2021-06-16, 23:24
Medlem
Bones1337s avatar
Tänkte bara undra, när man är färsk så räcker det ju som sagt med mikroskopiska mängder för att få ett nice rus. Speciellt med röka till.

Om jag använder en halva/hel sub dvs 4/8mg, utslaget på 2-3 veckor med 1-2 linor om dagen som slår ok, får man AT då efter 2-3 veckor?

Jag har kört mycket on/off på tram/andra opiater så mina extraliv är slut och jag har fått känna kindling effekten first hand. Nu har jag dock inte tagit opiater på många månader innan detta.
Citera
2021-06-18, 23:53
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Förstår inte att ni orkar, ett tips är att börja få det utskrivet om du ändå inte har tänkt sluta.

Citat:
Ursprungligen postat av slitenslav
visst får du köra bil, men du måste lämna läkarintyg till transportstyrelsen så länge du går där + minst 1år efter du slutat gå där, är inne på mitt femte år med intyg nu, och torskade nyligen körkortet pga högt cdt efter en fylla.

Jag har metadon och jag behöver inget intyg. Det är till och med en liten fyrkantig klisterlapp som sitter stenhårt omöjlig att få bort för triangeln att det är ett farligt läkemedel osv, så stoppar polisen mig med såna i bilen så finns det inget som säger att jag inte får köra bil. Jag har även frågat och dem säger ja, när man är inställd iaf.

Kan inte hålla med där, få de bara utskrivet. Det är sjukt dåligt med resurser på LARO och det är överbelastat, såna som bara tar sub känns som ett skämt att dem ska börja på LARO. Tycker du minst ska gå på Fentanyl och Horse om du inte IVar och om IV så jo då kan det va bra söka till LARO även om de är sub men varför i helvete IVa sub när du kan IVa Heroin eller nåt roligare.

Jag har en seriös fråga!
Jag har Levipodon, men jag vill trappa ner till subutex. När jag börja på LARO var jag så jävla motiverad att sub skulle funka, men de gjorde de inte, tog varken bort abstinens eller så gjorde de snarare värre. Jag hade konstant hjärtklappning att mamma fick panik såfort hon kände på de för de dunka som panik hela tiden. Migrän anfall från helvetet. Kunde inte äta gick ner 30 kilo. Fick suboxone filmen. 3 månader höll ja ut och intala mig de skulle bli bättre. Men sen så fick ja valet att börja på metadon eller högsta dos suboxone och jag sa aldrig i livet till suboxone, jag var tvungen att ta metadon. När ja skulle trappa ner så ville hon ta de lugnt men jag sa de gör inget jag kan sluta idag sen på måndag så börjar ja metta. Men fick inte det, men övertala så jag fick gå ner från typ 24mg till 12mg sen till 8mg sen inget och sen metadon.

Jag vill ner och testa subutex, jag fick aldrig det, jag kanske var allergisk mot naloxonet. Jag skiter i att jag får lida helvete bara jag inte får dem biverkningarna så klarar jag det andra. Men min läkare vägrar skriva ut subutex, då måste jag ta sprutorna vilket jag vägrar. Jag har läst deras regler och det står att om man går från t.ex. metadon måste man börja med subgnual tablett i början. Och Suboxone vet dem ju jag inte kan ta. Det står även att har man påvisar allergiska sympthon så kan det vara livsfarligt att börja med sprutorna om jag inte tål subutexen häller. Hon stenvägrar att ge mig vanlig subutex, jag har sagt det finns ju dem frystorkade som ska vara mycket svårare att missbruka och jag kan testa dem. Min kontakt person var ju självklart snäll när jag tog upp deras regler och skulle försöka få mig att få gå över till det. Känns helt sjukt att min klinik försöker få alla att gå över till sprutorna fast majoriteten vill stanna på vanlig dos och det står även att om personen fungerar bra på daglig dos finns ingen anledning att den ska byta. Subutex har dem tagit bort från min klinik. Men jag behöver ju för fan det. Men min kontakt person har sagt att kommer det till det så kommer dem ta in en till läkare som ska ge en second opinion plus att jag kommer ringa sjuknämnden eller va de heter, även gå till min vårdcentral och berätta läget om dem också kan göra en remiss eller nåt för ja vill så jävla gärna av metta men jag klarar inte må som jag gjorde när ja börja, Utan biverkningarna så är det värt det iaf.
Citera
2021-06-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Jag har metadon och jag behöver inget intyg. Det är till och med en liten fyrkantig klisterlapp som sitter stenhårt omöjlig att få bort för triangeln att det är ett farligt läkemedel osv, så stoppar polisen mig med såna i bilen så finns det inget som säger att jag inte får köra bil. Jag har även frågat och dem säger ja, när man är inställd iaf.

Kan inte hålla med där, få de bara utskrivet. Det är sjukt dåligt med resurser på LARO och det är överbelastat, såna som bara tar sub känns som ett skämt att dem ska börja på LARO. Tycker du minst ska gå på Fentanyl och Horse om du inte IVar och om IV så jo då kan det va bra söka till LARO även om de är sub men varför i helvete IVa sub när du kan IVa Heroin eller nåt roligare.

Jag har en seriös fråga!
Jag har Levipodon, men jag vill trappa ner till subutex. När jag börja på LARO var jag så jävla motiverad att sub skulle funka, men de gjorde de inte, tog varken bort abstinens eller så gjorde de snarare värre. Jag hade konstant hjärtklappning att mamma fick panik såfort hon kände på de för de dunka som panik hela tiden. Migrän anfall från helvetet. Kunde inte äta gick ner 30 kilo. Fick suboxone filmen. 3 månader höll ja ut och intala mig de skulle bli bättre. Men sen så fick ja valet att börja på metadon eller högsta dos suboxone och jag sa aldrig i livet till suboxone, jag var tvungen att ta metadon. När ja skulle trappa ner så ville hon ta de lugnt men jag sa de gör inget jag kan sluta idag sen på måndag så börjar ja metta. Men fick inte det, men övertala så jag fick gå ner från typ 24mg till 12mg sen till 8mg sen inget och sen metadon.

Jag vill ner och testa subutex, jag fick aldrig det, jag kanske var allergisk mot naloxonet. Jag skiter i att jag får lida helvete bara jag inte får dem biverkningarna så klarar jag det andra. Men min läkare vägrar skriva ut subutex, då måste jag ta sprutorna vilket jag vägrar. Jag har läst deras regler och det står att om man går från t.ex. metadon måste man börja med subgnual tablett i början. Och Suboxone vet dem ju jag inte kan ta. Det står även att har man påvisar allergiska sympthon så kan det vara livsfarligt att börja med sprutorna om jag inte tål subutexen häller. Hon stenvägrar att ge mig vanlig subutex, jag har sagt det finns ju dem frystorkade som ska vara mycket svårare att missbruka och jag kan testa dem. Min kontakt person var ju självklart snäll när jag tog upp deras regler och skulle försöka få mig att få gå över till det. Känns helt sjukt att min klinik försöker få alla att gå över till sprutorna fast majoriteten vill stanna på vanlig dos och det står även att om personen fungerar bra på daglig dos finns ingen anledning att den ska byta. Subutex har dem tagit bort från min klinik. Men jag behöver ju för fan det. Men min kontakt person har sagt att kommer det till det så kommer dem ta in en till läkare som ska ge en second opinion plus att jag kommer ringa sjuknämnden eller va de heter, även gå till min vårdcentral och berätta läget om dem också kan göra en remiss eller nåt för ja vill så jävla gärna av metta men jag klarar inte må som jag gjorde när ja börja, Utan biverkningarna så är det värt det iaf.

Det är så sjukt, inte första gången jag hör en sån där historia, tyvärr.

Hade personligen inga problem att byta mellan dom olika preparaten.
Först subuxone, fick utslag och bytte därefter till ”vanlig” sub, och har därefter bytt till metadon.

Du har inte någon möjlighet att byta mottagning?
Citera
2021-06-19, 00:42
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det är så sjukt, inte första gången jag hör en sån där historia, tyvärr.

Hade personligen inga problem att byta mellan dom olika preparaten.
Först subuxone, fick utslag och bytte därefter till ”vanlig” sub, och har därefter bytt till metadon.

Du har inte någon möjlighet att byta mottagning?

Tack för snabbt svar! Det ända alternativet skulle va en men den måste jag ta tåg till. Just nu måste ja hämta varje dag igen och dem har typ pajjat mitt liv rejält. Men 2 rena prov så får jag gå tillbaka till hämta en gång i veckan igen. Gjorde det över 1 halvår, borde man inte fått 2 veckor? Och sen när man säger att äns benzo beroende börjar kännas så blev de hus i helvete, och in på avgiftning fast ingen där visste varför ja var där, fast min överläkare tydligen hade skrivit tydligt vad för intruktioner dem skulle behandla mig. Men fick 2mg stesolid, sen 1mg plus att dem hoppa över doser när dem kände för det, låg och spasma hela tiden. Sen komma varje dag igen och skolan jag fixat helt perfekt har dem gjort så jag gått f i 2 kurser fast jag är sjukskriven och jag sa till då hade ja haft 3 återfall men var så rädd att förstöra skolan så sa att jag kanske behöver stöd eller nåt inget hände och oron öka öka öka och jag börja äta mer benzo hela tiden, skolan gick galant endå. Sen orkar ja inte mer med oron och tog fentanyl efter det har dem typ pajjat livet på mig, inga pengar från soc eller CSN. Skolan var på slutspurten. Hon vet att jag ätit benzo lika länge som opiater över 6-7 år, och min koncentration i blodet var låg på 110mg metta, 90 nu men krävde att få gå ner till 80 vilket jag velat ett halvår. För sen gå ner till typ 60 sen ner mer sen till subutex. Men ja börjar komma tillbaka och tror jag har vecko dos snart igen. Har bara sån ångest över plugget då jag varit sjukskriven och ringt CSN försäkringskassan allt. Och allt har varit godkänt, ändå rullar kurserna och jag får F. Min kontakt person är så jävla bra att jag skulle ha svårt att lämna för ett annat ställe som jag måste åka tåg till också. Dem vet att detta är en mardröm för mig att komma varje dag bara, det gör att jag tagit grejer vid sidan av för orka. Men nu har ja fått ultimatum 2 rena prov annars tänker hon pressa ut mig från LARO.
Citera
2021-06-19, 22:13
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Frågan var inte om att slösa eller inte, utan om man kan få effekt. Jag håller med om att det är onödigt att köra andra varor när man har sub i sig, men man kan fortfarande få effekt. Även jag har erfarenhet i området, du är inte ensam. Hur ofta och hur mycket man tar har självklart stor betydelse. Får man 24mg sub om dagen i LARO är det klart att det blir ytterst svårt att få effekt, på säkert en vecka. Men tar man några mg sporadiskt är det fullt möjligt att få hyfsad effekt redan efter 1-2dygn.

Jag skrev visst "tak" men menade den blockerande effekten som sub har, är två helt olika saker och det var slarvigt av mig.

Och för att upprepa igen, jag skrev redan från början att man får ta en bra större mängd varor när man har sub i sig än om man hade varit utan. Och att det är slöseri och till en viss del onödigt är ingen som säger emot. Men det är en helt annan fråga. Frågan var om effekten av opioider när man tagit sub. Och jag står fast vid att man kan få effekt redan efter 1-2 dygn om man inte går på max dos sub dagligen, trots wikipedia och ditt "försök med horse".

skillnaden är just ifall man går på sub dagligen eller inte, det tar 3 dygn att lämna receptorerna dit det binds. Att slösa H då är oerhört dumt och onödigt då man knappt får 20% effekt eller något men visst går det kanske känna nåt med extremt starkt H och köra IV. jag har dock blivit totalt utan effekt på bra H med sub i kroppen efter 48 timmar för jag inte vänta länge nog.
Citera
2021-06-23, 17:00
Medlem
Har käkat oxycontin/oxynorm i olika omgångar. Senast för tre dagar sen 80 MG oxycontin.

Har nu Subutex 8 MG. Hur ska jag göra för att få ett "rus"? Ska jag ta det nasalt? Isåfall hur mycket?
Ska jag svälja?

Kan tillägga att jag alltid svalt oxyn jag tagit. Krossat i munnen.

Är en Rookie så hjälp uppskattas!

MVH Link
Citera
2021-06-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LirCat
Har käkat oxycontin/oxynorm i olika omgångar. Senast för tre dagar sen 80 MG oxycontin.

Har nu Subutex 8 MG. Hur ska jag göra för att få ett "rus"? Ska jag ta det nasalt? Isåfall hur mycket?
Ska jag svälja?

Kan tillägga att jag alltid svalt oxyn jag tagit. Krossat i munnen.

Är en Rookie så hjälp uppskattas!

MVH Link
Du ska krossa din Subutex och snorta den lååångsamt, liksom andas in den i näsa och absolut INTE snabbt och hårt som man ser Tony Montana göra med sitt kokain. 2mg räcker gott och väl för mig.
Senast redigerad av flummakarn 2021-06-23 kl. 19:10.
Citera
2021-06-23, 21:25
Medlem
Jag vet inte om det passar här eller heroin men skit samma. Jag vet att sub ska blockera heroin men Jag kan ta min dos på 8mg och sen ta en sil under dagen och Får i stort sätt lika stor effekt av horset nu när jag tar som när jag inte gick på laro med sub. Är det är rätt ovanligt? Tycker jag hör alla säger "man måste vänta minst 48 timmar gärna mer annars känner man ingenting" men så är det verkligen inte för mig, jag kan ta utan att det blockerar effekten nånting. Är det någon annan som också har det så?
Citera
2021-06-24, 15:14
Medlem
Sub känns ju sjukt lätt att spy på jämfört med andra opis. Spelar ingen roll hur mycket man tar och om man har mat i magen eller inte
Citera
2021-06-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malozarpla
Sub känns ju sjukt lätt att spy på jämfört med andra opis. Spelar ingen roll hur mycket man tar och om man har mat i magen eller inte
Jag håller inte med dig där. Spyr nästan aldrig på sub men på oxycontin däremot kan det bli spykalas.
Citera
2021-06-24, 16:27
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag håller inte med dig där. Spyr nästan aldrig på sub men på oxycontin däremot kan det bli spykalas.

Jag spydde några gånger i början av opiat karriären. Men nu spyr jag aldrig.
Citera
2021-06-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn

Intressant. Kunde spy nån gång då och då på oxy men om jag spyr på sub så tar de fan inte slut Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in