Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Ju mer jag tänker på det desto mer logiskt rimmar det med att hon låtit företaget fakturera sig själva för 300000:- för att visa att dom har pengar som ska drivas in, dom har ju bara gjort arbeten hemma hos sig själva som det ser ut.
Oh the irony om så är fallet, synd att de inte gjorde en kreditupplysning på sig själva.

Nej, men skämt åsido, skulle inte kronis i så fall upptäcka att personerna de kräver på pengar är ägaren till företaget (alt. hennes karl)? Skulle det i sin tur inte bara göra deras aktuella skuld 300 000 :- värre? I vanliga fall hade jag utgått ifrån att din kommentar var skämtsam, men med Jullans historik skulle det inte förvåna mig om hon prövat detta.
Alternativt fakturerat föräldrarna, eller andra närstående (som säkert blir saliga av lycka över att få äran att hjälpa till).
Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Kan ju så vara att hon inte fattar vad OC har för syfte, men hon lär nog rätt snart bli varse. Har väldigt svårt att tro att någon skulle vilja se henne åka skridskor och betala för det. Det lär ju vara väldigt lätt att se bättre åkare gratis på Youtube.
Vem vet, hon kanske förväntar sig att om hon tar offerkoftan på en riktigt präktig catwalk-tur så kommer folk att strömma in i drivor bara för att stötta henne. Om de fokuserar på att barnen måste få hjälp att behålla tak över huvudet kan jag nog tänka att många hjälper till, men tyvärr lär väl pengar först och främst avsättas för mer skridskotid (kanske t.o.m. med motiveringen att det är en bra prioritering, då det kommer att leda till ännu fler videor).
Hade hon inte kunnat skaffa ett konto på patreon istället? Med lite tur kan hon ju då få en kontinuerlig summa pengar från folk varje månad, utan att sälja sin kropp. Fast iofs tror jag ingen tjänar hundratusentals kronor på patreon varje månad utan att vara YouTube-stjärna först.