2012-05-13, 22:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Håller med till fullo, men det är just indicierna jag vill få sammanställda.

Helt klart är att det den sista tiden har kommit upp saker kring PU som är besvärande för honom.

1. Uppgiften från PK om att PU önskat sig ett alibi (EJ tydligt förnekat av PU)
2. Att han kom till PK skitig vid 06.tiden ( klockslag osäkert men övrigt bekräftat av PU med en förklaring som i mina öron inte låter helt trolig)
3. Uppgiften om skador (typiska vid våldtäkt)
4. Uppgift om förändrat beteende efter försvinnandet
5. Haft tillgång till vit bil med sluttande bakparti (Bekräftat av PU)
6. Uppgift om att han skall ha rengjort sin bil
7. Han var på stadshotellet den aktuella naten
7. Det faktum att han på tråden försökte dölja att han vet vem BW är, de har enligt uppgift "pundat" ihop och bör således känna varandra. (BW är ju en av de jag haft med som tänkbar GM sedan tidigare)
8. Att han sedan tidigare vet vem Helena är (finns i yttre bekanstkapskretsen, tränar på samma ställe).
9. Att han enligt uppgift i tråden skall ha varit förtjust i henne.
10. Att han enligt egen utsago INTE MINNS SÅ MYCKET hjälper ju inte.

Det som talar mot är:

1. De tre tjejerna vid taxistationen (dock ej bekräftat)
2. Taxiresan med J till bråten (ej bekräftad)
3. Trovärdigheten i det PK säger, det har gått långtid varför har uppgiften kommit först nu
4. KK12 har tidigare varit outad i tråden och jag vet därför att det finns en "gammal historia mellan dem" (fråga nu inte vem KK12 är för det kommer jag inte att svara på)
5. tidsangivelser och andra intressanta uppgifter om bilar passar inte in med PU´s uppgivna tidschema.
6. JAG TROR inte att Helena frivilligt skulle hoppa in i en bil med enbart PU i, då de inte kände varandra
7. Hade PU lokalkännedom om stigen, genvägen via gångbanan från ekuddenvägen?

Jag har ju fortsatt mina tankar på BW, skulle vara intressant att få bekräftat huruvida han och Shane var ute och åkte i en vit bil den aktuella natten?
Vilket bilmärke?
Vems var bilen?
Den förfest som BW var på, skulle de även ha efterfest på samma ställe?
Kom BW på ev efterfest?

Vittnet som hörde röster hörde ju minst 2 mansröster.
Kan PU varit en av dem?
Kan BW varit en av dem?

Vilka mer har vi tydliga indicier mot?

Om tjejerna vid taxistationen vittnat om att de sett PU vid en speciell tid (säg t ex vid 03-04-tiden) och han INTE var smutsig och rufsig, så talar det för att PU INTE var inblandad. Likaså om J givit liknande vittnesmål. Det vet vi inte.

Om PU ex-sambo vittnat om att han INTE hade rivsår i ansiktet/på kroppen på söndagen/dagarna efter, så talar det för att PU INTE var inblandad. (Om hon talade sanning.) Det vet vi inte.

Ang. att uppgifterna från PK kom just nu. Han lämnade uppgifter till polisen 96-97 och har därefter, om jag förstår det rätt, frågat polis då och då om de har frågat PU om infon som PK lämnat. På det har han fått nekande svar. Så det behöver inte vara något konstigt med PK:s utsaga. (Han ska ite ha upptäckt denna tråd förrän nyligen heller.)

BW var, enligt egen utsaga, på Statt den aktuella natten och var en av de sista som såg/pratade med Helena, innan hon gick iväg hemåt. Jag skulle gärna vilja få ett svar på om BW och PU träffade på varandra på Statt eller efteråt.
Citera
2012-05-13, 22:33
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
(fråga nu inte vem KK12 är för det kommer jag inte att svara på)
Helt riktigt, och observera gärna att regel 1.06 gäller även i PM.
/Mod
Citera
2012-05-13, 22:54
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det någon som har möjlighet att scanna in den artikel som finns i dag i GT?
Det var inget av något vidare intresse. Var en bild på G som stod brevid stenen i kohagen/dungen och bildtext till det som menade att detta var stället både skorna och ringarna hittades på. I övrigt inget som kunde tillföra utredningen något eller som vi inte redan visste.

Var även bild på Helena på dagens löpsedel i mina trakter. Bra att fallet får lite medial exponering.
Senast redigerad av rattugglan 2012-05-13 kl. 22:56.
Citera
2012-05-13, 23:39
Medlem
rednecksvedalas avatar
Citat:
PK, Menar du att PU var en -väldigt sluskig ,skitgris och kunde ej få tjejer på ett normalt sätt. ??

Det jag menar med att jag instämmer med det är att , om man inte kan skaffa sig en kvinna på annat sätt än att våldföra sig på henne .så kan man kalla en sådan människa alla tänkabara otrevliga namn som helst. Jag väljer inte om orden passar. egentligen finns det inga ord som passar. sådana otrevliga ord är inte påkomna än
Citera
2012-05-14, 00:01
Medlem
rednecksvedalas avatar
Att jag skulle gå ut och hitta på en sådan här sak , jag vet att mitt x läser allt här. Tror man inte på fullaste allvar att hon hade reagerat negativt om jag skulle använda henne som vittne i det här. Och hur tänker man när man säger att jag skulle hitta på det här?? Jag kan säga skulle någon hitta på något sådant om mig . så skulle det ta hus i helvete. Jag hade vänt ut och in på mitt skinn för att bevisa att jag var oskyldig. Tycker ni inte att PU kunde styrkt det hela bättre. Jag behöver inte säga hur.. men det hade inte varit så svårt. då menar jag inte , minns inte historian, utan det finns väl , före och efter , och taxi som man kan plocka lite , eller har jag fel. detta mesande med honom, jag begriper det inte. en som står åtalad på detta forum och ställer upp , får fasiken bjuda till. tycker ni inte att jag visat att jag är ärlig. jag skriver om att jag pundat gjort mina inbrott etc. tror inte hela sverige visste om det. Men nu vet dom. Jag kommer bli ett känt ansikte för eller mot min vilja. så är det. jag jobbar politiskt , jag har då sänkt mig själv lite . för nu vet mina fiender detta också, men det var då det, gjort är gjort. Det var mitt sätt att lägga alla kort på borden . även om det sved lite, jag vägrar ljuga. jag är den jag är, men lögnare är jag fasiken inte. Sen säga att det låg något otalt mellan mig och PU. Han har beskrivit i ett PM vad jag gjort mot honom. jag la upp det. jag hade inte något att hämnas mot honom. det var jag som bar mig illa åt. Men jag märker att det finns en eller två gamla mariestadare som har svårt att släppa den där peter. alltså mig. Men en sak ska jag säga . det är skillnad på att varit gangster och vara mördare och ev våldtäcksman. det var inget som lockade mig. Och hade PU gjort mig något så har han beskrivit själv vad jag hade gjort. Inte fan hade jag suttit här och plinkat på tangenterna , det kan jag lova.. Skulle vilja se om någon annan på tråden som blivit förhörd gett hälften av sig själv mot vad jag gjort..Jag svarar på allt. inte svarar jag, minns inte. i regel har jag svar på det mesta. Och en sak. jag var packad, men det skyller inte jag på. jag rotar bland mina gamla vänner och x för att reda ut allt.
Citera
2012-05-14, 00:12
Medlem
rednecksvedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Våldsam har jag inte varit i något förhållande, som jag minns är att exet och jag kom ihop oss någon gång och en örfil utdelades...en gång på 3 år.. Sen att bli förbannad är en annan sak...det blir väll alla någon gång....

Kommer du ihåg karneval, (kommer inte ihåg årtal ), när du gick loss på trummisen som var med på ett ekipage, PK kanske kan fylla i årtal, tror du fyllde 25 den dagen. Sedan att du inte kan komma ihåg saker som är relevanta samtidigt som du kommer ihåg saker som betyder flugskit är enligt mig MYCKET konstigt, jag menar: om du nu forcerade buskar vid bråten, varför då så upprörd att du skulle vilja ha alibi, var det för att du förstört denna buske då eller ?. Sedan så: varför inte svara i klartext om du blivit erbjuden ett lögndetektortest eller erbjudit, för jag fattar inte heller vad du menar med ditt inlägg. Sedan så vet ju jag med flera att du använde anabola under denne tid, gym-tiden alltså, hur ställer sig din psykologiska "utbildning" till att bedöma en person som tillräknelig samt trovärdig i hans/hennes uppgifter under ett intagande av dessa substanser, det vill jag veta. Luta dig tillbaka och försök att tänka dig tillbaka samt svara i tråden så klart och tydligt du kan, för ingen vill läsa: jag minns inte.

Jo det kommer jag allt ihåg. jag som gillade att fajtas började tom undra vad fan som tog åt honom. det flög trummor åt alla håll och kanter. HA HA, jo det var ett raseriutbrott. sen när det gäller lögndetektorn så är båda delar lika illa. För frågade dom om dom fick ta ett så är det ju för att han inte var trovärdig. Tog han upp det själv ,så betydde det enligt mig att han inte kände sig trovärdig själv gentemot dom . eller har jag fel?
Citera
2012-05-14, 00:26
Medlem
rednecksvedalas avatar
Tack till Badboy rider, LAlajlaj och Prinzezzan för era svar.. När det gäller osämja på tråden , så ser jag det som ett friskhetstecken, Det är ett känsligt ämne. många känslor inblandade. KLART DET RIVER UPP. Även om ni jobbar olika så har ni fasiken jobbat med detta i flera år. helt gratis. Och tråden har levt tack vare er eldsjälar. finns många mer förstås , men jag nämner er , eftersom det var ni som svarade. Jag slickar ingen i Arslet. jag tycker så här. Jag har inget i mot att bli granskad. Jag vill bli det. det är enda sättet att slippa skitprat. I mindre städer är detta en vanlig sysselsättning. jobba vidare. olika metoder, men ni för det framåt.
Citera
2012-05-14, 00:52
Medlem
rednecksvedalas avatar
En fråga . Har man gått från sjukhusbacken mot sandviken med drevet. Någon som vet!!
Citera
2012-05-14, 01:02
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
En fråga . Har man gått från sjukhusbacken mot sandviken med drevet. Någon som vet!!
Har varit på mickeR om just denna fråga om sjukhusbacken bakom gamla UG. men inget svar. förutom svaret vid gropen parkeringen sandviken där hundar markerade.
Så MickeR bör ju veta hur det hela ligger till , eftersom det var denna som höll i skallgången -92 och tycker han kan svara på denna väsentliga fråga.
Citera
2012-05-14, 01:09
Medlem
Ankias avatar
.
@Rednecksvedala:

Vad kommer du att göra nu? Samla mer info och kontakta polisen?
Eller hur tänker du?
.
Citera
2012-05-14, 03:15
Medlem
kungkarl12es avatar
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=3b4201230310Aae3a

En stor stark bild med grönska.
Men titta efter huset i bakgrunden. bakom all grönska!.
Tror D.L med flera i kretsen kring D.L med flera kan bekräfta detta hus med område.
Detta hus öde hus ligger uppe vid Kusabron med gruv område......
Citera
2012-05-14, 10:54
Medlem
Mappmannens avatar
Nu är stenar så sakteliga i rullning. Det gäller att fortsätta vända på dem. PK, vi ser självklart gärna ditt X version av saker o ting här i tråden (om hon läser här så uppmanas hon göra detta!) då två sinnen kan minnas bättre än ett.... komplettera varann osv.

Allt pekar på en/eller flera män 25-35 med god kännedom om området och som Helena känt igen och/eller litat på i någon form. Han eller de har haft tillgång till bil, antagl ljus. Något hemskt har hänt och Helena har avlidit samma natt.. antagligen oplanerat.

Tror inte man ska se sig för blind på skorna på stigen, att de skulle vara utplanterade. Skorna är av sorten som faller av vid ett överfall där man sparkar och slåss och ringarna kan flyga av vid handgrepp! GM kan ha varit väldigt alkoholpåverkad och bara missat dessa. Ceratet och tuggummin vid lekplatsen från hennes ryggsäck.... spontant så kanske det antingen började eller slutade där. Antingen att Helena och GM satt sig där, hon öppnar ryggsäcken och rotar lite så som tjejer gör och sen går allt fel eller att det är det sista stoppet där GM rotar igenom sitt offers väska efter eventuella pengar eller liknande. Kanske inte spelar någon roll nu men allt är ju värt ett varv extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in