdom, så borde det ju finnas en psykisk sjukdom, där personen inbillar sig att hen är väldigt vacker.
Något som Julia måste lida av.
Citera
2021-06-26, 01:48
Medlem
Citat:

https://www.tiktok.com/@juliaadultfigureskater/video/6977045103646903558?sender_device=mobile&sender_we b_id=6977814471235536390&is_from_webapp=v1&is_copy _url=0

Hon säger att de kommer flytta. Utomlands (USA)? Isär?
Citera
2021-06-26, 02:30
Medlem
Demyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Hon skriver att med tanke på att hon har nästan 5 600 följare på tiktok och med 19 dollar per person, så skulle pengar inte vara ett problem nu.

Hon kan väl ändå inte tro att flertalet av dessa nästan 5 600 följare skulle betala för att titta när hon åker skridskor?
Nej det låter ytterst tveksamt. Det är en sak att följa en kanal gratis, en helt annan sak att välja att betala för det. Jag följer själv hur många kanaler som helst på YT, i princip alla uppmanar en att gå med i deras Patreon, vilket jag inte gör för någon av dem. Nästa fundering är ju sen hur många som inte följer J för att de är bländade av hennes talang utan för att de uppmärksammat henne via Lyxfällan och tycker det faller under "so bad its good". Ingen av dem lär väl vilja donera pengar till henne.

Överlag finner jag hela hennes resonemang förargande. Förvänta sig att fullkomliga främlingar ska betala hennes skulder åt henne. Kanske dags att lära sig ta konsekvenserna av sina handlingar när man är medelålders.
Citera
2021-06-26, 09:03
Medlem
Citat:
Är inte det ungefär samma summa som de behöver för att få behålla huset? Eller har jag hittat på det i mitt huvud? Låter ju som en väldans tillfällighet om det rör sig om samma summa.

Såklart inte, var inte dum. Du betalar för att se konståkning.

Oj, förlåt, så är det ju.
Priset höjt till 50 dollar per månad nu
Citera
2021-06-26, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Oj, förlåt, så är det ju.
Priset höjt till 50 dollar per månad nu
Men....på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera