2021-06-25, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Julias OF-konto Verkar vända sig både till en svensk och engelsktalande publik:

”More videos like this and more will we posted.
Berättar sedan mer detaljer kring livet efter lyxfällan och varför huset är till försäljning.”
Läste på hennes instagram att hon har två abonnenter iaf. Är du en ;-)

Hon svarade nån att hon behöver få in pengar. Och det begriper vi ju alla men onlyfans tar ju viss procent också och hon skrev något om 2500 följare på tiktok..hon måste väl begripa att de inte följer henne för att de är så betagna av hennes konståkning...............
Citera
2021-06-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tvivlar starkt på att det är jobb som utförts, som inte betalats in. Det känns mycket märkligt, det stämmer inte med någonting.
Jag tror att Julia förhalar och ljuger sig blå

Läste en kommentar hon skrivit nånstans på Youtube om att företaget var i bråk med någon de byggt en farstu till. Kunden ansåg, om jag minns rätt, att det var ofärdigt, medan Julia menade att det var färdigbyggt. Kunden var missnöjd och ville därför inte betala. Så tror jag det var,
Citera
2021-06-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Läste på hennes instagram att hon har två abonnenter iaf. Är du en ;-)

Hon svarade nån att hon behöver få in pengar. Och det begriper vi ju alla men onlyfans tar ju viss procent också och hon skrev något om 2500 följare på tiktok..hon måste väl begripa att de inte följer henne för att de är så betagna av hennes konståkning...............

Haha, nej de textraderna var gratis att läsa. Edit-tillägg: De två följarna är nog hennes mamma och pappa.

Hur funkar tiktok? Jag är inte på det.
Senast redigerad av ModPodge 2021-06-25 kl. 21:30.
Citera
2021-06-25, 21:29
Avslutad
Citat:
Haha, nej de textraderna var gratis att läsa.

Hur funkar tiktok? Jag är inte på det.
Har inte en aning..är för gammal för TikTok *asg*
Citera
2021-06-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Ska man betala 20 dollar i månaden för att se skridskoåkning?

Åker hon inte naken? Är väl naken isdans som är grejen? Eller strippande on ice. Bara änglavingarna kvar...
Citera
2021-06-25, 22:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Läste en kommentar hon skrivit nånstans på Youtube om att företaget var i bråk med någon de byggt en farstu till. Kunden ansåg, om jag minns rätt, att det var ofärdigt, medan Julia menade att det var färdigbyggt. Kunden var missnöjd och ville därför inte betala. Så tror jag det var,
Om nu kunden bestridit fakturan så kan det bli problem för företaget att driva in skulden via KFM. Dock kan de driva ärendet till domstol som då skall bedöma rätten till beloppet. Således är det mycket viktigt att den som bestridit fakturan gör det på ett tydligt, faktariktigt och sakligt sätt.

Så om jobbet nu inte är utfört som det bör så borde den bestridande parten kunna påvisa detta genom att det ingångna avtalet inte slutförts på rätt sätt. Jag bara antar att det även kan vara fråga om byggkvalité med, att om jobbet inte håller avtalad eller förväntad kvalité. Kan kanske vara klokt av bestridaren att ta det till ARN också.
Citat:
Ha ha, alla vi tre är nog för gamla för TikTok då. Jag "har hört" från yngre att det ungefär funkar på samma sätt som Youtube men att den är mer för korta klipp på upp till 60 sekunder. Dessutom är den tydligen mer ljudinriktad än Youtube.

Lustigt att Julia nyligen kommit på att hon vill bli snickare, med sin dåliga rygg, hon som inte ens kan åka buss p g a just ryggen. För det är ju aldrig så att en snickare måste lyfta något otympligt och tungt eller att de blir tvugna att utföra arbetet i en något knepig arbetsställning.
Citera
2021-06-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Om nu kunden bestridit fakturan så kan det bli problem för företaget att driva in skulden via KFM. Dock kan de driva ärendet till domstol som då skall bedöma rätten till beloppet. Således är det mycket viktigt att den som bestridit fakturan gör det på ett tydligt, faktariktigt och sakligt sätt.

Så om jobbet nu inte är utfört som det bör så borde den bestridande parten kunna påvisa detta genom att det ingångna avtalet inte slutförts på rätt sätt. Jag bara antar att det även kan vara fråga om byggkvalité med, att om jobbet inte håller avtalad eller förväntad kvalité. Kan kanske vara klokt av bestridaren att ta det till ARN också.

Ha ha, alla vi tre är nog för gamla för TikTok då. Jag "har hört" från yngre att det ungefär funkar på samma sätt som Youtube men att den är mer för korta klipp på upp till 60 sekunder. Dessutom är den tydligen mer ljudinriktad än Youtube.

Lustigt att Julia nyligen kommit på att hon vill bli snickare, med sin dåliga rygg, hon som inte ens kan åka buss p g a just ryggen. För det är ju aldrig så att en snickare måste lyfta något otympligt och tungt eller att de blir tvugna att utföra arbetet i en något knepig arbetsställning.

Hon skrev nånstans att hon opererats för Spinal stenos. När hon var 25, om jag minns rätt. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Är det för ryggbesvär hon blev sjukskriven efter sin andra graviditet?
Citera
2021-06-25, 22:17
Medlem
Amless avatar
Citat:

Hur kan man vara för gammal? På tiktok svarar hon på frågor om Lyxfällan och annat om skulder, skillnad på skridskoåkning och konståkning osv. Sen får man stå ut med andra filmer oxå på katter och hennes åkning.
Sök på juliaadultfigureskater
Citera
2021-06-25, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Hur kan man vara för gammal? På tiktok svarar hon på frågor om Lyxfällan och annat om skulder, skillnad på skridskoåkning och konståkning osv. Sen får man stå ut med andra filmer oxå på katter och hennes åkning.
Sök på juliaadultfigureskater
Jag är för gammal för att bry mig. Har inget som helst behov av att vara uppkopplad mot alla appar som finns, varken för egen självbekräftelse eller för att störa min hjärna med ännu fler intryck och händelser.
Är aktiv här i perioder men får inga aviseringar. Har Facebook som kontaktnät med släkt och vänner, inget annat och mitt instagram är i grunden pga mitt företag.
Jag är snart 50 och tycker att jag är för gammal för att hänga runt i alla coola sociala medier, ungdomarna behöver ha egna arenor.
Citera
2021-06-25, 22:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hon skrev nånstans att hon opererats för Spinal stenos. När hon var 25, om jag minns rätt. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Är det för ryggbesvär hon blev sjukskriven efter sin andra graviditet?
Man kan säga att det innebär att ryggradskanalen kläms ihop och det innebär att nervsignaler till bland annat benen inte förmedlas korrekt mellan ben och hjärna kan man säga. Detta kan uppstå om diskarna i ryggen förskjuts eller komprimeras bakåt mot ryggen. Just kompression av kotor kan medföra bennybildning mellan kotorna, vilket inte är bra, då det kan bidra till förträngningen i ryggradskanalen. Spinal Stenos kan vara smärtsamt både i ben men även i ryggområdet.

Det kan i många fall gå att operera Spinal Stenos genom att man går in och rensar bort det material som tycker på ryggradskanalen. Det är inte helt ovanligt att även stag och/eller skruvar sätts in för att få det hela att hållas på plats. Men trots operation kan många ha kvarvarande besvär, eller att besvär återkommer efter ett antal år. Dock är det inte så vanligt med denna diagnos i så unga år. De flesta är ändå över 50 där diagnosen sätts.
Citera
2021-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Jag är för gammal för att bry mig. Har inget som helst behov av att vara uppkopplad mot alla appar som finns, varken för egen självbekräftelse eller för att störa min hjärna med ännu fler intryck och händelser.
Är aktiv här i perioder men får inga aviseringar. Har Facebook som kontaktnät med släkt och vänner, inget annat och mitt instagram är i grunden pga mitt företag.
Jag är snart 50 och tycker att jag är för gammal för att hänga runt i alla coola sociala medier, ungdomarna behöver ha egna arenor.

Youtube då?

Där får man veta att Julia varit på något svenskt sommarläger:

https://youtube.com/shorts/zdLI-v4qMQc?feature=share
Citera
2021-06-25, 22:28
Avslutad
Citat:
Youtube då?

Där får man veta att Julia varit på något svenskt sommarläger:

https://youtube.com/shorts/zdLI-v4qMQc?feature=share
Så intressant är hon inte :-) får ju info här