Citat:
Ursprungligen postat av
ModPodge
Läste en kommentar hon skrivit nånstans på Youtube om att företaget var i bråk med någon de byggt en farstu till. Kunden ansåg, om jag minns rätt, att det var ofärdigt, medan Julia menade att det var färdigbyggt. Kunden var missnöjd och ville därför inte betala. Så tror jag det var,
Om nu kunden bestridit fakturan så kan det bli problem för företaget att driva in skulden via KFM. Dock kan de driva ärendet till domstol som då skall bedöma rätten till beloppet. Således är det mycket viktigt att den som bestridit fakturan gör det på ett tydligt, faktariktigt och sakligt sätt.
Så om jobbet nu inte är utfört som det bör så borde den bestridande parten kunna påvisa detta genom att det ingångna avtalet inte slutförts på rätt sätt. Jag bara antar att det även kan vara fråga om byggkvalité med, att om jobbet inte håller avtalad eller förväntad kvalité. Kan kanske vara klokt av bestridaren att ta det till ARN också.
Citat:
Ursprungligen postat av
fruOl
Har inte en aning..är för gammal för TikTok *asg*
Ha ha, alla vi tre är nog för gamla för TikTok då. Jag "har hört" från yngre att det ungefär funkar på samma sätt som Youtube men att den är mer för korta klipp på upp till 60 sekunder. Dessutom är den tydligen mer ljudinriktad än Youtube.
Lustigt att Julia nyligen kommit på att hon vill bli snickare, med sin dåliga rygg, hon som inte ens kan åka buss p g a just ryggen. För det är ju aldrig så att en snickare måste lyfta något otympligt och tungt eller att de blir tvugna att utföra arbetet i en något knepig arbetsställning.