Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Håller med till fullo, men det är just indicierna jag vill få sammanställda.
Helt klart är att det den sista tiden har kommit upp saker kring PU som är besvärande för honom.
1. Uppgiften från PK om att PU önskat sig ett alibi (EJ tydligt förnekat av PU)
2. Att han kom till PK skitig vid 06.tiden ( klockslag osäkert men övrigt bekräftat av PU med en förklaring som i mina öron inte låter helt trolig)
3. Uppgiften om skador (typiska vid våldtäkt)
4. Uppgift om förändrat beteende efter försvinnandet
5. Haft tillgång till vit bil med sluttande bakparti (Bekräftat av PU)
6. Uppgift om att han skall ha rengjort sin bil
7. Han var på stadshotellet den aktuella naten
7. Det faktum att han på tråden försökte dölja att han vet vem BW är, de har enligt uppgift "pundat" ihop och bör således känna varandra. (BW är ju en av de jag haft med som tänkbar GM sedan tidigare)
8. Att han sedan tidigare vet vem Helena är (finns i yttre bekanstkapskretsen, tränar på samma ställe).
9. Att han enligt uppgift i tråden skall ha varit förtjust i henne.
10. Att han enligt egen utsago INTE MINNS SÅ MYCKET hjälper ju inte.
Det som talar mot är:
1. De tre tjejerna vid taxistationen (dock ej bekräftat)
2. Taxiresan med J till bråten (ej bekräftad)
3. Trovärdigheten i det PK säger, det har gått långtid varför har uppgiften kommit först nu
4. KK12 har tidigare varit outad i tråden och jag vet därför att det finns en "gammal historia mellan dem" (fråga nu inte vem KK12 är för det kommer jag inte att svara på)
5. tidsangivelser och andra intressanta uppgifter om bilar passar inte in med PU´s uppgivna tidschema.
6. JAG TROR inte att Helena frivilligt skulle hoppa in i en bil med enbart PU i, då de inte kände varandra
7. Hade PU lokalkännedom om stigen, genvägen via gångbanan från ekuddenvägen?
Jag har ju fortsatt mina tankar på BW, skulle vara intressant att få bekräftat huruvida han och Shane var ute och åkte i en vit bil den aktuella natten?
Vilket bilmärke?
Vems var bilen?
Den förfest som BW var på, skulle de även ha efterfest på samma ställe?
Kom BW på ev efterfest?
Vittnet som hörde röster hörde ju minst 2 mansröster.
Kan PU varit en av dem?
Kan BW varit en av dem?
Vilka mer har vi tydliga indicier mot?
Helt klart är att det den sista tiden har kommit upp saker kring PU som är besvärande för honom.
1. Uppgiften från PK om att PU önskat sig ett alibi (EJ tydligt förnekat av PU)
2. Att han kom till PK skitig vid 06.tiden ( klockslag osäkert men övrigt bekräftat av PU med en förklaring som i mina öron inte låter helt trolig)
3. Uppgiften om skador (typiska vid våldtäkt)
4. Uppgift om förändrat beteende efter försvinnandet
5. Haft tillgång till vit bil med sluttande bakparti (Bekräftat av PU)
6. Uppgift om att han skall ha rengjort sin bil
7. Han var på stadshotellet den aktuella naten
7. Det faktum att han på tråden försökte dölja att han vet vem BW är, de har enligt uppgift "pundat" ihop och bör således känna varandra. (BW är ju en av de jag haft med som tänkbar GM sedan tidigare)
8. Att han sedan tidigare vet vem Helena är (finns i yttre bekanstkapskretsen, tränar på samma ställe).
9. Att han enligt uppgift i tråden skall ha varit förtjust i henne.
10. Att han enligt egen utsago INTE MINNS SÅ MYCKET hjälper ju inte.
Det som talar mot är:
1. De tre tjejerna vid taxistationen (dock ej bekräftat)
2. Taxiresan med J till bråten (ej bekräftad)
3. Trovärdigheten i det PK säger, det har gått långtid varför har uppgiften kommit först nu
4. KK12 har tidigare varit outad i tråden och jag vet därför att det finns en "gammal historia mellan dem" (fråga nu inte vem KK12 är för det kommer jag inte att svara på)
5. tidsangivelser och andra intressanta uppgifter om bilar passar inte in med PU´s uppgivna tidschema.
6. JAG TROR inte att Helena frivilligt skulle hoppa in i en bil med enbart PU i, då de inte kände varandra
7. Hade PU lokalkännedom om stigen, genvägen via gångbanan från ekuddenvägen?
Jag har ju fortsatt mina tankar på BW, skulle vara intressant att få bekräftat huruvida han och Shane var ute och åkte i en vit bil den aktuella natten?
Vilket bilmärke?
Vems var bilen?
Den förfest som BW var på, skulle de även ha efterfest på samma ställe?
Kom BW på ev efterfest?
Vittnet som hörde röster hörde ju minst 2 mansröster.
Kan PU varit en av dem?
Kan BW varit en av dem?
Vilka mer har vi tydliga indicier mot?
Om tjejerna vid taxistationen vittnat om att de sett PU vid en speciell tid (säg t ex vid 03-04-tiden) och han INTE var smutsig och rufsig, så talar det för att PU INTE var inblandad. Likaså om J givit liknande vittnesmål. Det vet vi inte.
Om PU ex-sambo vittnat om att han INTE hade rivsår i ansiktet/på kroppen på söndagen/dagarna efter, så talar det för att PU INTE var inblandad. (Om hon talade sanning.) Det vet vi inte.
Ang. att uppgifterna från PK kom just nu. Han lämnade uppgifter till polisen 96-97 och har därefter, om jag förstår det rätt, frågat polis då och då om de har frågat PU om infon som PK lämnat. På det har han fått nekande svar. Så det behöver inte vara något konstigt med PK:s utsaga. (Han ska ite ha upptäckt denna tråd förrän nyligen heller.)
BW var, enligt egen utsaga, på Statt den aktuella natten och var en av de sista som såg/pratade med Helena, innan hon gick iväg hemåt. Jag skulle gärna vilja få ett svar på om BW och PU träffade på varandra på Statt eller efteråt.