Citat:
Ursprungligen postat av
Jannetreiber93
LJ ser samma man och det är en man i keps vittnena uppfattar olika detaljer men genom LJ och YNs observationer fastslår att mördaren hade keps rock och handledsväska, SE var klädd så och beteer sig på ett sätt som gör det helt uppenbart att han är skyldig, fan vad ni ska krångla till allt fast det hela är så jävla enkelt och uppenbart
Citat:
Ursprungligen postat av
Jannetreiber93
Att HO saknar all trovärdighet är ganska klart eftersom han helt blandar ihop vilken dag han pratat med SE, det är helt klarlagt genom AK:s vittnesmål. Ja HO:s trovärdighet är mindre, jag kan inte påstå att hustrun saknar trovärdighet då det inte finns något faktastöd som styrker att hon visste att SE är gärningsmannen, man kan tycka att hon borde fattat det men det är ju inget man säkert kan hävda
LJ ser ingen handledsväska (förhöret den 4:e april 1986, s. 518):
"F: Hur var det med högerhanden?
J: Nej, där såg jag ingenting heller.
F: Om han hade haft en väska, hade du sett den då?
J: Jag tycker mig borde sett den då ifall han hade den på höger hand då i så fall. Jag tycker jag borde komma ihåg den då.
F: Om han hade haft
en väska i vänsterhanden då?
J: Det kan han ha haft.
F. Det kan han ha haft.
J: Men
jag såg ingen, så jag tar inte det som nån-, jag tar inte det som nåt omöjligt."
Det är svårt att se hur HO kunde ta fel på dag, med tanke på vad han och SE pratade om: "då sa han att han hade slutfört ett jobb som var tvungen vara klart för
han skulle på semester nästa vecka. Sedan stod vi och pratade
i ett par minuter. Och sedan
ungefär 23:20 så skulle han gå iväg hem då för att ta sista t-banan hem."
AK varken styrker eller avstyrker det HO säger: "För han [SE] skulle ha semester veckan efter för vi önskade honom trevlig semester och allting." Tyvärr ställdes ingen följdfråga hur länge de pratade. Frågan i förhöret gällde egentligen inte samtalet, utan om någon passerade receptionen.
Som sagt, det kokas soppa på en (osynlig) spik.