Citat:
Ursprungligen postat av
Sven-Gustaf
En hyvens kille men en räv och en egennyttig sådan ...
Hur länge dröjde det efter Helenas försvinnande innan de,.Peter och Per, bröt upp som vänner? Var det samma vecka, två år senare eller vad?
Det har andra säkert koll på men inte jag. Mitt minne är skit där MEN de var oskiljaktiga de där två innan uppbrottet kom.
Jag är väldigt nyfiken på varför de bröt med varandra.
Jag var ironisk när jag skriver hyvens kille alltså. Inte så man minns bilden av honom utan raka motsatsen. Han vill ge sken av sig som en och det verkar som om en del köpte hans hemmasnickrade bild av sig själv här på FB.
Någon som kände honom och har en annan bild här kanske?
Någon som har en susning om vad som gick snett dem emellan? Och då när?
Som alltid när dessa två herrar kommer på tal så fastnar man vid dem känns det som.
Personligen tycker jag som sagt att båda två är rötägg. Störst rötägg är Kräm@er enligt min åsikt då han var den av dem två som var den dominanta. De var som stor och lillebror.
Däremot så tror jag att deras osämja är en anledning till att Kräme@r tar tillfället i akt att göra livet svårt för Ullber@g. Hömndlystnen.
Han känner sig trygg i det och därmed tror jag han är oskyldig. Han känner sig trygg i att Ullber@g inte minns vad han gjorde den kvällen men jag tror inte att det har någonting med Helena att göra utan snarare att Kräme@r vill Ullber@g illa. Ullber@g i sin tur är dum, rent ut sagt, och vågar inte stå upp emot Kräme@r. (inte många gjorde det)
Men det är min åsikt alltså. Om dessa gubbar. Tycker att de tagit för stor plats.
Snuten skulle ALDRIG anförtro någon av dem något och OM de bar skuld så hade de vetat och som ni ser i uttalanden i tråden så hade de lätt kållrat bort Ullber@g i förhör. Vill tro att snuten är duktigare på det än Kräme@r trots allt.
GM i detta står troligtvis Helena nära. Dessa herrar stod inte i hennes närhet och skulle inte attrahera henne. Ytterligare en personlig åsikt. Dessa gubbar drog till sig tjejer från en lägre klass än den Helena rörde sig i om man säger så, bråten/lockerudklass och liknande.
Kan du utveckla det som intresserar dig med dem @ugglan ?