2021-06-23, 17:32
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Hon bär Thomas namn redan i folkbokföringen 1990, dvs i praktiken runt november 1990. CaTä är 3 år när mamman gifter sig med Thomas. Kanske ser hon Thomas som sin pappa?

Vet du på ett ungefär när de två gick isär, Thomas och Birgitta menar jag?

Tomas kan ha tagit på sej faderskapet. Behövs ingen adoption. Tvivlar på att han skulle adoptera någon som inte är hans. Vem som är far till den ungen har jag ingen uppfattning om. Kan vara den som är kriminell och som var misstänkt som hon säger. Tomas har aldrig nånsin vart kriminell på det viset. Hon ser säkert Tomas som sin pappa eftersom småbröderna sa pappa. Däremot vet hon nog vem som är hennes pappa. På 80 talet bodde Tomas o Birgitta på bråten iaf. Nya bråten. Inte så länge tror jag. Nog om det nu.
Citera
2021-06-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tomas kan ha tagit på sej faderskapet. Behövs ingen adoption. Tvivlar på att han skulle adoptera någon som inte är hans. Vem som är far till den ungen har jag ingen uppfattning om. Kan vara den som är kriminell och som var misstänkt som hon säger. Tomas har aldrig nånsin vart kriminell på det viset. Hon ser säkert Tomas som sin pappa eftersom småbröderna sa pappa. Däremot vet hon nog vem som är hennes pappa. På 80 talet bodde Tomas o Birgitta på bråten iaf. Nya bråten. Inte så länge tror jag. Nog om det nu.

Du verkar ha lite info om personer och om Mariestad. Vet du något mer?
Vad är din teori ?
Citera
2021-06-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Ett litet OBS... Att man utsäger sig vara och att man är är två skilda saker.
Många vet, ännu fler kan ta reda på om Ta har barn och vilka de är.

Den aktuella användaren påstår att han varit anhållen? Och är oskyldig?
Varför vill man misstänkliggöra TA tänker jag men samtidigt friställa....?

Jag har också fått höra av en vän att TA tillsammans med en av sina bröder var bortresta och TA har därför aldrig varit aktuell i utredningen mer än för oss på FB.

Någon vill bråka till det antar jag.

Om du menar C.T som pratar om sin pappa är jag ganska övertygad om att det inte finns någon baktanke alls. Var nog bara ärligt och naivt att skriva ut det sådär. Alla knivar är inte i besticklådan där så att säga...
Citera
2021-06-23, 23:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Igår postade jag inlägget nedan, men jag blev en aning förvånad när ingen hakade på. Tråden har funnits sedan 2007, och fram till 2012 - när bataljen mellan PK och PU rasade i tråden - hade det gått bara fem år. PK hävdar alltså att polisen hade sagt till honom att de har två misstänkta som PK menade har figurerat i den här tråden "genom åren" (alltså bara fem år). Är det någon eller några av er andra som med ledning av detta kan tänkas ha en åsikt om vilka två personer som avses? Konstigt att tråden mer eller mindre stannade av efter detta.

Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Ok. Var Så Goda Med En Uppgift Till . Polisen Sa Till Mig Att Dom Hade 2 Misstänkta. 50 % Var. Nu Blir Dom Nog Snea På Mig. Men Vad Ska Jag Göra, Dom Gör Ju Inte Ett Skit. Jag Vet Att Dom Fått Uppgift Att Kontakta Mig Igen. Men Icke Att Dom Gör. Dom 2 Har Figuerat Här I Denna Tråd Genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har aldrig betvivlat annat än att PK var uppriktig i tråden i holmgången mellan honom och PU. I det här inlägget från 2012 vet han att polisen (sannolikt då GW Persson) har just två misstänkta! Dessutom har jag för mig att han har skrivit i tråden att han hade varit i kontakt med just GW Persson. Vi andra har ju fått veta långt senare att GW Persson har två gubbar som misstänkta. Kanske är det läge för några i tråden att omvärdera PK och faktiskt tro på det som han skriver?!

Nu behöver detta inte betyda att GW Persson har rätt i sin teori (som för övrigt är 50/50 rätt, enligt hans egen utsago), men det faktum att PK redan 2012 visste att polisen har två misstänkta och dessutom skriver det i tråden, visar att PK bör tas på allvar. Sedan kan man fundera över vad PK menar med "polisen", men jag gissar på att han menar GW Persson, som ju har just två personer misstänkta.

Och notera särskilt det sista: De två som "polisen" misstänker har alltså förekommit i tråden genom åren! Och då blir ju frågan: Vilka två tänkbara "GW-personer" hade figurerat i tråden före 2012?
Citera
2021-06-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om tjejerna vid taxistationen vittnat om att de sett PU vid en speciell tid (säg t ex vid 03-04-tiden) och han INTE var smutsig och rufsig, så talar det för att PU INTE var inblandad. Likaså om J givit liknande vittnesmål. Det vet vi inte.

Om PU ex-sambo vittnat om att han INTE hade rivsår i ansiktet/på kroppen på söndagen/dagarna efter, så talar det för att PU INTE var inblandad. (Om hon talade sanning.) Det vet vi inte.

Ang. att uppgifterna från PK kom just nu. Han lämnade uppgifter till polisen 96-97 och har därefter, om jag förstår det rätt, frågat polis då och då om de har frågat PU om infon som PK lämnat. På det har han fått nekande svar. Så det behöver inte vara något konstigt med PK:s utsaga. (Han ska ite ha upptäckt denna tråd förrän nyligen heller.)

BW var, enligt egen utsaga, på Statt den aktuella natten och var en av de sista som såg/pratade med Helena, innan hon gick iväg hemåt. Jag skulle gärna vilja få ett svar på om BW och PU träffade på varandra på Statt eller efteråt.
Ganska bra inlägg från 2012...finns mkt bra som sagt!
Citera
2021-06-24, 01:15
Medlem
Oj...halva inlägget försvann som jag försökte citera.
Prinzezzan postade 20120513, där hon citerade Bad boy Rider: mkt bra information om både P.U och B.W.
Citera
2021-06-24, 01:41
Medlem
Det som skapade stiltje i tråden är alla meningslösa inlägg om Th..A och hans ev dotter...trams eller trollning...off-topic nästan🙄
Citera
2021-06-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjungBlomma
Om du menar C.T som pratar om sin pappa är jag ganska övertygad om att det inte finns någon baktanke alls. Var nog bara ärligt och naivt att skriva ut det sådär. Alla knivar är inte i besticklådan där så att säga...
Vad får dig så övertygad om detta?
Citera
2021-06-24, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Igår postade jag inlägget nedan, men jag blev en aning förvånad när ingen hakade på. Tråden har funnits sedan 2007, och fram till 2012 - när bataljen mellan PK och PU rasade i tråden - hade det gått bara fem år. PK hävdar alltså att polisen hade sagt till honom att de har två misstänkta som PK menade har figurerat i den här tråden "genom åren" (alltså bara fem år). Är det någon eller några av er andra som med ledning av detta kan tänkas ha en åsikt om vilka två personer som avses? Konstigt att tråden mer eller mindre stannade av efter detta.
Kan känna att man blir lite Bing bong av detta.
I många MÅNGA år så har det rådit en tystnadskultur om Helenafallet. Ingen vill tala. Polisen har bett folk vara tysta.
Kräm@er är en reko kille som kommer in och bryter den tystnaden och kastar sken av misstanke emot sin ovän, tidigare nära vän, Pe@r Ullber@g.
Schysst att han vill hjälpa till kan tyckas men det är lite märkligt tycker jag.
Kräme@r är ingen duvunge och vet att man inte pratar bredvid mun men väljer att göra det av någon anledning.
Märkligare är att polisen skulle gett honom information när det är han som är ditkallad för att ge dem information och när de satt munkavle på alla som vet något. Hur rimmar detta. DE snackar och tror att stans största rötägg ska tiga? Nog för att de skött utredningen piss men är de verkligen så jävla dumma med?
Eller är det så att vi ska vara dumma nog att inte ifrågasätta detta?
I allt Kräme@r säger så tänker jag "Vad har han att vinna på att säga det?" eftersom han är den personen som inte gör osjälvisk saker utan slugt likt räven behöver en egen vinst av det hela.
Det är iallafall min åsikt om honom.
Polisen visste redan då mycket väl vem Kräme@r var, varför i helvete skulle de sladdar till honom?
Den frågeställningen, kommer inte den till dig herr Uggla?
Citera
2021-06-24, 03:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Kan känna att man blir lite Bing bong av detta.
I många MÅNGA år så har det rådit en tystnadskultur om Helenafallet. Ingen vill tala. Polisen har bett folk vara tysta.
Kräm@er är en reko kille som kommer in och bryter den tystnaden och kastar sken av misstanke emot sin ovän, tidigare nära vän, Pe@r Ullber@g.
Schysst att han vill hjälpa till kan tyckas men det är lite märkligt tycker jag.
Kräme@r är ingen duvunge och vet att man inte pratar bredvid mun men väljer att göra det av någon anledning.
Märkligare är att polisen skulle gett honom information när det är han som är ditkallad för att ge dem information och när de satt munkavle på alla som vet något. Hur rimmar detta. DE snackar och tror att stans största rötägg ska tiga? Nog för att de skött utredningen piss men är de verkligen så jävla dumma med?
Eller är det så att vi ska vara dumma nog att inte ifrågasätta detta?
I allt Kräme@r säger så tänker jag "Vad har han att vinna på att säga det?" eftersom han är den personen som inte gör osjälvisk saker utan slugt likt räven behöver en egen vinst av det hela.
Det är iallafall min åsikt om honom.
Polisen visste redan då mycket väl vem Kräme@r var, varför i helvete skulle de sladdar till honom?
Den frågeställningen, kommer inte den till dig herr Uggla?
En hyvens kille men en räv och en egennyttig sådan ...

Hur länge dröjde det efter Helenas försvinnande innan de,.Peter och Per, bröt upp som vänner? Var det samma vecka, två år senare eller vad?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2021-06-24 kl. 03:46.
Citera
2021-06-24, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
En hyvens kille men en räv och en egennyttig sådan ...

Hur länge dröjde det efter Helenas försvinnande innan de,.Peter och Per, bröt upp som vänner? Var det samma vecka, två år senare eller vad?
Det har andra säkert koll på men inte jag. Mitt minne är skit där MEN de var oskiljaktiga de där två innan uppbrottet kom.
Jag är väldigt nyfiken på varför de bröt med varandra.
Jag var ironisk när jag skriver hyvens kille alltså. Inte så man minns bilden av honom utan raka motsatsen. Han vill ge sken av sig som en och det verkar som om en del köpte hans hemmasnickrade bild av sig själv här på FB.
Någon som kände honom och har en annan bild här kanske?
Någon som har en susning om vad som gick snett dem emellan? Och då när?

Som alltid när dessa två herrar kommer på tal så fastnar man vid dem känns det som.
Personligen tycker jag som sagt att båda två är rötägg. Störst rötägg är Kräm@er enligt min åsikt då han var den av dem två som var den dominanta. De var som stor och lillebror.
Däremot så tror jag att deras osämja är en anledning till att Kräme@r tar tillfället i akt att göra livet svårt för Ullber@g. Hömndlystnen.
Han känner sig trygg i det och därmed tror jag han är oskyldig. Han känner sig trygg i att Ullber@g inte minns vad han gjorde den kvällen men jag tror inte att det har någonting med Helena att göra utan snarare att Kräme@r vill Ullber@g illa. Ullber@g i sin tur är dum, rent ut sagt, och vågar inte stå upp emot Kräme@r. (inte många gjorde det)

Men det är min åsikt alltså. Om dessa gubbar. Tycker att de tagit för stor plats.
Snuten skulle ALDRIG anförtro någon av dem något och OM de bar skuld så hade de vetat och som ni ser i uttalanden i tråden så hade de lätt kållrat bort Ullber@g i förhör. Vill tro att snuten är duktigare på det än Kräme@r trots allt.

GM i detta står troligtvis Helena nära. Dessa herrar stod inte i hennes närhet och skulle inte attrahera henne. Ytterligare en personlig åsikt. Dessa gubbar drog till sig tjejer från en lägre klass än den Helena rörde sig i om man säger så, bråten/lockerudklass och liknande.

Kan du utveckla det som intresserar dig med dem @ugglan ?
Citera
2021-06-24, 06:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Bra påpekande om PeKr pålitlighet:

Citat:
---
Snuten skulle ALDRIG anförtro någon av dem något och OM de bar skuld så hade de vetat och som ni ser i uttalanden i tråden så hade de lätt kållrat bort Ullber@g i förhör. Vill tro att snuten är duktigare på det än Kräme@r trots allt.

Jag har av olika skäl förekommit som vittne i tre mordfall. Varje gång på åklagarens sida. Vid inget av dessa tillfällen har polisen anförtrott mig något.

PeKr:s påståenden om anförtroenden till honom från polisen är mycket märkliga.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-06-24 kl. 06:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in