Citat:
Ursprungligen postat av
Bullsquid
Varför ska jag slösa upp en dubbel dos oxy istället för att vänta på att suben släpper?
Ett jävla dumt slöseri på pengar och droger bara.
Bara att vänta, man blir inte abstinens fören suben går ur kroppen dag 3 ändå.
Har gått på det i 12 så jag vet vad jag pratar om.
Vad är det för mening att slösa heroin, morfin och oxy då man ej får full effekt??
Det är ju som att kasta hälften i sjön typ.
Det tar 72 timmar innan suben släpper opiat receptorerna , tror du inte på det så finns det mängder av fakta överallt . bara googla. Jag skulle aldrig slösa så mer. Har gjort det en gång innan jag visste och det va helt jävla onödigt ...
gjorde åt en halvt g bra horse helt i onödan bara för jag inte vänta tillräckligt. Men vill man kasta bort halva ruset sådär så gör det, fattar inte poängen. Alla vet att sub blockar andra opiater 72 timmar om man kan något om hur det funkar.
Frågan var inte om att slösa eller inte, utan om man kan få effekt. Jag håller med om att det är onödigt att köra andra varor när man har sub i sig, men man kan fortfarande få effekt. Även jag har erfarenhet i området, du är inte ensam. Hur ofta och hur mycket man tar har självklart stor betydelse. Får man 24mg sub om dagen i LARO är det klart att det blir ytterst svårt att få effekt, på säkert en vecka. Men tar man några mg sporadiskt är det fullt möjligt att få hyfsad effekt redan efter 1-2dygn.
Jag skrev visst "tak" men menade den blockerande effekten som sub har, är två helt olika saker och det var slarvigt av mig.
Och för att upprepa igen, jag skrev redan från början att man får ta en bra större mängd varor när man har sub i sig än om man hade varit utan. Och att det är slöseri och till en viss del onödigt är ingen som säger emot. Men det är en helt annan fråga. Frågan var om effekten av opioider när man tagit sub. Och jag står fast vid att man kan få effekt redan efter 1-2 dygn om man inte går på max dos sub dagligen, trots wikipedia och ditt "försök med horse".