2025-05-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .alprazolam.
En grej som jag undrar över, jag ser att nästan alla här som går på LARO eller ansöker måste ha något med soc att göra.. Varför är det så? eller är det inte så längre?

För jag har inget alls med soc att göra & jag har inte heller behövt dom till något under bedömningstiden eller nu när jag har börjat medicineringen. Det kanske är olika bereonde på län eller nåt sånt.. Bara undrar varför folk har med dom att göra i det här sammanhanget
Nej du har bara med soc att göra om du har med dom att göra utöver Laro. Har du ett vanligt jobb t ex så är inte soc inblandade alls.
Citera
2025-05-14, 09:45
Medlem
Snuggluffaguss avatar
Rätt tråd? Fråga till er inom programmet iaf:
Jag har nu haft laro i 4-5år och har 128mg var 3e vecka, sen mina övriga andra mediciner spelar ingen roll här?
Det är så att jag börjar känna att medicinen kanske inte håller måttet längre? jag har börjat känna av ett längtande till nästa injektion veckan innan, blir lätt irriterad osv. sen är ju grejen att jag känner nada av injektionerna, tar dom bara för att, men litar inte alls på mig själv att sluta utan tror jag behöver något starkare för ett återfall känns börja närma sig.
är det jag som bara är drogsugen igen efter flera år eller är det så att kroppen behöver byta buvidalen till något annat ? kan laro hjälpa mig med detta eller går det över om jag bara låter tiden gå?
Alltså jag vill ju inte tända på igen så hade behövt höra vad andra gjort eller tror ang. detta~
Citera
2025-05-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggluffagus
Rätt tråd? Fråga till er inom programmet iaf:
Jag har nu haft laro i 4-5år och har 128mg var 3e vecka, sen mina övriga andra mediciner spelar ingen roll här?
Det är så att jag börjar känna att medicinen kanske inte håller måttet längre? jag har börjat känna av ett längtande till nästa injektion veckan innan, blir lätt irriterad osv. sen är ju grejen att jag känner nada av injektionerna, tar dom bara för att, men litar inte alls på mig själv att sluta utan tror jag behöver något starkare för ett återfall känns börja närma sig.
är det jag som bara är drogsugen igen efter flera år eller är det så att kroppen behöver byta buvidalen till något annat ? kan laro hjälpa mig med detta eller går det över om jag bara låter tiden gå?
Alltså jag vill ju inte tända på igen så hade behövt höra vad andra gjort eller tror ang. detta~

Hej, jag är i Laro sen en dryg månad. Och hade tabletter och film första tiden. I förrgår började jag med depot injektion och valde Suboxone depot, ist för Buvidal. Jag valde den pga betydligt längre halveringstid jämfört med Buvidal. Jag minns inte exakt hur mycket längre, men kanske 1-2 v längre än Buvidal. Min förhoppning är att kunna gå 5-6 v mellan injektionerna. Jag kan förstå att Buvidal används på många mottagningar här i Sverige, då det är ett svenskt preparat. Kanske du kan höra om du kan få prova Suboxone depot?
Citera
2025-05-16, 07:57
Medlem
Snuggluffaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Nej du har bara med soc att göra om du har med dom att göra utöver Laro. Har du ett vanligt jobb t ex så är inte soc inblandade alls.

precis. jag inte haft med soc att göra på ca 4år
Citera
2025-05-16, 07:59
Medlem
Snuggluffaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickledJam
Hej, jag är i Laro sen en dryg månad. Och hade tabletter och film första tiden. I förrgår började jag med depot injektion och valde Suboxone depot, ist för Buvidal. Jag valde den pga betydligt längre halveringstid jämfört med Buvidal. Jag minns inte exakt hur mycket längre, men kanske 1-2 v längre än Buvidal. Min förhoppning är att kunna gå 5-6 v mellan injektionerna. Jag kan förstå att Buvidal används på många mottagningar här i Sverige, då det är ett svenskt preparat. Kanske du kan höra om du kan få prova Suboxone depot?

hm ja det låter faktiskt bra, jag valde bort det eftersom max dos är 100mg på suboxone depon. men visste ej om halverings tiden. ska prata med dem, tack för svaret
Citera
2025-05-16, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggluffagus
hm ja det låter faktiskt bra, jag valde bort det eftersom max dos är 100mg på suboxone depon. men visste ej om halverings tiden. ska prata med dem, tack för svaret

Vid uppstart med Suboxone depot injektion ges två doser med 300 mg med 1 månads intervall för att bygga upp en steady state. Därefter 100 mg påfyllning 1 gång per månad.

300 mg injektionen består av 1,5 ml. Det känns lite när den sätts (jag fick den 13/5), men inte överdrivet mycket. 100 mg injektionerna är på 0,5 ml och känns nog knappt alls. Det är viktigt att de sätts subcutant, för djupt och depoteffekten förloras. För ytligt kan leda till abcess, sår. Nu, några dagar efter min första inj, känner jag en markant 'lump' vid injektionsstället. SSK lät mig välja 3 el 4 v till nästa inj, jag valde om 3 v. Hon sa att i enstaka fall sätter de 2a dos redan efter 2 v.

Jag har läst om Suboxone depot på annat forum, R*ddit (*e) och det verkar fungera bra för många. Det verkar vara många i USA som använder den.

Lycka till
Citera
2025-05-16, 10:32
Medlem
Snuggluffaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickledJam
Vid uppstart med Suboxone depot injektion ges två doser med 300 mg med 1 månads intervall för att bygga upp en steady state. Därefter 100 mg påfyllning 1 gång per månad.

300 mg injektionen består av 1,5 ml. Det känns lite när den sätts (jag fick den 13/5), men inte överdrivet mycket. 100 mg injektionerna är på 0,5 ml och känns nog knappt alls. Det är viktigt att de sätts subcutant, för djupt och depoteffekten förloras. För ytligt kan leda till abcess, sår. Nu, några dagar efter min första inj, känner jag en markant 'lump' vid injektionsstället. SSK lät mig välja 3 el 4 v till nästa inj, jag valde om 3 v. Hon sa att i enstaka fall sätter de 2a dos redan efter 2 v.

Jag har läst om Suboxone depot på annat forum, R*ddit (*e) och det verkar fungera bra för många. Det verkar vara många i USA som använder den.

Lycka till
ja jag ska kolla med laro ang. om suboxone depot kommer göra något för mig. tveksamheten kommer när jag tänker på att byta ifrån 128mg buvidal var 3e vecka till 100mg suboxone depot var 4e vecka. känns som att det kommer fungera sämre men är det någon som bytt ifrån det ena till det andra och kan berätta vilka som är skillnaderna i så att säga effekt på måendet samt det medicinen är till för ist för fakta på pappret (fattar ni vad jag försöker komma fram till? bra.) annars tänker jag på tabletter igen(vilket skit att behöva ta) eller metadon igen(vilket skit att behöva ta, om man ens får det för läkaren nu för tiden samt utan återfall) för att få ut det laro är till för.
Citera
2025-05-16, 16:09
Medlem
Jag har gjort en liten tabbe, jag fick en oxy och en sub (kanske inte en tabbe så sett), jag har tagit oxyn, jag mår bra.

Hur mycket förändras när jag slutligen 'fyller på' med sub, slås oxyn ut men suben känns fortfarande? Hur länge bör jag vänta?
Citera
2025-05-16, 23:06
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huhmz
Jag har gjort en liten tabbe, jag fick en oxy och en sub (kanske inte en tabbe så sett), jag har tagit oxyn, jag mår bra.

Hur mycket förändras när jag slutligen 'fyller på' med sub, slås oxyn ut men suben känns fortfarande? Hur länge bör jag vänta?

Tror bara du kommer få ett längre rus om du skulle ta suben ett tag efter oxyn. Kanske att ruset ändrar sig lite för dig. Har du däremot ett oxy beroende så bör du vänta en dag eller två innan du tar din sub. Du blir riktigt dålig annars. Har du inga beroenden gällande oxy och sub så är det nog inga konstigheter att ta båda två nära inpå varandra. Lycka till.
Citera
2025-05-17, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Tror bara du kommer få ett längre rus om du skulle ta suben ett tag efter oxyn. Kanske att ruset ändrar sig lite för dig. Har du däremot ett oxy beroende så bör du vänta en dag eller två innan du tar din sub. Du blir riktigt dålig annars. Har du inga beroenden gällande oxy och sub så är det nog inga konstigheter att ta båda två nära inpå varandra. Lycka till.

Det var inga problem alls, tack för svar. Jag hade bara en oxy så jag hade inget beroende uppbyggt där. Jag var rädd att buprenorfin skulle krångla till det men det gjorde det inte, haft en underbar kväll.
Senast redigerad av huhmz 2025-05-17 kl. 04:03.
Citera
2025-05-18, 16:09
Medlem
.alprazolam.s avatar
Någon som vet hur man kan göra för att kontra tröttheten/segheten som kommer med Buvidal injektionerna? har fått 32mg en gång i veckan nu ett tag och känner mig så jävla seg hela dagarna. Försöker dricka mycket kaffe, energidryck osv men är fortfarande lika seg hela jävla tiden, längtar efter att bara få äta och sova efter bara några timmar på morgonen liksom. Måste vila flera timmar om dagen för att ens orka vara vaken efter 00....

Har vanliga rutiner, går upp relativt tidigt 08-09, äter ordentligt osv..
Citera
2025-05-18, 16:13
Medlem
.alprazolam.s avatar
BTW rolig blunder häromveckan då... Hade tagit buvidal inj 32mg några dagar innan och fick för mig att ta en Tramadol på kvällen.. Jo de slutade ju bra, 30 min senare ligger och spyr som en gris och kallsvettas... Fyfan vilken natt de blev lol! Min sköterska på laro bara hånade mig när jag berättade om det o skämdes som en gris..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in