Citat:
J
Läser man vittnesmål så är det lätt att dra slutsatsen att det ett ensiffrigt antal sekunder efter mordet bara finns OP LP och AB på platsen förutom den då flyende GM, SE får inte plats i bilden.
Likaså ca 20-25 sekunder efter mordet om vi tänker oss att SE kom dit då.
Men de som då fanns på platsen var OP,LP,AH,AB,KJ och SG.
Ingen har noterat någon sjunde person.Det finns ingen plats för SE.
Stig är mannen som trots att han befann sig ca 35 meter från mordplatsen rättvänd endast hörde ett skott inte fattade att det var skottlossning(det i sig kan jag väl iofs köpa) eller såg GM.
Det fanns åtskilliga vittnen med sämre position som hörde TVÅ skott som fattade att det var skottlossning och som såg GM.
AB gick på ett avstånd av ca 7 meter från statsministerparet när det dödande skottet föll.
AB blev rädd och chockad och uppträdde därefter ,ALLA såg honom förutom SE,trots att SE borde ha fått AB i blickfånget rätt omedelbart efter skottet.Vidare säger sig SE ha svängt in mot Dekorima och sedan gått längs dess fönster.Det innebär att han bör ha passerat AB på max en meters avstånd fortfarande utan att se honom!!
a då är det äntligen dags att presentera något jag utlovat,nämligen ett antal omständigheter som starkt talar mot att SE var ett vittne, men som starkt talar för motsatsen nämligen att han var GM(alternativt att han var varken vittne eller GM,men hur sannolikt är det på en skala?
I sitt första förhör daterat den 1a mars 1986 säger sig SE ha sett LJ INNAN samtalet med LP skedde.
Just när SE som en av de första kommit till platsen.
LJ kan omöjligt ha varit vid Kulturhuset redan då, och i detta skede borde väl SE ha sett den flyende mördaren??
I sitt första förhör daterat den 1a mars 1986 säger sig SE ha sett LJ INNAN samtalet med LP skedde.
Just när SE som en av de första kommit till platsen.
LJ kan omöjligt ha varit vid Kulturhuset redan då, och i detta skede borde väl SE ha sett den flyende mördaren??
Läser man vittnesmål så är det lätt att dra slutsatsen att det ett ensiffrigt antal sekunder efter mordet bara finns OP LP och AB på platsen förutom den då flyende GM, SE får inte plats i bilden.
Likaså ca 20-25 sekunder efter mordet om vi tänker oss att SE kom dit då.
Men de som då fanns på platsen var OP,LP,AH,AB,KJ och SG.
Ingen har noterat någon sjunde person.Det finns ingen plats för SE.
Stig är mannen som trots att han befann sig ca 35 meter från mordplatsen rättvänd endast hörde ett skott inte fattade att det var skottlossning(det i sig kan jag väl iofs köpa) eller såg GM.
Det fanns åtskilliga vittnen med sämre position som hörde TVÅ skott som fattade att det var skottlossning och som såg GM.
AB gick på ett avstånd av ca 7 meter från statsministerparet när det dödande skottet föll.
AB blev rädd och chockad och uppträdde därefter ,ALLA såg honom förutom SE,trots att SE borde ha fått AB i blickfånget rätt omedelbart efter skottet.Vidare säger sig SE ha svängt in mot Dekorima och sedan gått längs dess fönster.Det innebär att han bör ha passerat AB på max en meters avstånd fortfarande utan att se honom!!
Sedan stod ju SE vid makarna Palme i flera minuter han måste ju ha stått just där för att kunna se LJ.
Inte heller då observerade Stig AB.
En folkhop på åtminstone 15 personer stod nu runt den redan döde statsministern.
Chock,kaos och förvirring rådde.
Mitt i detta började SE plötsligt att tilltala den hysteriska Lisbeth.Som ändå kunde ge mördarens signalement till SE och även tillaga att dom hade beskjutit henne också.
INGEN av de minst 15 personerna på platsen hörde något av denna konversation.Inte ens LP själv gav någonsin båt som helst stöd för detta.
SE ser då LJ som han tror är=GM?
Trots detta varken säger han något till de ca 15 personer som finns på platsen,eller gör något annat.
Slut på del 1.
Inte heller då observerade Stig AB.
En folkhop på åtminstone 15 personer stod nu runt den redan döde statsministern.
Chock,kaos och förvirring rådde.
Mitt i detta började SE plötsligt att tilltala den hysteriska Lisbeth.Som ändå kunde ge mördarens signalement till SE och även tillaga att dom hade beskjutit henne också.
INGEN av de minst 15 personerna på platsen hörde något av denna konversation.Inte ens LP själv gav någonsin båt som helst stöd för detta.
SE ser då LJ som han tror är=GM?
Trots detta varken säger han något till de ca 15 personer som finns på platsen,eller gör något annat.
Slut på del 1.
Vad bra och konstruktivt. Tummen upp.
Jag tänkte ta påstående för påstående så kan man kanske hålla isär olika diskussioner med varandra.
Stycke 1
Du missar syskonen Vallin som springer över gatan.
Du missar Ersson, Israelsson och Bäsen
Dessa styrks "turligt nog" av varandra, men i övrigt är det ingen som talar om dessa heller.
(Korrigering: Bäsen talar andra om. "Flickan som mådde dåligt")
Något senare än dina 20-25 sekunder kommer en ensam man till mordplatsen i Bengt Palm.
Ingen ser honom heller. Han påpekar framstupa sidoläge vilket ingen annan ger stöd för.
Hade han gjort en språngmarsch också som ingen sett, haft en granne som är vapensamlare och framförallt jobbat i ett hus kopplat till Staybehind så hade vi fått se böcker om honom också.
Men till ditt påstående och bekymmer här att ingen lagt märke till honom som ytterligare en i mängden av personer som var på mordplatsen, så håller jag inte med alls.
Jag vill förtydliga detta (som jag tror även MacMackay varit inne på tidigare).
Vi har inte all information.
Vi vet endast det som förhörsledaren tecknat ned!
Vi vet därför inte om AB faktiskt la märke till någon/några som passerade honom, eller om han missade allt p.g.a. chock. Eller om han inte ansåg en sådan uppgift viktig?
Det vi vet är endast det som "står i förhören".... och även det bör tas med försiktighet.
Senast redigerad av MOPspanaren 2021-06-24 kl. 09:40.
Senast redigerad av MOPspanaren 2021-06-24 kl. 09:40.