Citat:
Ursprungligen postat av
ModPodge
TILLÄGG: hon berättar i videos bl a att de jobbar på att få bort huset från KFM. De tänker senare sälja det själva istället, via mäklare. De har hemliga planer om anledningen till den planerade mäklarförsäljningen.
Liknande saker får man ju höra från deltagare i Lyxfällan lite då och då, "vi tänker sälja vår tv/soffa/lägenhet/whatever på egen hand och få bättre betalt." Jag undrar alltid vad som hindrat dem från att göra det tidigare. I det här fallet har J & P varit svindlande nära att få huset sålt via KFM redan en gång, så vilken ursäkt kan de möjligtvis ha till varför de inte sålt huset via mäklare under det gånga året? Jag känner mycket lite sympati i ett sånt läge, de har haft alla chanser i världen och inte tagit dem, och inte heller visat minsta planer på att göra rätt för sig. Tänker att en praktisk skillnad även är att om KFM säljer huset får de hela summan direkt, medan om J&P (sorry,
bolaget) säljer huset gissar jag att KFM inte är garanterad lika stor summa av kakan.
Citat:
Ursprungligen postat av
ModPodge
Det är någon oupptäckt skuld som kom i Mars? Eller att ”Marginalen” (inkasso??) ”tryckte på” hela hösten men att de fick reda på det först i Mars... vad menas??🤔
På vilken summa? Någonstans kan jag förstå om man har en oupptäckt skuld på några hundralappar kanske, men hur kan man inte ha koll på en skuld på tusentals (kanske t.o.m. tio- eller hundratusentals) kronor? Det köper jag inte. Om så verkligen skulle vara fallet så känns det som att de verkligen är i stort behov av en förmyndare.