2021-06-22, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Bästa möjlighet? Vad som faktiskt är fallet, vet varken du eller jag. Du har fått förklaring på att avstånd inte är allt... (FB) Skandiamannen
Enskilda vittnesmål som inte får något stöd i andra vittnesmål ökar inte tillförlitligheten.

Men med din körsbärsplockning så fixar du detta, likväl som du plockar bort körsbäret Henry O. när han ger stöd för något som går emot din teori.

Det är helt uppenbart att HO minns fel om man inte lever i rejäl förnekelse
Citera
2021-06-22, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
HO minns fel kväll när han berättar om klädseln. Men ME, som Jannetreiber93 påstår vet om att SE är mördaren, talar sanning när hon säger mörk rock, och hon kan absolut inte minnas fel kväll heller.

Ja du hör. De som försöker få SE till GM har en del luckor i resonemangen.

Jag har aldrig sagt att ME garanterat vet om det men HO:s trovärdighet är lika med noll så mycket vet jag säkert
Citera
2021-06-22, 15:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Jag har aldrig sagt att ME garanterat vet om det men HO:s trovärdighet är lika med noll så mycket vet jag säkert

Så HO:s trovärdighet är lägre än trovärdigheten hos hustrun du eventuellt tror vet att SE är mördaren.

Vad bygger du misstron mot HO:s trovärdighet på? Har du ett enda argument som inte är "för att SE är GM och HO motsäger det".
Citera
2021-06-22, 15:52
Bannlyst
Citat:
Så HO:s trovärdighet är lägre än trovärdigheten hos hustrun du eventuellt tror vet att SE är mördaren.

Vad bygger du misstron mot HO:s trovärdighet på? Har du ett enda argument som inte är "för att SE är GM och HO motsäger det".

Att HO saknar all trovärdighet är ganska klart eftersom han helt blandar ihop vilken dag han pratat med SE, det är helt klarlagt genom AK:s vittnesmål. Ja HO:s trovärdighet är mindre, jag kan inte påstå att hustrun saknar trovärdighet då det inte finns något faktastöd som styrker att hon visste att SE är gärningsmannen, man kan tycka att hon borde fattat det men det är ju inget man säkert kan hävda
Citera
2021-06-22, 15:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Att HO saknar all trovärdighet är ganska klart eftersom han helt blandar ihop vilken dag han pratat med SE, det är helt klarlagt genom AK:s vittnesmål. Ja HO:s trovärdighet är mindre, jag kan inte påstå att hustrun saknar trovärdighet då det inte finns något faktastöd som styrker att hon visste att SE är gärningsmannen, man kan tycka att hon borde fattat det men det är ju inget man säkert kan hävda

Du har inget faktastöd för att HO minns fel dag heller. Så vad har du argument för att HO inte är trovärdig? Vad är det som säger att HO minns fel?

HO är mindre trovärdig än någon du tror vet att SE är mördaren och ljuger. Men du har inga argument?
Citera
2021-06-22, 15:54
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Bästa möjlighet? Vad som faktiskt är fallet, vet varken du eller jag. Du har fått förklaring på att avstånd inte är allt... (FB) Skandiamannen
Enskilda vittnesmål som inte får något stöd i andra vittnesmål ökar inte tillförlitligheten.

Men med din körsbärsplockning så fixar du detta, likväl som du plockar bort körsbäret Henry O. när han ger stöd för något som går emot din teori.

Citat:
Det är helt uppenbart att HO minns fel om man inte lever i rejäl förnekelse

Jag talade om HO i generella termer. Jag har inte sagt något i sak om den jacka ni sitter och tjafsar om.

Förstår att du på nytt undviker det faktum att du plockar körsbären och utnämner vittnen till "de bästa".
Citera
2021-06-22, 17:00
Bannlyst
Citat:
Jag talade om HO i generella termer. Jag har inte sagt något i sak om den jacka ni sitter och tjafsar om.

Förstår att du på nytt undviker det faktum att du plockar körsbären och utnämner vittnen till "de bästa".

Nej jag gör en analys utifrån position, huruvida personens sinnesstämning är, ljusförhållanden avstånd och kommer därmed fram till vad som hänt, ni cherrypickar vittnen som sett mördaren i siluett från 40 meter i starkt motljus eftersom de är enbart dessa vittnesmål som inte stämmer in på SE och AB men han var så packad att hans tillförlitlighet är noll av just de skälet
Citera
2021-06-22, 17:02
Bannlyst
Citat:

Genom AK:s vittnesmål är det helt klarlagt att HO minns fel dag, även att SE trots att ett samtal hade legat i hans intresse att nämna spontant säger att han gick rätt ut, det räcker för att slå fast att HO:s trovärdighet är lika med noll
Citera
2021-06-22, 17:46
Bannlyst
Citat:
Så när du söker sanning, så är ME och ofta SE källor till diverse sanningar att utgå ifrån?

Hur skulle LJ kunna blanda ihop AB och mördaren?

Vad tror du Ockham säger om att anta att två observationer som skiljer sig helt från varandra är observationer av samma person när det finns en tids- och geografi-lucka? Du antar att det är samma person...

Felskrivet av mig menar förstås att lisbeth Palme blandar ihop AB med mördaren
Citera
2021-06-22, 17:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Felskrivet av mig menar förstås att lisbeth Palme blandar ihop AB med mördaren
Konstig felskrivning av dig i så fall, eftersom diskussionen du svarade på handlade om Lars Jeppsson.

--> (FB) Skandiamannen
Citera
2021-06-22, 19:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad tror du Ockham säger om att anta att två observationer som skiljer sig helt från varandra är observationer av samma person när det finns en tids- och geografi-lucka? Du antar att det är samma person...
Han skulle naturligtvis säga att man inte ska anta förekomsten av fler springande personer än som behövs för att förklara de observationer som har gjorts. Flera vittnen vid mordplatsen ser alltså en man springa mot trappan, och mannen vänder sig en bit in i gränden om och tittar bakåt. Ett annat vittne (LJ) ser direkt efter det en man springa uppför trappan, och den här mannen kollar också bakåt någon gång. Ytterligare ett annat vittne (YN) ser strax därefter en man springa i riktning bort från trappan och vidare längs DB-gatan, och även den här mannen vänder sig några gånger i farten och kollar bakåt som om han är rädd att han är förföljd. Det krävs väl ingen större föreställningsförmåga för att tänka sig att alla de här observationerna troligen rör en och samme springande man. Eller har du något bättre förslag, typ någon stafett?
Senast redigerad av Draifos 2021-06-22 kl. 19:07.
Citera
2021-06-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hahaha! Det har ju påpekats redan för ett år sedan; KP.s illustra PK den 10. juni 2020 konstituerar brottet Förtal av avliden.
Vilket miljontals pappskallar i detta rike inte vet ett dyft om.
Dessutom, här i tråden rullar förtalet på mot den gode Stig ... och även nu mot hans frånskilda hustru.
Hur mycket orkar ni (=dom) med??!

Att diskutera SE-spåret i denna tråd är lika lite förtal av avliden som det är att diskutera CA-spåret i CA-tråden. Ingen här är mig veterligen associerad med åklagarmyndigheten och ingen är därvid tvungen att stå till svars för vad KP har sagt och gjort.

Detta har vi omhandlat gång på gång i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in