2021-06-22, 22:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Njae, jag menar precis det som jag skrev, att PK i tråden har skrivit att han såg PU gå i riktning mot Trädgårdsskolans parkering efter det att Stadt hade stängt, när PK satt i stadsparken med sina polare. Jag har för mig att PK menade att PU gick utmed Nygatan mot Trädgårdsskolans parkering. Men om PU skulle ha gått mot Trädgårdsskolans parkering via torget, öppnar ju helt andra möjligheter upp sig. Marieholmsbron är då inte långt borta.

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Användaren Bickan menade på att "mannen i vitt" (PU) synts gå i samma riktning som Helena på Österlånggatan. Tydligen fanns det uppgifter om detta i databasen.

Jag kan missminna mig, jag har letat i PK:s inlägg utan att hitta det som jag söker, men man orkar inte läsa allt så jag kan ha missat något.

Bickan, ja, pekade ju väldigt tydligt ut PU, väl?

Edit: Du har säkert rätt, bra minne på dig! Men ok, Bickan pekar alltså ut PU som gående i samma riktning som Helena på en i fallet högst intressant gata. Ok, jag noterar.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-22 kl. 22:55.
Citera
2021-06-22, 22:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
UA vet. En gärningsman. Min slutsats efter att ha följt tråden länge. Värt att påminna om att läsa de första sidorna i tråden. Inte så mycket strukturerat "styrande" utvecklat då.

Kan du utveckla vad du menar med "de första sidorna"? Sidorna 1 till 30? Eller sidorna 1 till 280?
Citera
2021-06-22, 22:43
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan du utveckla vad du menar med "de första sidorna"? Sidorna 1 till 30? Eller sidorna 1 till 280?

Varför?
Citera
2021-06-22, 22:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Varför?

Men snälla, varför ställa en motfråga om det? Jag försöker skapa mig en uppfattning om hur mycket tid jag kan komma att behöva lägga ner. Inom hur många sidor anser du att det "intressantaste" finns? Jag kan dock konstatera att användaren HeroesSilencio - enligt egen utsago - ska ha insyn i fallet. Så, menar du bara ett tiotal sidor eller flera hundra?
Citera
2021-06-22, 23:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
UA vet. En gärningsman. Min slutsats efter att ha följt tråden länge. Värt att påminna om att läsa de första sidorna i tråden. Inte så mycket strukturerat "styrande" utvecklat då.

Intressant också att när jag har sjösatt ett resonemang om minst två inblandade personer - kanske tre, och till med kanske fyra personer - tittar du in i tråden efter bara sammanlagt några få inlägg på Flashback och basunerar ut en gärningsman. Men för all del, jag håller med dig: Bara en gärningsman (!) - men mer än en inblandad!
Citera
2021-06-23, 00:10
Medlem
GW trodde att det var minst två..lägg till vittnet Hanna som hört minst två mansröster samt en kvinnoröst.
Det är väl inget att käbbla om?
Jag har börjat läsa tråden från början..mkt läsning..sträckläste från sida ett till sida sjuttio..ögonen värkte och hjärnan noll glukos förutom kaffe och cigg.
Jag rekommenderar att läsa typ 10-20 sidor i taget..noggrant..och sedan vila lite, göra något annat, kanske ta en promenad eller andra aktiviteter av fysiskt slag🤔
Jaså...har U.A sagt en ensam gärningspersonen?
Detta var nytt för mig!
Eller menade hon att det var fler inblandade men endast en baneman sas..?
Citera
2021-06-23, 00:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Ok. Var Så Goda Med En Uppgift Till . Polisen Sa Till Mig Att Dom Hade 2 Misstänkta. 50 % Var. Nu Blir Dom Nog Snea På Mig. Men Vad Ska Jag Göra, Dom Gör Ju Inte Ett Skit. Jag Vet Att Dom Fått Uppgift Att Kontakta Mig Igen. Men Icke Att Dom Gör. Dom 2 Har Figuerat Här I Denna Tråd Genom åren.

Jag har aldrig betvivlat annat än att PK var uppriktig i tråden i holmgången mellan honom och PU. I det här inlägget från 2012 vet han att polisen (sannolikt då GW Persson) har just två misstänkta! Dessutom har jag för mig att han har skrivit i tråden att han hade varit i kontakt med just GW Persson. Vi andra har ju fått veta långt senare att GW Persson har två gubbar som misstänkta. Kanske är det läge för några i tråden att omvärdera PK och faktiskt tro på det som han skriver?!

Nu behöver detta inte betyda att GW Persson har rätt i sin teori (som för övrigt är 50/50 rätt, enligt hans egen utsago), men det faktum att PK redan 2012 visste att polisen har två misstänkta och dessutom skriver det i tråden, visar att PK bör tas på allvar. Sedan kan man fundera över vad PK menar med "polisen", men jag gissar på att han menar GW Persson, som ju har just två personer misstänkta.

Och notera särskilt det sista: De två som "polisen" misstänker har alltså förekommit i tråden genom åren! Och då blir ju frågan: Vilka två tänkbara "GW-personer" hade figurerat i tråden före 2012?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-23 kl. 00:51.
Citera
2021-06-23, 00:47
Medlem
Jag har svårt att lita på P.K.
Hans trovärdighet står inte högt i kurs liksom..blir ju så liksom!
Men jag ska kontakta KallFall och be dem kontakta P.K...kanske kan ge nåt tänker jag🤔
Citera
2021-06-23, 00:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag har svårt att lita på P.K.
Hans trovärdighet står inte högt i kurs liksom..blir ju så liksom!
Men jag ska kontakta KallFall och be dem kontakta P.K...kanske kan ge nåt tänker jag🤔

Och när du gör det kan passa på att delge oss vem du pratar med! Din trovärdighet växer då med kvadraten upphöjt i tio!
Citera
2021-06-23, 00:57
Medlem
Om hälften av det P.K påstått är sant så är det givetvis mkt. intressant🤓
Citera
2021-06-23, 01:00
Medlem
Varför..🤔
Citera
2021-06-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
T*ngmark har tre förnamn och ett visst födelsedatum. Det finns bara en person i folkbokföringen som har dessa förnamn och detta födelsedata och denna person är ThAh:s dotter. LjungBlomma bekräftar nu hennes efternamn som Ahl.

Intressant nog känner LjungBlomma till CaTä men inte hennes pappa. På samma vis känner Sockerhals till ThAh men inte att han har barn eller i vart fall inte att han har en dotter. Om inte T*ngmark skrivit sitt inlägg så hade det aldrig kommit fram.
Ett litet OBS... Att man utsäger sig vara och att man är är två skilda saker.
Många vet, ännu fler kan ta reda på om Ta har barn och vilka de är.

Den aktuella användaren påstår att han varit anhållen? Och är oskyldig?
Varför vill man misstänkliggöra TA tänker jag men samtidigt friställa....?

Jag har också fått höra av en vän att TA tillsammans med en av sina bröder var bortresta och TA har därför aldrig varit aktuell i utredningen mer än för oss på FB.

Någon vill bråka till det antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in