Citat:
Ursprungligen postat av
kalleochchokladfabriken
Förstår inte att ni orkar, ett tips är att börja få det utskrivet om du ändå inte har tänkt sluta.
Citat:
Ursprungligen postat av
slitenslav
visst får du köra bil, men du måste lämna läkarintyg till transportstyrelsen så länge du går där + minst 1år efter du slutat gå där, är inne på mitt femte år med intyg nu, och torskade nyligen körkortet pga högt cdt efter en fylla.
Jag har metadon och jag behöver inget intyg. Det är till och med en liten fyrkantig klisterlapp som sitter stenhårt omöjlig att få bort för triangeln att det är ett farligt läkemedel osv, så stoppar polisen mig med såna i bilen så finns det inget som säger att jag inte får köra bil. Jag har även frågat och dem säger ja, när man är inställd iaf.
Kan inte hålla med där, få de bara utskrivet. Det är sjukt dåligt med resurser på LARO och det är överbelastat, såna som bara tar sub känns som ett skämt att dem ska börja på LARO. Tycker du minst ska gå på Fentanyl och Horse om du inte IVar och om IV så jo då kan det va bra söka till LARO även om de är sub men varför i helvete IVa sub när du kan IVa Heroin eller nåt roligare.
Jag har en seriös fråga!
Jag har Levipodon, men jag vill trappa ner till subutex. När jag börja på LARO var jag så jävla motiverad att sub skulle funka, men de gjorde de inte, tog varken bort abstinens eller så gjorde de snarare värre. Jag hade konstant hjärtklappning att mamma fick panik såfort hon kände på de för de dunka som panik hela tiden. Migrän anfall från helvetet. Kunde inte äta gick ner 30 kilo. Fick suboxone filmen. 3 månader höll ja ut och intala mig de skulle bli bättre. Men sen så fick ja valet att börja på metadon eller högsta dos suboxone och jag sa aldrig i livet till suboxone, jag var tvungen att ta metadon. När ja skulle trappa ner så ville hon ta de lugnt men jag sa de gör inget jag kan sluta idag sen på måndag så börjar ja metta. Men fick inte det, men övertala så jag fick gå ner från typ 24mg till 12mg sen till 8mg sen inget och sen metadon.
Jag vill ner och testa subutex, jag fick aldrig det, jag kanske var allergisk mot naloxonet. Jag skiter i att jag får lida helvete bara jag inte får dem biverkningarna så klarar jag det andra. Men min läkare vägrar skriva ut subutex, då måste jag ta sprutorna vilket jag vägrar. Jag har läst deras regler och det står att om man går från t.ex. metadon måste man börja med subgnual tablett i början. Och Suboxone vet dem ju jag inte kan ta. Det står även att har man påvisar allergiska sympthon så kan det vara livsfarligt att börja med sprutorna om jag inte tål subutexen häller. Hon stenvägrar att ge mig vanlig subutex, jag har sagt det finns ju dem frystorkade som ska vara mycket svårare att missbruka och jag kan testa dem. Min kontakt person var ju självklart snäll när jag tog upp deras regler och skulle försöka få mig att få gå över till det. Känns helt sjukt att min klinik försöker få alla att gå över till sprutorna fast majoriteten vill stanna på vanlig dos och det står även att om personen fungerar bra på daglig dos finns ingen anledning att den ska byta. Subutex har dem tagit bort från min klinik. Men jag behöver ju för fan det. Men min kontakt person har sagt att kommer det till det så kommer dem ta in en till läkare som ska ge en second opinion plus att jag kommer ringa sjuknämnden eller va de heter, även gå till min vårdcentral och berätta läget om dem också kan göra en remiss eller nåt för ja vill så jävla gärna av metta men jag klarar inte må som jag gjorde när ja börja, Utan biverkningarna så är det värt det iaf.