2012-05-09, 14:31
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, tycker du inte att det låter lite märkligt att de inte nämnde något om ditt besök hos PK när du nu idag vet att han runt 1996-1997 lämnade den informationen till polisen?

Detta är väl kärnfrågan i de senaste dagarnas tråddiskusion med nya spännande fd Mariestadare inblandade. Har PK och sambo lämnat exakt de vittnesmål som nu återberättas i tråden måste sannolikt polisen ha tagit dem på allvar. Att då PU, enligt egen utsago, inte har fått frågor från polisen kring händelsen känns totalt overkligt. Fanns/finns det skäl för polisen att bortse från vittnesmålen? PK: Hur reagerade polisen på din och sambons berättelse? Kändes det som om polisen tog dig och sambon på allvar? Kan den person du då var ha fått polisen att misstro dig och sambon? PU: Är du helt säker på att polisen inte har frågat dig något kring denna händelse? Om, jag säger om, PK återger händelsen och polisförhören riktigt, samt återigen om PU:s påstående att polisen inte frågat om denna händelse stämmer kan jag bara dra en slutsats. Kling och Klang finns på riktigt!!
Citera
2012-05-09, 14:53
Medlem
rednecksvedalas avatar
JAG ska ge svar på detta. Jag och mitt X gick isär 94. efter det hade vi ingen kontakt mer än när jag skulle hämta mina barn. inget prat alltså!!När jag lämnade min info 96/97 så tog dom mig på största allvar. Dom kom från stockholm. Sen flyttade från mariestad till falkenberg. för att komma närmre mina barn som bodde i skåne. och för att komma ifrån missbruket. motvilligt det senare. Dom var även nere i falkenberg och hörde mig, vid en av dessa kontakter så frågade jag dom. Hur går det. vill inte skriva allt pga. ja . det är inte bra att lämna ut. men iallafall,jag kan säga så här. Jag frågade om dom hade frågat den mest självklara frågan. VARFÖR KOM DU UPP OCH FRÅGADE PETER.K VARFÖR HAN SKULLE STÄLLA UPP SOM DITT VITTNE. Deras svar var.. DEN FRÅGAN HAR ALDRIG STÄLLTS. PGA........det jag inte vill läcka. Men i mina öron så baxnade jag. detta har jag nämnt för så många, VAD I HELVETE, FÖR ATT NÅGON SÄGER SÅ OCH DEN ANDRA SÄGER SÅ, SÅ MÅSTA VÄL DESSA SAKER STÄLLAS MOT VARANDRA. LÅTER INTE DET RIMLIGT. MIN SLUTSATTS ÄR. JAG INGER TYDLIGEN INTE NÅGOT SOM HELST FÖRTROENDE HOS POLISEN. MEN en sak borde dom veta . jag brukar inte vilja prata med dom. det gjorde jag nu. PGA ATT DETTA HANDLAR OM ETT SATANS FEGT HELVETES JÄVLA ÖVERGREPP PÅ EN UNG TJEJ
Citera
2012-05-09, 14:57
Medlem
rednecksvedalas avatar
JAG TROR INTE MITT X HAR LÄMNAT DENNA INFO .. TYVÄRR ÄR DET NOG SÅ.. (Kanske)
Citera
2012-05-09, 14:58
Medlem
rednecksvedalas avatar
JA kling och klang finns. Min slutsatts också!!
Citera
2012-05-09, 15:39
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
JAG ska ge svar på detta. Jag och mitt X gick isär 94. efter det hade vi ingen kontakt mer än när jag skulle hämta mina barn. inget prat alltså!!När jag lämnade min info 96/97 så tog dom mig på största allvar. Dom kom från stockholm. Sen flyttade från mariestad till falkenberg. för att komma närmre mina barn som bodde i skåne. och för att komma ifrån missbruket. motvilligt det senare. Dom var även nere i falkenberg och hörde mig, vid en av dessa kontakter så frågade jag dom. Hur går det. vill inte skriva allt pga. ja . det är inte bra att lämna ut. men iallafall,jag kan säga så här. Jag frågade om dom hade frågat den mest självklara frågan. VARFÖR KOM DU UPP OCH FRÅGADE PETER.K VARFÖR HAN SKULLE STÄLLA UPP SOM DITT VITTNE. Deras svar var.. DEN FRÅGAN HAR ALDRIG STÄLLTS. PGA........det jag inte vill läcka. Men i mina öron så baxnade jag. detta har jag nämnt för så många, VAD I HELVETE, FÖR ATT NÅGON SÄGER SÅ OCH DEN ANDRA SÄGER SÅ, SÅ MÅSTA VÄL DESSA SAKER STÄLLAS MOT VARANDRA. LÅTER INTE DET RIMLIGT. MIN SLUTSATTS ÄR. JAG INGER TYDLIGEN INTE NÅGOT SOM HELST FÖRTROENDE HOS POLISEN. MEN en sak borde dom veta . jag brukar inte vilja prata med dom. det gjorde jag nu. PGA ATT DETTA HANDLAR OM ETT SATANS FEGT HELVETES JÄVLA ÖVERGREPP PÅ EN UNG TJEJ

Tack för ditt, såvitt jag kan bedöma, uppriktiga svar! Det klarade ut en del av mina funderingar! Du, PK, har troligtvis blivit betraktad med misstro av polisen. Dina uppgifter har därefter bedömts utifrån det.
Citera
2012-05-09, 15:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Turerna kring dett fall har varit många och även outgrundliga. Detta är en ny misstänkt i fallet. Detta år är PR redan avförd från utredning och dansken blev avförd flera år innan dess.

Vem kan denna "nya misstänkte" ha varit, året är mellan det PK lämnade uppgifter och PU var på förhör?

Klipp ur Aftonbladets artikel 1998-05-09

Citat:
Utredarna i det så kallade Helenafallet har i rikskriminalens databas i Stockholm upptäckt ett outforskat spår som kan lösa det snart sex år gamla försvinnandet.

-Spåret leder fram till en ny huvudmisstänkt, säger Jan Karlsson på länskriminalen i Skövde till Skaraborgs Läns Allehanda.

Det nya spåret är ett genombrott i utredningen kring Mariestadsflickans försvinnande i juni 1992.

-Vi tror benhårt på det nya spåret, säger Karlsson.

Polisen väljer att avvakta innan man tar in den misstänkte för förhör.
-Personen har ännu inte delgivits misstanke om brott.
Citera
2012-05-09, 15:50
Medlem
rednecksvedalas avatar
Så kan det nog vara. Sen har jag spelat polisen ett spratt genom åren.Jag var inte så lättfångad när jag gjorde mina brott. och det har stört dom. Så att då ha med mig att göra , ja det kan tyckas att dom skulle kunna skilja på sina personliga negativa känslor som dom har/hade mot mig, och till att lägga det åt sidan för att utöva sitt arbete proffisonellt. Jag har en erfarenhet av hur dom fungerar. inte alla , men många av dom. Men att så är fallet här, ja, vad skulle det annars vara. frågan ställdes inte. Det KAN JU PU SJÄLV BEKRÄFTA.
Citera
2012-05-09, 15:55
Medlem
rednecksvedalas avatar
Ok. Var Så Goda Med En Uppgift Till . Polisen Sa Till Mig Att Dom Hade 2 Misstänkta. 50 % Var. Nu Blir Dom Nog Snea På Mig. Men Vad Ska Jag Göra, Dom Gör Ju Inte Ett Skit. Jag Vet Att Dom Fått Uppgift Att Kontakta Mig Igen. Men Icke Att Dom Gör. Dom 2 Har Figuerat Här I Denna Tråd Genom åren.
Citera
2012-05-09, 16:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Turerna kring dett fall har varit många och även outgrundliga. Detta är en ny misstänkt i fallet. Detta år är PR redan avförd från utredning och dansken blev avförd flera år innan dess.

Vem kan denna "nya misstänkte" ha varit, året är mellan det PK lämnade uppgifter och PU var på förhör?

Klipp ur Aftonbladets artikel 1998-05-09

Artikeln har varit uppe tidigare. Senast den 3:e maj tog jag upp den "nye huvudmisstänkte" från -98. Dock tror jag inte att det kommit fram vem denne person var. Det finns ju en som passar in tidsmässigt, men vad jag förstår så har det inte bekräftats.
Citera
2012-05-09, 16:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok. Var Så Goda Med En Uppgift Till . Polisen Sa Till Mig Att Dom Hade 2 Misstänkta. 50 % Var. Nu Blir Dom Nog Snea På Mig. Men Vad Ska Jag Göra, Dom Gör Ju Inte Ett Skit. Jag Vet Att Dom Fått Uppgift Att Kontakta Mig Igen. Men Icke Att Dom Gör. Dom 2 Har Figuerat Här I Denna Tråd Genom åren.

Om de nu inte kontaktat dig, vilket är konstigt, så kanske du kan höra av dig själv till dem? Man kanske måste "ligga på" lite, för de har ju även andra fall att arbeta med.

Slå en pling!
Citera
2012-05-09, 19:12
Medlem
Du frågade:

Citat:
Xeitum

Har jag diskuteras som en ev medhjälpare

Var står det??

Och på vilka grunder..

Redovisa det för mig är du snäll!!

Jag vidhåller att det är ett och samma svar för alla tre frågorna, KK12 drog in dig i tråden, i KK12´s inlägg och på vilka grunder, ja det har även jag frågat.

Där av mitt svar:
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Läs historiska inlägg av KK12

Jag vidhåller att om du läser KK12´s inlägg för det senaste året så får du svar på alla frågor.

Hur du får det till att JAG pekar ut eller anser dig som tänkbar GM kan jag inte förstå.
Jag har varit kritisk till mycket som KK12 skrivit och har då ifrågasatt uppgifter som han kommit med.

Jag har bett KK12 mer än en gång att sammanställa de indicier som pekar på dig såväl som flera andra namn som han under det senaste året har kastat ur sig som tänkbar GM.
(Om du läser bara några dagar bakåt i tråden kommer du hitta detta...)

Senast i går bad jag om en dylik sammanställning för PU eftersom han nu är på tapeten.
Jag förväntar mig inget svar då det hittills aldrig kommit något....
Citera
2012-05-09, 19:17
Medlem
rednecksvedalas avatar
ok. KK12 Har ju även släppt mig i tankarna. Vad finns det då för anledning att dra upp det. Mig gör det inget så till vida annat att jag tänker:Har jag inte redogjort ordentligt,Och då vill jag att man ställer dessa frågor till mig. för oklarhet skapar bara misstro. och i det facket vill jag verkligen inte hamna, därav mitt handlande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in